PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS.BE spectaculaire actie



smurf
23/09/05, 17:09
DNS.be leden weten het al, ter promotie van het DNS.be domein zal de basisprijs voor een nieuwe registratie wat verminderd worden op voorwaarde dat de dns leden de korting doorrekenen aan hun klanten (er mag nog een extra korting bovenop gedaan worden).

Ik weet wel niet of er volledig over de details mag gesproken worden, ik heb geen disclaimer gezien, ik houd dit dus nog vrij vaag.

Gaan jullie hierop ingaan, indien ja, welke korting gaan jullie bieden, doen jullie er een extratje bovenop ter promotie van de .be extensie?

WebBizz
23/09/05, 18:28
Wij zijn zelf tegen artikel 3.2 uit de overeenkomst (geen stilzwijgende vernieuwing van registraties) dus het is nog onbekend of we hier wel in mee willen gaan. Dan maar geen korting.

maxnet
23/09/05, 20:21
Wij overwegen mee te doen, en de registratie prijs te halveren. Dat komt op een mooi bedrag uit (7,50 incl. BTW)

Wat mij verder aan de voorwaarden opviel is dat je aan de ene kant verplicht bent de registratie real-time uit te voeren -- binnen een kwartier moet het domein en alle diensten die erbij horen werken.
Maar tegelijkertijd ben je ook verplicht erop toe te zien dat klanten niet aan het warehousen gaan.
Vraag me af hoe ze dat in gedachten hadden, moet je dan het aantal registraties per IP-adres gaan limiteren of iets dergelijks?

AlfaHosting
23/09/05, 21:31
Ik denk wel dat we gaan meedoen, maar sommige voorwaarden lijken me inderdaad erg vreemd en moeilijk controleerbaar. We moeten dit nog even intern doornemen hoe we dit gaan aanpakken.

Het artikel over dat er geen stilzwijgende verlengingen zijn toegestaan is voor ons geen probleem omdat we zo nu al niet werken.

AlfaHosting
25/09/05, 12:43
Niemand anders die wat gaat doen ? Misschien dat de meesten hier op het forum voor .be domeinnamen werken als reseller en niet weten wat hun verkopers gaan doen ... Is al bekend wat zor.in of ODR of openprovider gaan doen ?

smurf
25/09/05, 13:29
Ik weet het niet... ik denk ook niet dat die resellers dat kunnen toepassen want dan moeten zij hun klanten VERPLICHTEN de prijsverlaging door te voeren.

Wij gaan er allesinds op in, met een heel speciale aanbieding naar mogelijke klanten toe. Verdere details moet ik wel nog bespreken met mijn mede vennoot.

In elk geval zal er een systeem opgezet moeten worden om een mogelijke grote vraag te kunnen verwerken.

Het is een kans die je niet kan laten liggen denk ik zeker wanneer het jouw bedoeling is zoveel mogelijk mensen aan te spreken met jouw diensten. (Ik denk dat dat ook de bedoeling is van dns.be, om zoveel mogelijk mensen een .be aan te kunnen bieden.). Het doet me wel denken aan de 'gratis' info actie van een tijdje terug.

AlfaHosting
25/09/05, 14:03
Origineel geplaatst door smurf
Ik weet het niet... ik denk ook niet dat die resellers dat kunnen toepassen want dan moeten zij hun klanten VERPLICHTEN de prijsverlaging door te voeren.



Ze moeten dat niet verplichten aan hun klanten denk ik ... daar staat niks van in de voorwaarden. Eigenlijk zijn hun resellers de klanten. Als zij de korting ontvangen is het normaal voldoende.

maxnet
25/09/05, 14:37
Origineel geplaatst door Mario

Ze moeten dat niet verplichten aan hun klanten denk ik ... daar staat niks van in de voorwaarden. .

In de overeenkomst wordt wel gesproken over de registrant.
Je mag er vanuitgaan dat daarmee de eigenaar van het domein wordt bedoelt.

AlfaHosting
26/09/05, 20:18
Origineel geplaatst door maxnet


In de overeenkomst wordt wel gesproken over de registrant.
Je mag er vanuitgaan dat daarmee de eigenaar van het domein wordt bedoelt.

Klopt we wat je zegt ..

Domeincentrale.be gaat 75 euro aanrekenen en dan zijn resellers onbeperkt laten registreren.

smurf
26/09/05, 20:25
Mmm gratis mag normaal niet...

Hallo,

Misschien pas je best de Communication language aan bij jullie agentengegevens; ik
vermoed dat dat de reden is van de taalverwarring. Volgens mij kan je ook terecht op
http://stone.verkooptmeer.be.

Het is niet de bedoeling domeinen gratis aan te bieden.

Indien je bijkomende vragen hebt, contacteer ons gerust.

Vriendelijke groeten en prettig weekend
Hilde


------------------------------------------------------------------------
Please leave this reference unchanged REF-129563-DNSBE-2
------------------------------------------------------------------------

Original message received on Fri Sep 23 16:19:21 2005
>DNSGeachte,
>
>Is deze campagne ook in het Nederlands?
>
>Maakt het enig verschil uit of wij akkoord gaan met de voorwaarden in het Engels of
deze in het Nederlands, mochten die er zijn?
>
>Moeten de domeinnamen 'volledig' gratis aangeboden worden of is het de bedoeling dat we
een korting van ?6 aanrekenen?
>
>Alvast bedankt!
>
>Stein Van Stichel
>Stone Internet Services bvba
> ----- Original Message -----

AlfaHosting
26/09/05, 20:34
Het is niet de bedoeling ... het mag wel.

smurf
26/09/05, 20:38
Nu ja, uiteindelijk vragen ze een forfait van €75. Vind het wel raar dat ze reeds de toestemming hebben de actie openbaar te maken en is hun dossier reeds goedgekeurd zou zijn om aan de actie deel te nemen...

AlfaHosting
26/09/05, 20:44
Origineel geplaatst door smurf
Nu ja, uiteindelijk vragen ze een forfait van €75. Vind het wel raar dat ze reeds de toestemming hebben de actie openbaar te maken en is hun dossier reeds goedgekeurd zou zijn om aan de actie deel te nemen...

Het staat reeds op hun site dus zal het wel in orde zijn veronderstel ik.

maxnet
26/09/05, 20:51
Origineel geplaatst door Mario
Het is niet de bedoeling ... het mag wel.

Maar of het verstandig is, is een tweede...

Er hoeft maar 1 iemand het te misbruiken om te gaan warehousen en ze lopen het risico de in de overeenkomst genoemde schadevergoeding te moeten betalen...

AlfaHosting
26/09/05, 20:53
Je zal toch ooit iets bekend moeten maken :)

smurf
26/09/05, 20:55
Ja, maar toch geen maand op voorhand...

Las ik nu zou zeggen: ho vanaf volgende maand bij elk pakket een gratis domeinnaam, en domein plus forwarding aan x €, ik denk niet dat we dan deze maand nog veel bestellingen krijgen :)

smurf
26/09/05, 20:57
Plus als je het gratis doet... je kan niet inschatten hoeveel bestellingen je zal krijgen en of je de genoemde voorwaarden nog kan halen van de actie... dan hang je ook hé...

kevers84
27/09/05, 00:19
vandaag met domeincentrale gesproken, er zitten nog velen hoeken en ogen aan hun verhaal. Al deze punten komen morgen online te staan, zo mag er per persoon max 10 .be geregistreerd worden vertelde ze me en gaan ze ieder domein checken op mail activity etc. Indien ze erachter komen dat de namen niet worden gebruikt of voor de handel worden gebruikt dan word je ook geblokt oid melden ze in het mooi belgish tegen me :)

AlfaHosting
02/10/05, 10:56
Ik heb net ons dossier/aanvraag doorgefaxt in verband met de promotie. Zijn er al hosters die dit gedaan hebben en antwoord gekregen hebben ?

WebBizz
02/10/05, 10:59
Wij nog niet, ook nog niet besloten of we mee gaan doen.

AlfaHosting
02/10/05, 11:10
Origineel geplaatst door WebBizz
Wij nog niet, ook nog niet besloten of we mee gaan doen.

Wat zijn de redenen waarom je twijfelt ?

WebBizz
02/10/05, 11:30
Wij zijn zelf tegen artikel 3.2 uit de overeenkomst (geen stilzwijgende vernieuwing van registraties).

Dillard
02/10/05, 11:37
Origineel geplaatst door WebBizz
Wij zijn zelf tegen artikel 3.2 uit de overeenkomst (geen stilzwijgende vernieuwing van registraties).

Daar heb ik beeld bij. Wij gebruiken een systeem wat werkt op basis van automatische verlenging tot wederopzegging. Ik zou niet het risico willen lopen dat een klant niet op tijd reageert en dat we zijn domein dus niet verlengd hebben. Bovendien zou het een berg handmatig werk opleveren, terwijl het nu allemaal automatisch gaat.

smurf
02/10/05, 19:44
Ons dossier zou normaal vandaag in de bus moeten liggen.

Er verschijnt in de loop van de week nog een FAQ voor deelnemende agenten bij DNS.be .

Wat is jullie strategie voorgesteld aan dns.be?

Wij gaan de .be's bieden aan €3.5 i n c forwarding, 10 Mb mailbox en DNS.

En aan €1 indien bij een hosting pakket...

AlfaHosting
03/10/05, 00:44
Origineel geplaatst door smurf
Ons dossier zou normaal vandaag in de bus moeten liggen.

Er verschijnt in de loop van de week nog een FAQ voor deelnemende agenten bij DNS.be .

Wat is jullie strategie voorgesteld aan dns.be?

Wij gaan de .be's bieden aan €3.5 i n c forwarding, 10 Mb mailbox en DNS.

En aan €1 indien bij een hosting pakket...

We wachten nog even op de reactie van DNS alvorens zaken bekend te maken die we plannen. Een aantal zaken zijn ook nog niet 100% duidelijk vind ik. Misschien dat die faq wat duidelijkheid brengt. In elk geval zit je met je forwarding al goedkoper :)

maxnet
03/10/05, 00:48
De FAQ staat inmiddels op de agenten site.