PDA

Bekijk Volledige Versie : Webversie SIDN



Deltaned
28/09/05, 23:03
Ik heb vandaag het probleem dat ik niet meer bij de DRS kan komen van SIDN.
Ik mis die oracle applicatie echter op de website is deze niet meer te vinden.
(file not found)

Ben ik de enige die hier last van heb, support van SIDN al een E-mail gestuurd.

Whyti
28/09/05, 23:06
Hier doet die het gewoon...

JohanB
28/09/05, 23:10
Klopt. Mensen die de plugin niet hebben kunnen hem niet meer automatisch downloaden via SIDN.

Een oplossing is om even in de bron te kijken en dan op google te zoeken naar jinit11816.exe

Die installeren en het werkt !

Dominic
28/09/05, 23:10
@Whyti: Hij zegt toch ook dat hij de oracle initiator mist...heeft niets met de "server" te maken.

Ik zal even snel de link opzoeken...momentje :)

hiero....

http://occ25.occ.state.ok.us/jinitiator/us/jinit_download.htm

Deltaned
28/09/05, 23:17
Johan B en Dominic, Thanks voor jullie snelle reactie.
Beetje jammer van SIDN dat ze die plugin hebben verwijderd zonder dat daar een melding van te vinden is.
Inmiddels werkt het hier weer perfect!!!
Nogmaals dank!

MediaServe
29/09/05, 00:08
Onder Windows XP x64 ben ik ook de pineut. Erg ouderwets om dit met JAVA te maken, terwijl het gewoon met HTML, PHP, JavaScript kan :)

Wido
29/09/05, 08:52
Inderdaad.

Sowieso is het SIDN systeem met die mailtjes een ramp.

Kunnen ze beter een PHP icm XML systeem van maken.

jurrian
29/09/05, 09:29
In DRS4 (waar momenteel aan gewerkt wordt) schijnen ze ook af te willen van het java-gebeuren. Ze spreken over iets 'platform-onafhankelijks', dus HTML/XML lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Triloxigen
29/09/05, 09:37
jurrian, Java is platform onafhankelijk ;)

Overigens krijg ik het ook niet werkend op mijn werkstation, dus doe het of op die van iemand anders of via de in elkaar geknutselde web DRS :p

jurrian
29/09/05, 10:21
Origineel geplaatst door Triloxigen
jurrian, Java is platform onafhankelijk ;)


Niet helemaal waar... Je moet nog steeds een Java Runtime Environment hebben voor je platform om het te gebruiken...

Stefan Mensink
29/09/05, 10:28
Origineel geplaatst door jurrian


Niet helemaal waar... Je moet nog steeds een Java Runtime Environment hebben voor je platform om het te gebruiken...

Dan is geen enkel systeem platform-onafhankelijk. Een systeem dat werkt op Windows, Linux, Solaris, HP, IBM, Mac, etc. vind ik redelijk platform-onafhankelijk.

MediaServe
29/09/05, 10:33
Gewoon HTML is evengoed systeem onafhankelijk :)
Zolang je de standaarden enigszins naleeft en goed test op diverse platformen. Je kunt HTML zelfs met verschilde stylesheets voorbereiden op PDA gebruik en dergelijke. Ik weet niet of er een Virtual Machine is voor je PDA.

Triloxigen
29/09/05, 10:39
Origineel geplaatst door jurrian


Niet helemaal waar... Je moet nog steeds een Java Runtime Environment hebben voor je platform om het te gebruiken...

Om HTML te lezen heb je ook een parser nodig die je moet installeren :)
Dan is dat dan net zo goed niet platform onafhankelijk ;)

Stefan Mensink
29/09/05, 10:43
Origineel geplaatst door MediaServe
Ik weet niet of er een Virtual Machine is voor je PDA.

Voor mijn Sharp Zaurus in ieder geval wel :)

Afijn. Wat ik vreemd vind, is dat men hier PHP aandraagt i.p.v. Java. In de praktijk zal het toch een rotzorg wezen of ze PHP, ASP, Java, Python, Perl, whatever gebruiken op hun webserver. Als het maar werkt, en iets bruikbaars serveert. En inderdaad, zoals Thomas zegt, is HTML enorm universeel.

Persoonlijk heb ik het liefst een systeem dat naast een HTML interface ook een interface in XML aanbiedt. En zeker voor de doelgroep hier lijkt me dat geen beroerd idee. Dan kan je er lekker zelf wat tegenaan programmeren, ook in PHP of Java.

Triloxigen
29/09/05, 10:46
Ligt eraan hoe ze java implementeren, als ze jsp's ervan maken zal het mij een rotzorg zijn.
Maar als ze appletten en andere zooi gaan gebruiken vind ik het vervelend.

Ik wil gewoon old-skool html (xhtml mag ook).
En een XML interface of een POST/GET interface is ook wenselijk.

Stefan Mensink
29/09/05, 10:54
Ja okay, ik ging dan even uit van servlets (jsp's zijn ook servlets).

Applets zijn mooi voor erg complexe webtools, maar een boel dingen zijn al op te lossen met wat eenvoudige (X)HTML. Desnoods in combinatie met wat fijne JavaScript zaken als Ajax (zie ook dit artikel (http://www.frankwatching.com/archive/2005/09/12/top10_ajax_start_ups), en dan met name wat voorbeelden onderaan).

MediaServe
29/09/05, 11:16
Gewoon basic HTML formulieren, eventueel wat JavaScript validaties. De rest doe je met een server-side script. En dan maakt het mij geen bal uit of dat nou ASP.NET, PHP of Java is ;)

maxnet
29/09/05, 13:01
Origineel geplaatst door Stefan Mensink

Persoonlijk heb ik het liefst een systeem dat naast een HTML interface ook een interface in XML aanbiedt.

Klinkt als EPP (http://epp-rtk.sourceforge.net/epp-howto.html).

Dat gebruiken .be/.eu/.in/.com/.net/.info/.org/.biz en tig andere registries.

Het schijnt dat het bij SIDN ook op de planning staat, maar pas na de rest van DRS4.
Zou het liever andersom zien, eerst EPP ondersteuning en daarna een HTML EPP frontend.