PDA

Bekijk Volledige Versie : Top locaties



hires
15/09/05, 16:36
Het is handig en bijna vereist om een dedicated server in een centrum op een top-locatie te plaatsen. Nu ben ik benieuwd of er een lijst bestaat met dergelijke locaties, of zijn er misschien 'regels en eisen' waaraan een willekeurige locatie moet voldoen om in aanmerking te komen voor het stempel: 'top locatie'? Zijn er ook zaken waaraan je een top locatie kan herkennen en is er wel één type top locatie in Nederland wat er bovenuit steekt als zijnde het 'beste van het beste'? AMS-IX bijvoorbeeld; ik zie een naampje, maar kan nog niet helder krijgen wat er zo specifiek is aan deze locatie.

Ik doel dan niet op brandveiligheid e.d., maar meer het hoe en waarom een 'top-locatie' zorgt dat deze een bepaalde kwaliteit levert (kan leveren).

Daarbij: ik woon zelf in Leiden. Is het nu uitgesloten dat in mijn stad zich een top-locatie bevind en moet ik naar Amsterdam? Of kan ik bij wijze van spreken mijn eigen huiskamer ombouwen met allerlei apparatuur om deze als 'top locatie' door te laten gaan? :) Bij wijze van spreke dus.. want ik kan me voorstellen dat er wat eisen gesteld worden..?

frvge
15/09/05, 16:40
Redundancy (dus OOK de brandveiligheid en stroomgeneratoren), daarna goede lijnen naar de grote aanbieders. Lijkt mij. Je huiskamer ombouwen zal denk ik niet lukken.

MediaServe
15/09/05, 16:42
Ten eerste is de AMS-IX geen locatie. Dit is een peering provider waarmee je dus een netwerkverbinding kunt openzetten met andere netwerken.

Een top locatie is een goed beveiligd gebouw dat voorzien is van diverse faciliteiten. Daaronder vallen brandpreventie, goede koeling, noodstroom en uiteraard een goede infrastructuur voor netwerken. Vanuit het gebouw moeten meerdere glasvezel kabels leiden naar andere locaties, om zodoende een volledige Internetverbinding tot stand te brengen.

Verder is een top locatie natuurlijk schoon, netjes ingericht en goed bereikbaar. Het moet tegen een stootje kunnen, dus de blokhut van je opa voldoet niet ;)

Ber|Art
15/09/05, 16:53
Mooi omschreven :)

CharlieRoot
15/09/05, 16:58
@MediaServe
En verder heeft een top locatie een goed koffiezet apparaatje. Heel erg nuttig geval als je daar een nachtje storingen mag wegwerken. ;)

MediaServe
15/09/05, 17:08
Origineel geplaatst door CharlieRoot
@MediaServe
En verder heeft een top locatie een goed koffiezet apparaatje. Heel erg nuttig geval als je daar een nachtje storingen mag wegwerken. ;) :D:D

hires
16/09/05, 11:20
Origineel geplaatst door MediaServe
Ten eerste is de AMS-IX geen locatie. Dit is een peering provider waarmee je dus een netwerkverbinding kunt openzetten met andere netwerken.

Een top locatie is een goed beveiligd gebouw dat voorzien is van diverse faciliteiten. Daaronder vallen brandpreventie, goede koeling, noodstroom en uiteraard een goede infrastructuur voor netwerken. Vanuit het gebouw moeten meerdere glasvezel kabels leiden naar andere locaties, om zodoende een volledige Internetverbinding tot stand te brengen.

Verder is een top locatie natuurlijk schoon, netjes ingericht en goed bereikbaar. Het moet tegen een stootje kunnen, dus de blokhut van je opa voldoet niet ;)

Glasvezel naar andere locaties en een goede netwerkinfrastructuur is dus belangrijk. Maar dat zit toch niet alleen in Amsterdam..? Verder klinkt een: koffiezetapparaat, brandalarm, beveiliging e.d. als iets wat ik (met een beetje fantasie en verbouwing) ook thuis kan bouwen :) (en nogmaals: bij wijze van spreken; ik ga niet écht m'n woonkamer verbouwen.. :))

In veel wijken ligt vast wel een glasvezel gebeuren, dus.. wat hebben we nog meer nodig? Is er een centraal punt in Nederland waar alles heengaat/binnenkomt? Is de structuur van top-locaties in Nederland bijvoorbeeld uit te tekenen?

Power-Hosting
16/09/05, 11:31
Origineel geplaatst door MediaServe

Een top locatie is een goed beveiligd gebouw dat voorzien is van diverse faciliteiten. Daaronder vallen brandpreventie, goede koeling, noodstroom en uiteraard een goede infrastructuur voor netwerken. Vanuit het gebouw moeten meerdere glasvezel kabels leiden naar andere locaties, om zodoende een volledige Internetverbinding tot stand te brengen.

Verder is een top locatie natuurlijk schoon, netjes ingericht en goed bereikbaar. Het moet tegen een stootje kunnen, dus de blokhut van je opa voldoet niet ;)

KPN Cybercenter Schiphol ;)