PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostmerk gestart ?



P.the.chicken
02/10/05, 11:49
Hostmerk is eindelijk actief abezig voor de buitenwereld, er zijn 2 bedrijven goed gekeurd

• De Internetman
• Deactro

Dat zijn dus de eerste, nu de rest nog :D en afwachten of de consument wel op het hostmerk reageert ik denk het niet,

AlfaHosting
02/10/05, 11:57
Origineel geplaatst door P.the.chicken
Hostmerk is eindelijk actief abezig voor de buitenwereld, er zijn 2 bedrijven goed gekeurd

• De Internetman
• Deactro

Dat zijn dus de eerste, nu de rest nog :D en afwachten of de consument wel op het hostmerk reageert ik denk het niet,

De consument kan er wel op reageren maar enkel als bv. een consumentenvereniging het hostmerk erkend en er een grote nationale campagne komt dat het publiek er attent op maakt. Anders zal het een maat voor niets worden.

P.the.chicken
02/10/05, 11:59
Origineel geplaatst door Mario


De consument kan er wel op reageren maar enkel als bv. een consumentenvereniging het hostmerk erkend en er een grote nationale campagne komt dat het publiek er attent op maakt. Anders zal het een maat voor niets worden.

En dat verwacht ik niet dat zoiets gaat gebeuren eigenlijk, ik zie hostmerk hier overigens adverteren, adverteren zij ook op consumenten sites ?


Overigens toch leuk dat er wel bedrijven zijn die er in geloven en een aanmelding geplaatst hebben.

veenman
02/10/05, 12:42
Hostmerk is zoals op de site te lezen is al veel eerder gestart. Het lijkt er op dat nu pas de eerste hosting bedrijven nu pas zijn goedgekeurd, de reden hiervoor zal zijn zeer strenge regels waar weinig ondernemingen volledig aan voldoen.

Ik ga er dus vanuit dat de aangemelde ondernemingen op een enkel punt werden afgewezen en daarna de tijd nodig hebben gehad om te kunnen voldoen aan de SHM keuringeisen en daarna herkeurd zijn en wel voldeden. Dit wordt bevestigd door volgende tekst uit de aanmeldingsprocedure: "Indien u niet word goedgekeurd krijgt u van SHM de kans om de punten waarop u bent afgekeurd te verbeteren. Als u deze heeft verbeterd kunt u zich gratis laten herkeuren."

Het keurmerk zal voornamelijk intressant zijn voor bedrijven voor wie hun data en website tegenwoordig telkens vaker bedrijfskritisch zijn, het keurmerk geeft ze houvast of ze het van te voren al kennen of niet, ze weten ten alle tijden wat ze minimaal aan service kunnen verwachten door de keuringseisen op de Hostmerk website te bekijken.

Voor consumenten (thuisgebruikers) is Hostmerk ansich ook wel intressant maar voor hun is een website vaak velen malen minder belangrijk en heeft het prijskaartje van de dienstverlening vaak voorrang op de kwaliteit ervan.

Wat publiciteit betreft, ik denk dat de goedgekeurde/aangesloten hosters aan hun prospecten en klanten zelf zeer goed kunnen uitleggen wat het mogen voeren van het Hostmerk keurmerk inhoudt op zowel hun website of persoonlijk. Daarnaast kan er voor promotie (met de waarschijnlijk schaarse middelen) het beste gebruik worden gemaakt van narrowcasting op de zakelijke markt en het mooiste is natuurlijk proberen om zoveel mogelijk gratis publiciteit te krijgen.

Ber|Art
02/10/05, 13:27
Scherpe analyse Arnout!, en om nog meer aan publiciteit te kunnen doen hebben we nog steeds een PR bestuursfunctie vacant. (zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=76743)

Triloxigen
02/10/05, 13:33
Ik had voor het bedrag alleen wel een serieuze offsite seal verwacht die controleert of het echt is.

veenman
02/10/05, 13:46
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik had voor het bedrag alleen wel een serieuze offsite seal verwacht die controleert of het echt is.
Een offsite seal had ik zelf ookal in mijn hoofd. Wellicht is het een idee als hostmerk ook SSL certificaten gaat uitgeven, waarin dan staat 'Hostmerk Goedgekeurd Hostingbedrijf'. Een iets lichtere optie zou kunnen zijn om de link naar de site van hostmerk een identifier op te nemen waar je direct krijgt te zien: "Bedrijf X is goedgekeurd door Hostmerk vanaf datum Y en laatste keuring heeft plaats gevonden op datum Z" en/of een soort van eigen pagina voor elke goedgekeurde hoster op de Hostmerk website.

t.bloo
02/10/05, 14:04
HostMerk is bedoelt voor webhosting.Maar goed dat ze een vacature hebben met als eis "Communicatieve eigenschappen"...

Technotop
02/10/05, 14:10
Vind het zelf belachelijk. Hoeveel moet je betalen per jaar? 400 euro ofzo? Pff lijk wel gek. Goede refferenties zijn 1000x meer waard dan die 400 euro die je betaald voor niets.

xserve
02/10/05, 14:18
Over hun doorzettingsvermogen kun je in ieder geval niks zeggen.

Om er nu nog commentaar op te geven heeft volgens mij niet zo veel zin. Of ze snappen het al, of het zal toch niet tot hun doordringen.

Domenico
02/10/05, 14:34
Origineel geplaatst door skunkah

Een offsite seal had ik zelf ookal in mijn hoofd. Wellicht is het een idee als hostmerk ook SSL certificaten gaat uitgeven, waarin dan staat 'Hostmerk Goedgekeurd Hostingbedrijf'. Een iets lichtere optie zou kunnen zijn om de link naar de site van hostmerk een identifier op te nemen waar je direct krijgt te zien: "Bedrijf X is goedgekeurd door Hostmerk vanaf datum Y en laatste keuring heeft plaats gevonden op datum Z" en/of een soort van eigen pagina voor elke goedgekeurde hoster op de Hostmerk website.

Dit is lang geleden al voorgesteld en meegenomen met de andere voorstellen. Dit seal gaat er ook wel komen. :)

P.the.chicken
02/10/05, 14:38
Origineel geplaatst door Domenico


Dit is lang geleden al voorgesteld en meegenomen met de andere voorstellen. Dit seal gaat er ook wel komen. :)

Werk jij ook voor hostmerk ?

Ber|Art
02/10/05, 14:42
Nee, maar Domenico is zo aardig geweest om een sub-forum op WHT beschikbaar te stellen en zodoende kan hij (op verzoek van Hostmerk) mee kijken (en denken) tijdens onze discussies. Verder is Domenico geïnteresseerd in de ontwikkelingen en volgt dit dan ook persoonlijk. Voor de samenstelling van Hostmerk zie: www.hostmerk.nl

crazycoder
02/10/05, 15:07
Origineel geplaatst door skunkah
Hostmerk is zoals op de site te lezen is al veel eerder gestart. Het lijkt er op dat nu pas de eerste hosting bedrijven nu pas zijn goedgekeurd, de reden hiervoor zal zijn zeer strenge regels waar weinig ondernemingen volledig aan voldoen.

Hoezo.. zeer strenge regels? Waar maak jij uit op dat er daarom nog maar weinig bedrijven goed zijn gekeurd?

Denk dat het eerder komt door:
- kosten
- geen zin om een pottenkijker langs te laten komen..
- onduidelijke stichting
- onbekendheid van keurmerk en stichting
- geen of minimale toegevoegde waarde

Overigens... een deel van de eisen en de gedragscode bestaat eruit dat je jezelf aan de wet moet houden..

Thijs
02/10/05, 15:53
Zolang XS4ALL, Planet, Wanadoo, en consorte er niet aan deel zullen nemen lijkt het mij geen sterke organisatie.

Ik vind overigens dat er veel van dit soort initiatieven zijn tegenwoordig die vanuit zeer kleine organisaties de grotere jongens wel even zullen vertellen hoe het werkt.

Ik vind het tevens, over de regels gesproken, vreemd dat een hostings-bedrijf het ASnummer kan gebruiken van een partij waar zij achter hangen, en dus hun bedrijf goed gekeurd kan worden doordat zij in dat netwerk hangen.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je nooit in de "boeken " kunt kijken van het bedrijf waar je achter hangt. Overal heb je dit soort situaties, net zoals ik van mening ben dat je niet het netwerk/routers van jouw leverancier kunt verkopen tot op zeker hoogte. Netwerken van bijvoorbeeld AMS-IX mag je uiteraard wel verkopen wanneer je deze direct afneemt. Ik zie deze niet snel falliet gaan en tevens ben je eerste afnemer daar.

Op deze manier kan een bedrijf met 3 servers groter lijken dan heel XS4ALL; for an example.

Triloxigen
02/10/05, 19:28
Het is niet zo dat de regels streng zijn, maar dat ze kant noch wal raken.

Bob2
02/10/05, 20:45
Hierbij mijn felicitaties aan de goedgekeurde hosters en Hostmerk. Het zou voor de markt niet verkeerd zijn als er op een positieve manier aandacht / voorlichting wordt gegeven aan de consument betreft de keureisen....

Puur uit interesse, hoe wordt dit gemeten:

6.5 De belasting van een server mag gemiddeld niet hoger zijn dan 50% gemeten over een tijdvak van 24 uur waarbij op willekeurige momenten een meting gedaan wordt.

Is een goedgekeurde hoster verplicht inzage te geven in de server statistieken?

Triloxigen
02/10/05, 20:50
Origineel geplaatst door Bob2
Hierbij mijn felicitaties aan de goedgekeurde hosters en Hostmerk. Het zou voor de markt niet verkeerd zijn als er op een positieve manier aandacht / voorlichting wordt gegeven aan de consument betreft de keureisen....

Puur uit interesse, hoe wordt dit gemeten:

6.5 De belasting van een server mag gemiddeld niet hoger zijn dan 50% gemeten over een tijdvak van 24 uur waarbij op willekeurige momenten een meting gedaan wordt.

Is een goedgekeurde hoster verplicht inzage te geven in de server statistieken?

Hoe willen ze de rest meten? Backups, locatie van servers, etccetc? ;)

Bob2
02/10/05, 21:11
Locatie van de servers is in de meeste gevallen wel traceerbaar.

Backups wordt al moeilijker, pas als er echt iets mis gaat wordt duidelijk of er backups zijn, en of deze ook binnen de gestelde tijd gerestored kunnen worden.

Ben erg benieuwd hoe dit wordt bekeken door Hostmerk.

Jamai
02/10/05, 21:57
Het is op zich een leuk initiatief, maar in mijn ogen kansloos. Ik zal mijn bedrijf er niet aan gaan melden, al was het maar om me de kosten te besparen (die je er toch niet aan terugverdiend!) maar ook om bepaalde zaken die ik niet per sé met een ander bedrijf wens te delen. Verder zitten er een paar regels tussen dat je denkt: Waar _slaat_ het op:S

Bob2
02/10/05, 22:17
Om de kosten hoeft een beetje bedrijf het niet te laten. Deze verdienen zichzelf ook echt wel terug mocht Hostmerk in de publiciteit komen. De vraag is alleen wel of en wanneer dit gaat gebeuren. Is de opzet wel goed.
Aan de andere kant, je moet ergens beginnen. Niet ieder project is direct een succes, en of het Hostmerk het gaat maken zal de toekomst uitwijzen.

veenman
02/10/05, 22:30
Origineel geplaatst door Bob2
Om de kosten hoeft een beetje bedrijf het niet te laten. Deze verdienen zichzelf ook echt wel terug mocht Hostmerk in de publiciteit komen. De vraag is alleen wel of en wanneer dit gaat gebeuren. Is de opzet wel goed.
Aan de andere kant, je moet ergens beginnen. Niet ieder project is direct een succes, en of het Hostmerk het gaat maken zal de toekomst uitwijzen.
Hostmerk heeft een oerdegelijk fundament, ondergebracht in een zelfstandige stichting met meerdere bestuursorganen. Deze bestuursorganen gaan elk jaar bepalen hoe de keuringseisen er voor dat jaar uit gaan zien. De keuringseisen zoals ze er nu zijn kunnen daarom denk ik beter als startup of interim worden gezien en zullen in het volgende jaar worden aangepast naar de ideeën van leden en bestuurders op basis de ontwikkelingen in de markt en evaluatie van de huidige keuringseisen.

Door dit oerdegelijke fundament en aanpassend vermogen van de stichting is het geen kwestie van of, maar wanneer Hostmerk een succes gaat worden.

Raptor
02/10/05, 22:34
Origineel geplaatst door t.bloo
Maar goed dat ze een vacature hebben met als eis "Communicatieve eigenschappen"...

Zo zijn er nog meer

bv:



Hun zijn beide door SHN goedgekeurd.




Het keuren van de aangemelde kandidaten zijn gestart.


Komop zeg.

veenman
02/10/05, 22:40
Origineel geplaatst door Raptor

Zo zijn er nog meer
bv:
Komop zeg.
Jullie zijn echt een stelletje helden. Mensen die veel kostbare tijd en geld investeren in iets idealistisch als Hostmerk afzeiken op een paar grammaticale fouten.

Dreas
02/10/05, 22:42
Origineel geplaatst door skunkah

Hostmerk heeft een oerdegelijk fundament, ondergebracht in een zelfstandige stichting met meerdere bestuursorganen. Deze bestuursorganen gaan elk jaar bepalen hoe de keuringseisen er voor dat jaar uit gaan zien. De keuringseisen zoals ze er nu zijn kunnen daarom denk ik beter als startup of interim worden gezien en zullen in het volgende jaar worden aangepast naar de ideeën van leden en bestuurders op basis de ontwikkelingen in de markt en evaluatie van de huidige keuringseisen.

Door dit oerdegelijke fundament en aanpassend vermogen van de stichting is het geen kwestie van of, maar wanneer Hostmerk een succes gaat worden.

Oerdegelijk fundament? Ik denk dat meerdere mensen hier zich dat fundament nog kunnen herinneren. Sterker nog .. ik was bij een van de eerste "vergaderingen" aanwezig en van fundament was verre van sprake.

Daarintegen wens ik het huidige HostMerk nog steeds succes en ik hoop dat het beleid in de loop der tijd de commentaren van sommige personen opneemt. Er is zeker een toekomst maar in mijn ogen moet er nog een hoop veranderd worden.

Triloxigen
02/10/05, 23:08
Origineel geplaatst door skunkah

Jullie zijn echt een stelletje helden. Mensen die veel kostbare tijd en geld investeren in iets idealistisch als Hostmerk afzeiken op een paar grammaticale fouten.

Stichting Thuiskopie, Brein en Sena steken er ook veel tijd hierin en zijn ook erg idealistisch bezig.
Maar dat maakt weinig goed.

(Ik wil Hostmerk overigens niet direct hiermee vergelijken)

Bob2
02/10/05, 23:16
Origineel geplaatst door skunkah

Jullie zijn echt een stelletje helden. Mensen die veel kostbare tijd en geld investeren in iets idealistisch als Hostmerk afzeiken op een paar grammaticale fouten.

Je kunt zoiets beter positief ontvangen, en de fouten verbeteren. Deze helden hebben wel de moeite genomen alles nauwkeurig door te lezen. Zonder kritiek is er straks niets te verbeteren.

Verder TOP dat jullie tijd en geld investeren ter verbetering van de hostingbranche. Uiteraard heel veel succes toegewenst! Ik blijf Hostmerk met interesse volgen.

Raptor
03/10/05, 15:38
Origineel geplaatst door skunkah

Jullie zijn echt een stelletje helden. Mensen die veel kostbare tijd en geld investeren in iets idealistisch als Hostmerk afzeiken op een paar grammaticale fouten. Ik heb niets tegen het hostmerk, maar dit soort grammaticale fouten zijn gewoon dingen die niet mogen. Zeker niet als je op zo'n professionele manier bezig gaat.

Dillard
03/10/05, 23:03
Er staat erg veel tekst op de website (nog afgezien van alle offline tekst). Hierin zijn inderdaad (helaas) wat taalfouten geslopen.

Vandaag is iemand bezig geweest om deze na te lopen en dat zal deze week op de website verbeterd worden.

Allemaal: bedankt voor het onder de aandacht brengen!

Santario
03/10/05, 23:20
Wellicht een onnodige opmerking maar waarom wordt de website van hostmerk niet gehost bij een provider welke voldoet aan jullie eigen eisen?

Santario
03/10/05, 23:21
Origineel geplaatst door skunkah

Door dit oerdegelijke fundament en aanpassend vermogen van de stichting is het geen kwestie van of, maar wanneer Hostmerk een succes gaat worden.

Blij dat je zo positief bent over HostMerk, maar waarom denken Planet Internet, Demon en Vuurwerk Internet daar jammer genoeg heel anders over?

Henky!
04/10/05, 00:17
Heel goed initiatief. Alleen zou het vanuit de gebruikers moeten komen. Onze klanten dus, maar goed. Enige punten van positive kritiek:

- Waarom moet je persee lid zijn van de SIDN?
- Waarom moeten de servers in Nederland staan? In bv. Dusseldorf zijn ook snelle verbindingen beschikbaar. Das net over de grens hier in oost Nederland.
- Wat is er tegen FUP diensten? Fair Use Policy kan wel degelijk zeer duidelijk worden omschreven.

Maar verder best mooi allemaal. Zorg wel dat je ook de gebruikers in je besturen opneemt. Het is al met al toch een beetje vanuit een hosters standpunt geschreven. Fantastisch als je 10 mb met een snelheid van 175 kb/sec kan downloaden maar de gemiddelde consument is ook geinteresseerd in zaken als klantvriendelijkheid. Ik mis enigszins de feedback van de gebruiker. Een bedrijf kan technisch gezien alles in orde hebben maar toch gewoon kut zijn.

Dillard
04/10/05, 01:25
Kort antwoord : financiele redenen

Zodra de financien van de stichting het toelaten wordt de hosting ondergebracht bij derden, noch iemand van het bestuur noch iemand van de leden.

t.bloo
04/10/05, 10:44
lol, duur he die gecertificeerde hosters...

crazycoder
04/10/05, 11:02
Origineel geplaatst door Henky!

- Wat is er tegen FUP diensten? Fair Use Policy kan wel degelijk zeer duidelijk worden omschreven.

Het is voor de klant nagenoeg niet controleerbaar, daarnaast is het voor de klant niet helder.

Voor jezelf wil het zeggen dat je weet ik veel wat allemaal moet doen om het voor de klant en voor jezelf wel inzichtelijk te maken.

Dillard
04/10/05, 11:38
Origineel geplaatst door Santario


Blij dat je zo positief bent over HostMerk, maar waarom denken Planet Internet, Demon en Vuurwerk Internet daar jammer genoeg heel anders over?

Die kijken (net als velen van jullie) ook de kat uit de boom. Er is wel degelijk interesse, maar niemand wil graag de eerste zijn, dat gaat hier ook op.

En betreffende je vraag waarom we site momenteel bij mij gehost wordt: we hebben een plaats in Redbus (direct), maar dit is een tamelijk dure oplossing. Wel de oplossing welke we prefereren, maar momenteel moeten we zoveel mogelijk op kosten besparen. Vandaar ....

@Dreas:


Oerdegelijk fundament? Ik denk dat meerdere mensen hier zich dat fundament nog kunnen herinneren. Sterker nog .. ik was bij een van de eerste "vergaderingen" aanwezig en van fundament was verre van sprake.


Dreas: waar jij aan refereert is september 2003(!) We zijn nu ruim 2 jaar verder .... Sindsdien is er wel het e.e.a. gebeurd :)

@Henky!


Heel goed initiatief. Alleen zou het vanuit de gebruikers moeten komen. Onze klanten dus, maar goed. Enige punten van positive kritiek:


Over de inhoudelijk eisen e.d. is al heel veel gesproken en gediscussieerd. Uiteraard staat het de leden en de gebruikers (die binnen de stichting zeer veel invloed hebben, zie http://hostmerk.nl/akte.pdf) vrij hier wijzigingen in voor te stellen.

sl@mer
04/10/05, 12:45
Toen ik er van hoorde (vorig jaar ergens) d8 ik wat is het nut an zo een keurmerk. Nu denk ik er ook zo over.

Veel te veel eisen en veel te duur, voor dat geld kan je net zo goed deelnemer van de SIDN worden, waarbij je wel resultaten ziet en winst etc kunt maken, lijkt mij.

Bovendien vind ik de eisen belachelijk hoog en als je eenmaal bent gekeurd mag je het voor een jaar dragen dat keurmerk, waarom niet voor altijd, je bent immers al gekeurd en waarom dan elk jaar opnieuw? Zelfde als met de betailing die elk jaar moet plaatsvinden lijkt mij een beetje te ver gaan.

Beetje vage regels vind ik.

Daarbij komt ook nog dat ik toen en nu nog steeds niet inzie wat ik als potentiële klant van zo een keurmerk moet vinden. Het geeft mij niet echt houvast met een beslissing bij dat ene bedrijf te gaan of juist niet.

Kort gezegd: voor ons (nu niet) intressant, misschien als er een aantal punten verbeterd zijn of anders gedaan worden door de keurmeester dan wel. Maar goed dat is afwachten.


Ik hoop in elk geval dat het voor de initaief nemers een succes word, maar voor mij nog niet interessant genoeg. Wie weet over een jaar??

Clearhosting
05/10/05, 14:25
Ik vind de eisen redelijk sommige wat streng maar ik denk dat ik met wat kleine aanpassingen overal aan zou kunnen voldoen. Echter met 11 spelers en de hoge kosten (tegnover twijfelachtige baten) denk ik dat het me nog lang niet waard is om me nu aan te sluiten.

Wanneer hostmerk meer draagvlak heeft of goedkoper wordt dan zouden wij het overwegen.

Just my 2C

Triloxigen
05/10/05, 14:30
De hoge eisen vind ik het punt niet.
De punt is dat de eisen door iedereen zichtbaar te voldoen is (en onzichtbaar eigenlijk helemala niet gebeurt).

Cybafish
05/10/05, 17:30
Ik vind het allemaal geweldig, maar het niveau van de teksten op shn.nl is hartverscheurend...