PDA

Bekijk Volledige Versie : webserver als extra schijf benaderen



ericbont
29/09/05, 17:34
Een klant wil zijn bestanden (vorrnamelijk Word en Excel) eenvoudig van en naar de webserver wegschrijven. Het liefst op een manier waarbij bijv. een programmaatje eenmalig wordt opgestart en verbinding legt naar de webserver - waarna de webserver als extra schijf wordt gezien. Bij het opslaan van een bestand vanuit Word of Excel moet het bestand dan direct naar deze schijf (de webserver) geschreven kunnen worden.

Weet iemand of hiervoor een handige tool bestaat? Bij de document beheer programma's die ik tot op heden heb gezien moet je de bestand eerst via een programma downloaden - aanpassen in Word - en weer met de webinterface uploaden. Dat vindt de klant te omslachtig.

Alvast dank voor tips of reacties

Groet
Eric

webster
29/09/05, 17:42
VPN?

Wido
29/09/05, 17:47
Je zoekt denk ik iets om een FTP account te mounten als disk in Windows?

EDIT: Zoiets? http://www.webdrive.com/index.php?pg=./products/webdrive/index

Cliff
29/09/05, 17:55
Webdav

sp-services
29/09/05, 18:09
sharepoint hosting

lifeforms
29/09/05, 18:11
Ik weet niets van Windows, dus iemand moet me maar verbeteren, maar kun je op de webserver niet gewoon een Samba share draaien met wat firewallregels zodat alleen de klant erbij kan? Dan kan de klant gewoon een driveletter mappen naar \\127.0.0.1\share (jouw IP)

sp-services
29/09/05, 20:35
dat is dan wel enkel lokaal.
sharepoint is wereldwijd

Triloxigen
29/09/05, 20:37
Origineel geplaatst door sp-services
dat is dan wel enkel lokaal.
sharepoint is wereldwijd

Hoezo?
Je kunt het ook gewoon enkel lokaal gebruiken als je dat wilt.

royen99
29/09/05, 20:57
Of gewoon samba installeren en 'ala de windows manier' gewoon een drive mappen als \\www.domain.com\pad

sp-services
29/09/05, 21:00
was niet echt duidelijk of het enkel over lokaal netwerk ging ;)

royen99
29/09/05, 21:08
Lokaal of remote, beide werkt (of liever gezegd, kan werken).

sp-services
29/09/05, 21:10
nadeel is wel dat sp een stuk duurder is dan samba :o

Ahead-IT
29/09/05, 21:47
ISCSI is dé oplossing ( http://www.wasabisystems.com )

Hollanda
29/09/05, 22:08
Zeker niks freeware te vinden?

dotXS
29/09/05, 22:33
Origineel geplaatst door Ahead-IT
ISCSI is dé oplossing ( http://www.wasabisystems.com )
iSCSI is in dit geval niet de oplossing. Met iSCSI kun je blockdevices over een netwerk delen, hetzelfde als fibrechannel maar dan over ethernet switches.

iSCSI is ook niet bedoeld om bestanden te delen. Als je dit wel zou willen dan moet je gebruik gaan maken van een cluster fs zoals GFS of Veritas CFS. Zoals de naam cluster fs al aangeeft zijn dit filesystems specifiek te gebruiken met verschillende servers die hetzelfde blockdevice accessen.

Ahead-IT
29/09/05, 23:26
Origineel geplaatst door dotXS

iSCSI is in dit geval niet de oplossing. Met iSCSI kun je blockdevices over een netwerk delen, hetzelfde als fibrechannel maar dan over ethernet switches.

iSCSI is ook niet bedoeld om bestanden te delen. Als je dit wel zou willen dan moet je gebruik gaan maken van een cluster fs zoals GFS of Veritas CFS. Zoals de naam cluster fs al aangeeft zijn dit filesystems specifiek te gebruiken met verschillende servers die hetzelfde blockdevice accessen.
Ik lees nergens dat die bestanden moeten gedeeld worden, vandaar.

Randy
30/09/05, 00:00
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp.host.nl

Windows XP/2000 zal bij 'netwerkverbindingen' een snelkoppeling plaatsen die je op je bureaublad kunt zetten.

Succes. (En nog gratis ook!)

Showeb
30/09/05, 18:07
Origineel geplaatst door Randy
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ftp.host.nl

Windows XP/2000 zal bij 'netwerkverbindingen' een snelkoppeling plaatsen die je op je bureaublad kunt zetten.

Succes. (En nog gratis ook!)

Dit klopt, je kan een remote lokatie gewoon mappen.

Draaid de webserver op windows of op linux? Als deze op windows draaid kan je zelfs een share mappen.

Mikey
30/09/05, 22:06
Origineel geplaatst door Wido
Je zoekt denk ik iets om een FTP account te mounten als disk in Windows?

EDIT: Zoiets? http://www.webdrive.com/index.php?pg=./products/webdrive/index

Maken gebruik van webdrive op developer bak, ideaal spul.