PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschillende Control Panels aanbieden



smurf
22/09/05, 18:54
Zijn er hier mensen die verschillende control panels aanbieden?

Welke voor en nadelen zien jullie?

Is de klant gehecht aan een control panel?

Verkiezen ze een fancy Plesk / Cpanel boven een oerdegelijk eenvoudig control panel? (ik denk aan WSCP van pcextreme?).

Ik heb namelijk de indruk dat mensen op zoek gaan naar Cpanel of Plesk hosting daar zij daar al ervaring mee hebben.

Deze vragen stel ik omdat we van plan zijn nieuwe klanten in een ander systeem te stoppen dat minder fancy is maar wel de kwaliteit van dienstverlening nog verbetert...

AlfaHosting
22/09/05, 19:33
Ik ben ook wel eens benieuwd naar wat antwoorden. Zelf zijn we een twee jaar geleden overgestapt van Plesk naar cPanel en dit tot grote tevredenheid van de klanten. Krijg over het algemeen wel de reaktie dat cPanel (van de klant zijn kant bekeken) erg goed, eenvoudig en duidelijk is ... jammer van de prijs :)

royen99
22/09/05, 19:59
Als gebruiker zijnde zou het mij persoonlijk een worst zijn, zolang de opties binnen een CP goed te vinden zijn.
Elke klant die enige ervaring heeft met een bepaald CP (en bv verhuisd) zal vaak de voorkeur geven aan hetzelfde CP, al is het maar voor het importeren van zijn backup files.

Je kan niet elke klant tevreden stellen (dan zou je meerdere servers, elk met een ander CP moeten draaien, geen optie denk ik).

Plesk vindt ik een goed CP, echter zeer prijzig, zelfde als cPanel (DA geen ervaring).
Zelf zijn we al bezig alle klanten op de Plesk servers uit te faseren ten gunste van InterWorx-CP.
Laats genoemde heeft wel als missende funtie, maillinglists en frontpage extentions (al staan die op de to-do lijst).

Esbes
22/09/05, 20:00
Origineel geplaatst door royen99
Als gebruiker zijnde zou het mij persoonlijk een worst zijn, zolang de opties binnen een CP goed te vinden zijn.
Elke klant die enige ervaring heeft met een bepaald CP (en bv verhuisd) zal vaak de voorkeur geven aan hetzelfde CP, al is het maar voor het importeren van zijn backup files.

Je kan niet elke klant tevreden stellen (dan zou je meerdere servers, elk met een ander CP moeten draaien, geen optie denk ik).

Plesk vindt ik een goed CP, echter zeer prijzig, zelfde als cPanel (DA geen ervaring).
Zelf zijn we al bezig alle klanten op de Plesk servers uit te faseren ten gunste van InterWorx-CP.
Laats genoemde heeft wel als missende funtie, maillinglists en frontpage extentions (al staan die op de to-do lijst).

Heb je misschien een demo van dat panel of screenshots? Die demo op hun site werkt niet, iig gister niet.

FransVanNispen
22/09/05, 20:24
Onze ervaring is dat het de gebruiker in het algemeen niet uitmaakt, zolang de servers maar snel en stabiel zijn.

Dat control panel heeft hij slechts incidenteel nodig.

Persoonlijk heb ik liever met DirectAdmin te doen als bijv Plesk.

smurf
22/09/05, 20:26
Ik wil je een demo geven op interworx, wel uit klant perspectief. Admin perspectief is veel uitgebereider van Plesk...

smurf
22/09/05, 20:31
Ben eerlijk gezegd onder de indruk van InterWorx-CP, het is simpel en overzichtelijk maar het mist de fashy plesk dingen...

Server implementatie is ook stukken beter en de cluster feature... kwijl...

royen99
22/09/05, 20:37
Het zouden wel erg veel screenshots worden om alle opties beetje te laten zien, maar om je een klein inzich te gevenL

Client view: http://www.warp3.com/graphics/sample-client.jpg
Admin view: http://www.warp3.com/graphics/sample-admin.jpg

izdesign
22/09/05, 22:34
Ziet er wel leuk uit :)

ThaBomb
22/09/05, 23:10
Ziet er inderdaad heel gelikt uit.. :D

mark_m
22/09/05, 23:36
Jup, ik vind hem er op het eerste gezicht mooi uitzien, maar als iemand een demo online heeft, zou dat nog mooier zijn :D

smurf
23/09/05, 01:29
Mail me, staff@stone-is.com en ik bezorg je een login / pass.

hires
26/09/05, 13:16
Er zijn klanten die zweren bij een bepaalde CP (cPanel, DirectAdmin, Plesk, anders) maar er zijn er ook die niet eens weten wat een CP is of wat ze er mee kunnen en gewoon een internet site online willen hebben. Het mooiste zou zijn als je ze allemaal kan aanbieden zodat de klant kan kiezen, maar da's wat kostbaarder. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de meest gangbare CP en bekend staand als 'een goeie'. Die kan je dan ook met een goed gevoel adviseren bij de klant.