PDA

Bekijk Volledige Versie : sms gateway



(sb)bob
12/10/05, 19:11
Beste webhostingtalkers,

Ik zoek een manier om zo goedkoop mogelijk 400 smsjes (wat kan oplopen tot 10000) per dag te ontvangen. Hier mee bedoel ik, als bijvoorbeeld dat 400 mensen iedere dag hun hartslag en trainingtijd e.d. (in 1 sms) door smsen en dat dan wordt verwerkt en in een database wordt opgeslagen. Ze mogen maar 1 entry per dag smsen dus als die er al 1 is dan mag die er niet bij.
Het mag ook best een derde party worden die dan het sms in tekst door stuurt naar mijn php(of welke taal dan ook) wordt gestuurd en dat dan mijn script checkt op geldigheid en dergelijke of dat er een sms terug moet worden gestuurd met de fout of dat die succesvol is ontvangen. maar het is nog niet zeker of dit nodig is

Is dit goedkoper te realiseren door zelf een smsgateway op te zetten of via een derde party te doen? Wat zou het mij kosten om het zelf op te zetten en wat heb ik nodig en wat kost het me via een derde party?

met vriendelijke groet,

Tijl van Vliet

Smoved.nl
12/10/05, 20:41
www.mobilemoney.biz daar kan het gratis :)

(sb)bob
12/10/05, 22:43
Origineel geplaatst door Smoved.nl
www.mobilemoney.biz daar kan het gratis :)

en hoe heet dat dan daar??

voor de duidelijkheid mensen moeten een sms naar mijn site kunnen sturen.

Euro-Servers
12/10/05, 22:49
Ik vind daar ook niet direct iets op terug :p

rjonker
13/10/05, 00:41
Ik kan het ook niet vinden op die site. Ik ben wel geinteresseerd dus ik hoop dat smoved.nl nog eens terugkijkt en antwoord in deze thread ;)

Smoved.nl
13/10/05, 01:07
Zij bieden reversed billing diensten aan die gratis zijn, hier is het ontvangen van sms een onderdeel van.

Dillard
13/10/05, 02:06
Wij kunnen dit soort diensten ook bieden. Wij kunnen dit bv. als URL aanleveren. Ook kunnen we de applicatie er omheen samenstellen, maar dat is natuurlijk een stuk kostbaarder.

Waar wil je de kosten leggen ? Bij de verzender (dmv betaalde SMS-berichten) of bij jouw ?

Misschien kun je een aanvraag plaatsen in http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14 dan kunnen de diverse aanbieders je concreet een voorstel doen.

//edit: om je vraag te beantwoorden : als je zelf handig bent met PHP zou ik zelf de applicatie eromheen maken en de SMS-berichten door een gateway als URL laten aanleveren.

Best4U
13/10/05, 02:36
Dillard, zijn jullie rechtstreeks aangesloten op een nederlandse provider of werken jullie via een intermediair?

(sb)bob
13/10/05, 15:56
de kosten van de sms liggen bij mij
(maar het kost de gebruiker dan toch wel de standaart sms kosten?)


maar wat zou ik allemaal nodig hebben voor een eigen sms gateway?

Dillard
17/10/05, 00:09
Origineel geplaatst door Best4U
Dillard, zijn jullie rechtstreeks aangesloten op een nederlandse provider of werken jullie via een intermediair?

Wij werken via een intermediair, dit geeft als voordeel dat wij PPM/PPC en SMS diensten in 7 europeese landen kunnen aanbieden.

Dillard
17/10/05, 00:19
Origineel geplaatst door (sb)bob
de kosten van de sms liggen bij mij
(maar het kost de gebruiker dan toch wel de standaart sms kosten?)

Dat hangt er helemaal vanaf. Als jij berichten gaat sturen (outbound) dan kost dat jou geld (tussen de 11 en 15 eurocent).

Maar als je jouw klanten een betaalde SMS laat sturen (bv. 0,55 of 0,70 euro) dan betalen zij voor de verzending (en ook voor het retourbericht, dat is bij de prijs inbegrepen). Het terugsturen van een reactie kost jou dan geen geld meer, sterker nog, je verdient er geld mee (payout percentage van de bedragen die de betaalde SMS de verzender kosten)



maar wat zou ik allemaal nodig hebben voor een eigen sms gateway?

Om te beginnen moet je een short code aanvragen (initieel +/- 1500 euro en maandelijks 300-500 euro). Vervolgens een partij zoeken die het verkeer van en naar alle telecom-providers kan routeren en als XML/HTTP bij je kan aanleveren en ophalen.

Kortom: als het om 1 project gaat (zoals je beschrijft) denk ik dat je beter af bent met een third-party oplossing. Weinig tot geen setup-kosten, kant-en-klare koppelingen met je eigen PHP-script, ondersteuning met het aanpassen ervan en een payout krijgen van de verstuurde SMS-berichten.

World
27/10/05, 03:07
Je zou ook eens kunnen kijken naar www.mollie.nl

Wij maken daar veelvuldig gebruik van en de ervaringen zijn positief te noemen

AlexanderOnline
27/10/05, 10:12
Gebruiken wij ook, prima

ju5t
28/10/05, 02:01
Wel eens een offerte aangevraagd bij die jongens. Nooit reactie opgekomen.

Santario
28/10/05, 12:26
Origineel geplaatst door Dillard
Om te beginnen moet je een short code aanvragen (initieel +/- 1500 euro en maandelijks 300-500 euro). Vervolgens een partij zoeken die het verkeer van en naar alle telecom-providers kan routeren en als XML/HTTP bij je kan aanleveren en ophalen.

Goedkopere variant: eigen alias aanvragen, kost circa 50 EUR p/m en 200 EUR eenmalig.

Dillard
28/10/05, 14:18
Origineel geplaatst door Santario


Goedkopere variant: eigen alias aanvragen, kost circa 50 EUR p/m en 200 EUR eenmalig.

Bedoel je een eigen keyword ?

rvingen
02/11/05, 23:49
Ga maar naar die Mobile Monny die is best goed en is ook mee te onderhandelen ... en je hebt geen maandelijke lasten maar wel in komsten..

jo0st
07/11/05, 02:15
Ik heb zelf een eigen keyword op de shortcode van mollie (3010). Kost 450 euro per jaar, daar kan je zelf aangeven wat voor een kickback je wilt van de SMSers.

Zou er even gaan kijken.

Santario
07/11/05, 07:42
Origineel geplaatst door Dillard


Bedoel je een eigen keyword ?

Ja ;)

HostPerfect
07/11/05, 08:51
Ik ben zelf ook opzoek naar sms gateway. Ben ook benieuwd wat het in zijn geheel kost. Zonder tussenpartij.
En hoe kom je aan een nummer etc.
Kan iemand mij inlichten?

JohanB
07/11/05, 09:28
Origineel geplaatst door HostPerfect
Ik ben zelf ook opzoek naar sms gateway. Ben ook benieuwd wat het in zijn geheel kost. Zonder tussenpartij.
En hoe kom je aan een nummer etc.
Kan iemand mij inlichten?

Voor welke doeleinden? Anders zou ik je willen adviseren eens contact op te nemen met ODON Internet (Dillard is hier ook op het forum te vinden). Wij zijn zeer tevreden over de service/dienstverlening van ODON Internet.

HostPerfect
07/11/05, 09:31
Het zelf oprichten van een sms-services dienst :)

(sb)bob
07/11/05, 17:47
jah ik ben nu ook eigenlijk meer geinterreseerd hoe duur het kost om zelf een sms-services optezetten

faisj
07/11/05, 18:11
Origineel geplaatst door HostPerfect
Ik ben zelf ook opzoek naar sms gateway. Ben ook benieuwd wat het in zijn geheel kost. Zonder tussenpartij.
En hoe kom je aan een nummer etc.
Kan iemand mij inlichten?

Qua premium SMS zouden we je er zeker mee
kunnen helpen.

Voor een eigen nummer etc.. zou ik je aanraden om een partij te spreken
zoals Netsize

Indien je voor jezelf zo'n dienst wilt opzetten
moet je je eerst zelf afvragen wat je precies
wilt gaan aanbieden/doen.
(en wat je budget is)

- indien je directe vragen heb over sms
zou je me gerust even kunnen bellen.

groet,
Faizal

iDiensten
07/11/05, 18:30
zie hem er nog niet tussen: www.ringtonio.nl... en dan heb je ook gelijk alle 3 de gateways die ik ken :)