PDA

Bekijk Volledige Versie : Acer Laptop buiten de garantie.



Michel2k
11/10/05, 15:22
Een collega van mij heeft een Acer 1714SMi welke hij begin april 2004 heeft gekocht voor bijna 2000 euro. Laptop is na 6 maanden al gerepareerd dmv een nieuw beeldscherm (waren dode pixels etc).

Dit keer, buiten de garantie periode uiteraard, lijkt de videokaart het begeven te hebben. Zowel op het beeldscherm zelf als aan een beeldscherm wat ik eraan hang krijgt ik een fuckedup scherm.

Ik heb zojuist met Acer gebeld en deze vertellen mij doodleuk dat het buiten de garantie periode valt en dat ik pech heb.

Nu las ik hier onlangs dat je verplicht bent 2 jaar garantie te geven op producten, kan ik ze hier op pakken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michel

Mikey
11/10/05, 15:34
Ik kwam ergens anders al tegen dat op elektronische apparaten verkocht binnen de EU 3 jaar garantie dienen te hebben. Hang me niet op door te vragen waar, had je graag verder geholpen.

//edit is 2 jaar:

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1906
http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1638

AlexanderOnline
11/10/05, 15:58
In de Acer folder staat idd 1 jaar, en dat dat rekeninghoudend is met de wetten in de geldende landen :/

crazycoder
11/10/05, 17:55
Gaat niet voor bedrijven op.

Trouwens... zelfs als partikulier kan je wel gelijk hebben.. of je het zonder een advokaat in te schakelen ook krijg.........

Overigens.... je kan bij Acer ook een garantieuitbreiding kopen.. dat lost een hoop op voor een relatief klein bedrag.. OOK voor bedrijven.

joriz
11/10/05, 18:04
Volgens Justitie moet een product het lang genoeg blijft werken.

Hier lees je jouw rechten en plichten: http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/consumentenkoop_en_garantie.asp

Daar moeten zij zich ook aan houden.

Sander-
11/10/05, 18:05
MWah, gewoon een aangetekende brief sturen. Consumentenbond heeft zo'n mooie cd met voorbeeldbrieven. Heb ik ook gedaan bij toshiba. Vooral het gedeelte: "Ik heb recht op een deugdelijk product" etc. Uiteindelijk moest ik een deel bijdragen in de reparatiekosten, maar dat bedrag was minimaal.

Je kunt het als volgt berekenen:

Levensduur laptop = 5 jaar geloof ik.

Je hebt em nu dus 1 jaar dus betaal je 1/5e van de reparatiekosten mee.

Showeb
11/10/05, 18:55
Ik weet dat Sony en Bosch bijv een coulance regeling hebben voor producten die maximaal 5 jaar oud zijn.

Vraag anders of ze ook een coulance regeling hebben.

Sander-
11/10/05, 20:22
Al die fabrikanten van dit soort producten proberen hun klanten gewoon onwetend te houden van dit soort regelingen door in eerste instantie het bestaan ervan te ontkennen...

Aangezien dan 90% van de klanten al afhaakt kost die overige 10% dan relatief weinig...

MaffeMuis
11/10/05, 20:22
Origineel geplaatst door Michel2k
Een collega van mij heeft een Acer 1714SMi welke hij begin april 2004 heeft gekocht voor bijna 2000 euro. Laptop is na 6 maanden al gerepareerd dmv een nieuw beeldscherm (waren dode pixels etc).

Dit keer, buiten de garantie periode uiteraard, lijkt de videokaart het begeven te hebben. Zowel op het beeldscherm zelf als aan een beeldscherm wat ik eraan hang krijgt ik een fuckedup scherm.

Ik heb zojuist met Acer gebeld en deze vertellen mij doodleuk dat het buiten de garantie periode valt en dat ik pech heb.

Nu las ik hier onlangs dat je verplicht bent 2 jaar garantie te geven op producten, kan ik ze hier op pakken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michel

Ik denk eerder dat je inverter kapot is. als ik je verhaal zo lees.

Aangezien wij in het pand van Acer zitten, zal ik morgen ff aan hun depot repair na vragen of dit zo klopt. Zo'n inverter is makkelijk zelf te vervangen, en kost maar een paar euri.

En de garantie termijn is per product verschillend.
Wat ook leuk is:
Voorbeeld: op een notebook 1 jaar zit, en als de HDD kapot is de klant een nieuwe HDD kan kopen, en de fabriek heeft er zelf nog 2 jaar garantie op. Dit is ook bijv. voor de LCD enz.

Michel2k
11/10/05, 21:33
Origineel geplaatst door MaffeMuis


Ik denk eerder dat je inverter kapot is. als ik je verhaal zo lees.

Aangezien wij in het pand van Acer zitten, zal ik morgen ff aan hun depot repair na vragen of dit zo klopt. Zo'n inverter is makkelijk zelf te vervangen, en kost maar een paar euri.

En de garantie termijn is per product verschillend.
Wat ook leuk is:
Voorbeeld: op een notebook 1 jaar zit, en als de HDD kapot is de klant een nieuwe HDD kan kopen, en de fabriek heeft er zelf nog 2 jaar garantie op. Dit is ook bijv. voor de LCD enz.

Kijk aan! Zou ik zeer dankbaar voor zijn. Ik hoor graag van je morgen!

Groetjes.