PDA

Bekijk Volledige Versie : Downtime host



MueR
15/09/05, 16:13
Hey allen, een kort vraagje. De situatie is als volgt:

Mijn webhost is aan het prutsen geweest. Enkele dagen (4 a 5) terug begon MySQL ineens vreemd te doen. Ze waren aan het kloten geweest met max aantal queries, en ineens werkte niks meer. Onze site/forum niet, hun eigen site niet, enzovoorts. Nou duurde dat anderhalve dag a twee dagen.

Dan denk ik, foutje moet kunnen, zolang het allemaal maar weer netjes werkt daarna. Dat deed het ook.. twee uur ofzo. Daarna waren de websites op hun servers niet meer te bereiken. Pingen ging prima, maar een site ho maar. Ondertussen is dat voorbij (nu net tewijl ik dit bericht plaats). MySQL doet het trouwens nog steeds niet.

Mijn vraag is nu, kan ik, vooral omdat ze al eerder aan het prutsen (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=70715) waren geweest, hebben we dan recht op een vergoeding ofzo? Het lijkt mij dat dit soort dingen echt niet kunnen, en dat je hier echt ernstig in gebreke blijft. Het kan een keer uitvallen, maar dat het 5 dagen duurt voordat er een oplossing is?

Gl0be
15/09/05, 16:25
Dat ligt geheel aan hun algemene voorwaarden. Wanneer hier in staat dat er een vergoeding wordt uitgegeven bij bijv. het niet halen van 99% uptime dan heb je recht om iets terug te krijgen.

MueR
15/09/05, 16:27
Het probleem is echter dat die voorwaarden nergens op hun site zijn terug te vinden. Misschien zijn ze er wel ergens, maar tussen alle foutmeldingen door kom ik er in ieder geval niet bij.

Gl0be
15/09/05, 16:34
Wellicht kun je ze proberen op te bellen, en het probleem voorleggen. En tevens vragen of ze je de av kunnen mailen is altijd handig om te hebben.

snaaps
15/09/05, 19:20
Als jij kan aantoonen dat de hoster aan het prutsen is geweest en hierdoor de websites langdurig offline zijn zou je enige inspraak hebben.

Echter zolang er geen voorwaardes te vinden zijn ben je nergens.

XBL
15/09/05, 19:55
Als je aangetoonde inkomsten mis bent gelopen, heb je wat kans. En verder hangt het totaal ook af van de situatie: wat betaal je voor je hosting (en kan je dus redelijkerwijs verwachten), gebeurd het vaker, etc.

Zolang je geen inkomsten mis loopt, is er ook niet echt veel te zeggen over een vergoeding. Eventueel kunnen ze je de dagen vergoeden waarin je je hosting niet hebt kunnen gebruiken, maar of je daar blij van wordt?

Jochem

fre0n
16/09/05, 14:53
normaal gesproken krijg je een korting berekend op je maandelijke kosten van de hosting. Als het echt ernstig is en je nu inderdaad 5 dagen continue offline bent geweest wordt er vaak een maand van je jaarrekening afgehaald. Kan zijn dat de sla van jouw host anders in elkaar steekt, maar dit is wat regulier gehanteerd wordt.

MueR
16/09/05, 17:35
Ondertussen is de host bij vlagen weer online. Er is eindelijk ook een "verklaring" gegeven voor de downtime. Ze menen dat er iemand op de server een slecht mySQL script draait, waardoor de server vaak overbelast is.