PDA

Bekijk Volledige Versie : MX Record naar exchange server



Pigment
17/09/05, 14:11
Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben op dit moment bezig met een grote klant die bij mij wilt gaan hosten. Hij wilt wel over gaan naar ons maar hij wilt absolluut niets merken van de overgang.

Dit is natuurlijk qua website geen probleem. Even alles overzetten van zijn server naar de onze en wachten tot de verhuizing klaar is en dan ziet hij zijn site vanaf onze server.

Waar ik meer moeite mee heb is met een aspect waar ik nog nooit mee gewerkt heb, misschien dat jullie kunnen helpen.

Het bedrijf heeft een groot aantal emailadressen en draait die op hun eigen exchange-server. Die staat in hun eigen private-network. Nu moet ik er dus voor zorgen dat alle records in de DNS goed staan dat na de verhuizing geen problemen voordoen. Maar hoe doe ik dat en hoe kan ik nog voor de verhuizing nagaan of alles werkt.

Mij lijkt het voldoende om gewoon de mailrecords aan te passen en te verwijzen naar hun firewall (accespoint). En het subdomein mail. ook daar naar toe door te verwijzen. Hun systeembeheerder moet dan wel het veranderde IP-adres in de firewall invoeren.

Zie ik iets over het hoofd, is het echt heel dom wat ik hierboven neer heb gezet? En kan ik het controleren voor de verhuizing om downtime bij fouten te voorkomen?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Michel van der Weide
Pigment Webservices

Triloxigen
17/09/05, 14:16
Zorgen dat op de oude NS de MX records voorlopig blijven staan en dat de nieuwe NS ook die MX records bevat.
trouwens, dan komt alle sop de juiste locatie aan.