PDA

Bekijk Volledige Versie : Inschrijven als host



Fantus
14/09/05, 09:51
Dag lui, ik ben nieuw hier. Het afgelopen half uurtje heb ik me suf gezocht naar informatie over het inschrijven als webhost, maar zonder resultaat.

Het zit namelijk zo; ik heb een BV en een langlopend project waarvoor een dedicated server is aangeschaft. Nou gaan we binnenkort een samenwerking aan met een ander bedrijf die het liefst hun websites op onze server plaatst. Nou wil ik me inschrijven als geregistreerde webhost zodat alle domeinnamen onder mijn bedrijfsnaam geregistreerd staan, maar ik kan me herinneren dat ik me daarvoor ergens moet inschrijven. Heeft iemand een linkje naar de benodigde formulieren?

Bijvoorbaad dank

®on
14/09/05, 09:58
Origineel geplaatst door Fantus
Nou wil ik me inschrijven als geregistreerde webhost zodat alle domeinnamen onder mijn bedrijfsnaam geregistreerd staan.
?

Bedoel je zoiets als deelnemer SIDN worden oid.? Of gaat het om de .nl registratiecontracten? (Linkje (http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,385,,,,_nl-domeinnamen.html))

Triloxigen
14/09/05, 10:09
SIDN lid kost 600,- per jaar
ICANN lid kost 2500 per jaar + nog een bedrag per tld per jaar (Meen ik).

Inschrijven als reseller ergens kan ook.

smurf
14/09/05, 10:37
ICANN heeft nog enkele financiële en andere voorwaarden waar je aan moet voldoen... €2500 op tafel leggen is zo ook nog niet voldoende voor alle TLD's.

Rik
14/09/05, 10:40
Ik denk dat TS gewoon al zijn domeinen op hun naam wenst, ook als registrar. Lid worden van SIDN is dan de enige optie (betreffende .nl's).

Fantus
14/09/05, 11:47
Bedankt voor de reacties. Ik heb weer verder gezocht maar ben er niet zeker van wat ik nou precies moet doen.

Om wat gedetaileerder te zijn, ik heb een dedicated server van flexservers.nl. Mijn oude host heeft een domeinnaam geregistreerd welke ik wil verhuizen naar mijn dedicated server. Na de verhuisberichten gebeurde er weinig, dus heb ik contact opgenomen met flexservers. Zei vertelde me dat ik als eigenaar van een dedicated server me moet inschrijven als host voordat ik domeinnamen kan aannemen. In principe verhuis ik het domeinnaam dus van mijn oude host naar mezelf. Hiervoor schijnen er formulieren te bestaan, maar waar is de vraag.

Rik
14/09/05, 12:06
voor welke extenties ?

Puur .nl of ook anderen ? (.com, .net etc.)

®on
14/09/05, 12:12
Origineel geplaatst door Fantus
Om wat gedetaileerder te zijn, ik heb een dedicated server van flexservers.nl.
Ik neem aan dat je daarbij nameservers en IP's als info verstrekt gekregen hebt?

Voeg het domein toe aan je DNS. Doe een controle hier: http://www.nic.nl/nameservercheck.php?domain=&primary=&primary_ip=&second1=&second1_ip=&second2=&second2_ip=&submit=Verzend
Krijg je foutmeldingen: los deze dan eerst op.
Vervolgens check je hier de whois gegevens van het domein: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?domein=&Submit.x=10&Submit.y=9&Submit=Submit
De "Registrant" is gemachtigd het domein te verhuizen met gebruik van de juiste formulieren: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,385,,,,_nl-domeinnamen.html (registratiecontract en verhuisformulier heb je nodig).

Zoek een registrar bij wie je je domeinnamen wil gaan registreren en fax daar de formulieren heen.

Ik ga uit van .nl registraties en verhuizingen, aangezien je van "formulieren" spreekt en ik geen andere extensies ken die vergelijkbaar aan .nl werkt.

Fantus
14/09/05, 13:47
Dat is precies het punt headout, ik wil zelf de registrar zijn voor domeinnamen. Dat is althans wat flexservers me heeft verteld. Ik kan geen domeinnamen verhuizen tenzij ik zelf de host ben. Nou zet ik mijn vraagtekens hierbij, maar goedgelovig als ik ben probeer ik nu uit te vogelen hoe ik dit voor elkaar krijg.

Het liefst ook .com adressen, maar iets zegt me dat dit lastig gaat worden, gezien jullie vraag ernaar.

Fantus
14/09/05, 14:22
Ik ben iets verder inmiddels. Openprovider biedt wat ik zoek. Het volgende probleem is erachter komen wat mijn nameservers zijn...

Bedankt voor alle antwoorden dusver, dit is een interesant forum.

Luuc
14/09/05, 15:13
Origineel geplaatst door Fantus
Ik ben iets verder inmiddels. Openprovider biedt wat ik zoek. Het volgende probleem is erachter komen wat mijn nameservers zijn... Nameservers dien je in te stellen, anders blijf je zoeken ;)

webster
14/09/05, 15:18
Het boek "Webhosting voor Dummies".

Een echte aanrader, geloof me. Er gaat een wereld voor je open.

Succes, 'Collega'

ExOrDuS
14/09/05, 19:06
Origineel geplaatst door webster
Het boek "Webhosting voor Dummies".

Een echte aanrader, geloof me. Er gaat een wereld voor je open.

Succes, 'Collega'

En die is zeker via TimeLife te bestellen ;-)