PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe een .NL parken aan een .COM in WHM?



johnburk
11/10/05, 22:54
Ik heb een aantal draaiende .com websites die ik host via WHM.
Op dit moment heb ik een aantal nederlandse domain namen geregiseerd die ik graag wil parken aan de .com domain namen. Echter een DNS kan pas via SIDN veranderd worden als de domain al een account heeft in WHM. En ik kan pas parken als ik mijn DNS heb gelink aan de domain naam. Dit is dus erg tegenstrijdig.

Hoe is het wel mogelijk om .NL domein te parken op een .COM account in WHM / cPanel?

cridea
12/10/05, 09:10
Origineel geplaatst door johnburk
En ik kan pas parken als ik mijn DNS heb gelink aan de domain naam.

Kun je dit toelichten? Heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Simpele workaround is natuurlijk even een accountje aanmaken, dns wijzigen, account stoppen, domein parken.

Technotop
12/10/05, 09:13
parken dus ditdomein.nl moet naar ditdomein.com redirecten? Je geeft bij sidn gewoon je nameservers door en dan redirect je hem via het controlepaneel naar je andere domein?

Is dat wat je bedoelt?

host3000
12/10/05, 09:18
Dit is gewoon een kwestie van goed lezen. Drie mogelijkheden:

1. vink ik WHM onder tweak settings 'Allow Creation of Parked/Addon Domains that are not registered' aan.
2. maak een losse zonefile in het dns menu aan.
3. maak een tijdelijke account aan.

Het gaat het de SIDN er om dat er een zonefile is. #1 is natuurlijk het gemakkelijkst, omdat je geen tweede handeling nodig hebt om te parkeren.

ensermo
12/10/05, 11:27
Beste johnburk,

Wat je zegt klopt inderdaad, ervan uitgaand dat je
1. een reseller whm account heb
en
2. geen SIDN lid bent

Bij reseller WHM accounts kan je geen domein parken als de nameservers niet gepropageerd en ingesteld is. (zodat je niet hotmail.com of msn.com park bijvoorbeeld.) en bij SIDN kan je geen domein registreren zonder al een nameserver ingesteld te hebben.

Workarounds.
1. je kunt je vragen aan je provider om
"Allow Creation of Parked/Addon Domains that are not registered" aan te vinken (WHM, Tweak Settings)

2. Je kunt tijdelijk een account aanmaken via je WHM

3. Als je DNS instellingen mag veranderen kan je handmatig een DNS record toevoegen.