PDA

Bekijk Volledige Versie : IRC-Bouners



ES-Kosters
14/09/05, 23:59
Hallo,

wij zijn van plan ook IRC-Bouncers te hosten ben hier nog niet erg bekend mee maar weet iemand hoeveel Dataverkeer het slurpt? Zou graag dit willen weten, zodat wij genoeg dataverkeer van te voren kunnen inkopen.

timmeh
15/09/05, 00:07
Niet aan beginnen, vroeg of laat krijgen zo goed als alle BNC-hosters ddos attacks enz.

Als je het leuk vind om van colo naar colo ter verhuizen kan je het wel doen, het slurpt zowat niets. Totdat ze gaan ddossen :)

Gomer
15/09/05, 00:40
Ik kan je wel vertellen dat die BNC's je teveel tijd kosten, dat is immers mijn ervaring geweest.

ju5t
15/09/05, 09:37
Leuk voor een half jaar, maar in die tijd moet je ook binnen zijn.

snaaps
15/09/05, 09:39
niet doen!

Aan je aantal post te zien ben ook nog maar een beginner.
laat deze service maar over aan de wat grotere bedrijven die iets meer ervaring hebben.

Mijn eigen ervaring met IRC is niet goed te noemen.
Wij hebben hierdoor een aanval gehad en sterker nog onze server werd op een ilegale manier misbruikt. Dit was een beveilingslek in de server.

Gewoon niet doen!

Goldeneye
15/09/05, 11:44
Je hebt bijvoorbeeld voor quakenet een trust nodig als je BNC's wilt gaan hosten. en die trusts delen ze niet meer uit.

ES-Kosters
15/09/05, 17:00
is een Trust zo moeilijk om te krijgen dan? Lijkt mij toch niet als je gewoon een nette email stuurt en een vast ip-adres hebt..

timmeh
15/09/05, 17:29
Hehe, zo makkelijk gaat dat niet meer. Quakenet geeft gewoon geen trusts meer weg aan bedrijven.

Tuinslak
15/09/05, 18:06
Trekt bijna geen traffic of cpu/ram usage.
Redelijk makkelijk te adminnen (eventueel tooltje voor maken). DDoS nog niet tegengekomen... Trust: geraak je "momenteel" niet meer aan op Quakenet, maar er zijn natuurlijk duizende andere IRC netwerken (Efnet, Dalnet, Undernet, ... om de grootste/bekendste te noemen).
Ik zou er wel niet aan beginnen als je zelf niets van IRC kent. En de kans is groot dat je CSkiddies lokt met bouncers.

Je kan bij Quakenet wel als "clan" een trust aanvragen. Dan geef je elke "klant" een dedicated ip, vragen zij zelf trust aan, en als die wat professioneel en deftig aangevraagd is, zonder een trust voor 50 te vragen, krijgen ze die wel. Maar er is nooit een zekerheid van 100%

TiMMiEJ
15/09/05, 20:48
Dataverkeer bij normaal gebruikt 200mb p/m per bouncer. Wij hebben er op het moment zon 250 online staan, en nog nooit last gehad van ddos attacks.

Als je ze gaat hosten, NIET op fedora core want dan liggen ze om de 12 uur plat...ja ervaring mee :P. Op debian werkt het super, CPU load is atm 19% en op die server draaien ook nog 35 ventrilo servers!