PDA

Bekijk Volledige Versie : Buitenlandse klanten



Deimos
23/07/02, 15:24
Hoe gaan jullie om met buitenlandse klanten en dan bedoel ik vooral met Betaling e.d. Waar moet je nou precies allemaal opletten?

Of te wle gebruiken jullie ee Credit Card service? Zoja wleke en wat zijn je ervaringen ermee?

superior-is
23/07/02, 15:32
Wij hebben maar enkele 'buitenlandse klanten', dan moet je denken aan een stel duitsers, een hoopje belgen en verdwaalde fransman. Deze betalen eigenlijk allemaal gewoon op rekening vanuit het buitenland. Wij zijn echter wel aan het kijken hoe we dit het beste via creditcard kunnen oplossen, want dat scheelt weer extra kosten voor onze klanten. Op het moment hebben wij ons oog op HostCharge (http://www.hostcharge.com/)

Eurode
24/07/02, 15:07
Hoi Deimos,

Het ligt eraan hoeveel buitenlandse klanten je hebt, wij hebben bijvoorbeeld zoveel Duitse klanten dat het zich voor ons loont om een Duitse bankrekening te openen waarop onze Duitse klanten kunnen betalen. Dit is onze oplossing en van de klant hebben we hierover nog geen klachten, zij waarderen het en zien het meestal als extra service

Qweb
29/07/02, 13:45
Wij hebben ook een bankrekening in Belgie, en als we in landen als Duitsland en Engeland ook veel klanten werven kunnen we er daar ook 1 openen. Allemaal minder overzichtelijk voor de administratie, maar ja, niet helemaal mijn probleem :P

justonefee
29/07/02, 21:27
Hostcharge lijkt inderdaad wel goede voorwaarden te hebben.

Wijzelf werken momenteel met worldpay.com, en dat werkt - voorlopig althans - meer dan perfect :)

NoWay
30/07/02, 16:14
Wij maken voor klanten uit het buitenland momenteel alleen nog gebruik van de mogelijkheden van Credit Card betalingen, via worldpay.com, opzich tevreden, maar kijken altijd verder.

Binnenkort zullen we overgaan tot in iedergeval een bankrekening in Duitsland en België.

superior-is
30/07/02, 16:48
Wat zijn eigenlijk de voorwaarden van Worldpay? Geldt het ook voor Nederlandse bedrijven en hoe betalen ze eigenlijk uit?

justonefee
31/07/02, 13:06
Worldpay.com heeft zeer strikte voorwaarden, maar een bedrijf als superior-is zou daar normaal geen problemen mee moeten hebben.

Iedereen wereldwijd kan inschrijven, maar moet een balans voorleggen, en een aantal documenten door de bank laten ondertekenen. Het opstarten van een account met worldpay.com verliep bij ons dan ook iets moeizamer omdat het een hele papierberg is.

Eens de account actief, werkt het systeem zeer gemakkelijk en stabiel.

Je krijgt standaard 3 munten waarin je betalingen kan ontvangen ( wij hebben momenteel gekozen voor EUR, USD en GBP).
Bij inschrijving geef je je (Nederlandse) bankrekening op, en de munt waarin je betalingen wenst te ontvangen. Betalingen gebeuren wekelijks, maar 4 weken na de betaling (betalingen in week 1 worden in week 5 op jouw rekening gestort; betalingen uit week 2 in week 6, en zo verder...)

Je kan ook een minimum bedrag instellen waarvoor betalingen worden verricht. Heb je in een bepaalde week bijvoorbeeld slechts een luttele 100 euro of zo, kan je beslissen om die betaling naar jouw rekening uit te stellen om kosten te besparen; wijzelf hebben het systeem nu zo ingesteld dat enkel betalingen boven 200 EUR worden gestort op onze rekening. Komen we niet aan dat bedrag, wordt het gewoon naar de volgende week verschoven.

Eén tip: fraude met credit cards is een groot probleem, en zeer kostelijk voor je - indien een transactie immers wordt geweigerd door de kaarthouder, wordt het bedrag onmiddellijk van je tegoed gehouden, en moet je een extra kost betalen. Bovendien zijn er eerder reeds kosten afgehouden voor het registreren van de betaling.

Hopelijk helpt dit je een beetje.
De service van worldpay.com is meer dan goed, en het systeem is bij mijn weten nooit eerder offline geweest. Ook de futurepay (waarmee je automatisch kredietkaarten elke maand, elk kwartaal of elke week... kan aanrekenen), geeft je hel wat mogelijkheden om het betaalverkeer van je klanten te automatiseren...

almar
26/08/02, 19:23
Wij hebben een rekening in Belgie. Die pompen we 1 keer in de zoveel tijd over naar nl, of we gaan een keer naar Belgie toe om het geld eraf te halen en wat nieuwe apparatuur te kopen in Belgie.

Gr,

Almar

diederik
22/09/02, 00:59
Paypal is ook een leuke oplossing. Vanaf ( ik geloof 9 ) oktober accepteren ze de Euro, britse pond en dollar

xs2
18/06/03, 02:58
Klopt.. Paypal breid ondersteuning uit.. elke 2 weken zie je weer wat nieuws daar. Verder is Way2Pay een nieuwe die ik pas zag.

Als echte creditcard payment gayeway gebruiken wij 2Checkout welke incl. admin en cart komt.

Savvas
18/06/03, 07:45
Origineel geplaatst door xs2
Klopt.. Paypal breid ondersteuning uit.. elke 2 weken zie je weer wat nieuws daar. Verder is Way2Pay een nieuwe die ik pas zag.

Als echte creditcard payment gayeway gebruiken wij 2Checkout welke incl. admin en cart komt.

xs2 ik zie dat je graag post maar je haalt topics te boven die ouder dan een half jaar zijn.....Maar is niet mijn bevoegdheid eigenlijk hier iets van te zeggen maar denk dat de mods er niet blij mee zullen zijn...

chielsen
18/06/03, 09:37
Wij gebruiken oa paypal en paysystems.com . Bij paypal kan je ook creditcard en e-check betalingen ontvangen alleen is dit voor de klant veel meer rompslomp. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over paysystems.

Goed systeem, goedkoop en goede service.

dokus
18/06/03, 09:49
Wat is het nut tegenwoordig van rekeningen te hebben in het buitenland ?
Vroeger werd inderdaad voor een overschrijving naar Nederland +-7euro aangerekend, maar nu met de IBAN nummers vervalt deze kost,
dus ontgaat mij het nut van een rekening in elk land waar je klanten hebt.
Wij geven onze buitenlandse klanten gewoon ons IBAN nummer waardoor zij kostenloos kunnen overschrijven en voila
wij blij, want één rekening is voldoende, zij blij, want ze hebben geen extra kosten

Web123.nl
18/06/03, 11:45
Het gebruik van IBAN wordt m.i. per 1 juli pas goedkoper. En dan enkel binnen de EU.

Grumpy
18/06/03, 13:03
Origineel geplaatst door Intrahost

xs2 ik zie dat je graag post maar je haalt topics te boven die ouder dan een half jaar zijn.....Maar is niet mijn bevoegdheid eigenlijk hier iets van te zeggen maar denk dat de mods er niet blij mee zullen zijn...
Anders dan de meeste andere forummers die topics omhoog halen vult hij de topics wel met waardevolle informatie aan.

Dus dat lijkt mij geen probleem.

xs2
18/06/03, 13:15
Intrahost, thanx voor de tip. Ik ben net binnen hier dus wist niet of het een erg actief forum is. Tevens is wat verse input nooit weg toch ?

En IBAN kost mij nu nog steeds EUR 8.00 per transactie.

Mods.. ik merk wel

superior-is
18/06/03, 15:31
Threads bumpen met zinvolle informatie is alleen maar goed. :) Wat dat betreft draagt xs2 goed toe aan de wht.nl community met hun automatiserings achtergrond.

joske
04/07/03, 01:37
Volgens mij is er sinds 1 juli een nieuwe europese richtlijn van kracht waarbij internationale betalingen even duur dienen te zijn als nationale betalingen. Even afwachten of ABN en ING dit wel doen.

bc173
08/08/03, 12:54
Aan de Paypal gebruikers. Hebben jullie de conversie rates van dollars naar euros al eens bekeken? Die ligt altijd beduidend lager dan de conversie rates die ik hier in België of Nederland tegenkom. Die conversie rates zouden normaal gezien toch exact hetzelfde moeten zijn, of toch benaderen.

Op 1000 euro is het verschil na conversie 20 euro vergeleken met de conversie rates die we hier hanteren. Erg voordelig vind ik dat niet.

Iemand hier ervaringen mee? Opmerkingen?

rootservices
08/08/03, 14:55
Origineel geplaatst door superior-is
Op het moment hebben wij ons oog op HostCharge (http://www.hostcharge.com/)

Als ik naar hostcharge ga, word ik geredirect naar http://jamrover.net/suspended.page/

Suspended?

superior-is
08/08/03, 15:51
Ja, zijn met de noorderzon vertrokken.

rootservices
08/08/03, 17:52
Origineel geplaatst door superior-is
Ja, zijn met de noorderzon vertrokken.

Waarschijnlijk alle credit cards nog eens goed gecharged en dan met het geld van de klanten naar de caraiben...

chielsen
09/08/03, 02:02
Origineel geplaatst door bc173
Aan de Paypal gebruikers. Hebben jullie de conversie rates van dollars naar euros al eens bekeken? Die ligt altijd beduidend lager dan de conversie rates die ik hier in België of Nederland tegenkom. Die conversie rates zouden normaal gezien toch exact hetzelfde moeten zijn, of toch benaderen.

Op 1000 euro is het verschil na conversie 20 euro vergeleken met de conversie rates die we hier hanteren. Erg voordelig vind ik dat niet.

Iemand hier ervaringen mee? Opmerkingen?

Heb een account in dollars en reken ook alleen maar dollars. Die comversie doen wij voor paypal aangezien dat een stuk scheelt.

Clearhosting
09/08/03, 02:37
Wie van jullie gebruikt 2checkout.com toevallig ?

En zijn jullie daar tevreden over ?

Pantsy
09/08/03, 03:00
2checkout veel te hoge fee's enzo! dik ontevreden, gebruik wel paypal.

Herbert
09/08/03, 11:21
Ik was toevallig vorige week bij een bank in belgie en wou een rekening openen maar vanaf in 1 Juli is dat niet meer mogelijk zeiden ze.
Belgen kunnen nu kostenloos geld overboeken naar Nederland met het IBAN nummer.

chielsen
09/08/03, 22:57
Origineel geplaatst door Clearhosting
Wie van jullie gebruikt 2checkout.com toevallig ?

En zijn jullie daar tevreden over ?

Ik gebruik paysystems, net iets goedkoper alleen wel professioneler.

Uhh over dat het veel te duur is, das volgens mij 1vd goedkoopst ekuist hoor. Bij paypal moeten ze zich aanmelden, wat een erge drempel is en veel klanten kost. Je kan beter een "stand-alone" processor gebruiken.

Johan-nl
10/08/03, 03:09
Origineel geplaatst door superior-is
Wij hebben maar enkele 'buitenlandse klanten', dan moet je denken aan een stel duitsers, een hoopje belgen en verdwaalde fransman. Deze betalen eigenlijk allemaal gewoon op rekening vanuit het buitenland. Wij zijn echter wel aan het kijken hoe we dit het beste via creditcard kunnen oplossen, want dat scheelt weer extra kosten voor onze klanten. Op het moment hebben wij ons oog op HostCharge (http://www.hostcharge.com/)

HostCharge kan niet eens zijn eigen rekening betalen!

www.hostcharge.com >>> http://jamrover.net/suspended.page :p

superior-is
10/08/03, 18:21
@johan-nl: Lees ook m'n andere opmerkingen over hostcharge in dit topic.

RobbertC
10/08/03, 18:23
Zie ook http://www.webhostingtalk.com/search.php?s=&action=showresults&searchid=1526113&sortby=lastpost&sortorder=descending en in het bijzonder http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?s=&threadid=118809&highlight=hostcharge.

Gyrbo
18/08/03, 16:16
Hehe, de "goede" oude HostCHarge. Weet nog dat ik daar hondereden dollars verloren heb. Zit nu ook bij PaySystems en ben er vrij tevreden over. Enige probleem is dat hun systeem wel eens niet wil werken en dan krijg je zo'n lelijke ASP error.

Gösta
04/10/03, 21:50
Ontdek pas deze site. Ben particulier die nogal eens vrij kleine bedragen over moet maken naar o.a. EG-landen. Omdat de Rabo-bank zo klant-onvriendelijk is om maar 1x per kwartaal een kosten-overzicht te sturen weet ik nu pas dat mijn 2 IBAN- overschrijvingen in augustus (naar Duitsland resp. Frankrijk) van beide onder de 20 Euro mij 16 Euro samen kosten. Ik neem aan 8 Euro per overschrijving. In het verleden was dat 15 gulden. Het is dus DUURDER geworden i.p.v. GRATIS. Het lijkt mij tegen de regels ,waarvoor Frits Bolkestein zich sterk gemaakt heeft.
Op de site van de Rabo-bank kom je deze kosten niet tegen. Het personeel van de Rabobank hier in het dorp wist aanvankelijk helemaal niet van de nieuwe per 1 juli ingaande regeling af. Na excuses werd ik nog wel attent gemaakt op het feit dat de ontvangende bank mogelijk zo'n 3 Euro in rekening zou brengen.
De banken hebben destijds nogal wat tegengestribbeld. Pas na verdere automatisering van het betalingsverkeer zou het gratis kunnen.........