PDA

Bekijk Volledige Versie : Solcon netwerk (Dronten)



D. ter Horst
09/10/05, 19:03
Als alternatief (iets dat wat dichterbij bij huis is) kwam ik Solcon tegen. Deze staat ook in de WHT lijst van netwerken:

Bedrijfsnaam: Solcon
ASN: 12414
Transit:
o Level 3
o GlobalCrossing
o Teleglobe
o KPN Eurorings
Exchanges:
o AMS-IX
o NL-IX

Weet iemand iets van de kwaliteit van het netwerk? Ze zijn niet veel duurder (10 euro per maand met vergelijkbare in a'dam voor een medium sized pakket).

Foto's en dergelijke zijn ook handig. In princiepe ben ik op zoek naar alle informatie die ik vinden kan maar tot nu toe heb ik nog niet veel over dit netwerk kunnen vinden. Uiteraard kan ik solcon bellen maar ik wil graag meningen van mensen welke er bijvoorbeeld een server hebben hangen.

Alvast bedankt.

mdf
09/10/05, 23:10
Beste Daniel, ik heb geen ervaring met ze als klant, maar weet wel dat er personeel werkt met de nodige technische kennis en verstand van zaken.

XF-RICK
09/10/05, 23:13
Origineel geplaatst door Synssans
Beste Daniel, ik heb geen ervaring met ze als klant, maar weet wel dat er personeel werkt met de nodige technische kennis en verstand van zaken.

Mee eens, net netwerk om in te hosten, personeel is vriendelijk en de benodigde kennis in huis.

Good 2 go ;)

(We peeren met ze op de NL-IX vandaar).

crazycoder
10/10/05, 08:31
Als je maar een goede SLA afsluit. Hoe ze met colo zijn weet ik niet, maar met dsl hebben zij er geen enkel probleem mee om je lang te laten wachten als je geen SLA heb of geen sla met een bepaalde minimale response tijd.

Ben je eenmaal tot de mensen doorgedrongen die echt iets weten/kunnen dan wordt je inderdaad verder wel goed geholpen.

D. ter Horst
10/10/05, 10:01
In principe heb ik geen interesse in een SLA. Ik kom zelf uit Zwolle en het is voor mij een half uur rijden naar Dronten. De afstand is ook de reden dat ik hier twee servers wil ophangen voor webhosting.

Nadeel vind ik wel dat het netwerk redelijk onbekend is, maar dat ze wel weer nette lijnen hebben. Ik kan alleen geen snelheden vinden.

Iemand die weet waar ik dit kan vinden? Het zou tof zijn als er hier iemand is die er een server heeft hangen welke mij wat meer kan vertellen.

Rinse Kloek
10/10/05, 10:53
Ik ben zelf medewerker bij Solcon (Netwerkbeheer/Software engineering). Daarnaast heb ik zelf een server staan in het netwerk van Leaseweb, omdat ik daar destijds goedkoper rackspace kon krijgen. (35 E tegen 110 E bij Solcon)
Echter heeft Solcon de prijzen voor severhosting dit jaar verlaagd naar 35 Euro voor 1U/100GB en ga ik mijn server binnenkort dus ook bij Solcon plaatsen.

Ik kan je garanderen dat het netwerk supergoed is. Het netwerk is nooit overbelast. Ping tijden vanuit dronten naar de ams-ix zijn tussen de 3 en 4 ms. Daarnaast is er ook een redundant 1 Gigabit lijn naar Amsterdam.
Solcon heeft in Amsterdam op 2 plekken een PoP. In SARA en in Nikhef (Bijde AMS-IX lokaties).

Het datacenter is in 2002 helemaal nieuw gebouwd en is voorzien van de modernste middelen (Redundant airco, Nobreak installatie, Inergen blussysteem, 24/7 bewaking etc.). Enkele grote parijen als Marktplaats en Rijkswaterstaat hebben een eigen rack(s) bij ons.

Om de snelheid te kunnen testen heb ik hieronder een link naar een 100MB test file:

http://www.solcon.net/testfile-100mb.bin

Als er nog vragen zijn over Solcon en haar netwerk, mag je die aan mij stellen.

froggie
10/10/05, 21:15
Ik ben vanmiddag langs hun rack(s?) gelopen in Nikhef. Zag er allemaal prima verzorgt uit, dus ik neem aan dat het technisch personeel weet wat ze doen.

@ Rinse: wordt er bij jullie economisch of optimaal gerouteerd? Ik weet uit ervaring dat sommige partijen hier vaag over doen dus ik vraag het maar op de man af.

Rinse Kloek
10/10/05, 22:20
De mensen van ons NOC zijn allemaal technisch hoog gekwalificeerd personeel (HBO nivo). Bij ons wordt het transit verkeer altijd via de optimale router het internet opgestuurd. Wij doen niet aan low-budget transit, maar gewoon de beste kwaliteit voor de beste prijs.
We hebben totaal 4 transit providers. 2 aangesloten op Nikhef en 2 op SARA.

@crazycoder
Dat van die SLA kan soms wel kloppen. Goedkope DSL lijnen hebben een Economy SLA. Dat houdt in dat storingen best effort opgelost worden. Voor DSL verbindingen zijn we soms afhankelijk van andere partijen (Versatel/Tiscali/BBNed/KPN). Overigens hebben we sinds vorige maand ook eigen DSLAMs in centrales staan zodat we (bijna) niet meer afhankelijk zijn van derde partijen.

superzooi
11/10/05, 14:04
ik heb er mijn delletje hangen, werkt Top!

Net op tijd bij ED weggegaan en naar Solcon verhuist, terecht gekomen via maat die er werkt.

muisje
11/10/05, 14:23
De mensen van ons NOC zijn allemaal technisch hoog gekwalificeerd personeel (HBO nivo).

Eventjes een side note.. Dat iemand een HBO diploma heeft wil nog niet zeggen dat ze technisch goed zijn..

Ik heb liever iemand met eem MBO diploma, maar met veel praktijk ervaring en kennis dan iemand met een HBO diploma en alleen maar theorie van school..

Ik heb maar 1 iemand met een HBO diploma in dienst de rest (incl ik zelf) hebben allemaal MBO als hoogste diploma. daarnaast heeft ieder van ons een ruime praktijk ervaring en vonden ze school te simpel waardoor ze er mee opgehouden zijn..

Ik heb er dus een beetje een hekel aan dat mensen zeggen dat alleen hbo mensen goed zijn.. aangezien het vaak niet zo is schep er dus niet zo over op :)

//ONTOPIC
Solcon schijnt idd wel een goed netwerk te hebben van wat ik hoor dus opzicht wel aan te raden..

rayden
11/10/05, 14:28
Heeft er niemand fotos van hun datacener of iets dergelijks ? Ben wel benieuwd eigenlijk..

Rinse Kloek
11/10/05, 14:52
@muisje
Ik wil alleen maar aangeven met HBO nivo dat deze mensen een goede basis op het gebied van ICT hebben. Daarnaast hebben ze allemaal ook veel praktijk ervaring wat je zeker nodig hebt in de ISP branche.
Ik heb wel foto's van onze nieuwe datacenter. Ze zijn niet echt recent, maar het geeft wel een kleine indruk.

De eerste foto is toen de bouw bijna was afgerond:

http://server.kindes.nl/solcon/dro2-1.jpg

De volgende twee zijn ongeveer een jaar geleden gemaakt:

http://server.kindes.nl/solcon/dro2-2.jpg
http://server.kindes.nl/solcon/dro2-3.jpg

Glenn
11/10/05, 15:04
Netjes. Hoe groot is die ruimte?

Rinse Kloek
11/10/05, 15:36
Van onze NOC Manager:

130 m2, +/- 70 racks

Redundant klimaatbeheersing, VESDA branddetectie + Inergen blusinstallatie

1000 Ampere Power, noodstroomvoorziening: Hot standby aggregaat aanwezig, UPS backup power voor minimaal 10 min. aanwezig.

Glenn
11/10/05, 16:04
Goed voor elkaar :)

Thijs
11/10/05, 16:10
Origineel geplaatst door Rinse Kloek
... Enkele grote parijen als Marktplaats en Rijkswaterstaat hebben een eigen rack(s) bij ons...



Marktplaats ? Ik denk dat hun netwerk toch echt ergens anders staat :)

Rinse Kloek
11/10/05, 16:18
Ik zeg ook niet dat Marktplaats.nl AL hun servers bij ons heeft staan. Ik weet ook wel dat ze de servers die marktplaats.nl serveren ergens anders in hebbenstaan...