PDA

Bekijk Volledige Versie : Recht en Onrecht



sl@mer
30/09/05, 09:26
Ik zit me al een tijdje het volgende af te vragen:

Wanneer als hostingbedrijf je een klant hebt die op een gegeven moment wilt verhuizen en de verhuizing netjes heeft geaccepteerd. En de klant gaat op een gegeven moment allemaal ontrechte referenties op diverse websites ronbazuinen over je hostingbedrijf.

Sta je dan als hosting bedrijf in je recht om zo een klant te verbannen van de servers?

Ik heb zo een situatie op dit moment lopen, de klant benaderd andere bedrijven om samen te spannen tegen ons bedrijf om zijn heil te halen, omtrent het blokkeren van zijn account en nog veel meer.

Ik moet er bij zeggen dat deze klant heel veel dingen al heeft geflikt in het verleden en wij hebben hem al meerdere kanssen gegeven om te verbeteren, echter zonder succes.

In welk recht sta je als hostingbedrijf als we besluiten de site en klant geheel te weren van onze servers? (het staat wel in de Algemene Voorwaarden vermeld dat het kan) Maar ik hoor van meerdere kanten dat wij niet in het gelijk gezet worden, omdat de klant de betalingsplicht wel is nagekomen.

Misschien dat conculega's wat ander inzicht kan werpen op zo een situatie?

Mikey
30/09/05, 09:36
Origineel geplaatst door sl@mer
omdat de klant de betalingsplicht wel is nagekomen.

Contract via de post laten ontbinden, zeg gewoon op nette manier dat je hem niet meer als klant wenst en dat je op voorafgestelde datum zijn account verwijderd. Tevens stort zijn geld terug ben je helemaal van het probleem af.

sp-services
30/09/05, 09:41
verzoeken om een nieuwe host te zoeken.
verschil terug storten

Triloxigen
30/09/05, 09:53
Ik zou een keer aan mijn kont krabben en doorgaan met wat ik aan het doen was.

Je gaat toch niet wakker liggen van zo'n persoon?

sl@mer
30/09/05, 10:00
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik zou een keer aan mijn kont krabben en doorgaan met wat ik aan het doen was.

Je gaat toch niet wakker liggen van zo'n persoon?

Wakker lig ik er ook niet van :)

Ging mij alleen om de vraag in wat voor recht wij staan als bedrijf ten opzichte van deze persoon en wat we het beste kunnen doen ;)

Triloxigen
30/09/05, 10:13
Het zwart maken van een persoon of bedrijf mag niet, hiervoor kun je iemand ook gewoon aanklagen.

veenman
30/09/05, 10:54
Origineel geplaatst door Triloxigen
Het zwart maken van een persoon of bedrijf mag niet, hiervoor kun je iemand ook gewoon aanklagen.
Aangifte doen van smaad en/of laster bij de politie, daarnaast zijn er ook nog civielrechtelijke mogelijkheden, aantasting van goede naam ed.

Ik zou de klant zijn contract echter niet ontbinden, zodra je dat doet kan je de klant niet goed meer aanspreken op zijn gedrag omdat je geen relatie meer met deze hebt. Of te wel keep your friends close and your enemies closer.

sl@mer
01/10/05, 17:27
Nou ik ben er uit voor mezelf in elk geval ;)

Domeinnaam en hostingpakket zijn geblokkeerd voor deze klant, verder hoort deze klant van mijn advocaat wat er verder gebeurt.

Denk de beste oplossing ;)

AlfaHosting
01/10/05, 20:11
Normaal stuur je best een aangetekend schrijven waarin je uitlegt wat je van de klant verwacht volgens je algemene voorwaarden en wat de eventuele sancties zijn. Dan geef je hem een X aantal dagen om zich volledig in orde te stellen.

sl@mer
01/10/05, 20:18
Origineel geplaatst door Mario
Normaal stuur je best een aangetekend schrijven waarin je uitlegt wat je van de klant verwacht volgens je algemene voorwaarden en wat de eventuele sancties zijn. Dan geef je hem een X aantal dagen om zich volledig in orde te stellen.

Geloof mij, dit was bij deze klant niet haalbaar, ik ken deze klant al meer dan 33 jaar. Eeen schrijven heeft geen zin met deze klant. Geen bord maar een wolkenkrabber voor zijn kop :)

eMiz0r
01/10/05, 20:47
33 jaar?! Is het een oude zeur zeker ;)

Wij maken het ook wel eens mee. In zo'n geval een vriendelijk verzoek om per direct een andere host te zoeken, contract ontbinden, domein etc. offline halen en geld terug storten van het laatste jaar.

Dat laatste kunnen wij vrij makkelijk doen omdat het vrijwel nooit om hoge bedragen gaat. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen die gelegenheid heeft.

sl@mer
01/10/05, 21:16
Nee het is geen oude zeur, maar helaas me broer,

Probeerd nu ons zwart te maken en andre hosters ook op te lichten, zoals nu ook weer het geval is.

Jammer dat het me broer was/is ik doe geen zaken meer met famillie in elk geval :(

Ik denk dat ook dit een tip is voor andere hosters

Zenda
01/10/05, 21:51
Zoals hier gezegd is en ik al eerder tegen je heb gezegd: "Schenk er niet teveel aandacht aan." Het vervelende van dit alles is waarschijnlijk nog dat het je broer is. Als je een advocaat gaat inschakelen en er werk van gaat maken, heb je kans dat je alleen maar meer kapot maakt.

Ontbindt het contract en geef hem de gelegenheid zijn domeinnaam te verhuizen naar een andere webhoster. Misschien een emailtje naar zijn nieuwe webhoster met daarin de mededeling dat hij een wanbetaler is, zou wellicht niet verkeerd zijn (weet de nieuwe hoster dat hij eerst moet wachten tot dat de betaling voldaan is).

WebSiteNet
01/10/05, 21:53
Je broer? OMG.....

Aangetekend schrijven negeren wordt door de rechter toch als "niet aardig" gezien (droog gezegd)?

Nu snap ik waarom je triloxigens oplossing niet neemt.

sl@mer
02/10/05, 15:48
Origineel geplaatst door Zenda
Zoals hier gezegd is en ik al eerder tegen je heb gezegd: "Schenk er niet teveel aandacht aan." Het vervelende van dit alles is waarschijnlijk nog dat het je broer is. Als je een advocaat gaat inschakelen en er werk van gaat maken, heb je kans dat je alleen maar meer kapot maakt.

Ontbindt het contract en geef hem de gelegenheid zijn domeinnaam te verhuizen naar een andere webhoster. Misschien een emailtje naar zijn nieuwe webhoster met daarin de mededeling dat hij een wanbetaler is, zou wellicht niet verkeerd zijn (weet de nieuwe hoster dat hij eerst moet wachten tot dat de betaling voldaan is).

Dank je Zenda,

Ik heb deze tips inderaad uitgevoerd en zijn domeinnaam verhuisd (gaf die trouwens vorige week al aan)

HEt is inderdaad vervelend dat het me broer is, maar nu ook niet meer, en dat heeft die aan zichzelf te danken.


Ik denk dat iedereen die de gegevens van deze persoon wil hebben mij wel mag contacten, ik ben, dit weet ik uit eigen ervaring, niet de enige waarbij deze kunsten flikt. Misschien kan ik andere conculaga's helpen met het behoeden van de fout van deze man.

Hij is in elk geval nu bij flexwebhosting verhuisd en deze ga ik straks nog mailen ove deze man.

Wie de gegevens wil hebben, pm me maar, zodat ook jullie voorbereid zijn op deze ;)

In elk geval bedankt voor alle tips, heb ze allemaal gelezen en goed overd8 ;)