PDA

Bekijk Volledige Versie : Uw mening gevraagd...



IT-worX
19/09/05, 21:21
Vorige week dit tegengekomen. Eén van mn domeinen waar de ns'en op draaien staat plots in quarantaine. Ik mail de persoon die dit domein voor me geregged heeft en deze wist mij doodleuk te vertellen dat er al een factuur openstaat van februari 2005. Dat deze + alle aanmaningen zijn verstuurd en ik nooit gereageerd heb. Voor de zekerheid al mn mails nogmaals nagekeken, maar niets gevonden. Nu wou hij het bedrag (+/- €75) + €100 administratieve kosten. Na heel wat heen-en-weer gemail het bedrag toch maar betaald (hoe langer het duurde, hoe langer alle websites die op die ns'en stonden offline waren). Uiteindelijk donderdag betaald, en vandaag blijkt alles terug in orde te zijn. Gelukkig. Maar wat blijkt: het domein van een vereniging is plots verdwenen! Het is volgens dns.be gedeleted op 3/9 en opnieuw geregistreerd door een canadees BIJ DEZELFDE FIRMA. Nu vraag ik mij enkele dingen af...

- Facturen + aanmaningen per mail...voor "papieren" facturen is er een kost van €5/factuur
- Geen enkele factuur is toegekomen, terwijl andere mails dagelijks gecontroleerd worden en weldegelijk werken
- Meerprijs voor papieren facturen???
- Domein dat maar geregistreerd was in december 2004 zomaar deleten en meteen aan een andere partij verkopen (je kan mij niet wijsmaken dat een canadees een .be gaat reggen bij toevallig dezelfde firma hé)
- Geen enkele aangetekende brief?
etc etc etc...

Ik ben er mij weldegelijk van bewust dat we in een digitale maatschappij leven, waarin meer en meer per mail verstuurd word, maar als de firma niet eens de moeite doet om in de logs te kijken of een mail wel toekomt of niet. Het enige antwoord dat ik daarop kreeg was dat alles in mijn eigen handen lag (u kon kijken op de site hoeveel u moest betalen etc) en dat uw mail niet werkt kunnen wij niet aan doen hé. Ik moet dus zelf bijhouden wanneer ik een factuur van een onbekend bedrag moet betalen aan een firma ofzo???

Wat vinden jullie hiervan?

Dat het domein weg is is niet meteen een ramp, het diende als backupadres (de vereniging heeft een .org adres dat overal vermeld staat enzo, maar voor de zekerheid forwarde de .be naar daar)

Henky!
19/09/05, 21:32
Belangrijk in dit verhaal lijkt me of je een juist e-mail adres hebt opgegeven. Waar zij dus de facturen heen kunnen sturen. Dat is jouw verantwoordelijkheid. Weet je ook zeker dat de facturen niet in je spam filters zijn verdwenen?

In elk ander geval heb je een sterk punt. Helaas, zo weet ik uit eigen ervaring, sta je als klant zwak in deze. De hoster / provider heeft altijd gelijk. Zeker als dat ene domain al is verkocht aan Canada. Die krijg je niet meer terug. Dan rest hooguit een dure rechtszaak voor een rechter die de ballen verstand heeft van het internet.....

Vraag eens naar welk e-mail adres deze facturen zijn verstuurd. En vraag ook naar kopieen, inclusief datering.

AlfaHosting
19/09/05, 21:38
Normaal staat een .be domein 40 dagen in quarantine voor het vrijkomt of de hoster moet het deleten. Als dat gebeurd is is dat waarschijnlijk met de bijbedoeling gedaan om het te verkopen aan de Canadese firma.

Je kan natuurlijk altijd een zaak inspannen bij CEPINA.

IT-worX
20/09/05, 00:04
Het emailadres dat ze hadden was correct, en geen enkele spamfilter is ingesteld. Dus dat lijkt mij wel in orde.

@Mario, inderdaad, dat dacht ik ook...

Geschiedenis

2001/02/05 CREATED
2004/03/23 DELETED
2004/03/23 CREATED
2004/10/27 TRANSFERRED
2005/09/03 DELETED
2005/09/08 CREATED

Consist-XS
20/09/05, 00:20
Ik denk dat je recht hebt op dat domein en dat mail ed niet aankomt ja dat kan bij jou liggen maar ook bij hun en bewijs dat maar eens. Echt een rottige zaak dit en jij bent sowieso de dupe. Al heb ik wel het idee dat dat domein totaal niet volgens de regels gegaan is. Ik zou zoiets hebben zoek het fijn uit en zoek wel iemand die wel te vertrouwen is. Rechtzaken zijn over het algemeen altijd duur en als het een "backup domain" was zou ik er niet eens moeite voor doen. Advocaten ed hebben hier toch totaal geen verstand van en zijn te lui zich erin te verdiepen. Ik zou zoiets hebben ok geleerd van wat er gebeurd is wat doe ik in de toekomst.

AlfaHosting
20/09/05, 00:36
Origineel geplaatst door IT-worX
Het emailadres dat ze hadden was correct, en geen enkele spamfilter is ingesteld. Dus dat lijkt mij wel in orde.

@Mario, inderdaad, dat dacht ik ook...

Geschiedenis

2001/02/05 CREATED
2004/03/23 DELETED
2004/03/23 CREATED
2004/10/27 TRANSFERRED
2005/09/03 DELETED
2005/09/08 CREATED

Maar dan wordt het nog vreemder ..

Op 27/10/2004 is er een transfer gedaan. Dan wordt het domein opnieuw 1 jaar geldig. Wat betekend dat ze het zelfs gedelete hebben VOOR de vervaldatum op 27/10/05.