PDA

Bekijk Volledige Versie : streaming webcams en ongein groot project hulp gevraagd.



streamingscream
27/09/05, 03:40
Hallo forum leden,

Ik en mijn bedrijf moeten zeer binnenkort een 8tal flats
in aanbouw gaan voorzien van webcams van de bouw
en binnenin de flats zelf.

nu moet er dus een 2tal straal zenders geplaatst worden
een naar de bouw en ons bedrijf en een van ons bedrijf
naar de provider aangezien er geen internet is tussen
de bouw en mijn bedrijf en er een te lage bandbreete is
tussen mijn bedrijf en de internet provider.

Graag zou ik willen vernemen welke straalzenders beschikbaar
zijn, waar ze geleverd worden, het moet tussen goed en goedkoop zijn.

Ook zou ik graag willen vernemen welke ip cameras er beschikbaar zijn, waar ze geleverd worden, en het moet tussen goed en goedkoop zijn.

ook zou ik graag willen vernemen welke streaming servers (alleen video lijkt mij voldoende) er te koop zijn, waar ze te koop zijn etc. ook dez emoeten tussen goed en goedkoop zijn.

het gaat hier dus om minimaal 30 cameras.

Kan iemand mij dus de leveranciers melden, en mij een beetje uitleggen hoe ik deze moet koppellen aan de streming server? gaat dit via een webbrowser de configuratie of hoe moet ik dat zien?

mdf
27/09/05, 06:23
Beste,

Wij kunnen je adviseren in deze, maar in de gehel setup gaat een hoop tijd zitten. Ook moet rekening gehouden worden met aardig hoog oplopende kosten.
Indien serieuze interesse zijn wij uiteraard bereid hier tijd in te steken, maar dan lijkt het mij verstandig eea. tijdens een ontmoeting te bespreken aangeizen er nogal wat mogelijkheden zijn.

jurrian
27/09/05, 09:53
straalverbindingen? Die zijn niet goedkoop volgens mij, en als je even de zichlijn verlies ben je de verbinding kwijt (kan een vogel die in de straal vliegt zijn, maar een hijskraan die daar gaat werken op die bouwplaats en precies in de straal gaat staan is ook mogelijk).

De afstand zal niet al te groot zijn, want zo ver komt een straalverbinding niet (tenzij je via de sateliet gaat). Waarom geen glasvezel-verbinding? Naar die flats toe zal toch e.e.a. gegraven moeten worden (graaf-kosten zijn de hoogste kosten voor glasvezel, de kabel zelf kost bijna niets). Misschien wil die ISP wel mee-investeren in een glasvezel-verbinding... zodra de flasts nl. bewoond worden kunnen ze er leuke diensten over aanbieden :)

Tijdens de bouw-periode hang je aan die glasvezel een eenvoudige switch met een glas-poort... camera's er aan en klaar (evt. switch met Power over Ethernet, scheelt je in de bekabeling naar je camera's).

Voor de camera's kun je dan kiezen voor b.v. Axis of SiteCom. Deze hang je rechtstreeks aan je netwerk.

fre0n
27/09/05, 12:39
wat is de afstand bouw-bedrijfspand?

streamingscream
27/09/05, 15:41
ik ben 100% serieus, en dat de straal verbindingen niet goedkoo zijn dat snap ik, maar ik heb gewoon een prijs indicatie nodig waar ze te koop zijn, en gewoon een klein beetje wegwijs gemaakt worden.

streamingscream
27/09/05, 16:13
we zouden dan glasvezel moeten leggen voor meer dan 100 kilometer totaal, en de bedoeling is dat we idd ook daa rinternet gaan aanbieden.

algeheel moet dus in het buitenland gaan gebeuren.

Randy
27/09/05, 17:41
Wij leveren diverse straalverbindingen in de 2,4 en 10 Ghz band. Een zichtlocatie is hierbij niet altijd nodig en het gebeurd zeker niet, zoals hier vermeld, dat als er een vogel voorlangs vliegt, de verbinding wegvalt.
Afstanden tot 25 kilometer zijn hierbij zeker mogelijk! We hebben in het verleden bij diverse lokale en regionale omroepen alsmede bij landelijke omroepen (evenementen zoals TT Assen en Pinkpop voor NOB/Dutchview) bemiddeld.

Een prijsindicatie kan ik je wel geven. Voor een videozender bedraagt ca. 4000 euro excl. BTW per stuk.

Als je een plan op papier uitwerkt, kunnen we je altijd helpen om te kijken welke mogelijkheden er zijn.

streamingscream
27/09/05, 20:33
wij zoeken meer iets van 40-50 kilometer
en hoogstwaarschijnlijk hebben wij ook nog een sataliet verbinding nodig tussen het bedrijf in het buitenland en een nederlandse isp
aangezien ze hier niet hoger gaan dan 2mbps up en down en dat is zelfs moeilijk te verkrijgen

mdf
27/09/05, 21:02
Zoals gezegd zijn wij graag bereid hierin te adviseren, maar het lijkt mij in dat geval verstandig om eens rond de tafel te gaan zitten om ze de mogelijkheden te bespreken.
Afstanden overbruggen van 50km. is mogelijk net als internet via de sataliet.

streamingscream
27/09/05, 21:13
internet via de sateliet? wat voor kostenplaatje hangt daaraan en wat voor appearatuur moet daarvoor aangeschaft worden? en hoe hoog zal de up en download zijn?

Randy
28/09/05, 19:56
Kijk eens op http://www.bysky.nl/. Zij leveren internet via de satelliet.

Dune
28/09/05, 20:36
Origineel geplaatst door Randy
Kijk eens op http://www.bysky.nl/. Zij leveren internet via de satelliet.

voor een project van deze omvang is de max 2mbit up die bysky standaard bied niet genoeg lijkt mij. Het lijkt me verstandiger voor de topicstarter om eens met een paar partijen om de tafel te gaan zitten en te kijken wat voor tailor made solutions er mogelijk zijn.

Randy
30/09/05, 00:33
2 Mbit-verbindingen zijn te stacken, maar inderdaad; ik geef je gelijk. Dit zijn geen projecten die je via een forum 'even' kunt regelen. Een dergelijk aanbod is een post of twee terug al gedaan, tot op heden zonder reactie.

rxr
30/09/05, 15:54
dit antwoord lijk wel heel lullig maar als je het nu gewoon opneemt en daarna uitzend hoef je ook niet met die dure straal zenders temaken

Triloxigen
30/09/05, 16:07
Origineel geplaatst door rxr
dit antwoord lijk wel heel lullig maar als je het nu gewoon opneemt en daarna uitzend hoef je ook niet met die dure straal zenders temaken

Misschien zijn het wel bewakingscamera's en geen big-brother-hype-camera's.

Op zich is het allemaal best te doen, zolang je de verbinding maar krijgt.
Afhankelijk van het aantal camera's en of het streaming is of bijv. 1 beeld per seconde kan 2mbit al meer dan zat zijn.

burp2001
11/10/05, 09:31
hebben jullie al gekeken of er misschien Darkfiber in de buurt ligt ? die krengen liggen daar toch maar.....

AlexanderOnline
16/10/05, 11:10
Trouwens, elke 10 sec - 1 minuut een plaatje uppen via ftp ofzo naar een server zou toch ook voldoende moeten zijn? Ik bedoel zoveel activiteit is er nou toch niet dat het streaming moet? Tis maar een tip, maar think about it.