PDA

Bekijk Volledige Versie : helpburo.info (opendomainregistry.nl)



ProLiSo
29/09/05, 23:13
Beste,

geef eens eerlijk antwoord wat jullie van deze manier van support geven vinden. Ik vindt dit op een zeer brutale manier met klanten om gaan en absoluut onaanvaardbaar.

---------------------------------------------------
Ticket N° 9001 : Qmail werkt niet meer
Datum verstuurd Thu 29 Sep 2005 - 19:05:45
IP xx.xx.xx.xx
Status Assigned
Staff mike
Prioriteit High
Categorie Algemeen
Onderwerp Qmail werkt niet meer
Probleem
Ik heb sinds gisteren problemen met qmail. Er kan niets gestuurd en/of ontvangen worden.

de fout melding die ik krijg is:
451 qq trouble creating files in queue (#4.3.0)

Ik had op diverse fora gelezen dat het een permission probleem kan zijn maar ik heb dit gecontroleerd en het ziet er goed uit.

Is het mogelijk dat jullie qmail opnieuw installeren, of misschien een andere optie hebben om dit probleem op te lossen.

server ip: xx.xx.xx.xx

Indien jullie mail sturen dan svp naar: emailaddress

Dank

-Erik Buttner
---------------------------------------------------------
Ondernomen aktie
Verstuurd door: mike
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 19:24:53
Bericht:
Hallo,

er is absoluut geen sprake van een permissie probleem.
Wel een gegeven is dat er heel veel is gebeurt op deze server onder root en het lijkt erop dat er behoorlijk wat over hoopt ligt m.b.t qmail.

Herstel zal dienen te gebeuren door de tech. tegen het reguliere tech. tarief dit zal zijn op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur ad euro 75.00 na deze tijdstippen en weekend 150% tarief.

Indien dit de bedoieling is kunt u dit per fax/email bevestigen!

Graag ticket sluiten als het probleem verholpen is.

Vriendelijke groet
mike/support
-------------------------------------------------
Verstuurd door: mike
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 19:36:15
Bericht:
nog vergeten te melden:

het minimale tarief dat in rekening zal worden gebracht is 1 uur tech. tarief!
Fax: 0165 317438
e-mail: algemeensupport@helpburo.info

Graag ticket sluiten als het probleem verholpen is.

Vriendelijke groet
mike/support
----------------------------------------------------------
Verstuurd door: bobu
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 20:04:51
Bericht:
wat is dan volgens jullie gebeurt door onze systeem beheerder?
Verstuurd door: bobu
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 20:21:03
Bericht:
Heb de rpm weer opnieuw geinstalleerd, scheelt weer 75 euri

in nog geen minuut trouwens, dat jullie daar zoveel geld voor durven vragen......

tijd voor een andere provider met echte dedicated servers en service
---------------------------------------------------------
Verstuurd door: mike
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 21:03:31
Bericht:
Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt?

U helpt onder root privileges de boel om zeep en dan dienen wij dit voor u te fixen, waarom doet u dit niet gelijk zelf kost het u ook niets toch, jkennelijk geeft u uw hosting ook voor niets weg?

Verder kunnen wij dit ticket sluiten daar uw overige opmerkingen reeds voldoende zijn.....



Graag ticket sluiten als het probleem verholpen is.

Vriendelijke groet
mike/support
-----------------------------------------------------------
Verstuurd door: bobu
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 21:06:40
Bericht:
Amateur,

IK heb niks om zeep geholpen, verder dienen jullie je klanten serieus te nemen en absoluut geen domme antwoorden te geven (u heeft geen firewall nodig, niemand van de 400 klanten gebruikt daadwerkelijk 80GB), lever eerst maar eens wat er aangeboden wordt en leer om support te bieden waar klanten wat aan hebben en trek dan een grote bek open tegen betalende klanten.

verder heb jij maar een belang en dat is zo veel mogelijk geld af te troggelen van klanten

gewoon antwoord geven is door jou nog op geen enkel ticket gegeven

en of ik mijn hosting voor niks weg geef of er 100 euri per mb voor vraag is absoluut niet van belang voor jou.
-----------------------------------------------------------
Verstuurd door: mike
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 22:36:19
Bericht:
Beste,

nogmaals uw woordenschat is niet zo heel erg groot, misschien eerst eens wat communiceren aanleren.....?

M.b.t. amateur.....verbeter de wereld en begin bij jezelf, want wie verprutst de boel Juist die amateur.

Veel succes met uw kennis?


Graag ticket sluiten als het probleem verholpen is.

Vriendelijke groet
mike/support
-----------------------------------------------------------
Verstuurd door: bobu
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 22:57:55
Bericht:
Geef eens een telefoonnummer waar ik jullie kan bereiken.

ticket NIET sluiten want het is nog lang niet opgelost

een brutale bek van jou pik ik niet!

Toon
29/09/05, 23:17
beetje lullig om bedrijfsnamen er bij te zetten.
Jullie zijn beiden te ver gegaan, echter is de klant altijd de koning...

Het probleem is toch opgelost, waarom een big deal ervan maken?
Close it, and leave it..

minime
29/09/05, 23:19
hij blijft toch netjes?
jij bent degene die gelijk met modder naar hem toe gaat smijten.

wel een beetje slordig van de textfoutjes/vergeetachtig maar verder oke, of zie ik iets over het hoofd?

Luuc
29/09/05, 23:28
Heb de rpm weer opnieuw geinstalleerd, scheelt weer 75 euri

in nog geen minuut trouwens, dat jullie daar zoveel geld voor durven vragen......

tijd voor een andere provider met echte dedicated servers en serviceHad je niet moeten zeggen, ik ben van mening dat je de daaropvolgende reactie's zelf hebt uitgelokt.

Hoewel ik moet zeggen dat Mike ook wel wat vriendelijker mag antwoorden.

edit: Leer dingen te vragen i.p.v. mensen dingen op te dragen (ik citeer: "Geef eens..."). Dit kan wel eens voor onaangename verwarring zorgen.

ProLiSo
29/09/05, 23:40
De opmerking over een echte provider zoeken met echte service heeft ook te maken met eerdere tickets (niet geleverd krijgen wat aangeboden werd)

Maar ik wordt hier niet persoonlijk en hij is degene die vind dat ik van alles moet leren en zo werd het allemaal van kwaad tot erger.

Met nadruk wil ik overigens zeggen dat ik niets tegen opendomainregistry heb maar alleen met de manier waarop dit helpburo.info (ik weet niet in hoeverre dit ook van ISE is) "support" levert.

Ben trouwens inmiddels geband van dit helpburo.info want ik had gevraagd naar het telefoonnummer om eens contact op te nemen

®on
29/09/05, 23:47
Origineel geplaatst door ProLiSo
Maar ik wordt hier niet persoonlijk en hij is degene die vind dat ik van alles moet leren en zo werd het allemaal van kwaad tot erger.
En vervolgens gooi je alles open en bloot op een publiek forum in de hoop zieltjes te winnen? :rolleyes:

Het moet ook niet gekker worden...

ProLiSo
30/09/05, 00:04
Origineel geplaatst door headout

En vervolgens gooi je alles open en bloot op een publiek forum in de hoop zieltjes te winnen? :rolleyes:

Het moet ook niet gekker worden...

Leg eens uit waarom jij vind dat ik zieltjes probeer te winnen?

en wht.nl is toch ook bedoeld om dingen bespreekbaar te maken?
Als ik dingen post welke tegen de regels zijn dan hoor ik dat graag natuurlijk.

veenman
30/09/05, 00:15
ProLiso wellicht kun je een 'echte provider' gaan zoeken want ik geloof dat ze je waar je nu zit liever kwijt dan rijk zijn. Ik zou bijna zover willen gaan om te roepen dat je met dit soort uitingen een 'Customer from Hell' bent.

Zover ik begrijp heb je een non-managed server of managed maar waarbij je zelf onder root account flink hebt lopen rommelen. Als je niet weet wat je doet dan moet je er gewoon met je handjes vanaf blijven en dan niet de helpdesk van je provider gaan afblaffen omdat deze de door jou veroorzaakte ellende niet tot zijn eigen probleem wil maken.

lifeforms
30/09/05, 00:45
Nou, ik kan weinig medelijden hebben. Het is maar goed dat je de hele conversatie post, anders werd het weer een provider-afzeiktopic, maar zo wordt snel duidelijk dat de provider weinig valt te verwijten.

Je provider heeft een beleid voor servermanagement, daar ben je mee akkoord gegaan. Het is in de avonduren en het probleem is door jezelf veroorzaakt. Als je het zelf goedkoper en sneller kan fixen, dan doe je dat toch gewoon. Probleem opgelost. Hoef je geen stennis over te schoppen. Zij zouden er ook niet op moeten ingaan, maar goed, je blijft ook maar doorgaan en het ticket heropenen met meer beledigingen.

ChemicalWH
30/09/05, 00:52
Beide partijen zijn fout.

Partij 1 (bobu) is ERG brutaal en onredelijk tegen Partij 2

Partij 2 (mike) zou professioneel moeten blijven en hier niet op in moeten gaan.

ProLiSo
30/09/05, 01:19
Origineel geplaatst door skydancer
Nou, ik kan weinig medelijden hebben. Het is maar goed dat je de hele conversatie post, anders werd het weer een provider-afzeiktopic, maar zo wordt snel duidelijk dat de provider weinig valt te verwijten.

Je provider heeft een beleid voor servermanagement, daar ben je mee akkoord gegaan. Het is in de avonduren en het probleem is door jezelf veroorzaakt. Als je het zelf goedkoper en sneller kan fixen, dan doe je dat toch gewoon. Probleem opgelost. Hoef je geen stennis over te schoppen. Zij zouden er ook niet op moeten ingaan, maar goed, je blijft ook maar doorgaan en het ticket heropenen met meer beledigingen.

Ik ben ook klant van TransIP met een aantal domeinen en als ik bij jullie een ticket open dan krijg ik normaal antwoord en volgt er ook een normale conversatie.

Voor Skunkah:

Mike zegt dat de root gebruiker het systeem "om zeep heeft geholpen" en ik heb gevraagd wat dat dan precies inhoudt en daar krijg ik geen antwoordt op (op fora van sw-soft wordt vermeld dat dit wel vaker voorkomt bij updates.
Verder is dit zo'n geclusterde server wat gemanged wordt met HPA en waarbij je als eindgebruiker eigenlijk weinig tot niks kan met betrekking tot server beheer en installeren van software (dat punt is misschien een aparte discussie waardig) twerwijl het wel werd verkocht als dedicated server.
Verder is linux en systeembeheer niet iets wat nieuw is voor mij.

veenman
30/09/05, 01:46
Dan nog had ook jij professioneel moeten blijven, had je dat gedaan dan hadden we er vast totaal anders tegenaan gekeken en had de discussie over het wel of niet terecht weigeren van service gaan.

Ionstar
30/09/05, 02:44
Als dit OpenDomainRegistry is dan kan ik ook wel een boekje open doen. Ik was nog geen klant, maar toch er werd door ene "Harm" al flink tekeer gegaan. En de ene reactie lokt de andere uit, ook van mijn kant (al bleef ik nog wel beleefd) en zo is de de conversatie/mailwisseling colledig uit de hand gelopen. Uiteraard is het goed daar achter te komen voor je klant bent, zodat je je geld en business, naar een bedrijf kunt brengen die wel weet hoe men klanten dient te behandelen.

Bedrijven, en hun werknemers, vergeten vaak dat het de klanten zijn die voorzien in hun levens onderhoud. Als je klanten ontevreden zijn dan lopen ze weg en maken ze slechte reclame voor je bedrijf, waardoor in het slechtste geval je baan ook in gevaar komt.

Klanten zijn je grootste en waardevolste "asset", behandel ze dan ook zo. Bedrijven die het niet zo zien redden het op de lange termijn niet en komen zichzelf wel tegen.

japieo
30/09/05, 07:52
Origineel geplaatst door ProLiSo
Beste,

geef eens eerlijk antwoord wat jullie van deze manier van support geven vinden. Ik vindt dit op een zeer brutale manier met klanten om gaan en absoluut onaanvaardbaar.
-----------------------------------------------------------
Verstuurd door: bobu
Datum: Thu 29 Sep 2005 - 22:57:55
Bericht:
Geef eens een telefoonnummer waar ik jullie kan bereiken.

ticket NIET sluiten want het is nog lang niet opgelost

een brutale bek van jou pik ik niet!
ProLiSo
als ik zo de conversatie eens doorlees kan ik niet anders concluderen dan dat jij zelf de aangever bent geweest van deze uit de hand gelopen conversatie. Ik kan mij goed vinden in de antwoorden van de support medewerker, in eerste instantie blijft deze netjes pas op het moment dat jij begint met niet passende uitspraken krijgt de conversatie een andere wending. En dat terwijl jij zelf debet bent geweest aan de problemen op je server.

Verder kan ik alleen nog maar zeggen dat ik het een slechte zaak kan vinden om dergelijke "flutzooi" hier op WHT te plaatsen, hetgeen eruit gaat zien als het (zoals Skydancer reeds vermeld) zoveelste provider afzeik topic, ik snap niet dat mods dit toe laten?

harm
30/09/05, 08:57
ProLiSo
Als (korte) reaktie op hetgeen jij hier tracht weer te geven over Opendomainregistry is niet zinvol echter moet mij wel van het hart dat dergelijke postings onder de maat zijn. Dat jij onder root zaken zelf aanpast cq wijzigingen doorvoert is voor je eigen verantwoording wij waarschuwen hier uitdrukkelijk voor, dat wij dan een vergoeding vragen om de zaken wederom op orde te brengen......lijkt mij niet meer dan billijk. Verder geef je aan (met nadruk) dat je niets hebt tegen Opendomainregistry, uit de door jouw gestarte thread blijkt mijn inziens iets anders. Wel kan ik nog opmerken dat de bewuste support medewerker is aangesproken op zijn handelswijze, echter kan ik mij goed voorstellen dat hij op deze wijze reageert, zeker gezien de uitspraken en woord gebruik. Misschien een goede tip voor je Erik: neem in het vervolg telefonisch contact op alvorens dergelijke postings te plaatsen.

Adonis
Beste Jeroen W., dat je hier mij vernoemd dat ik flink tekeer zou zijn gegaan is volslagen onzin, het lijkt er eerder op dat je niet je zin kreeg bij Opendomainregistry met betrekking tot het verkrijgen van een ODR account omdat je je wilde registreren met een 06 nummer, postbus, hetgeen wij niet accepteren dit is je ook keurig uiteengezet, dat deze policy voor jouw niet acceptabel is? De mensen die mij kennen (en dat zijn er inmiddels heel wat) weten dat ik nimmer "flink tekeer ga" en doorgaans bereid ben om een passende oplossing te vinden.
Jammer dat dergelijke zaken op WHT (onterecht) worden geplaatst.

Gr.
HArm

Ionstar
30/09/05, 09:42
Beste Harm,

Ik wilde mij registreren met een 06 nummer en, zoals meermalen in de mail vermeld, niet met een Postbus adres. Ik heb wel een postbus adres, maar de aanmelding was met mijn huis adres daar de SIDN geen postbus adressen accepteert. Verder beschuldigde je mij ook nog eens van het aanmelden met een hotmail account, wat ook pertinent onwaar is.

Nergens kan ik in jullie voorwaarden vinden dat je geen 06 nummer niet accepteert (ook hotmail en postbus zaken). Op het aanmeldformulier staat het niet, in de voorwaarden (agreement) ook niet. Laat maar eens zien dan waar het staat.

En 1 ding is correct, ik kreeg niet mijn zin m.b.t. het verkrijgen van een ODR account. Zoveel mensen hebben geen KPN lijn meer en kunnen perfect zaken doen zonder. Zo ook ik. Waarom zou ik zo'n lijn aanhouden zonder hem te gebruiken? Nooit heb ik er problemen mee gehad tot ik, als klant, bij ODR aanklopte en een op z'n zachtst gezegd vreemd antwoord terug kreeg toen ik tegen jullie, op jullie site onbeschreven, policy in ging.

Maar goed. Ik heb het je toen ook geantwoord in mijn laatste mail. Het is maar goed dat ik vantevoren heb mogen "proeven" van de manier waarop jullie met je klanten om gaan. De meesten komen er vaak pas achter wanneer ze reeds klant zijn. Gelukkig is dit niet mijn verlies, maar jullie verlies. Ik kan immers mijn business altijd nog ergens anders naartoe brengen. Lang leve de vrije markt :D

ES-Kosters
30/09/05, 09:50
ik vind dat allemaal rare posts, ik ben zeer tevreden over hun services zijn super snel word zelfs gebeld omdat ik een fout had. Gister avond een 5tal domeinen besteld vanmorgen al online. Dat noem ik nou service en snelheid ;)

Veel succes!

harm
30/09/05, 10:13
Origineel geplaatst door Adonis
Beste Harm,

Ik wilde mij registreren met een 06 nummer en, zoals meermalen in de mail vermeld, niet met een Postbus adres. Ik heb wel een postbus adres, maar de aanmelding was met mijn huis adres daar de SIDN geen postbus adressen accepteert. Verder beschuldigde je mij ook nog eens van het aanmelden met een hotmail account, wat ook pertinent onwaar is.

Nergens kan ik in jullie voorwaarden vinden dat je geen 06 nummer niet accepteert (ook hotmail en postbus zaken). Op het aanmeldformulier staat het niet, in de voorwaarden (agreement) ook niet. Laat maar eens zien dan waar het staat.

En 1 ding is correct, ik kreeg niet mijn zin m.b.t. het verkrijgen van een ODR account. Zoveel mensen hebben geen KPN lijn meer en kunnen perfect zaken doen zonder. Zo ook ik. Waarom zou ik zo'n lijn aanhouden zonder hem te gebruiken? Nooit heb ik er problemen mee gehad tot ik, als klant, bij ODR aanklopte en een op z'n zachtst gezegd vreemd antwoord terug kreeg toen ik tegen jullie, op jullie site onbeschreven, policy in ging.


Je verliest uit het oog waar het hierom ging namelijk dat "ik flink tekeer zou zijn gegaan" en dat is een pertinente leugen.

Als laatste wil ik nog melden: dat wij je duidelijk hebben gemaakt dat wij geen aanmeldingen ODR accepteren met: 06 nummers, Postbus nummers, free email accounts, emailadressen (domeinnaaam) met een lege template er achter dit alles in combinatie met elkaar. Dat je tracht hier een andere beeldvorming te plaatsen is tekenend. Wens ik je veel succes bij het zoeken van een partner waar je je busines (wel) kan onderbrengen met dergelijke gegevens. Ik zal verder geen commentaar meer leveren op dit topic.
HArm

Ionstar
30/09/05, 10:37
Het wordt steeds gekker. Eerst waren alleen de 06 nummers en hotmail accounts taboe, daarna kwam daar in een antwoord van jullie de postbus nummers bij en nu op WHT vertel je doodleuk dat het alle freemail accounts betreft alsook dat domeinnamen zonder website ook al niet meer geldig zijn. Het wordt bijna gokken op welke beperkingen er op een volgend antwoord bij komen.

En dat alles is ook nog eens nergens op je website terug te vinden. Kijk; als er in jullie voorwaarden zou staan dat 06 nummers niet geaccepteerd worden, dan had ik mijn waardevolle tijd niet hoeven te verspillen om dat aanmeldings formulier in te vullen, en had die hele discussie ook niet plaats hoeven te vinden.

Ik reageer hier ook niet verder meer op. Ik ben de mening toegedaan dat ik bijna in zee gegaan ben met een bedrijf wat er een wel heel vreemde manier van zaken doen op na houdt. Gelukkig ben ik daar optijd achter gekomen, want een toestand lijkend op het hele ResellerSRS gebeuren van vorig jaar wil ik niet nog eens meemaken.

Domenico
30/09/05, 10:57
En nu kan deze thread wel op slot.