PDA

Bekijk Volledige Versie : Inschrijven als echt bedrijf



hostingcontact
26/09/05, 12:39
Hoi,

Ik wil me graag inschrijven als eenmaans zaak.
Me pa zegt dat dit niet te doen is met de belasting etc..
Een kvk kost €70,- per jaar
19% van me verdiensten gaat naar de belasting maar dit gaat gwn bij de prijs.
Dan moet je nog meet betallen of niet?
En waar moet je allemaal bij denken ik heb nu boekhoudsysteem:
"TurboCASH".

Vorrbeeld":
Cerdien €1000 per jaar (excl btw)
Kosten voor reseller bijvoorbeeld €200 per jaar (excl btw)
Kvk kosten €70,-
Hoe zijn me verdiensten dan?


Alvast bedankt

Randy
26/09/05, 12:45
Beste,

De 19% die je moet afdragen is de omzetbelsting (BTW). Deze in je ook door de factuurbedragen te vermeerderen met BTW. Per saldo kost je dit dus niets, tenzij je met grote vooraden werkt waarover je de BTW moet voorschiten. Bij webhosting zal dut niet het geval zijn.

Er staat genoeg over op dit forum, gebruik de zoekfunctie eens...

hostingcontact
26/09/05, 12:45
Sorry, maar ik kon niks vinden.

Randy
26/09/05, 12:47
Zucht;

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=76338
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=75973
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=75257
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=74231

Enzovoort...

Stewie
26/09/05, 12:55
www.belastingdienst.nl -> ondernemers

hires
26/09/05, 13:03
Eenmanszak lijkt me toch de beste optie? Ik begrijp niet helemaal waar je pa op doelt als het gaat om de belasting. Als je niet zoveel winst hebt en niet teveel btw betaald en binnenkrijgt (BTW van klanten) dan wordt de btw die je normaal zou moeten betalen kwijtgescholden door de Belastingdienst. Je kan hierover veel info vinden op de site van de belastingdienst: www.belastingdienst.nl (en dan: Zakelijk). Je kan ze ook eens bellen (5 minuten werk) en ze gewoon eens vragen: als ik dit en dit verdien en zus en zo aan kosten heb (reseller pakket, briefpapier misschien e.d.), wat moet ik dan wel en niet betalen aan de belastindienst en wat komt er allemaal nog meer bij kijken? Ook de Kvk kan je via een telefoontje al een hoop basis informatie geven en daar zijn ze ook voor, dus: www.kvk.nl ook zeker bezoeken of bellen.

Wat misschien wel zo is, is dat je (te)veel info tegenkomt en door de bomen het bos niet meer ziet. Dan is bellen gewoon directer en krijg je gewoon een simpel, helder antwoord op je vra(a)g(en).

hostingcontact
26/09/05, 13:20
Ok, ik zal ff bellen.
Als ik boom en bos niet meer zie bel ik me tante die is boekhouder weet er ook wel genoeg van.

faisj
26/09/05, 13:42
Origineel geplaatst door thyssimonis
Hoi,

Ik wil me graag inschrijven als eenmaans zaak.
Me pa zegt dat dit niet te doen is met de belasting etc..
Een kvk kost €70,- per jaar
19% van me verdiensten gaat naar de belasting maar dit gaat gwn bij de prijs.
Dan moet je nog meet betallen of niet?
En waar moet je allemaal bij denken ik heb nu boekhoudsysteem:
"TurboCASH".

Vorrbeeld":
Cerdien €1000 per jaar (excl btw)
Kosten voor reseller bijvoorbeeld €200 per jaar (excl btw)
Kvk kosten €70,-
Hoe zijn me verdiensten dan?


Alvast bedankt

thyssimonis
deelnemer

Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 33

Branche: Webhosting
Deelnemer SIDN: Ja ???
KvK nr.: -
Locatie: Arnhem

xYnta
26/09/05, 13:50
Ik kan inderdaad zijn SIDN inschrijving niet terug vinden.

mdf
26/09/05, 14:09
Ik zou als ik jou was eens bij de KvK langsgaan; zij kunnen je precies adviseren hierin.

hostingcontact
26/09/05, 14:26
Ben de 2 formulieren al aan invullen.

robblok
26/09/05, 16:36
Die 19% waar jij het over hebt is de omzetbelasting. Waar je je druk om moet maken is de inkomstenbelasting.

Die is als je geen andere baan hebt en 1225 uur per jaar aan de onderneming bezig bent heel laag liggen. (vaak voldoen kleine eenmanszaken die halverwege het jaar starten niet aan dit criteria)

Je krijgt ook nog eens een heffingskorting van rond de 1800 euro. Dus je kan zo al een winst maken van 1800/40x100 =4500 euro voordat je inkomstenbelasting moet betalen.

XBL
26/09/05, 16:37
Weet je wat jij eens zou moeten doen? Bij de Kamer van Koophandel langs gaan!

En weet je wat je nog meer zou moeten doen? Eens gaan lezen op KvK.nl (http://kvk.nl) en Belastingdienst.nl/Zakelijk (http://belastingdienst.nl/zakelijk).

Als je daar geen zin in hebt, huur je een boekhouder in en laat je die al het werk doen + alles voor je uitzoeken en je vragen beantwoorden.

Ik vind het een beetje simpel om dit te vragen op een forum, terwijl alle informatie al te vinden is (zelfs op het internet) en ook nog eens per situatie de antwoorden verschillen.

Veel succes met het uitzoeken en inlezen (heb je wel een businessplan opgesteld?).

Jochem

3j3ct
26/09/05, 16:50
Origineel geplaatst door XBL
Weet je wat jij eens zou moeten doen? Bij de Kamer van Koophandel langs gaan!

En weet je wat je nog meer zou moeten doen? Eens gaan lezen op KvK.nl (http://kvk.nl) en Belastingdienst.nl/Zakelijk (http://belastingdienst.nl/zakelijk).

Als je daar geen zin in hebt, huur je een boekhouder in en laat je die al het werk doen + alles voor je uitzoeken en je vragen beantwoorden.

Ik vind het een beetje simpel om dit te vragen op een forum, terwijl alle informatie al te vinden is (zelfs op het internet) en ook nog eens per situatie de antwoorden verschillen.

Veel succes met het uitzoeken en inlezen (heb je wel een businessplan opgesteld?).

Jochem

waarom het wiel opnieuw uitvinden ???
dit forum is juist bedoeld voor vragen....

Dune
26/09/05, 17:02
over webhosting ja... is geen boukhoudingsforum.nl he...

maar zoals al eerder gezegd, alles wat de ts moet weten is met een simpele zoekopdracht op google te vinden. Als hij straks informatie over het beste resellerpakket voor zijn startende onderneming wil hebben is dat wel weer iets om hier over te discussieren.

The MAzTER
26/09/05, 18:14
Als 16 jarige kan je overigens nog geen bedrijf starten.
Zullen je ouders dus moeten doen of je zal iemand moeten vinden die wel 18 is ;)

XBL
26/09/05, 19:36
Origineel geplaatst door 3j3ct


waarom het wiel opnieuw uitvinden ???
dit forum is juist bedoeld voor vragen.... Haha! Wie vind hier nou het wiel opnieuw uit? Een forum is bedoeld om te discussieren over onderwerpen en om vragen te stellen over zaken waar je geen antwoord op kan vinden. Het 'wiel' is al uitgevonden, namelijk op kvk.nl en belastingdienst.nl dus gaan we hier niet de info die daar ook staat herhalen. Daarnaast ben ik voor een 'leer-proces' waar de TS of ieder ander persoon zelf z'n informatie vergaard en het daardoor 100x beter in zich opneemt. Dat komt uiteindelijk de klant/TS zelf/iedereen die met hem/haar te maken gaat krijgen ten goede.


Origineel geplaatst door The MAzTER


Als 16 jarige kan je overigens nog geen bedrijf starten.
Zullen je ouders dus moeten doen of je zal iemand moeten vinden die wel 18 is ;) Vanaf je 15e mag je een bedrijf starten in Nederland. Mee tekenen door je ouders is wel aan te raden en mogelijk zelfs verplicht (dat weet ik niet zeker).

Jochem

WebXtrA-Rámon
27/09/05, 14:08
Je hebt ook allemaal voordelen als startende ondernemer, je hoeft de eerste jaren bepaalde belastingen niet te betalen. Je kunt het betste naar www.bedrijvenloket.nl gaan, daar vind je de antwoorden op de meesten vragen.

Verder is het zonde van je geld om je in te schrijven bij de KvK als het jaar bijna ten einde is, op 1 januari van het volgende jaar moet je de kosten namelijk weer betalen en ongeacht wanneer je je inaschrijft (of dat het nou op 1 januari is of op 31 december, bij wijze van spreken) je betaald altijd de volle mep (inschrijving op 1 januari--> volle mep voor 1 jaar, 31 december volle mep voor 1 dag)

Verder kun je de kosten die je gemaakt hebt bij het opstarten (kosten die je maakt VÓÓR dat je de onderneming daadwerkelijk start) van de onderneming menemen in je belatingaangifte en kun je vaak geld terug krijgen.
Een boekhouder voor startende ondernemers is vaak niet zo duur (ze doen dit vaak voor een schappelijk bedrag, aangezien ze later van je kunnen profiteren als je klant blijft en je bedrijf groeit), dus bewaar alle bonnetjes e.d. goed, ook die van voor de start, die gereleteerd zijn aan je bedrijf in oprichting.

En, een boekhouder duur? Nee hoor, een goede boekhouder verdient zich zelf terug, want wie weet wat je allemaal over het hoofd ziet als je aangifte doet bij de belasting.

XBL
27/09/05, 15:46
Origineel geplaatst door WebXtrA-Rámon
En, een boekhouder duur? Nee hoor, een goede boekhouder verdient zich zelf terug, want wie weet wat je allemaal over het hoofd ziet als je aangifte doet bij de belasting. Niet bij een omzet die TS noemt...

Jochem