PDA

Bekijk Volledige Versie : KRITIEK / SPOED: nieuwe voeding of vervangende server



Glenn
14/09/05, 01:29
Vanwege een overleden voeding zoek ik met spoed een nieuwe voeding (250 watt) voor een procase 1U kast. De voeding zit aan de voorkant van de kast, maar aan de achterkant komt de stroom binnen.

OF

Tijdelijk (max een week) een vervangende server waar ik een IDE schijf in kan hangen zodat de sites + mail die ik draai gewoon verder kunnen draaien. Specs zijn niet heel belangrijk, als het maar werkt!! (windows 2003).

Ik ben nu in Redbus, graag bellen KNIP. Als je dit 's ochtends leest, ook graag contact!

Glenn
14/09/05, 02:17
De hoop dat dit vanavond nog geregeld kan worden is opgegeven. Mobiel blijft aan, ik ben bereikbaar. Vraag geld nog steeds, wie mij enigszins kan helpen, reageer.

Glenn
14/09/05, 03:27
Het betreft de volgende voeding (zie plaatje):

Type is P1A-6250P. Helaas wordt deze volgens Google alleen geleverd door Amerikaanse bedrijven. Wie o wie kan me deze of vergelijkbare voeding aanbieden? (250 watt).

Glenn
14/09/05, 09:35
Update: het typenummer bij Procase Nederland is PIZ1015. Wellicht dat dit helpt?

Zodirect neem ik contact op met Procase, maar misschien heeft iemand deze voeding nog liggen?

JayvD
14/09/05, 09:42
Ik weet dat Alternate.nl en Informatique.nl beide procase spullen kunnen leveren, moet je ze even bellen of ze die voor jouw kunnen bestellen. Neemt meestal 5/6/7 dagen in beslag voordat je hem hebt (procase werkt niet in het weekend).

Glenn
14/09/05, 09:48
Dank bombmail. Ik kwam ze toevalligerwijs net tegen. Rechtstreeks met kvk bestellen is ook mogelijk bij Procase, dat is opzich geen probleem.

De vraag is of Procase deze op voorraad heeft.

JayvD
14/09/05, 10:04
Origineel geplaatst door Glenn
Dank bombmail. Ik kwam ze toevalligerwijs net tegen. Rechtstreeks met kvk bestellen is ook mogelijk bij Procase, dat is opzich geen probleem.

De vraag is of Procase deze op voorraad heeft.

Tot nu toe ben ik nog nooit op iets gestuit daaro dat ze het niet hadden, goed georganiseerd daaro. :)

jurrian
14/09/05, 10:20
IK weet niet hoe goed je relatie is met de hoster waar deze server staat... anders kun je misschien overwegen het deksel open te laten en er tijdelijk een desktop-voeding in te hangen.

JayvD
14/09/05, 12:12
Origineel geplaatst door jurrian
IK weet niet hoe goed je relatie is met de hoster waar deze server staat... anders kun je misschien overwegen het deksel open te laten en er tijdelijk een desktop-voeding in te hangen.

Bij een 1U server is het niet aangeraden om hem open te laten, je verpest er een groot deel van je airflow mee.

NextIT
14/09/05, 12:16
Origineel geplaatst door Bombmail


Bij een 1U server is het niet aangeraden om hem open te laten, je verpest er een groot deel van je airflow mee. Volgens mij valt dat in dit geval wel mee. De dwars voor de ventilatoren geplaatste geheugenbankjes doen vermoeden dat dit gewoon een desktop moederbord is :)

PowerSp00n
14/09/05, 15:48
Origineel geplaatst door Bombmail


Bij een 1U server is het niet aangeraden om hem open te laten, je verpest er een groot deel van je airflow mee.

Daarom staat er ook tijdelijk...

JayvD
14/09/05, 20:12
Origineel geplaatst door PowerSp00n


Daarom staat er ook tijdelijk...
Als je passive koelt heb je een groot probleem ook al is het maar tijdelijk. :p

Glenn
17/09/05, 22:38
Inmiddels is het allemaal gelukt en draai ik tijdelijk op een leenserver van mn werk.

TransIP was zo genegen om me verder te helpen bij het bestellen van de nieuwe voeding + case. Topic mag op slot en mijn telefoonnummer mag verwijderd worden.