PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein Verkopen?



MO_Maurice
22/09/05, 17:48
Hallo,

Ik heb advies nodig, ik heb een koper voor mijn Domein (www.latinfreestyle.com)

Nu wil ik deze verkopen maar hoe gaat dit precies?
Het Domein staat op mijn naam maar hoe krijg ik het op de naam van de koper?

Gaarne advies.

BvD
Maurice

janneman
22/09/05, 17:53
Waar is het domein geregistreerd?

Triloxigen
22/09/05, 17:53
Vraag aan het bedrijf waar je het domeinnaam hebt geregistreerd of deze het op naam van de koper wil zetten.

MO_Maurice
22/09/05, 17:57
Bedankt voor de snelle reactie!!
Ik heb het toen geregistreerd bij freehosting, toen meegenomen naar tikklik , kan ik het bij mijn huidige hosting provider over laten schrijven?

BiLLie
22/09/05, 18:05
ja dat kan maar dat is toch het probleem van de koper. Wanneer jij het geld binnen hebt laat je de lock van de domeinnaam halen en dan kan de koper zelf de naam verhuizen en registreren waar hij of zij wil.

MO_Maurice
22/09/05, 18:48
Ohh okay op die manier, hoe geef ik het domein vrij? moet ik aan de hosting provider de naam van de nieuwe persoon door geven?
Sorry voor het vele vragen maar het is allemaal nieuw zeg maar :P

rosslo
22/09/05, 20:02
Origineel geplaatst door BiLLie
ja dat kan maar dat is toch het probleem van de koper. Wanneer jij het geld binnen hebt laat je de lock van de domeinnaam halen en dan kan de koper zelf de naam verhuizen en registreren waar hij of zij wil.

Nou niet helemaal hoor. Als administrative contact moet je nog altijd akkoord gaan met een verhuizing!

MO_Maurice
22/09/05, 21:40
Hoe kun je dan een .com domein over laten zetten op een andere eigenaar?
Ik wil dit eerst goed weten voordat ze een flink bedrag overmaken en het dan uit eindelijk niet blijkt te lukken
Zij zitten in america en ik hier

BiLLie
22/09/05, 21:49
Op het moment dat ze een verhuizing in werking zetten dan krijg jij een aanvraag op het email waarmee het domein geregistreerd is. Wanneer je via die mail bevestigd is het goed.

MO_Maurice
22/09/05, 22:00
Aha op die manier, ik zie dat het e-mail adres van mijn huidige hosting provider als contact staat opgegeven (register.com) dat wil dus zeggen dat ik een mail van de hosting provider krijg voor een akkoord ... toch?

BiLLie
23/09/05, 10:49
Nee je hosting provider krijgt de mail en die doen er vaak niets mee dus dan zou je even je email adres laten wijzigen.