PDA

Bekijk Volledige Versie : keeponhosting.nl: wanbeheer !



UFH
18/09/05, 22:07
Hallo..

Ons site ligt al een week plat door mySQL problemen bij keeponhosting. En da's het ergste nog niet.. een table dat 90% van het inhoud van ons site bevat is currupted door de crash en via REPAIR TABLE niet te herstellen. mySQL blijft bij hun crashen en ze doen er niks aan om het op te lossen, behalve het terug op te starten zodat het een dag later weer kan crashen. Ik heb ze al 6 keer gemaild met de vraag om de table via myisamchk te herstellen, zelfs "What to do if mySQL keeps crashing" & "mySQL crash recovery" tutorials gemaild zodat ze het door zouden krijgen dat [URL=http://www.keeponhosting.nl/nieuws.php?Archive=55]hun "oplossing"]/URL] geen oplossing is en er werk van te maken. Geen enkele reactie op gehad, niks.. zoals altijd trouwens. Ik overweeg nu natuurlijk mijn site naar een andere (deftige) host te verplaatsen maar zonder dat table ben ik het merendeel van het inhoud kwijt en moet ik met een blanco site beginnen. Vandaag is er weer een ander tabel beschadigd geraakt door de zoveelste crash.

Ik heb nu deze vragen: - welke stappen kan ik ondernemen tegen hun omdat ze hun overeenkomst niet nakomen (zie eerste zin) en mijn data nog door hun waanbeheer beschadigen.
- is er een manier om een raw back-up van dat table te nemen (gewoon back-upen gaat niet omdat het corrupted is) en deze dan op een eigen mySQL server via myisamchk proberen te herstellen (hiervoor moet mySQL uitstaan wat ik op hun server dus niet kan doen)?

Dank u..

Dillard
18/09/05, 22:19
Origineel geplaatst door UFH


Ik heb nu deze vragen: - welke stappen kan ik ondernemen tegen hun omdat ze hun overeenkomst niet nakomen (zie eerste zin) en mijn data nog door hun waanbeheer beschadigen.


Dit wordt lastig. Ten eerste zul je wanbeheer en dus schuld moeten bewijzen en dat is lastig. Je hoster kan opwerpen dat de problemen zijn ontstaan door een gebruiker die MySQL overbelast heeft. Daarnaast zal aansprakelijkheid bij de meeste hostingaanbieders beperkt zijn tot de maandelijkse vergoeding welke gecompenseerd kan worden.



- is er een manier om een raw back-up van dat table te nemen (gewoon back-upen gaat niet omdat het corrupted is) en deze dan op een eigen mySQL server via myisamchk proberen te herstellen (hiervoor moet mySQL uitstaan wat ik op hun server dus niet kan doen)?



Niet zonder de hulp van je hoster. De binaire bestanden zijn immers niet toegankelijk als gebruiker. Je kunt ze hier wel om vragen en aangeven dat je offline wilt proberen je tables te repareren.

Ik weet niet of je nog recente backup's van je database hebt? Want misschien is het zinvoller om hiermee opnieuw te beginnen. Evt. zou je je hoster om backup's kunnen vragen van b.v. vorige week ?

S6!

BsHosting
18/09/05, 22:22
het is lullig maar waarom maak je zelf geen backups.

het is altijd verstandig om dit te doen je blijft nl zelf verantwoordelijk voor de spullen die je plaatst ook al maken hun zelf backups etc.

ik denk persoonlijk dat je er weinig tegen kunt doen alleen je contract per direct opzeggen.

alleen leer er nu iets van zou ik zeggen voor 1 euro per maand kun je nu eenmaal geen goede apparatuur verwachten en goede service

MueR
18/09/05, 22:37
zie ook mijn topic, http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=76373

tompoes
18/09/05, 22:43
Leuk joh, ik heb een aantal websites daar gehost. En mijn backups van die sites (database) zijn van 2 weken geleden. Weet iemand of ik nog ergens die databases kan backupen. Ik sta op het punt om alles te verhuizen, want het is daar gewoon drama!

Ik heb ze nu al 11 mailtjes gestuurd en ik weet niet hoeveel keer gebeld. Maar stel je voor dat er op gereageerd word....

Dillard
18/09/05, 22:57
Als jouw databases ook corrupt zijn, zou ik overwegen met je backup's verder te gaan. Zo niet, dan neem ik aan dat je hostingprovider iets van een controlepaneel heeft waarmee je een backup van je account kan maken.

Zoniet, kun je ook altijd nog proberen om phpmyadmin in je account te installeren met FTP. Even de config.php aanpassen en je hebt toegang tot je eigen databases en kunt deze exporteren (zolang ze niet corrupt zijn).

tompoes
18/09/05, 23:32
Uiteraard doet het control panel het ook niet....

Ik ga het ook nog wel even proberen op de manier die je zei... Als niet alles corrupt is.

UFH
18/09/05, 23:45
Weinig betalen rechtvaardigt een halve product, dat mij schade veroorzakt, niet. Er zijn trouwens andere goedkope hosts die wel deftig service bieden.

Mja.. zijn ze nu verplicht om mij te helpen om mijn data op hun server terug te halen? Maakt mij niet uit of het een back-up of een raw copy is. Want dan stuur ik wel een aangetekende brief als ze e-mails niet willen lezen.

Dillard
19/09/05, 00:00
Origineel geplaatst door UFH

Mja.. zijn ze nu verplicht om mij te helpen om mijn data op hun server terug te halen? Maakt mij niet uit of het een back-up of een raw copy is. Want dan stuur ik wel een aangetekende brief als ze e-mails niet willen lezen.

Zolang jij je rekeningen betaalt hebt, moeten ze redelijkerwijs meewerken aan je verzoeken. Immers, de data is jouw eigendom en indien zij opzettelijk de boel traineren maakt een schadeclaim van jouw kant meer kans.

Ik zou ze vriendelijk vragen om de backup's van jouw account en/of de binaire mysql-bestanden van jouw databases en dan je verlies nemen en evt. elders je heil zoeken.

Unixadmin
19/09/05, 00:28
Origineel geplaatst door Dillard

Ik zou ze vriendelijk vragen om de backup's van jouw account en/of de binaire mysql-bestanden van jouw databases en dan je verlies nemen en evt. elders je heil zoeken.
Ik denk ook dat dit de enige manier is. Wat kun jij anders doen?.

UFH
19/09/05, 01:02
Zoals eerder vermeld antwoorden ze nooit op support e-mails. Om een vb te geven.. hun server werkt ELK ochtend heel traag, dit heb ik zelf ondervonden + heb ik klachten van de leden van ons site ontvangen. Ik vroeg ze (2 maal) vriendelijk om het op te lossen. Ze hebben er nooit gevolg aan gegeven.

Ik heb mijn mededelingen altijd formeel gehouden en dat ga ik niet veranderen, al raakt mijn geduld snel op. Ik zal mijn verzoek wel via een aangetekende brief doen en ze duidelijk maken dat ik deze keer het er niet bij zal laten mochten ze daar ook geen gevolg aan geven. Het gaat immers over m'n site waar ik veel werk in gestoken heb en ik ben niet van plan om terug van nul af aan te beginnen.

Trouwens.. meestal worden Plesk back-ups toch per server gemaakt en niet per account?

Andere raadgevingen zijn altijd welkom..

CHMOD - Mick
19/09/05, 09:04
TP edit: Dit is zeker niet netjes van je!

frvge
19/09/05, 09:49
Niet netjes Mick. Met zoveel posts zou je beter moeten weten.

Ik zou een brief schrijven voor de data recovery en mocht dat niet baten zou ik mezelf een knal geven voor het niet maken van eigen backups.

AlfaHosting
19/09/05, 10:12
Origineel geplaatst door UFH
Zoals eerder vermeld antwoorden ze nooit op support e-mails. Om een vb te geven.. hun server werkt ELK ochtend heel traag, dit heb ik zelf ondervonden + heb ik klachten van de leden van ons site ontvangen. Ik vroeg ze (2 maal) vriendelijk om het op te lossen. Ze hebben er nooit gevolg aan gegeven.



Heb je al eens gebeld ? Meestal werkt dat wat directer en makkelijker dan via mail.

Dennis
19/09/05, 10:22
Origineel geplaatst door CHMOD - Mick
KOH zuigt! Aldus de concurrent :rolleyes:

AlfaHosting
19/09/05, 10:29
Origineel geplaatst door CHMOD - Mick
KOH zuigt!

Is dat uit eigen ervaring .. ben je er klant geweest ?

UFH
19/09/05, 11:15
Heb je al eens gebeld ? Meestal werkt dat wat directer en makkelijker dan via mail.
Opnemen doen ze ook niet.. Altijd voice mail, nooit reactie op ingesproken berichten.

Unixadmin
19/09/05, 11:23
Origineel geplaatst door UFH

Opnemen doen ze ook niet.. Altijd voice mail, nooit reactie op ingesproken berichten.
Pooehhh super slechte zaak dan. Als jij echt je data terug wilt hebben dan moet jij bij die vent langs gaan. Het zit niet anders op dan, lijkt mij.

NextIT
19/09/05, 11:38
Een aangetekende brief sturen waarin je verklaart dat je binnen een aantal dagen de raw backups van je databases wilt ontvangen, en per direct je abonnement wilt opzeggen, en de hoster anders aansprakelijk stelt voor alle schade.

BiLLie
19/09/05, 11:41
Staat er in de algemene voorwaarden of ergens op de site dat er voor de prijs die je betaald ook een backup wordt gemaakt?? zoniet denk ik dat je weinig kans hebt op een backup.

Ik zie het namelijk nergens staan en dus betaal je er ook niet voor. Het zit niet in een pakket dus heb je eerlijk gezegt geen poot om op te staan. Hoe lullig het ook is. Goedkoop is duurkoop.

UFH
19/09/05, 11:42
@ NextIT: zal ik ook doen. :)
@ domper: ff 170 km heen en 170 km terug lijkt me wat ver.
@ BiLLie: voor de binaries van m'n database dienen ze geen back-ups gemaakt te hebben.

Op hun site staat er: "Support is een belangrijk onderdeel van de hosting." Het is ook heel belangrijk voor mij maar tot nu toe heb ik nul support gehad. Is dat dan geen contactbreuk?

AlfaHosting
19/09/05, 12:03
Origineel geplaatst door BiLLie
Staat er in de algemene voorwaarden of ergens op de site dat er voor de prijs die je betaald ook een backup wordt gemaakt?? zoniet denk ik dat je weinig kans hebt op een backup.

Ik zie het namelijk nergens staan en dus betaal je er ook niet voor. Het zit niet in een pakket dus heb je eerlijk gezegt geen poot om op te staan. Hoe lullig het ook is. Goedkoop is duurkoop.

Het is inderdaad mogelijk dat er niet eens backups zijn, als het niet duidelijk omschreven staat zijn ze niet eens verplicht ze te leveren. Dan heb je in een zaak geen enkele kans.

Wat je natuurlijk wel kan doen is je contract met hen opzeggen op basis van het feit dat je geen support krijgt. je stuurt een aangetekend schrijven waarin je problemen staan en waarin je hen een bepaald aantal dagen geeft om het probleem op te lossen. Als dat niet gebeurd is kan je nadien het contract opzeggen.

Wido
19/09/05, 12:31
Origineel geplaatst door mobileman
alleen leer er nu iets van zou ik zeggen voor 1 euro per maand kun je nu eenmaal geen goede apparatuur verwachten en goede service Moet het direct weer die kant op gaan? Er zijn in de budget markt een hoop hosters die er een rotzooi van maken. Maar dat beschrijft niet direct hoe alle hosters werken.

Houd die opmerkingen dan ook voor je voortaan.

BsHosting
19/09/05, 12:48
@ wido er zijn uitzonderingen maar ben zelf eerlijk voor 1 euro per maand kun jij niet veel verwachten.

en als jij eerlijk bent weet jij ook dat als jij bv 1 euro per maand rekent je heel erg veel klanten moet hebben om het draaiende te houden.

meestal gaat het de verkeerder kant op als apparatuur ed kapot gaat.

Wido
19/09/05, 13:01
Ik ben ook heel eerlijk en ik weet dat het bij ons allemaal goed draait ;)

UFH
19/09/05, 20:31
Dit ga ik sturen..


Beste,

Door de mySQL crash op uw server is de belangrijkste table van de database van ons site beschadigd geraakt. Deze table () bevat 90% van het inhoud van ons site en is dus onverwaarloosbaar. De pogingen om deze via de REPAIR TABLE commando in sql te herstellen mislukte. Hierna mailde ik u meerdere malen om het via myisamchk, waarbij mySQL uitgeschakeld moet zijn wat ik dus niet kan doen, te herstellen zonder enig gevolg of reactie. Sterker nog, een ander table () raakte beschadigd door één van de vele daaropvolgende crashes. Ik stelde u in kennis hoe u het probleem kon trachten op te lossen en de beschadigde tables, meest waarschijnlijk ook in de databases van andere klanten, te herstellen maar ook dit negeerde u. Hierbij vraag ik u voor de laatste maal om vóór einde deze week ofwel de 2 beschadigde tables te herstellen ofwel mij een binaire kopie van m’n databases, welk ik zelf niet kan maken, te bezorgen zodat ik ze zelf kan trachten te herstellen ofwel zo recent mogelijke, nog voor de crash genomen back-ups terug te zetten of aan mij te bezorgen. Mijn data is immers mijn eigendom. Indien u ook aan deze brief geen gevolg aan geeft zullen we genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen op basis van artikel 9.6 en 9.1 van uw algemene voorwaarden. Het gaat over ons site waar we veel werk in gestoken hebben en niet zomaar verloren zullen zien gaan. Nadat we het probleem u meerdere keren meldden gaf u er geen enkel gevolg aan en wetend dat er zich een probleem voordoet neemt u geen effectieve stappen om het op te lossen.

Verder wil ik mijn account bij u per direct opzeggen en verwacht ik dat het reeds betaalde vergoeding voor de komende maanden teruggestort wordt op mijn rekening (). Hierbij baseer ik mij op de talrijke beweringen op uw site aangaande service en betrouwbaarheid. Zo zegt u “KeepOnHosting heeft precies wat u zoekt: service, snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en niet te vergeten betaalbaarheid.”, “Wij proberen ons niet alleen maar door onze prijs/kwaliteit verhouding te onderscheiden van onze concurrenten, maar ook onze service speelt hierbij een belangrijke rol.”, “Omdat wij betrouwbaarheid voorop stellen…”, “Dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Deze staan dag en nacht 7 dagen per week tot uw beschikking.”, “Onze helpdesk is dag en nacht bereikbaar!” en beweert u ook dat support via Live Chat, een forum & MSN Messenger mogelijk is. Toen ik me bij u inschreef baseerde ik me op de waarheid van deze claims want service en betrouwbaarheid staan op nr. 1 bij m’n eisen. Ik heb van u helemaal geen service gekregen, op soms dringende vragen werd er nooit op geantwoord. In tegenstelling tot wat u beweerd staat uw helpdesk nooit ter onze beschikking en Live Chat, forum support & MSN is er helemaal niet. Wat snelheid betreft werkt uw server elk ochtend heel traag. Iets waarvan ik u al meerdere malen op hoogte heb gebracht en zoals in elk ander geval geen enkele verandering in heb gezien. Dit en het feit dat u voor zo’n lange tijd een probleem onopgelost laat geven aan dat er helemaal geen sprake is van betrouwbaarheid. U komt uw kant van het overeenkomt dus niet na. Wij deden beroep op uw service & betrouwbaarheid maar zagen er niks van.
De Plesk pannel werkt ook niet meer, wat ik u ook al gemeld heb, waardoor beheer en onderhoud van ons site door mij onmogelijk wordt. Nochtans verbindt u uw eraan volgens artikel 8.2 van uw algemene voorwaarden om dit beschikbaar te stellen.

Hoogachtend,

lumomm
19/09/05, 21:29
[i]Beste,

Door de mySQL crash op uw server is de belangrijkste table van de database van ons site beschadigd geraakt. Deze table () bevat 90% van het inhoud van ons site en is dus onverwaarloosbaar. De pogingen om deze via de REPAIR TABLE commando in sql te herstellen mislukte. Hierna mailde ik u meerdere malen om het via.......



onverwaarloosbaar

Die moet ik even laten inwerken. Bedoel je onmisbaar?

tompoes
19/09/05, 21:53
Goede brief UFH,

Vindt je het goed als ik deze (voor een deel) ook gebruik van je? Ik ga ook mijn data terugvragen en de hele boel opzeggen.

eMiz0r
19/09/05, 22:28
UFH,

Ziet er netjes uit. Het enige wat je misschien zou kunnen overwegen is om de brief minder agressief op te stellen. Natuurlijk ben je een boze (en terecht als ik het zo lees) klant, maar als je de tegenpartij in het nauw drijft heb je kans dat ze je aanvraag niet honoreren. Uiteraard zijn ze dan fout bezig, maar wat doe je er tegen.. Het beste is om op een zo vriendelijk mogelijke manier die MySQL data terug te vragen. Nadat je alles veilig thuis hebt kun je alsnog uit je slof schieten, maar dan kunnen ze je niks meer maken =)

Opmerkingen over die 1 euro hosting moet je overheen lezen Wido :D Die worden gedaan door onervaren en kortzichtige mensen.

UFH
19/09/05, 23:15
@ lumomm: ja, zo kan je het beter verwoorden. :)
@ tompoes: ge mocht van mij zolang ge het nie letterlijk kopieert.
@ eMiz0r: heb ik ook al 'ns aan gedacht.. maar ik raakte er niet aan uit hoe ze duidelijk te maken dat ik het er niet bij zou laten en er ook gegronde argumenten voor had dat het niet hetzelfde resultaat zou verkrijgen als mijn 5 à 6 vriendelijke e-mails (= niks).

Dillard
19/09/05, 23:19
Persoonlijk zou ik dit in twee delen hakken :

1) Bovenste helft brief -> Proberen je data terug te krijgen (=belangrijk). Als je direct aangeeft je account op te zeggen lijkt me dat ze minder genegen zijn om je te helpen.

2) Zodra dit gelukt is, kun je overgaan tot het ontbinden van de overeenkomst ivm het niet verlenen van support conform hun av, etc. etc. (met alle respect : dit lijkt me voor nu minder belangrijk, je data is immers belangrijker)

Zo zou ik het doen, just my $0,02

Mcappucino
20/09/05, 12:00
ondanks dat er wel goede 1 euro hosts zijn, is het natuurlijk veiliger om aan te nemen dat een duurdere hoster het beter voor elkaar kan hebben.

Goede apparatuur is duur, goede systeembeheerders heel erg duur.

Ik stel dat een erg goede systeembeheerder gemakkelijk 3000 - 4500 netto per maand kan verdienen, dus dat deze 6000 - 7500 euro per maand kost voor een bedrijf.

Dan moet je opeens 7500 maal 1 euro accounts hebben om deze beste man te betalen.

Sommige providers hebben gewoon veel geluk, zij hebben goed personeel tegen een relatief lage beloning aan weten te trekken. Maar je moet je realiseren dat deze personen uiteindelijk ook kijken naarhun toekomst en uiteindelijk een marktconform salaris willen.

Al met al, kun je aannemen dat als je meer betaalt bij een club met een goede naam, dat het je uiteindelijk terugbetaalt. Zij kunnen immers met dit budget topmensen aannemen.

Het allerbelangrijkste in een hosting business: Human Resources.

BiLLie
20/09/05, 12:59
keeponhosting zit hier ook in het forum dus ik neem aan dat ze dit ook lezen.

UFH
20/09/05, 13:50
Hun dienst kostte mij 14,28 € (en mijn data) en voor een aangetekende brief moet ik 4,70 € betalen, 1/3 van wat ik aan KoH had betaald.. Goeiekoop is het dus niet..

BsHosting
20/09/05, 14:10
14,28 voor een jaar

ja wat verwacht je daar nu eenmaal voor

UFH
20/09/05, 14:13
Dat mijn site on-line blijft en m'n data niet vernietigd wordt misschien?! Zoals al gezegd zijn er wel goede goedkope en slecht dure hosts dus no offence maar die soort commentaar helpt me niet bepaald verder..

BsHosting
20/09/05, 14:15
het helpt je nu misschien niet verder nee maar misschien opent het je ogen nu een beetje.

en nogmaals backups blijven altijd je eigen verantwoordelijkheid nog

backups worden gemaakt voor bv een crash of weet ik wat, maar de klant kan ook zorgen dat zijn bestanden niet alleen online staan maar ook een wekelijkse backup op zijn/haar pc.

crazycoder
20/09/05, 14:56
Het bijhouden van een eigen backup is zeker geen slecht idee.
Maar dat is meer iets voor de toekomst....

Voor wat betreft de te verzenden brief zou ik het kort en zakelijk houden. Dus alleen data (al dan niet corrupt) terug te bezorgen. Het eerste deel kan je m.i. zo houden.

Verder kan je volstaan met het contract op te zeggen vanwege de problemen die je heb ervaren. Een lang verhaal is daar niet voor nodig en leid eigenlijk alleen maar af van het werkelijke probleem. Het risico zit erin dat de discussie straks juist over het 2e deel gaat en niet of je data..

MueR
20/09/05, 18:02
Origineel geplaatst door BiLLie
keeponhosting zit hier ook in het forum dus ik neem aan dat ze dit ook lezen.
Reken er maar niet op..

Overigens, ik zie een aantal reacties "moet je maar geen 1-euro host pakken". Daar hebben jullie een punt, maar dat wil niet zeggen dat bij een 1euro host dataverlies/corruptie zou mogen voorkomen. Hogere downtime oke, kan ik me iets bij voorstellen.. maar je complete database aan gort?

crazycoder
20/09/05, 18:31
Origineel geplaatst door MueR

Reken er maar niet op..

Overigens, ik zie een aantal reacties "moet je maar geen 1-euro host pakken". Daar hebben jullie een punt, maar dat wil niet zeggen dat bij een 1euro host dataverlies/corruptie zou mogen voorkomen. Hogere downtime oke, kan ik me iets bij voorstellen.. maar je complete database aan gort?
Naast wijze van calculeren zijn er ongetwijfeld meer verschillen tussen hosters die ca eur 1 per maand rekenen en hosters die > 5 of meer dan eur 10 per maand berekenen.

Daar is volgens mij een hele andere discussie over, lijkt mij niet dat die hier nogmaals gehouden hoeft te worden. De ervaring leert dat een aantal budget hosters zich daardoor aangesproken voelen en gaan daarna verder met uitleggen waarom zij in hun eigen opinie wel goed zijn.

UFH
20/09/05, 19:26
Ik ga enkel het eerste deel sturen.. Mijn data is het belangrijkste..
Die 7 € kan me niet zo hard schelen.. Wat goedkope hosts berteft.. ja, ik rekende op wat meer downtime en wat mindere service & snelheid maar absoluut negeren van door hun veroorzakte belangrijke problemen van de klanten, zo slecht beheer dat mijn data kapot gaat en een kritieke probleem zo lang onopgelost laten rechtwaardigt niks.. Als je goedkopere chips koopt dan smaakt het minder en is het wat minder gekruid maar je word er niet van vergiftigd. Dus laten we dat onderwerp hierbij laten.

AlfaHosting
20/09/05, 20:49
Origineel geplaatst door Mcappucino


Ik stel dat een erg goede systeembeheerder gemakkelijk 3000 - 4500 netto per maand kan verdienen, dus dat deze 6000 - 7500 euro per maand kost voor een bedrijf.

Dan moet je opeens 7500 maal 1 euro accounts hebben om deze beste man te betalen.



Klopt wel wat je zegt. Een erg goede sysadmin of supportmedewerker kost een bedrijf al snel 50.000 tot 65.000 euro op jaarbasis, extra legale voorwaarden inbegrepen.

UFH
21/09/05, 17:42
Weet er hier niemand een ander SQL command om de tables proberen te herstellen ?

frvge
21/09/05, 18:13
Hoe zijn ze beschadigd dan? Ivm compatibiliteitsproblemen van verschillende phpmyadmin versies en hun mysql dump ofzo (kan niet meer goed herinneren, kan ook mySQL versie zelf zijn) moest ik ook handmatig flink wat gegevens over tabellen zelf aanpassen. Was geen pretje, zelfs met een kleine database.

MueR
24/09/05, 00:30
Terwijl de problemen met MySQL nog niet opgelost zijn, is KeepOnPrutsing nu bezig met zeer belangrijke dingen.. Ze zijn namelijk bezig met het ontwikkelen van een nieuw logo!
Mijn keuze bij de poll (http://www.keeponhosting.nl/poll.php) is nummer 2. Die bestaat namelijk niet op de server, net als goed serverbeheer niet binnen KoH bestaat.

UFH
24/09/05, 00:52
Awel, nr. 2 (wat ook nog de meeste stemmen heeft) geeft perfect aan wat ze bieden :p

By the way, 'k heb het eerste deel van de brief wat minder agressief gemaakt en verstuurd. Nog geen reactie op gehad.

MueR
24/09/05, 01:49
Emails komen ook niet aan bij KoH.
Ze hebben hun forum platgegooid omdat ze de support niet aankonden.
De livechat is uitgeschakeld.
Het supportformulier werkt niet meer.

KoH is nu al ruim een week onbereikbaar of reageert gewoon niet. Bellen heb ik niet geprobeerd overigens

Romeo
25/09/05, 03:20
Ik heb ze deze week wel 10 keer proberen te bellen. Je kan enkel een voicemail achterlaten, helaas word daar ook niet op gereageerd. Emails worden allemaal gebounced omdat ze blijkbaar nog meer problemen hebben. Het ergste vind ik nog dat ze als argument geven dat er een klant is met een verkeerd sql script, wat vervolgens de hele server plat legt.

Ze maken geweldige reclame op hun site over op hoeveel manieren ze wel niet support leveren. Ik denk dat ze dat teveel is geworden en allen een enkeltje hebben genomen richting onbekende bestemming.

Word dus tijd om authoritaire instanties in te lichten in de wanpraktijken van KoH. Dan kan er even een bezoekje gemaakt worden.

AlfaHosting
25/09/05, 12:37
Origineel geplaatst door Romeo
Ik heb ze deze week wel 10 keer proberen te bellen. Je kan enkel een voicemail achterlaten, helaas word daar ook niet op gereageerd. Emails worden allemaal gebounced omdat ze blijkbaar nog meer problemen hebben. Het ergste vind ik nog dat ze als argument geven dat er een klant is met een verkeerd sql script, wat vervolgens de hele server plat legt.

Ze maken geweldige reclame op hun site over op hoeveel manieren ze wel niet support leveren. Ik denk dat ze dat teveel is geworden en allen een enkeltje hebben genomen richting onbekende bestemming.

Word dus tijd om authoritaire instanties in te lichten in de wanpraktijken van KoH. Dan kan er even een bezoekje gemaakt worden.

Hier in Belgie heb je dan een 'economische inspectie' .. ik weet niet of iets dergelijks in Nederland bestaat.

Romeo
26/09/05, 17:16
Nu is er zelfs nog maar 1 contact persoon over op de support pagina (http://www.keeponhosting.nl/contact.php?p=gegevens) van KoH.

Patrick moet nu dus alles alleen doen. Vandaar ook de melding van een damesstem dat zijn voicemail box vol is.

Tja.... hoe kom je nu in contact met ze? Hoe zorg je dat ze hun werk gaan doen? ik weet het niet meer.....

KOH - Patrick
27/09/05, 22:54
Beste iedereen,

excuses voor de gang van zaken afgelopen weken. Wegens omstandigheden zijn wij zo goed als niet beriekbaar geweest.

Deze week zullen wij de server Orion opnieuw gaan installeren.

Hierdoor zal alle informatie op de server verloren gaan. Houd jullie back-ups dus bij de hand!

Er zullen ongetwijfeld een aantal accounts niet goed hersteld worden.

Neem dan even contact met ons op op telefoonnummer: 06-38344826.

Dit is momenteel wegens capaciteits-problemen het enige telefoonnummer waarop wij te bereiken zijn!

Overige telefoonnummers zullen dus niet beantwoordt worden!

Wij bieden nogmaals onze excuses aan voor de gang van zaken afgelopen weken. En hopen met iedereen tot een oplossing te komen.

VOOR MEER INFORMATIE VERWIJZEN WIJ U DOOR NAAR www.keeponhosting.nl


Met vriendelijke groet,

Patrick de Groot.

MueR
27/09/05, 23:05
Niet om vervelend te doen..

Deed je internet het de afgelopen paar weken ook al niet?
Zaten jullie de afgelopen weken in Tahiti?

Komop zeg. Dat Plesk was al een hele tijd stuk. Je had al lang iets kunnen ondernemen, of op zn minst bericht sturen.
Je kan het gewoon niet maken om je klanten 2 weken lang in het duister te laten tasten met veel crashes van SQL, vervolgens de klanten de schuld geven van de SQL problemen, en dan zeggen dat mensen hun backups bij de hand moeten houden (die ze niet kunnen maken omdat Plesk naar de mallemoer is), en iedereen die geen recente (al is dat in deze twijfelachtig, omdat phpMyAdmin al tijden niet te bereiken was) backup heeft, heeft maar gewoon pech.
Verder is de lange afwezigheid van enige communicatie of support gewoon met geen enkel excuus goed te praten.

Ondertussen zijn wij naar een nieuwe host (mits jullie zo vriendelijk zijn om eindelijk onze domeinnaam uit je nameserver te knallen), en wens ik je verder veel succes met je gepruts.
Een ding is zeker, de tekst "KeepOnHosting heeft precies wat u zoekt; service, snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid" raakt kant noch wal.

Romeo
27/09/05, 23:22
Op de site van KOH staat nu met koeieletters dat iedereen op de Orion server backups moet maken.

Hahaha wat een grap. Backups maken als niets meer op je domein werkt.... Gelukkig groeit het geld me op de rug

KOH - Patrick
27/09/05, 23:24
Wij zijn niet verantwoordelijk voor backup's van onze klanten. Wij maken een PSA dump, en als deze niet functioneert kunnen wij verder niets terugzetten. U heeft zelf de mogelijk in Plesk gehad om te backuppen. Wij bieden verder geen enkele uptime-garantie of backup garantie's.

Wij zijn een budget webhost die de afgelopen weken met problemen heeft gezeten.

Verder hopen wij van ieder account op de server Orion een x aantal bestanden te kunnen redden. Ik neem aan als je ene fanatieke deelnemer bent, je ter aller tijde over een up to date backup bezit, aangezien wij jullie deze garantie niet bieden. En iedereen over de functie bezit om dit te backuppen.

Je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten.

Wellicht was het handig geweest om hier eerst op te letten voordat u met ons in zee bent gegaan.

Nogmaals hopen wij voor iedereen een passende oplossing te vinden.

KOH - Patrick
27/09/05, 23:30
Origineel geplaatst door Romeo
Op de site van KOH staat nu met koeieletters dat iedereen op de Orion server backups moet maken.

Hahaha wat een grap. Backups maken als niets meer op je domein werkt.... Gelukkig groeit het geld me op de rug

Laat even weten om welk account het gaat dan kijk ik of ik een backup van de FTP kan maken. Databases gaan niet lukken.

crazycoder
28/09/05, 00:14
Origineel geplaatst door KOH - Patrick


Laat even weten om welk account het gaat dan kijk ik of ik een backup van de FTP kan maken. Databases gaan niet lukken.
burp.
Stop mysqld.
cd plaats_waar_mysql_bestanden_staan bijv /usr/local/mysql/var
tar cvfz naam_van_klant.tgz ./dir_van_klant

Moet te doen zijn lijkt mij.

frvge
28/09/05, 00:15
de MIY files enz moeten er toch nog wel opstaan? :s of is dat allemaal op een andere server?

note: ik zit niet bij KoH, en geef alleen een suggestie

®on
28/09/05, 02:10
Origineel geplaatst door KOH - Patrick
Wij zijn niet verantwoordelijk voor backup's van onze klanten.
Zet dat duidelijk op je website, het is op dit moment namelijk niet terug te vinden. Je kan het namelijk je klanten niet kwalijk nemen dat men verwacht dat de hoster backups maakt voor gevallen zoals deze. Dat is namelijk vrij normaal om het wel te doen. Als je als bedrijf de keuze maakt om geen backups te maken vanwege de kosten (die je tenslotte doorberekend in je uiteindelijke prijs), dien je dat wel duidelijk te vermelden.

't Is maar een tip.

UFH
28/09/05, 02:11
Je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten.
Nee, maar dan verwacht ik ook niet dat het balkon op m'n kop neerstort.


U heeft zelf de mogelijk in Plesk gehad om te backuppen.
Toch niet, want Plesk werkt nog altijd niet.


Wegens omstandigheden zijn wij zo goed als niet beriekbaar geweest.
Toch een mooie uitdrukking om just niks te zeggen.. Wilt u een echte reden geven mss waarom de afgelopen 2 weken mijn site onbereikbaar was en m'n database vernield?? Of waarom u er absoluut niks aan deed behalve "een klant" de schuld ervan te geven?
Ik kon m'n back-up (dat ik wel genomen heb trouwens, heb ik hier nog niet vermeld) niet terugzetten omdat UW server bij het back-upen in 't midden v/d file een error had geven en gestopt waardoor ik een onbruikbare back-up heb.
Trouwens, u bent al maanden onbereikbaar. Chat support was nooit on-line en ondertussen al weggehaald en het forum ook, e-mails werden niet beantwoord, telefoon niet opgenomen. Hoeveel e-mails heb ik niet verstuurd om u te informeren dat uw server ELK ochtend heel traag werkt. Telkens weer zonder enig gevolg. Of hoort dat gewoonweg bij met u in zee gaan?


Wij bieden verder geen enkele uptime-garantie
Nee, maar in uw algemene voorwaarden zegt u wel:
9.6 KeepOnHosting zal een storing in de Dienst(en) zo spoedig mogelijk, nadat de storing door Client is gemeld, opheffen.
9.1 KeepOnHosting zal, voor zover redelijkerwijs van haar verlangd kan worden, zich inspannen om de Dienst(en) in stand te houden gedurende 7 dagen per week en 24 uur per dag, behoudens de tijd benodigd voor onderhoudswerkzaamheden.
- 2 weken is noch spoedig noch redelijk.


Onze helpdesk is dag en nacht bereikbaar!
Grapjas.. Gevoel voor humor hebben jullie wel, zin om moeite te doen daarintegen..


!Iedereen op de server Orion dient z.s.m. een backup te maken!
De server Orion zal deze week een herinstallatie krijgen.

...

KeepOnHosting heeft precies wat u zoekt; service, snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en niet te vergeten betaalbaarheid! Deze 5 belangrijke factoren hebben wij samengebracht tot een zeer krachtige formule, waarmee wij ons overduidelijk onderscheiden van onze concurrenten.
Is dat een ironievrij zone?? Maar u wel hebt gelijk, u onderscheidt u overduidelijk van uw concurrenten.. uw biedt namelijk de slechtse service (op BASM na die ondertussen al failliet is gegaan).

Een passende oplossing?

U zet de laatse back-up dat u hebt terug na de reinstall zodat ik m'n database terug heb.

P.S.: mijn aangetekende brief is "wegens omstandigheden" ook niet aangekomen zeker? Of is het te veel gevraagd om erop te reageren?

Romeo
28/09/05, 15:24
Origineel geplaatst door KOH - Patrick


Laat even weten om welk account het gaat dan kijk ik of ik een backup van de FTP kan maken. Databases gaan niet lukken.

(Om welke account het gaat krijg je even een pm bericht over)

Een backup van de ftp hebben we zelf al natuurlijk. Het ging juist om de dbase. En gezien Plesk al weken niet werkt is dat nogal lastig geweest om te backuppen he.

En inmiddels hebben we besloten om bij jullie weg te gaan. Alle papieren voor de verhuizing zijn al onderweg. Je kan eerdaags ook de opzegging tot het contract verwachten.

Ik vind het overigens echt geen stijl met de manier waarop jullie hiermee omgaan. Het word nu een beetje afgeschoven richting de klanten. Je prijst jezelf erg hoog met de service die KOH levert (zie de site van KOH), en vervolgens ga je vertellen dat we er maar niets van moeten verwachten omdat het nu eenmaal een goedkope webhosting is.

Ik las bij het afsluiten van mijn pakket destijds nog wat voorwaarden op jullie site. Waarin toch duidelijk stond dat jullie wel dagelijks backups maakte. En die zijn ook al een tijdje verdwenen.

Ik zal niet verder in smakeloze details treden over de zaken waar ik nu nogal boos over ben. Dat bespaar ik je, je zet jezelf immers voldoende publiekelijk te kijk nu.

CHMOD - Mick
28/09/05, 21:05
Ik heb, samen met andere KOH-(ex)klanten een forum opgezet voorlopig, iedereen welkom om hun mening kwijt te raken.
De befaamde Patrick is er zelf ook al geweest.

http://koh.intersoftcom.nl

KOH - Patrick
28/09/05, 21:49
"Ik heb, samen met andere KOH-(ex)klanten een forum opgezet voorlopig, iedereen welkom om hun mening kwijt te raken.
De befaamde Patrick is er zelf ook al geweest.

http://koh.intersoftcom.nl"

-----

Hier een bericht van de "befaamde" Patrick ;)

Wij zullen op 29-09-2005 proberen om een van de voorgaande backup's terug te plaatsen. Indien dit zonder succes verloopt zullen wij alle accounts op de server Orion handmatig opnieuw aanmaken.


Voor vragen kunt u contact opnemen met: 06-38344826 van MA-VR 10:00 uur tot 17:00 uur of via MSN: service@keeponhosting.nl hierdoor kunnen wij uw vragen snel beantwoorden en u op de hoogte houden van de stand van zaken.

info@keeponhosting.nl

Excuses voor het ongemak.

UFH
29/09/05, 00:10
Is er een vergoeding voorzien eigenlijk?

- al 2 weken is m'n site onbereikbaar
- na zo'n lange periode zal het heel moeilijk zijn om leden terug op de site proberen te krijgen, zeker als alle recente discussies verdwenen zijn
- een deel van m'n database ben ik sowieso kwijt
- de voorbije maanden werkte de server 's ochtens heel traag waar ik klachten over ontving, niet veel mensen blijven wachten tot het eindelijk laadt
- de voorbije maanden kreeg ik absoluut geen support terwijl u overal op uw site dat wel belooft

Excuses en meer beloftes maken dat niet ongedaan..

jagermaster
29/09/05, 06:26
Origineel geplaatst door UFH
Is er een vergoeding voorzien eigenlijk?

- al 2 weken is m'n site onbereikbaar
- na zo'n lange periode zal het heel moeilijk zijn om leden terug op de site proberen te krijgen, zeker als alle recente discussies verdwenen zijn
- een deel van m'n database ben ik sowieso kwijt
- de voorbije maanden werkte de server 's ochtens heel traag waar ik klachten over ontving, niet veel mensen blijven wachten tot het eindelijk laadt
- de voorbije maanden kreeg ik absoluut geen support terwijl u overal op uw site dat wel belooft

Excuses en meer beloftes maken dat niet ongedaan.. mag ik je dan de vraag stellen waarom je dan bij KOH bent gebleven als je al enkele maanden niet tevreden bent en deze host en deze voor jou dus niet voldoet? Naar mijn idee kan je dan zelf ook 1+1 optellen en zelf besluiten om je site ergens anders onder te brengen als de klachten niet veranderen. Hier vind ik eigenlijk ook dat mensen ook is bij zich zelf na moeten denken, zeker als ze zeggen dat ze al enige maanden klachten hadden.
Hiermee praat ik de actie van KOH niet goed, naar wat ik hier lees, vind ik dat hoe dit wordt afgehandeld je als bedrijf dit niet kan maken naar je klanten.

Romeo
29/09/05, 11:30
Erg handig dit forum, zo kan je overzichtelijk zien waar iedereen precies dezelfde problemen bij ondervind.

Zo ook het verhaal (http://www.intersoftcom.nl/forum/index.php?showtopic=230) van Peter.

sp-services
29/09/05, 16:54
basm is niet failliet
die draait nog

repsaj
29/09/05, 19:27
Origineel geplaatst door sp-services
basm is niet failliet
die draait nog

http://www.basm.be/

Beste,

Op 2 september 2005 heeft BASM definitief de boeken neergelegd bij de Rechbank van Koophandel te Gent. Dit door de toenemende schuldendruk, en door de veel beperktere hoeveelheid klanten en bestellingen.

Aan de nog resterende klanten raden wij dan ook aan, van tegen dat hun contract ten einde loopt, zo snel mogelijk een andere provider te zoeken, en alles naar daar over te plaatsen.

Gedurende 4 jaar heeft BASM altijd alles in het werk gesteld om al zijn klanten tevreden te stellen. Door redelijk wat pech 1 tot 2 jaar geleden, zijn we daar helaas niet meer in geslaagd. Toch wil ik jullie allen bedanken voor alle steun en vriendschap die we gekregen hebben, en hopen toch dat we een aantal onder jullie zeker tevreden kunnen stellen hebben.

Met beleefde groeten,
Olivier Baum

sp-services
29/09/05, 19:32
das recent. had dat nog niet gelezen

AlfaHosting
29/09/05, 20:03
Origineel geplaatst door sp-services
basm is niet failliet
die draait nog

BASM is failliet maar de klanten kunnen nog wel hun contract volledig uitdoen.

sp-services
29/09/05, 20:07
dat is wel een mooi. hebben ze ff tijd om een nieuwe host te zoeken.

MueR
29/09/05, 20:29
Toch vraag ik me af hoeveel dit te maken heeft met Keeponhosting, en waarom dit topic gekaapt wordt om een discussie over BASM te beginnen.

sp-services
29/09/05, 20:47
was een kleine vergelijking, maar een terechte opmerking muer

UFH
29/09/05, 21:14
dat is wel een mooi. hebben ze ff tijd om een nieuwe host te zoeken.
lolz.. de meesten zullen dat al na de eerste maand bij BASM hebben gedaan.. ge moet maar 's ervaringen over hun opzoeken.


Toch vraag ik me af hoeveel dit te maken heeft met Keeponhosting
Omdat ik de "service" van KoH met die van BASM vergeleken had wss..

@ KeepOnHosting: ik heb nog altijd geen antwoord op m'n laatste vraag..

!nFy
29/09/05, 22:36
Origineel geplaatst door Romeo
je zet jezelf immers voldoende publiekelijk te kijk nu. te kakke zeker :D


Origineel geplaatst door jagermaster
mag ik je dan de vraag stellen waarom je dan bij KOH bent gebleven als je al enkele maanden niet tevreden bent en deze host en deze voor jou dus niet voldoet? Naar mijn idee kan je dan zelf ook 1+1 optellen en zelf besluiten om je site ergens anders onder te brengen als de klachten niet veranderen. Hier vind ik eigenlijk ook dat mensen ook is bij zich zelf na moeten denken, zeker als ze zeggen dat ze al enige maanden klachten hadden.
Hiermee praat ik de actie van KOH niet goed, naar wat ik hier lees, vind ik dat hoe dit wordt afgehandeld je als bedrijf dit niet kan maken naar je klanten.
omdat je betaald hebt + klachten stuurt + hoopt dat alles in orde komt? das al 1+1+1

UFH
03/10/05, 17:17
De backup van de server Orion is niet succesvol teruggezet.

Wij hebben wel de backup van de FTP-accounts kunnen redden. Dit betekent dus dat u uw databases zelf terug moet plaatsen.

Gaarne een e-mail sturen naar info@keeponhosting.nl met de account gegevens en de domeinnaam. Vermeld ook van welk hosting-pakket u gebruik maakt. Dan maken wij uw account z.s.m. weer in orde.

Ik heb een beter idee.. U geeft m'n geld voor de overblijvende maanden terug en zegt m'n account af.. Ik heb ondertussen al m'n site bij een deftige host geplaatst.. Verder dank ik u om m'n database te vernielen en door uw incompetentie om een server te beheren mijn & uw back-ups onbruikbaar te maken.

Ik ga mijn brief niet meer verzenden want u kon ze hier lezen.. Hier is het terug:


Ik wens mijn account bij u per direct opzeggen en verwacht ik dat het reeds betaalde vergoeding voor de komende maanden teruggestort wordt op mijn rekening (stuur ik wel door). Hierbij baseer ik mij op de talrijke beweringen op uw site aangaande service en betrouwbaarheid. Zo zegt u “KeepOnHosting heeft precies wat u zoekt: service, snelheid, kwaliteit, betrouwbaarheid en niet te vergeten betaalbaarheid.”, “Wij proberen ons niet alleen maar door onze prijs/kwaliteit verhouding te onderscheiden van onze concurrenten, maar ook onze service speelt hierbij een belangrijke rol.”, “Omdat wij betrouwbaarheid voorop stellen…”, “Dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Deze staan dag en nacht 7 dagen per week tot uw beschikking.”, “Onze helpdesk is dag en nacht bereikbaar!” en beweert u ook dat support via Live Chat, een forum & MSN Messenger mogelijk is. Toen ik me bij u inschreef baseerde ik me op de waarheid van deze claims want service en betrouwbaarheid staan op nr. 1 bij m’n eisen. Ik heb van u helemaal geen service gekregen, op soms dringende vragen werd er nooit op geantwoord. In tegenstelling tot wat u beweerd staat uw helpdesk nooit ter onze beschikking en Live Chat, forum support & MSN is er helemaal niet. Wat snelheid betreft werkt uw server elk ochtend heel traag. Iets waarvan ik u al meerdere malen op hoogte heb gebracht en zoals in elk ander geval geen enkele verandering in heb gezien. Dit en het feit dat u voor zo’n lange tijd een probleem onopgelost laat geven aan dat er helemaal geen sprake is van betrouwbaarheid. U komt uw kant van het overeenkomt dus niet na. Wij deden beroep op uw service & betrouwbaarheid maar zagen er niks van.
De Plesk pannel werkt ook niet meer, wat ik u ook al gemeld heb, waardoor beheer en onderhoud van ons site door mij onmogelijk wordt. Nochtans verbindt u uw eraan volgens artikel 8.2 van uw algemene voorwaarden om dit beschikbaar te stellen.

In uw algemene voorwaarden zegt u:
9.6 KeepOnHosting zal een storing in de Dienst(en) zo spoedig mogelijk, nadat de storing door Client is gemeld, opheffen.
9.1 KeepOnHosting zal, voor zover redelijkerwijs van haar verlangd kan worden, zich inspannen om de Dienst(en) in stand te houden gedurende 7 dagen per week en 24 uur per dag, behoudens de tijd benodigd voor onderhoudswerkzaamheden.
- 2 weken is noch spoedig noch redelijk.

Hierbij nog eens de schade dat met KoH in zee gaan met zich meebrengt:

- al 3 weken is m'n site onbereikbaar
- na zo'n lange periode zijn de hits 3 x verminderd, daar gaat al ons moeite. Zeker omdat alle recente discussies verdwenen zijn
- M'n database ben ik helemaal kwijt door hun wanbeheer
- De voorbije maanden werkte de server 's ochtens heel traag waar ik klachten over ontving, niet veel mensen blijven wachten tot het eindelijk laadt
- De voorbije maanden kreeg ik absoluut geen support terwijl ze overal op hun site dat wel beloven

UFH
18/12/05, 03:29
Update:

Mijn aangetekende brief kreeg ik gewoonweg terug. Ze hadden het nooit afgehaald.

Toen ik ze op MSN, waarop ze beloofd hadden dat alles weer goed beheerd ging worden, vroeg om mijn account af te zeggen zeiden ze dat ik een e-mail moet sturen en een bevestiging erop zou ontvangen. Dat deed ik.. 2 maal zonder enig gevolg. Toen ik ze hierover op MSN aansprak werd ik gewoonweg genegeerd.

Conclusie, er is niks verandert in hun wanbeheer. Ondertussen zit ik bij een andere host die wel weet waar 'm mee bezig is. Deze post dient gewoonweg om mensen te waarschuwen.

decawebhosting
18/12/05, 04:51
Is nu overgenomen door sharepoint services ofzo?

franky

eMiz0r
18/12/05, 10:53
Ik stel dat een erg goede systeembeheerder gemakkelijk 3000 - 4500 netto per maand kan verdienen, dus dat deze 6000 - 7500 euro per maand kost voor een bedrijf.

Bullshit, dan kijk je niet verder dan je neus lang is of je bent als eigenaar op technisch gebied incapabel (en had je in de eerste instantie hier NOOIT aan moeten beginnen). Linux systeembeheerders zijn overigens inderdaad duurder dan Windows, maar das weer een andere discussie ;)


Het allerbelangrijkste in een hosting business: Human Resources.

Ik ben toch meer van mening dat je gewoon je zaken op orde moet hebben. Voor bijvoorbeeld basic hosting (php en mysql ondersteuning) heb je geen gekwalificeerd personeel nodig. Daar moet je het toch mee eens zijn :)

edit:


In uw algemene voorwaarden zegt u:
9.6 KeepOnHosting zal een storing in de Dienst(en) zo spoedig mogelijk, nadat de storing door Client is gemeld, opheffen.
9.1 KeepOnHosting zal, voor zover redelijkerwijs van haar verlangd kan worden, zich inspannen om de Dienst(en) in stand te houden gedurende 7 dagen per week en 24 uur per dag, behoudens de tijd benodigd voor onderhoudswerkzaamheden.

Dat is iets wat je keihard kunt aanvechten trouwens. Lijkt me dat ze zich hier niet bepaald aan hebben gehouden.

AlfaHosting
18/12/05, 11:45
Origineel geplaatst door eMiz0r


Bullshit, dan kijk je niet verder dan je neus lang is of je bent als eigenaar op technisch gebied incapabel (en had je in de eerste instantie hier NOOIT aan moeten beginnen). Linux systeembeheerders zijn overigens inderdaad duurder dan Windows, maar das weer een andere discussie ;)



Een goed syteembeheerder kost voor een bedrijf toch echt wel rond de 5000 a 6000 euro bruto hoor. Maakt een 2500 euro netto.

Mark17
18/12/05, 12:06
een werknemer kost meer dan dat er op het loonstrookje staat (je hebt ook werkgevers lasten die niet vermeld staan op een loonstrookje). in de basis is het netto salaris keer 2 tot netto salaris keer 3 om de werkelijke kosten (zonder kantoor/inrichting) te hebben. een kantoor moet immers ook worden betaald.

eMiz0r
18/12/05, 12:09
Origineel geplaatst door Mario


Een goed syteembeheerder kost voor een bedrijf toch echt wel rond de 5000 a 6000 euro bruto hoor. Maakt een 2500 euro netto.

Wat is een goed systeembeheerder? Iemand die een compleet OS zelf in elkaar kan timmeren? Waarom is dat van belang met webhosting?

Ik geloof er heilig in dat goede systeembeheerders veel geld verdienen, maar ik vind het onzin om dit soort mensen in te zetten voor toepassingen als webhosting waarbij een minimale kennis vereist is. De overige zaken doe je gewoon zelf (als eigenaar) wat je weliswaar 0,0 aan loonkosten kost.

Bedrijven die 1 euro per maand vragen kijken wel uit wat voor personeel ze in huis halen. Als je heel goed kijkt vind je genoeg mensen die een webserver prima in de lucht kunnen houden. Then again: je moet wel goed uit je doppen kijken naar personeel en niet bij het eerste beste uitzendbureau aankloppen.

eMiz0r
18/12/05, 12:10
Origineel geplaatst door Mark17
een werknemer kost meer dan dat er op het loonstrookje staat (je hebt ook werkgevers lasten die niet vermeld staan op een loonstrookje). in de basis is het netto salaris keer 2 tot netto salaris keer 3 om de werkelijke kosten (zonder kantoor/inrichting) te hebben. een kantoor moet immers ook worden betaald.

Dan moet je die loonstrookjes toch nog maar eens goed doorkijken :d Ik heb 5 man over de vloer en die kosten me zeker geen 2 tot 3x het netto salaris.

sp-services
18/12/05, 12:30
Als je iets wil aanvechten zal dit wel met de vroegere party zijn.

De problemen die nu nog voorkomen zijn problemen die er nog zijn van KOH die bijna voor 100% opgelost zijn.

indien er nog vragen zijn kan dit per pb of email.

Mark17
18/12/05, 12:32
Origineel geplaatst door eMiz0r


Dan moet je die loonstrookjes toch nog maar eens goed doorkijken :d Ik heb 5 man over de vloer en die kosten me zeker geen 2 tot 3x het netto salaris.

dat is een gemiddeld bij iemand met een "hoger" salaris (42%+ bij de belastingdsienst).
denk bijvoorbeeld aan 8% vakantiedagen + 8% overige vrije tijd. dat moet je ook mee tellen bij de kosten.

Het netto salaris krijg je na afdracht van de belastingen, dus verklaar mij dan eens hoe vreemd die 2 keer tot 3 keer is.

sp-services
18/12/05, 12:38
is he salaris geen apparte thread :p

Swiftway-UK
18/12/05, 13:14
"Wat is een goed systeembeheerder? Iemand die een compleet OS zelf in elkaar kan timmeren? Waarom is dat van belang met webhosting? "

Een goede webhosting systeembeheerder moet up to date zijn over beveiliging van de LAMP omgeving, het OS waarop hij werkt, moet applicaties kunnen installeren en onderhouden en problemen troubleshooten en oplossen.

Beveiliging kost pakweg 20 uur per week als je het echt tiptop wil doen, inclusief monitoren logfiles (logwatch) feedback aan "abusive netwerken" bijhouden firewall, installeren patches etc.

Optimaliseren van OS en applicaties gaat tevens flink wat werk in zitten.


"Ik geloof er heilig in dat goede systeembeheerders veel geld verdienen, maar ik vind het onzin om dit soort mensen in te zetten voor toepassingen als webhosting waarbij een minimale kennis vereist is. De overige zaken doe je gewoon zelf (als eigenaar) wat je weliswaar 0,0 aan loonkosten kost. "

Deze mentaliteit is de reden waarom zoveel bakken gehacked worden, zoveel exploits draaien, warez e.d. serveren, lekke scripts hebben etc.

Omdat webhosting systeembeheer als "bijbaan" of "iets voor de vrije uurtjes van de ondernemer" word gezien. Dit is absoluut niet zo, webhosting servers die voor serieuze toepassingen gebruikt worden (en de klant vind zijn toepassing altijd serieus) dienen goed onderhouden te worden en up to date te blijven. Problemen dienen vlot opgelost te worden etc. Dit vergt een ervaren systeembeheerder of vaak zelfs meerdere ervaren systeembeheerders met ieder een specialiteit.

"Bedrijven die 1 euro per maand vragen kijken wel uit wat voor personeel ze in huis halen. Als je heel goed kijkt vind je genoeg mensen die een webserver prima in de lucht kunnen houden. Then again: je moet wel goed uit je doppen kijken naar personeel en niet bij het eerste beste uitzendbureau aankloppen. "

Bedrijven die budget klanten bedienen zorgen ervoor dat hun host omgeving in een cluster vorm is (alles hetzelfde, minder onderhoud, echter veel initieel opzetwerk) of outsourcen hun systeembeheer aan bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn.

eMiz0r
18/12/05, 13:44
Het is duidelijk dat wij het niet eens gaan worden :)