PDA

Bekijk Volledige Versie : Europese samenkomst webhosters ...



AlfaHosting
25/09/05, 15:41
Op WHT.com loopt er momenteel een thread waarbij een samenkomst gepland wordt tussen Europese hosters. Omdat hier ooit ook al eens een poging geweest is om iets dergelijks te organiseren (maar niet gelukt) dacht ik dat het misschien een goed idee zou zijn om met de hosters op WHT.nl mee te doen ... zo zou er toch nog een samenkomst kunnen komen. Het zou gaan om een samenkomst van een tweetal dagen ergens in Europa.

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?s=&threadid=438612&perpage=15&pagenumber=1

Cybafish
25/09/05, 16:03
Ik zie me dit voor me als (excusez le mot) een samenkomst van een stel nerds met teveel vrijetijd en teveel geld.

Not very tempting I must say ;)

AlfaHosting
25/09/05, 16:34
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik zie me dit voor me als (excusez le mot) een samenkomst van een stel nerds met teveel vrijetijd en teveel geld.

Not very tempting I must say ;)

Sorry dat ik het zelfs maar voorstelde :)

Het leek me toch wel interressant ook om eens wat collega's te ontmoeten in een minder vijandige sfeer dan het er hier soms op WHT aan toe gaat.

Dat van die nerds en teveel geld ... van die nerds -> ik ken iemand van WHT die initiatiefnemer is en het is zeker geen nerd .. en teveel geld ? Wat is veel geld ? Dat is toch maar relatief.

smurf
25/09/05, 16:51
Vind het idee wel in orde... maar gewoon bijeenkomen om bijeen te komen... nah.
Misschien een soort mini beursje met standhouders, demonstraties, etc...

En uiteraard zoals het lek congres betaamt: gastsprekers.

XBL
25/09/05, 17:02
Ik heb ooit naar aanleiding van de hostingcon in de VS hier een topic geopend, maar daar kwam toen weinig antwoord op. Zelf ben ik zeker voor een Europese hosting conference. Lijkt me dan heel leuk om bepaalde onderwerpen te behandelen in seminars, een stel bedrijven die veel met webhosting te maken (OS makers, controle panelen, databases, etc) langs te laten komen.

Jochem

ju5t
25/09/05, 17:14
Ik ben voor een Europese Hosting Conference.

Cybafish
25/09/05, 17:15
Origineel geplaatst door Mario


Sorry dat ik het zelfs maar voorstelde :)

Het leek me toch wel interressant ook om eens wat collega's te ontmoeten in een minder vijandige sfeer dan het er hier soms op WHT aan toe gaat.

Dat van die nerds en teveel geld ... van die nerds -> ik ken iemand van WHT die initiatiefnemer is en het is zeker geen nerd .. en teveel geld ? Wat is veel geld ? Dat is toch maar relatief.

Pak het niet te serieus op, was eerder een generaliserende grap ;)

xibudgetsupport
25/09/05, 18:38
Origineel geplaatst door getUP
Ik ben voor een Europese Hosting Conference.

Lijkt mij ook wel een leuk idee!

AlfaHosting
25/09/05, 18:39
Origineel geplaatst door Cybafish


Pak het niet te serieus op, was eerder een generaliserende grap ;)

Ik denk dat het men gebrek aan slaap is :) lol

AlfaHosting
25/09/05, 18:41
Origineel geplaatst door smurf
Vind het idee wel in orde... maar gewoon bijeenkomen om bijeen te komen... nah.
Misschien een soort mini beursje met standhouders, demonstraties, etc...

En uiteraard zoals het lek congres betaamt: gastsprekers.

Uit wat ik uit het topic kan lezen willen ze het gewoon rustig houden met enkele uitstappen en wat ontspanning :) Maar misschien kan je daar wat voorstellen doen. Ofwel het hier proberen te bespreken en dan naar buiten komen op WHT.com ..

Henky!
25/09/05, 23:28
Wij komen ook! Als we tenminste een stand kunnen huren. Laat me weten wanneer dit plaats gaat vinden!

Pinvert
26/09/05, 00:12
Origineel geplaatst door Henky!
Wij komen ook! Als we tenminste een stand kunnen huren. Laat me weten wanneer dit plaats gaat vinden! Is er zoveel geld te verdienen met stockfoto's dan?
Hmmm, waar is mijn digitale camera????
:D

XBL
26/09/05, 08:32
Origineel geplaatst door Mario


Uit wat ik uit het topic kan lezen willen ze het gewoon rustig houden met enkele uitstappen en wat ontspanning :) Maar misschien kan je daar wat voorstellen doen. Ofwel het hier proberen te bespreken en dan naar buiten komen op WHT.com .. Ik hoef niet te chillen met mensen die ik niet via een forum ken (ik ben weinig/niet actief op WHT.com), dan organiseer ik zo'n meeting liever op WHT.nl voor WHT.nl.

Mij lijkt dus een hostingcon heel gaaf, groots opgezet met genoeg informatie voor zowel de starter tot de grote jongens.

Jochem

ju5t
26/09/05, 13:57
Genoeg informatie moet ook juist komen van de grote jongens. Bij een HostingCon ben ik zeker aanwezig.

AlexanderOnline
26/09/05, 14:08
Lijkt me zeker intressant (precies wat XBL zegt), zelfs een steentje bijdragen in de organisatie kan ik me ook invinden.

Dicky
26/09/05, 14:33
Lijkt mij wel leuk beetje netwerken en daarna lekker opstap !

Imagical
26/09/05, 14:40
Lijkt me persoonlijk wel interessant... mogelijk dat ik iets kan bijleren nog ;)

AlfaHosting
26/09/05, 21:32
Misschien is het wel een goed idee iets op te starten puur voor WHT.nl ... alleen kan het zoals de BBQ ook weer doodbloeden :)

Een tweedaagse (met 1 overnachting) zou toch te organiseren moeten zijn. Ergens centraal voor belgie en Nederland ... Ergens op de as Breda-Amsterdam ?

MaffeMuis
26/09/05, 23:09
Origineel geplaatst door Dicky
Lijkt mij wel leuk beetje netwerken en daarna lekker opstap !

lijkt me niet dat het een Lan-party wordt ;)
Of wel? Lekker Mp3's uitwisselen, nodigen we brein ook uit ;)

Ik denk dat er eerst zoiets gewoon alleen voor nederland moet worden geregeld, voordat je Europa gaat verkennen...
Of gunnen we allemaal elkaar het daglicht niet? Dat we niet ff kunnen "meeten" met elkaar?

XBL
26/09/05, 23:15
Ik wil samen met AlexanderOnline zeker iets organisatorisch betekenen, indien dat nodig is. Wel is het van belang dat we duidelijk krijgen wat we willen.

- Willen we met WHT.com mee gaan in een Europese meeting (geen conference)?
- Willen we een meeting WHT.nl-style doen (geen conference)?
- Willen we een HostingCon houden (NL only)?
- Willen we een HostingCon houden (EU)?
- Iets anders ;)?

Zelf zou ik natuurlijk het liefst voor het laatste gaan en meteen groots opzetten. Een degelijke plek zou daar brussel of maastricht voor zijn (centraal in Europa).

Maar goed, ik zou graag horen wat andere forummers ervan vinden :).

Jochem

AlfaHosting
26/09/05, 23:20
Origineel geplaatst door XBL
Ik wil samen met AlexanderOnline zeker iets organisatorisch betekenen, indien dat nodig is. Wel is het van belang dat we duidelijk krijgen wat we willen.

- Willen we met WHT.com mee gaan in een Europese meeting (geen conference)?
- Willen we een meeting WHT.nl-style doen (geen conference)?
- Willen we een HostingCon houden (NL only)?
- Willen we een HostingCon houden (EU)?
- Iets anders ;)?

Zelf zou ik natuurlijk het liefst voor het laatste gaan en meteen groots opzetten. Een degelijke plek zou daar brussel of maastricht voor zijn (centraal in Europa).

Maar goed, ik zou graag horen wat andere forummers ervan vinden :).

Jochem


- Misschien starten met Belgie en Nederland en zien hoe het loopt ?
- Proberen om met meerdere hosters samen dit te organiseren (Belgische en Nederlandse) ...
- Eender welke grote stad komt in aanmerking. Best iets centraal dat goed bereikbaar is .. Antwerpen, Breda, Rotterdam, Amsterdam ?
(als het europees is denk ik dat je in de richting van Brussel moet gaan)

XBL
26/09/05, 23:27
Origineel geplaatst door Mario

- Proberen om met meerdere hosters samen dit te organiseren (Belgische en Nederlandse) Beste is om een grote partij als xs4all erbij te krijgen. Zo heb je een naam en ook nog een hoop doekoe ;). Ik weet niet of het verstandig is om BE/NL only te doen, omdat ik geen idee heb hoeveel animo ervoor te verwachten is (als je bedenkt dat er voor heel de VS één conference is gehouden, dan weet ik niet hoeveel mensen komen op een BE/NL only conference). Maar dat is enkel gissen voor mij, dus het kan best wel goed uitpakken.

Jochem