PDA

Bekijk Volledige Versie : hlstatsx wil niet werken!



TiMMiEJ
09/10/05, 21:03
Ik ben er nu al zo lang mee bezig en het wil maar niet werken. Een klant van ons wil hlstatsx op zijn server. Ik denk, ok dat installeer ik wel ff voor je.

Mijn webserver ondersteund alles wat hlstats minimaal moet hebben om te kunnen draaien.

In de documentation staat dat ik hlstats.conf en hlstats.php moet aanpassen. Hier heb ik dan ook de gegevens van mysql ingevuld. Dan moet ik inloggen op de admin (daarvoor moet ie ook acces hebben tot de mysql database) en dat werkt prima.

Dan moet ik het perl bestand starten(./hlstats.pl). Maar dan krijg ik de volgende error:

./hlstats.pl
++ HLstats 1.32 starting...

-- Opening UDP listen socket on port 27500 ... opened OK
-- Connecting to MySQL database 'hlstats' on 'localhost' as user 'root' ... DBI connect('hlstats:localhost','root',...) failed: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) at ./hlstats.pl line 983

Can't connect to MySQL database 'hlstats' on 'localhost'
Server error: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

Als ik mysql -u root -p doe, dan kan ik er gewoon in. Dus daar zit het probleem niet.

...ik kom er niet meer uit. Misschien dat ik iets simpels verkeerd doe? Ik zie het iig over het hoofd!

ThaBomb
09/10/05, 22:46
Hierbij is de gameserver de webserver ?

TiMMiEJ
10/10/05, 00:14
Nee je installeerd op de webserver hlstatsx die kan de server monitoren. Zo kan de speler zien waar hij de enemy heeft geraakt, hoeveel kills hij heeft gemaakt. Hoeveel headshots, zijn rank enz.

De gameserver heeft alleen een plugin nodig.

Power-Hosting
10/10/05, 02:01
Heb jij een root password met vreemde tekens in het password?, zoals _+=-=#@$ en dat soort tekens?.
Hebben wij namelijk ook problemen mee gehad met HLstatsX.
Verder kun je beter even een MySQL user aanmaken in plaats van root te gebruiken ;)

Hollanda
10/10/05, 02:28
Nu we het toch over Hlstatx hebben: heb je hiervoor root acces nodig of is een mysql database genoeg?

TiMMiEJ
10/10/05, 13:16
Origineel geplaatst door Hollanda
Nu we het toch over Hlstatx hebben: heb je hiervoor root acces nodig of is een mysql database genoeg?

Je hebt shell acces nodig.

@power-hosting ik heb al een andere user geprobeert. En zal zo even een simpel password proberen.

TiMMiEJ
10/10/05, 17:17
Ik heb nu met een andere user geprobeert, en met een heel erg simpel pass.

Helaas zonder succes.

//edit
Ik heb het net geprobeerd ZONDER password, en zelfs dan zegt ie acces denied. En als ik "mysql -u user" doe dan kom ik er gewoon in zonder pass in te voeren :/

repsaj
10/10/05, 18:14
check the my.cnf van mysql
het was volgens mij iets met "skip-networking"

TiMMiEJ
11/10/05, 00:28
mja, het probleem is opgelost :S. Heb alles opnieuw geinstalleerd:
mysqlserver
apache
php4

En nu doet ie het wel, vaag.