PDA

Bekijk Volledige Versie : Wijzigen Algemene Voorwaarden



Timmerman
22/09/05, 13:52
Ik heb een vraagje over het wijzigen van je Algemene Voorwaarden. Ik sta op het punt nieuwe hostingproducten aan te bieden (andere specificaties) ten opzichte van de pakketten die ik tot nu toe aan mijn klanten heb verstrekt. Mijn huidige Algemene Voorwaarden zijn voornamelijk gericht op de oude pakketten. Voor de nieuwe pakketten moet ik deze voorwaarden wijzigen.

Het punt hierbij is dus dat ik de huidige AV voor mijn huidige klanten wil behouden en dat nieuwe klanten de nieuwe AV gebruiken.

Nu is mijn vraag, kan dit? Mag je twee verschillende AV's hebben? Ben je verplicht de huidige klanten over deze wijzigingen te informeren?

Oftwel, hoe zouden jullie dit oplossen?

Bij voorbaat dank!

Triloxigen
22/09/05, 13:53
Ja, dit mag.
Je kunt met bepaalde klanten namelijk afwijkende afspraken maken waardoor de AV aangepast dient te worden.

Je bent niet verplicht klanten te informeren over een AV waar ze verder niks mee te maken hebben.

AlfaHosting
22/09/05, 17:00
Je kan twee AV's publiceren. Voor klanten 'voor' en 'na' een bepaalde datum. Of in één AV steeds verwijzen naar de twee situatie's.

Zenda
22/09/05, 17:37
Volgens mij is het wel verplicht je klanten te melden dat de algemene voorwaarden veranderd zijn. Echter kun je er, in jouw geval, bij zetten dat het voor de huidige klant(en) niets zal veranderen.

XBL
22/09/05, 17:40
Origineel geplaatst door Zenda
Volgens mij is het wel verplicht je klanten te melden dat de algemene voorwaarden veranderd zijn. Echter kun je er, in jouw geval, bij zetten dat het voor de huidige klant(en) niets zal veranderen. Lijkt mij niet, als die nieuwe AV niets van doen heeft met de huidige klanten. Anders zou ik ook al m'n klanten moeten informeren als ik klanten heb met een bepaalde afwijking op de AV?

Jochem

ICTRecht
22/09/05, 17:51
Twee manieren:

-Twee versies van algemene voorwaarden hanteren (met datum). Zie opmerking Mario.
-Mededeling op website:

Op DATUM zullen de algemene voorwaarden worden gewijzigd. De volgende veranderingen hebben plaatsgevonden (gewijzigde artikelen noemen). De wijzigingen treden in werking met inachtneming van een termijn van 30 dagen na deze bekendmaking.
U bent gerechtigd de overeenkomst te beëindigen tegen de datum van de inwerkingtreding van de wijzigingen en/of aanvullingen. Bij niet tijdige opzegging vindt stilzwijgende voortzetting van de overeenkomst plaats.