PDA

Bekijk Volledige Versie : PC uit duitsland



izdesign
05/10/05, 09:30
Hoi, ik hoop dat iemand weet of het mag maar ik zal toch maar even vragen, want ik wil een nieuwe pc kopen, en nu kwam ik op een site in duitsland terecht en dat bedrijf zit net over de grens.
Maar nu is mijn vraag, mag ik daar gewoon een pc kopen en dan weer terug mee naar nederland nemen?

Mvg, Ivo

Triloxigen
05/10/05, 09:31
Ja :)

MediaServe
05/10/05, 09:41
Pas op voor een Duits toetsenbord ;)

izdesign
05/10/05, 09:42
Oke mooi dan ga ik binnenkort ff pctje halen lekker goedkoop daar :P

deeltje
05/10/05, 09:49
Origineel geplaatst door izdesign
Oke mooi dan ga ik binnenkort ff pctje halen lekker goedkoop daar :P

Aangezien ik ook niet ver van de duitse grens woon, kan je me de url geven van dat bedrijf :) ?

BsHosting
05/10/05, 10:20
zou de url ook wel eens willen weten ken er 1 maar die zit wat verder dacht ik dat was als ik me niet vergis reichelt oid

Triloxigen
05/10/05, 10:40
Ik dacht dat het prijsverschil tegenwoordig zeer minimaal was?

deeltje
05/10/05, 10:44
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik dacht dat het prijsverschil tegenwoordig zeer minimaal was?

Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar de url van deze computerzaak :)

veenman
05/10/05, 10:49
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik dacht dat het prijsverschil tegenwoordig zeer minimaal was?
In Nederland heb je ook goedkope aanbiedingen, alleen gezien Duitsland 5x zo groot is en daarnaast de welvaart op dit moment stukken minder is, heb je minstens 5x zoveel van die goedkope aanbiedingen in Duitsland!

Fred_2004
05/10/05, 11:14
Origineel geplaatst door MediaServe
Pas op voor een Duits toetsenbord ;)
Haha, je bent niet de enige :D
Ik heb het ook al meegemaakt.

Vroeger kocht ik nog al ééns bij snogard, maar dan hebben we op een keer eens zoveel kapotte moederborden en andere onderdelen gehad en deze moesten we dan elke keer opsturen naar ginder. Dan zijn we maar gewoon in België gebleven voor onze hardware.

Voor het prijsverschil moet je het tegenwoordig ook niet meer doen denk ik.

joris springer
05/10/05, 11:17
mja ik haal dus nieuwe pc's uit Oekraïne, omdat ik er toch een paar keer per jaar naar toe ga, nieuwe pc's kosten daar stukken minder dan hier.
Maar URL van dat bedrijf in duitsland zou ook wel handig zijn,klinkt namelijk wel erg interessant als het veel scheelt/.

Rinse Kloek
05/10/05, 11:31
Ik koop veel elektronica in duitsland (Muziek aparatuur, hifi), maar dacht dat PC's in NL net zo goedkoop worden. Heb je misschien een URL van die webwinkel ?

Henky!
05/10/05, 12:42
Wij kopen ook soms PC's in Duitsland. (De 'Volkscomputer' van Bild Zeitung, alleen al vanwege de naam:-). Wel even een NL toetsenbord kopen en een eventueel voorgeinstalleerd besturingsprogramma vernederlandsen. Hoewel 'Herunterfahren' natuurlijk een prachtig woord is. Maar inderdaad goedkoper en ik dacht dat de boekhouder zei dat je de BTW ook gewoon terugkrijgt.

izdesign
05/10/05, 16:39
www.hiq24.de :)

PlugInInfo
05/10/05, 16:52
Hier vlak over de grens zit de grote Duitse elektronicaketen Mediamarkt. Veel Nederlanders doen daar hun inkopen. De mediamarkt is überhaupt al goedkoop. In Duistland zijn ze nog goedkoper dan in Nederland. Aangezien daar veel Nederlanders komen kun je daar ook internationale toetsenborden krijgen.

smurf
05/10/05, 17:53
Origineel geplaatst door izdesign
www.hiq24.de :)

hmm toch niet echt goedkoper dan in BE of NL tioch?

izdesign
05/10/05, 18:23
niet? mag jij mij site van bedrijf geven waar ze die prijzen hebben ;):)

smurf
05/10/05, 18:51
Vb:

CPU intel PIV 3 Ghz:

Intel PIV 530 3.0 Ghz Boxed Fsb 800 1 Mb Cache Socket 775 €180 i n c 21 pct BTW, Codima, België

CPU Intel 530J FSB800 Prescott (3000Mhz) S775 159.90€ i n c 16 pct BTW


Als we de BTW eraf doen (bedrijven betalen die toch niet) krijgen we:

€148
€137

OK, €11 verschil, maar ik heb dan nog niet eens de goedkoopste in Belië gezocht...

deeltje
05/10/05, 19:25
en dan heb je nog geen rekening gehouden met de verzendkosten vanuit Duitsland :P

Showeb
06/10/05, 00:44
Voordeel van Duitsland is dat ze daar een garantie termijn hanteren van 2 jaar ipv 1 jaar.

Ik heb bijv een philips tv gekocht, standaard levert Philips 1 jaar garantie in Nederland. In Duitsland leveren ze standaard 2 jaar garantie.

Volgens mij kan ik voor garantie in het eerste jaar in Nederland terecht, maar in het 2de jaar moet de TV naar Duitsland dacht ik.

Dit zelfde geld ook voor merken zoals Bosch, Sony, Miele. De grote merken dus.

Ik weet niet hoe het met Computer electronica gaat. Zou een garantie termijn van 2 jaar wettelijk afgestemd zijn?

izdesign
06/10/05, 15:41
mmh zou kunnen maar verzendkosten hebik niet :), want mijn neef zit 15 min rijden vandaar op school en die brengt dit dan voor me mee :):P