PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen over betaling door adverteerder



Lechim
29/09/05, 21:33
Ik heb als particulier een website waarvoor ik door een adverteerder benaderd ben. Voor een x bedrag plaatst het bedrijf een banner op de website.

Nu heb ik hier wat vragen over en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden.

Kan ik het bedrijf als particulier zonder BTW-nummer factureren?
Waar moet ik aan denken als ik dat doe?

Moet ik officieel wel BTW afdragen over de transactie of kan ik dit gewoon opgeven bij de inkomstenbelasting?

Ik ben op zoek naar een soort van standaardovereenkomst voor het adverteren, weet iemand waar ik zoiets kan vinden of waar ik aan moet denken bij het opstellen daar van?

Het gaat voor de duidelijkheid om bedragen onder de 500 euro.

WebBizz
29/09/05, 21:36
http://www.belastingdienst.nl/contact/nl/

Lechim
29/09/05, 21:45
Dat gaat goed met die "échte service!". Ik hoop dat je begrijpt dat ik het nummer van de belastingdienst zelf ook kan vinden en antwoorden die ik niet zo even vind hier dus stel.

Maar dit is een ongepaste vraag voor hier ofzo?

frajaweb
29/09/05, 22:37
Ik denk ook dat je contact moet zoeken met de belastingdienst. Er zijn zoveel regeltjes omtrend deze gevallen.

Echter mijn vermoeden is dat je je gewoon kan laten betalen door hun. Je laat je eenmalig betalen voor een geleverde service (Het plaatsen van de banner). Op deze manier heb je geen last van BTW. Echter moet je de zo gegenereerde inkomsten wel bij de belastingdienst opgegeven.

Echter om hier zeker van te zijn, contacteer de belastingdienst.

FransVanNispen
29/09/05, 22:40
Je mag als particulier natuurlijk ook bijverdienen. Je dient dit dan natuurlijk aan het eind van het jaar als extra inkomsten aan te geven op je belasting formulier.

Als particulier mag je géén BTW in rekening brengen. Dit is voorbehouden aan rechtspersonen met een BTW nummer.

Randy
29/09/05, 22:56
Helemaal correct. Als je geen BTW nummer hebt, kun je dit als neveninkomsten of freelance-werkzaamheden eind van het jaar opgeven. (Of als vrijwilligersbijdrage, misschien een tip. Over 2005 mag dit 735 euro zijn, vanaf 2006 zelfs het dubbele, belastingvrij).

minime
30/09/05, 00:06
gewoon onder opbrengsten uit overige werkzaamheden aangeven