PDA

Bekijk Volledige Versie : MJ failliet!



Slash
16/09/05, 09:49
Via een klant heb ik zojuist gehoord dat MJ Internet uit Leeuwarden failliet is.

Op de website staat de volgende informatie:

--- BEGIN QUOTE ---

Bij vonnis van 4 augustus 2005 van de Rechtbank Leeuwarden is MJ Internet B.V. in staat van faillissement verklaard.

Op de dag na uitspraak faillissement is er overleg geweest met de directeur van MJ Internet B.V. en de curator. Naar aanleiding van dit overleg is er een plan van aanpak opgesteld. Helaas heeft de voormalig directeur van MJ Internet B.V. gedurende drie weken geen contact gehad met de curator en heeft de curator ook op geen enkele wijze hem kunnen bereiken. Dit heeft tot gevolg gehad dat er gedurende een periode van drie weken voor de betrokkenen bij het faillissement volledige onduidelijkheid was over de gang van zaken.

Op dit moment is de communicatie tussen de voormalig directeur en de curator hersteld. Het doel is dat er binnen tien dagen meer duidelijkheid komt. Dit kan eruit bestaan dat de gehele boedel wordt overgenomen door een derde zodat de verbindingen van klanten verder worden veiliggesteld.

Gelet op het feit dat MJ Internet B.V. in totaal 6000 klanten heeft, is het voor de curator onmogelijk elke klant persoonlijk te benaderen. De curator zegt echter toe de klanten via deze website op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in het faillissement.

Voor eventuele opmerkingen, althans vragen kunt u e-mailen via oorschot@oorlaw.nl.

Tenslotte: in de afgelopen vier weken is er tweemaal een storing geweest. Op dit moment zijn echter passende maatregelen genomen, waardoor de kans op een nieuwe storing nihil is.

Vertrouwende u naar behoren te hebben bericht,

O.A. van Oorschot,

curator

--- END QUOTE ---

Grtz, jeroen

eMiz0r
16/09/05, 10:00
Was al een tijdje bekend hier in de omgeving hoor :)

MJ (Michel de Jong) heb ik altijd een dubieus persoon gevonden. Dat er 3 weken geen contact met hem is geweest is voor mij geen verrassing.

Slash
16/09/05, 10:07
Origineel geplaatst door eMiz0r
Was al een tijdje bekend hier in de omgeving hoor :)

MJ (Michel de Jong) heb ik altijd een dubieus persoon gevonden. Dat er 3 weken geen contact met hem is geweest is voor mij geen verrassing.

Ik mocht niet zoeken op MJ (2 letters) en kon zo geen thread vinden over dit onderwerp. Mea culpa!

Iemand die een link naar deze thread zou kunnen posten?

Grtz, jeroen

eMiz0r
16/09/05, 10:08
Sorry, ik heb het verkeerd uitgelegd.

Wij zitten zelf ook in Leeuwarden en lazen enkele weken geleden al in de krant dat MJ het loodje heeft gelegd. Op dit forum is er nog geen topic over geweest zover ik weet, dus in die zin zit je goed :)

AlfaHosting
16/09/05, 10:13
Origineel geplaatst door Slash


Ik mocht niet zoeken op MJ (2 letters) en kon zo geen thread vinden over dit onderwerp. Mea culpa!

Iemand die een link naar deze thread zou kunnen posten?

Grtz, jeroen

Geen thread over geweest ... www.mj.nl

dreamhost_nl
16/09/05, 10:28
Van de week telefonisch contact gehad met een nieuwe cliënt die aangaf dat hij van een failliette provider afkwam. In eerste instantie dachten we aan Websspace (wel niet failliet, maar toch), maar het bleek hier om het ons verder onbekende MJ te gaan.

lumomm
16/09/05, 10:43
Aangezien ik de website niet kan bereiken van MJ, wat doet MJ precies?

PeterT
16/09/05, 10:54
http://www.mj.nl/nieuws.php?id=35

Zoiets dus (nieuwspagina bestaat nog ;))

snaaps
16/09/05, 11:02
MJ hosting had dus 6000 klanten.
Reden van faillissement is denk ik te danken aan te hoge maand lasten.
Op de site stond een vrij groot en mooi kantoorpand afgebeeld in een redelijk nieuw industrie gebied. Wellicht reden deze heren ook in een mooi jaguar of een vette bmw. Mijn idee is dus dat de maandlasten te hoog hebben gelegen.

Maar dit is wat ik ervan denk!

Pinvert
16/09/05, 13:47
Origineel geplaatst door snaaps
MJ hosting had dus 6000 klanten.
Reden van faillissement is denk ik te danken aan te hoge maand lasten.
Op de site stond een vrij groot en mooi kantoorpand afgebeeld in een redelijk nieuw industrie gebied. Wellicht reden deze heren ook in een mooi jaguar of een vette bmw. Mijn idee is dus dat de maandlasten te hoog hebben gelegen.

Maar dit is wat ik ervan denk! Flauwe opmerking hoor. Iedereen hier heeft wel afbeeldingen of teksten op zijn/haar website staan die niet helemaal stroken met de werkelijkheid.
Jah..., ook ik :p

eMiz0r
16/09/05, 13:53
Het is wel hun kantoor, alleen gedeeld met andere bedrijven (die al dan niet van M de J zijn)

t.bloo
16/09/05, 19:03
Is toch wel een beetje schrikken, 6000 klanten zou toch voldoende moeten zijn om mee rond te komen. Was het een budgethoster, niet alleen hostingklanten misschien? Iemand enige informatie over de prijzen van deze firma?

AlfaHosting
16/09/05, 19:13
Origineel geplaatst door t.bloo
Is toch wel een beetje schrikken, 6000 klanten zou toch voldoende moeten zijn om mee rond te komen. Was het een budgethoster, niet alleen hostingklanten misschien? Iemand enige informatie over de prijzen van deze firma?

6000 klanten lijkt me sterk ... voor een firma waar blijkbaar nog niemand van heeft gehoord ?

Esbes
16/09/05, 19:39
Origineel geplaatst door Mario


6000 klanten lijkt me sterk ... voor een firma waar blijkbaar nog niemand van heeft gehoord ?

MJ was aardig groot hoor. Eigen datacenter, etc...

IVX was/is er ook klant met colocatie geloof ik.

En 't was zeker geen budget hoster.

®on
16/09/05, 19:59
Origineel geplaatst door Esbes
En 't was zeker geen budget hoster.
Dunkt me ook niet als ik hier kijk:
http://web.archive.org/web/20041018105127/www.mj.nl/index.php?lang=nl&subject=2

Zenda
16/09/05, 20:13
MJ Internet was inderdaad erg groot. Hoeveel klanten zij hadden weet ik niet. Echter leverde zij meer diensten dan webhosting, namelijk ook domeinregistratie's, dedicated servers, colocatie en ADSL.

AlfaHosting
17/09/05, 01:06
Origineel geplaatst door Esbes


MJ was aardig groot hoor. Eigen datacenter, etc...

IVX was/is er ook klant met colocatie geloof ik.

En 't was zeker geen budget hoster.

Waar stond dat 'eigen' datacenter dan ?

crazycoder
17/09/05, 09:01
Origineel geplaatst door Mario


Waar stond dat 'eigen' datacenter dan ?
Er zijn meerdere bedrijven die een eigen datacenter hebben.. dacht dat er in de buurt van Bergen op Zoom ook een zit..
Ook nooit van gehoord totdat er hier een aanbieding kwam :) ben de naam overigens vergeten...

6000 klanten hebben en nooit van gehoord?? Kan hoor...

Zenda
17/09/05, 09:57
Origineel geplaatst door crazycoder
Er zijn meerdere bedrijven die een eigen datacenter hebben.. dacht dat er in de buurt van Bergen op Zoom ook een zit..
Ook nooit van gehoord totdat er hier een aanbieding kwam :) ben de naam overigens vergeten...

6000 klanten hebben en nooit van gehoord?? Kan hoor...Klopt. Om precies te zijn in Steenbergen. Het datacenter is van het bedrijf NedZone.

AlfaHosting
17/09/05, 10:28
Origineel geplaatst door Zenda
Klopt. Om precies te zijn in Steenbergen. Het datacenter is van het bedrijf NedZone.

Dus niet van MJ internet ?

Zenda
17/09/05, 10:47
Origineel geplaatst door Mario
Dus niet van MJ internet ?Nee, Crazycoder zegt alleen dat er meerdere bedrijven zijn die een eigen (kleine) datacenter hebben. Eén daarvan is NedZone.

Maarja, volgens mij gaan we te ver afdwalen van het onderwerp. Het is erg jammer voor een bedrijf dat het failliet gaat.

wbakker-letsgoonline
17/09/05, 11:14
Zo zie je maar dat ook grote bedrijven failliet kunnen gaan, maar goed niet leuk voor de klanten natuurlijk.

Esbes
17/09/05, 13:29
Origineel geplaatst door Mario


Dus niet van MJ internet ?

Leeuwarden volgens mij? Iig, bij hun kantoor. En het was wél van hun zelf.

s2software
17/09/05, 14:17
Leeuwarden, 2 dataruimtes volgensmij, een daarvan in het Crystallic gebouw.

NB-Gerd
18/09/05, 02:37
als ie nu failiet is, kunnen ze de klanten dan niet naar ons sturen? :D

deeltje
18/09/05, 13:22
http://web.archive.org/web/20041018105558/www.mj.nl/index.php?lang=nl&subject=3



MJ Internet B.V. beschikt over twee eigen co-locatie ruimtes te Leeuwarden.
Via een van de modernste glasvezelnetwerken is uw server permanent verbonden met het Internet. Uw server wordt geplaatst in een van onze 19" racks welke u per gedeelte huurt.
Voor klanten die behoefte hebben aan meer ruimte is het mogelijk om 1 of meerdere racks te huren met gegarandeerde bandbreedte.

Alle servers sluiten wij via een 100Mbit ethernet verbinding aan op onze cisco switches welke via cisco routers rechtstreeks in verbinding staat met onderandere de Amsterdam Internet Exchange, AboveNet, Carrier1 en MCI wordcom.

Uw server dient aangeleverd te worden in een 19" rackmount behuizing. Deze kunnen wij leveren tegen speciale condities.

Tevens wordt uw server op een van onze powerboots aangesloten. Hiermee kunt u uw server herstarten zonder dat u fysiek in de ruimte aanwezig hoeft te zijn.

Bij MJ Internet plaats u uw eigen server in ons datacentrum vanaf 79 euro per maand. Inclusief 20 Gb aan dataverkeer.
[Klik hier] (http://web.archive.org/web/20041021011231/www.mj.nl/index.php?lang=&subject=14) voor een overzicht van alle tarieven.

quirius
18/09/05, 13:29
Waar kan ik Michel de Jong nog meer van kennen?

Is hij ook niet betrokken of geweest bij de startpagina IkWilHet.nu?

Of kan ik hem ergens anders van kennen?

Erikcreative
07/10/05, 14:28
Iemand enig idee wat de stand van zaken is?