PDA

Bekijk Volledige Versie : OpenBSD hosting in België



cudeso
08/10/05, 00:14
Hi,

Weet iemand een goede hosting onder OpenBSD in België (referenties in Duitsland en UK heb ik onderhand genoeg)?

php, mysql en de hele rimram moet er natuurlijk ook bij.

Alvast bedankt,

Koen

JohanB
08/10/05, 00:48
Waarom precies OpenBSD en niet ook een keuze voor FreeBSD/NetBSD?

cudeso
08/10/05, 12:06
Origineel geplaatst door JohanB
Waarom precies OpenBSD en niet ook een keuze voor FreeBSD/NetBSD?

Niet omdat de te hosten spullen OS-afhankelijk zijn maar:
- omdat dat het OS van mijn keuze is
- omdat ik, al is het dan via een indirecte weg, hiermee het openbsd project kan steunen ('k koop al regelmatig cd's, ... maar 'n extra steun kan, mijn idee, nooit kwaad)

(Ik heb geen nood aan een 'mijn os is beter dan het jouwe thread' ... maar ...)
Op het gebied van veilige en stabiele webservers heb je niet veel beters op de markt dan OpenBSD; natuurlijk kan een sysadmin het verknoeien met een slechte setup maar da's hetzelfde voor een hosting onder Linux of FreeBSD.

JohanB
08/10/05, 13:00
Origineel geplaatst door cudeso


Niet omdat de te hosten spullen OS-afhankelijk zijn maar:
- omdat dat het OS van mijn keuze is
- omdat ik, al is het dan via een indirecte weg, hiermee het openbsd project kan steunen ('k koop al regelmatig cd's, ... maar 'n extra steun kan, mijn idee, nooit kwaad)

(Ik heb geen nood aan een 'mijn os is beter dan het jouwe thread' ... maar ...)


Was ook niet de bedoeling, meer voor het geval dat er meerdere opties zijn dat er ook meer hosters zijn die aan je wensen kunnen voldoen. OpenBSD gebruiken maar heel weinig hosters.


Op het gebied van veilige en stabiele webservers heb je niet veel beters op de markt dan OpenBSD.

Daar heb je helemaal gelijk in !

ikkuh
09/10/05, 16:47
Was zelf vanplan om op OpenBSD te gaan hosten.
Toch ben ik overgestapt op FreeBSD gezien deze jails ondersteunen, ook is sinds 5.4 OpenBSD's pf ook in de kernel opgenomen. OpenBSD is naar mijn idee de perfecte firewall OS maar met voor een webserver denk ik dat freebsd net iets makkelijker te tunnen en te configureren is. Het gebruik van jails was voor mij echter de druppel, en dat is eigenlijk de rede dat ik freebsd ben gaan gebruiken, desondanks draait mijn firewall/router nogaltijd OpenBSD en blijft mijn hart daar ook liggen.
Linux, is luek om op te hosten, maar denk dat je met een een versie van *BSD inderdaadt beter uit bent.

beenske
09/10/05, 18:37
Wij hebben een Freebsd webserver en nog vele andere Openbsd servers vb backupserver, adminserver, networkmonitorserver. Veel OpenBSD maar wel een FreeBSD webserver.

ProServe
09/10/05, 21:13
http://www.rackboost.be/index.php?page=hosting_dedicated

sander
09/10/05, 22:20
Ik mag je hier geen aanbieding doen , maar wij hebben een webserver die op openbsd draaid , deze draaid wel in NL.

Denk dat openbsd minder populair dan andere nix/bsd besturingssystemen vooral omdat er geen webcontrol panels voor zijn zoals cpanel/direcadmin. webmin is wel een optie