PDA

Bekijk Volledige Versie : Controle Panel



ES-Kosters
15/09/05, 16:59
Hallo,

ik zou graag willen weten wat het beste controle paneel is om te gebruiken bij webhosting. Wij gebruiken momenteel DirectAdmin wat ons prima bevalt alleen zou wel is weten welke je allemaal nog meer hebt en wat die bieden.

Triloxigen
15/09/05, 17:03
Zijn al vele topics over geweest en de smaken verschillen ontzettend.

Persoonlijk vind ik Plesk het beste.
DirectAdmin is te onduidelijk en chaotisch, zit niet logisch in elkaar/ingedeeld.
cPanel doet niet aan indeling, daar is alles op een hoop gegooid.. Ook niet echt logisch.
Plesk zit logisch ingedeeld en de prijs is netjes.

(Dit zijn overigens de grootste 3)

Ber|Art
15/09/05, 17:03
WHT staat hier vol mee :) gebruik de search functie maar eens, maar wij gebruiken Plesk, SySCP en Webmin

Esbes
15/09/05, 17:06
DirectAdmin
PLESK
cPanel
H-Sphere
HELM
WebCP

etc...

Wij zelf maken gebruik van cPanel en dit bevalt ons erg goed. Vind het meer voordelen hebben dan DirectAdmin, o.a. de backup in DirectAdmin werkt niet zoals ik het wil, DirectAdmin heeft standaard geen Horde webmail, cPanel heeft een bak handige scripts erin zitten om /tmp goed te beveiligen etc... Oftewel zeer compleet/goed naar mijn mening.

ES-Kosters
15/09/05, 17:07
en heeft iemand ook prijzen van de scripts? Want ben nog aan het kijken wat voor script ik op onze aankomende server zet.

ChemicalWH
15/09/05, 17:11
Origineel geplaatst door ES-Kosters
en heeft iemand ook prijzen van de scripts? Want ben nog aan het kijken wat voor script ik op onze aankomende server zet.

Als je al te krap bij kas zit om een fatsoenlijke server te kopen zou ik het zeker voorlopig bij Directadmin houden ;)

die is 99 euro eenmalig toch?
Cpanel is 400 euro per jaar (minimaal).

Wij gebruiken overigens Cpanel. Voor zover ik weet zijn onze klanten hier erg tevreden over en ik zelf ook.

ES-Kosters
15/09/05, 17:13
had sowieso al geld achteruit gehougen hoor voor licensie van controle paneel en het plaatsen (colo) :)

Esbes
15/09/05, 17:14
DirectAdmin kan je bij de meeste colo boeren al voor € 49 krijgen.

ES-Kosters
15/09/05, 17:15
Ok bedankt allemaal ik zal ook zeker eens de search functie gebruiken xD

AlfaHosting
15/09/05, 17:18
[QUOTE]Origineel geplaatst door ES-Kosters
Hallo,

ik zou graag willen weten wat het beste controle paneel is om te gebruiken bij webhosting. Wij gebruiken momenteel DirectAdmin wat ons prima bevalt alleen zou wel is weten welke je allemaal nog meer hebt en wat die bieden. [/QUOTE

Persoonlijk vindt ik cPanel (en ook vele klanten beamen het) het beste controlepaneel, maar meteen ook het duurste. Ik hoor wel eens zeggen dat men directadmin of Plesk stukken beter vindt maar denk dat dat eerder is ingegeven door de kostprijs dan de kwaliteit.

XBL
15/09/05, 17:44
Hebben met cPanel gewerkt, maar dat viel ons tegen omdat bepaalde bugs optreedde en het achterlijk traag was (WHM).

Gebruiken nu DirectAdmin en die vind ik echt vele malen beter (en nee, dat heeft niet met de prijs te maken, zoals Mario hierboven zegt). Het beste controle paneel bestaat nog niet. Maar DirectAdmin komt er dichtbij, zeker omdat het een gemakkelijke plugin interface heeft (ik schrijf gewoon in php+html een plugin die ervoor zorgt dat klanten hun gegevens kunnen aanpassen of weet ik het wat je wilt doen ;)).

Jochem

We Are Online
15/09/05, 17:52
Onze ervarigen met Cpanel zijn zeer positief. We zijn dan ook blij met de keuze die we hebben gemaakt. Destijds uiteraard ook gekeken naar o.a. Plesk en DirectAdmin, maar toch gekozen voor het duurdere Cpanel.

Succes met je keuze.

(tip: probeer anders een paar via een maandcontract qua reseller etc)

Designerhosting
15/09/05, 22:02
Triloxigen, cPanel doet wel aan indeling hoor. Het hangt misschien af van welke 'huls' je gebruikt....

Tot nu toe zeer tevreden over cPanel. Heb een keer Plesk gebruikt maar vond ik minder duidelijk allemaal. Misschien is dat inmiddels alweer veranderd. Binnenkort moet ik weer even met Plesk aan de gang dus dan zal ik eens kijken of het verbeterd is.

AlfaHosting
15/09/05, 22:33
cPanel met RVSkin is een mooie combinatie.

gadjodilo
18/09/05, 16:05
DirectAdmin is niet in het nederlands geloof ik, ik zou denken dat dat toch een van de vereisten is naar je klanten toe. Verder zit het naar mijn mening erg duidelijk inelkaar, het zeer begrijpelijk. (nu nog in het nederlands). Goe zit het met de opties om bestaande hostinggegevens te importeren?

Er is geloof ik wel een mogelijkheid directadmin in het nederlands aan je klanten aan te bieden. Weet iemand hier iets meer van misschien?

groet

gadjodilo
18/09/05, 16:07
Goed, mijn eigen nederlands laat ook wat te wensen over zo te zien....

Randy
18/09/05, 16:37
Er zijn wel opties om DA Nederlands te krijgen, zie; http://www.webhostingtalk.nl/showthread/t-68486.html

ES-Kosters
19/09/05, 23:54
nederlandse versie is zeker wel de moeite waard denk ik.

Mcappucino
20/09/05, 12:35
De allerbeste commercieel beschikbare Control Panel is:

H-Sphere

Waarom? zeer simpel. Het is de enige controle paneel met cluster opties. Je kunt dus alles redundant uitvoeren, VPS verhuren, verschillende database systemen aanbieden, simpel nodes toevoegen etc.

Dit is een ontzettend groot voordeel van Hsphere. Naar mijn mening is H-sphere de enige volwassen Control panel.

Het is de enige echt schaalbare oplossing op de markt.

royen99
20/09/05, 13:03
Origineel geplaatst door Mcappucino
De allerbeste commercieel beschikbare Control Panel is:

H-Sphere


Dat is een persoonlijke mening.



Het is de enige controle paneel met cluster opties. Je kunt dus alles redundant uitvoeren.


Incorrect, het is niet het enige panel met clustering en/of Load Balancing opties.

blerry
20/09/05, 13:11
Over de nederlands taal pakket voor DA , daar is al een discussie over op het DA forum:


http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4328

Mcappucino
20/09/05, 13:13
Royen: Welk ander commercieel beschikbaar controle paneel voor Unix beschikt dan over clustering mogelijkheden?

smurf
20/09/05, 13:16
We zijn enkele weken terug met H-Sphere beginnen experimenteren en we zijn vrij onder de indruk, het ziet er wel niet zo flashy uit als plesk maar de oplossingen zijn veel schaalbaarder. Zelfs volledige clustering is mogelijk.

Het vergt wel wat meer admin ervaring.

royen99
20/09/05, 13:23
Origineel geplaatst door Mcappucino
Royen: Welk ander commercieel beschikbaar controle paneel voor Unix beschikt dan over clustering mogelijkheden?

Het NodeWorx/SiteWorx Control Panel dat wij gebruiken maakt gebruik van Clustering en Load Balancing.
Binnenkort hopen we ook te starten om dit panel aan te bieden aan nederlandse (en belgische) hosters met nederlandse support.

smurf
20/09/05, 13:25
Kan je ergens een linkje geven met meer info en prijzen?

smurf
20/09/05, 13:27
http://www.interworx.com/ ff gegoogled;.. ziet er wel goed uit...

royen99
20/09/05, 13:33
http://www.interworx.com

//edit: te laat :)

smurf
20/09/05, 13:38
Zie er wel goed uit, op het forum zie ik wel niet zoveel passeren en de documentatie is ook niet volledig... en de demo's werken niet :s

royen99
20/09/05, 13:49
Klopt. Afgelopen week is de hele site door een redesign gegaan. Ook vanwege (veel) updates aan de software zelf wordt de volledige documentatie opnieuw gemaakt.

Al moet ik zeggen, iederere administrator met zelfs een matige linux kennis zou geen probleem moeten hebben.

Uitgaande van een kaal CentOS systeem, 1 .sh scriptje uitvoeren, vervolgens 2 bakken koffie nemen een een pafje of 3 en het staat volledig geinstalleerd.

Zelf hadden we CentOS 3.3 draaien, lui als ik was heb ik die remote en online weten te updaten naar 4.1 en vervolgens binnen 30 minuten was het control panel volledig werkend.

smurf
20/09/05, 13:57
Ik ga het allesinds allemaal eens testen, was al onder de indruk van hsphere, maar clustering met NFS was mogelijk maar niet officieel ondersteund.

Interworx lijkt het allemaal out of the box te doen... en de licentie is dan ook nog erg doenbaar :). Ik zie ook nog allemaal andere leuke features die wij nu - buiten plesk om - ook draaien die standaard ondersteund worden (SIM e.d.). Mooi mooi.

In welke zin gaan jullie support bieden voor het panel?

royen99
20/09/05, 14:17
Aangezien de code van het CP zelf encrypted is (IonCube) kunnen we daar geen support op leveren.
Het is dus puur support qua 'rand onderdelen' zoals de manier zoals bv apache, qmai, lvs etc etc wordt gebruikt. Verders algemene zaken als installatie.
Zolang het niet te maken heeft met de echter internals van de code zullen we hier trachten support op te gaan geven.

Daarnaast willen we ook 2 aangepaste versies leveren, nl een VPS (Virtuozo) versie en een 35 domeinen versie

Let wel, we zijn nog met InterWorx in onderhandeling hierover.

smurf
21/09/05, 09:52
Ok, heb sinds gisteren wat zitten spelen met InterWorx... ik raad iedereen aan dit eens te doen, echt een pracht CP... Morgen eens de clustered setup testen...

royen99
21/09/05, 09:59
Origineel geplaatst door smurf
Morgen eens de clustered setup testen...

Ter info: Mocht je iets anders draaien, aangeraden wordt CentOS 4.x of RHEL4 als je clustering ook echt in productie gaat draaien (en een 2.6.x kernel).

WebXtra
21/09/05, 23:36
Wij draaien op Ensim..
Persoonlijk: kan er goed mee overweg, en de klanten ook, dat vind ik ook een belangrijke factor.
Heb ook al eens met confixx gewerkt; ook duidelijk en gebruiksvriendelijke naar mijn mening.

smurf
21/09/05, 23:41
Origineel geplaatst door royen99


Ter info: Mocht je iets anders draaien, aangeraden wordt CentOS 4.x of RHEL4 als je clustering ook echt in productie gaat draaien (en een 2.6.x kernel).

Onze testmachines draaien momenteel CentOS 4.x, dus geen probleem daarmee... Ik heb ook gemaals naar Interworx om een licentie af te nemen maar nog geen reactie gehad... Enkel die kleinigheden (licenties kunnen niet besteld worden en het ontbrekeng van pagina's op de site) doen me nog wat wantrouwen in het product...

gadjodilo
24/09/05, 11:34
Als webdesigner zou ik mijn klanten graag een totaalpakket willen aanbieden, dus design inclusief hosting.
Ik wil daarbij natuurlijk een zo goed mogelijk Control Panel aanbieden, een eis is wel dat het CP ook in het nederlands aan te bieden is.

Ikzelf zat te denken aan DirectAdmin of Cpanel. Dit is nogal een verschil in prijs natuurlijk... kan iemand mij iets aan raden?

groeten,

Kabbi

gadjodilo
24/09/05, 11:36
Ik heb net trouwens ook even H-SPhere gekeken. Dit ziet er ook best aantrekkelijk uit....

groet,
Kabbi

Zenda
24/09/05, 11:54
DirectAdmin heeft iets minder functies. Echter zijn deze functies voor de meeste mensen (99 van de 100) overbodig. Zelf vind ik DirectAdmin overzichtelijker dan cPanel.

Er is volgens mij voor DirectAdmin een Nederlands taalpakket te downloaden.

gadjodilo
24/09/05, 17:14
Plus het is een stuk goedkoper geloof ik. Maar wat minder features..... zullen de iets grotere bedrijven hier problemen mee hebben denk je?

Bedankt in ieder geval!

Groet

Zenda
24/09/05, 17:54
Ik kan natuurlijk geen antwoord geven wat 100% klopt, maar voor 99% is het antwoord op "Zullen de iets grote bedrijven hier problemen mee hebben": nee.

De meeste bedrijven zullen het volgende gebruiken:
- Webruimte voor website
- Emailaccounts
- Webmail
- FTP accounts
- Mailinglists/autoresponders
- SpamAssian

Misschien vergeet ik enkele dingen, maar deze zitten in beide (/alle) controlpanelen.