PDA

Bekijk Volledige Versie : Klanten "oplichten" door valse netwerk info



Wido
13/09/05, 20:45
Hallo,

In het Linkup (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=76092) draadje kwam naar voren dat zij helemaal niet over het netwerk beschikken dat ze claimen te hebben.

Ze zeggen bijvoorbeeld te draaien op Juniper routers, maar dat blijken gewoon zebra routers te zijn?

Zo is er ook flinke verwarring over de peering en transits die ze hebben.

Nu vraag ik me af: Mag dit zomaar? Mag je maar alles op je site zetten en uiteindelijk je klanten dat niet bieden?

Stel een klant neemt een rack met 10mbit af en daarbij 2 100mbit verbindingen. Op je site zet je dat je wel 10 verschillende transits hebt en dat dat allemaal dikke gigabit lijnen zijn.

Vervolgens blijk je te beschikken over een 100mbit AMS-IX verbinding en dan nog een AboveNet verbinding.

Je klant krijgt wat hij besteld heeft, namelijk zijn rack met 10mbit en twee keer 100mbit uplink.

Hoe steekt dat nu in elkaar? Licht je je klant zo op of is dit een valkuil in de Nederlandse wet?

Stewie
13/09/05, 21:07
De keuze voor een provider maak je op basis van het netwerk, het datacentrum en de aanvullende diensten.
Je kan het contract per direct ontbinden indien de provider je foutief voorligt over één van de onderdelen waarop je de keuze baseert.

Stel je voor: je kiest voor Provider X in Redbus, en de provider plaatst je ergens op een zolderkamer, dan is dat toch geheel onacceptabel?

Wido
13/09/05, 21:14
Ja, dat denk ik ook.

Maar je krijgt in theorie je geleverde dienst, je rack met 10mbit.

Alleen inderdaad, je bent door valse voorlichting binnen gehaald.

Beschermd de Nederlandse wet je hier tegen?

JayvD
13/09/05, 21:17
Wido zou ik mogen weten waarom je deze topic start?
Je zit niet in het Linkup netwerk...

Iedereen weet ondertussen wel dat het niet altijd helemaal pluis is altijd bij linkup..

Stewie
13/09/05, 21:18
Nee, je krijgt niet de geleverde dienst. De netwerk snelheid doet er namelijk niet toe, die is zoals opgegeven. Maar als jij 10 mbit ProServe besteld en je krijgt 10 mbit Leaseweb, dan is dat heel anders en rechtvaardigd het prijsverschil absoluut niet.

(niets negatiefs over genoemde netwerk, puur als voorbeeld)

tjip
13/09/05, 21:19
Ik begreep dat linkup momenteel met hun ams-ix uplink bezig is en daarvoor tijdelijk een zebra router heeft opgezet.

Volgens mij geeft Linkup zelf helemaal geen verkeerde info.

Ik denk dat dit allemaal wordt gedaan door mensen die niet eens klant zijn van linkup.

Wido
13/09/05, 21:28
Origineel geplaatst door Bombmail
Wido zou ik mogen weten waarom je deze topic start?
Je zit niet in het Linkup netwerk...

Iedereen weet ondertussen wel dat het niet altijd helemaal pluis is altijd bij linkup.. Ik ben inderdaad geen klant van ze, maar dit is iets wat bij mij begon te dagen.

Daarom wil ik weten hoe de wet hier over in elkaar steekt.

massie5
13/09/05, 22:03
"Volgens mij geeft Linkup zelf helemaal geen verkeerde info."

Hoe kun je dat nou weten?

feit: ze hebben zebra routers
geen feit: ze hebben juniper/cisco routers

dat dit tijdelijk zou zijn waar heb je dat vandaan? ik baseer t verhaal liever op feiten.

prelude
13/09/05, 22:06
Ik ben bang dat in de algemene voorwaarden van de meeste provider, incl. linkup een sectie is opgenomen waarin gesteld wordt dat je geacht wordt eventuele gebreken schriftelijk te melden en dat de provider zichzelf dan de tijd gunt dit te maken en dat je pas DAARNA hun in gebreke kunt stellen en op kan zeggen.

Linkup hanteerd 30 dagen herstel tijd (nogal wat voor een ISP, in internet land rekenen we in unix time stamps ( dus seconden ) niet in 30 dagen! Vervolgens mag je je contract opzeggen met de gebruikelijke 30 dagen opzeg termijn.

Ik weet niet beter dan dat dit legitiem is, maar iemand met echt kennis van zaken (juridisch?) mag wmb eens reageren, want dit is belangrijke info en omdat het nu door linkup perikelen opgebracht is maakt het niet een minder valide onderwerp

Wido
13/09/05, 22:09
Het is niet de bedoeling om hier nu over Linkup te gaan babbelen.

Ik heb het hier in het algemeen over dit soort zaken.

Je wordt dus verkeerd voorgelicht over de infastructuur en vervolgens sta je daar.

Wat dan? Kan je dan zo er mee stoppen en ze geen rooie cent mee betalen?

Dát is mijn vraag, niet een linkup soap hier starten.

Topservers
13/09/05, 22:29
In theorie is dit valsheid in geschriften. En je hebt onder valse voornemingen dan een product afgenomen.

Beide lijken me genoeg om tot contract ontbinding te gaan.

tjip
13/09/05, 23:02
Origineel geplaatst door massie5
"Volgens mij geeft Linkup zelf helemaal geen verkeerde info."

Hoe kun je dat nou weten?

feit: ze hebben zebra routers
geen feit: ze hebben juniper/cisco routers

dat dit tijdelijk zou zijn waar heb je dat vandaan? ik baseer t verhaal liever op feiten.

Ik heb bewust in mijn post "ik denk" en "volgens mij" geschreven. Ook lees je niet hemaal goed.

Want zoals ik al eerder heb geschreven: Ik begreep dat ze een tijdelijke ams-ix zebra router hebben, rest van de routers zijn niet zebra. Kan je zelf controleren ;) Aangezien ze zelf ook melden bezig te zijn met ams-ix kan je ervanuit gaan dat zebra tijdelijk is.

En ontkennen ze dat ze een amsix zebra router draaien op dit moment? Nee! Dus plz. Grow up.

Ahead-IT
13/09/05, 23:11
Volgens mij kun je zelfs de betaalde bedragen terugvorderen + een schadevergoeding eisen als je kan aantonen dat je schade hebt geleden, daar je nooit gekregen hebt waarvoor je betaalde. Als echter in het contract alleen staat "100Mbit aansluiting" zonder de gehele netwerbeschrijving, dan heb je geen poot om op te staan.

massie5
13/09/05, 23:18
you should check your facts tjip.. ze geven helemaal niet aan dat ze ergens mee bezig zijn. De werkzaamheden zijn al gedaan!

Stewie
13/09/05, 23:19
Origineel geplaatst door Ahead-IT
Volgens mij kun je zelfs de betaalde bedragen terugvorderen + een schadevergoeding eisen als je kan aantonen dat je schade hebt geleden, daar je nooit gekregen hebt waarvoor je betaalde. Als echter in het contract alleen staat "100Mbit aansluiting" zonder de gehele netwerbeschrijving, dan heb je geen poot om op te staan. Jawel, want je kiest voor hun product (netwerk/datacentrum/diensten).

Als je bij de Mercedes een Mercedes auto met 4 wielen besteld, dan ga je ervanuit dat je een Mercedes krijgt. Dat is redelijkerwijs aan te nemen. Dan krijg je geen Ford.
Als je 100 mbit besteld bij netwerkleverancier level3, dan krijg je 100 mbit level 3 bandwith, niet 100 mbit van een andere leverancier. Je kiest namelijk niet voor niets voor die ene aanbieder.

Dus als je kan bewijzen dat jij niet krijgt waarvoor je getekend hebt, dan kan je zonder problemen en zonder mogelijkheid tot reparatie het contract ontbinden. En wat de andere partij in hun AV hebben staan, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wetboek eerst, dan pas contract en AV.

IceHosting
13/09/05, 23:27
Feit is wel dat je binnengehaald word met mooie praatjes bij linkup. Het komt nu pas naar boven omdat er vele mensen nu linkup horen.

Toen ik Reinier (voor het bestellen van mijn rack daar) sprak, vertelde hij mij dat ze 6 uplinks hadden etc. Maar toen mijn klant hier op wht voor het eerst een aanbieding had gepost, werd het bericht verwijderd doordat netwerk gegevens niet klopte.
Heb toen Reinier weer gevraagd wat er mis mee was. En hij vertelde dat ze de lijnen wel hadden liggen alleen niet voor colocatie beschikbaar hadden gesteld blablabla. En dat ik voortaan moest adverteren zonder netwerk gegevens.
Had daarna nog een paar keer gevraagd wat er precies lag, maar dat was ook niet echt helder.

Ik dacht toen, mwa oke dan. Maar als je nu ziet wat ze in werkelijkheid hebben...

Ben blij dat ik nu in een veel beter netwerk zit.

euro-access
13/09/05, 23:52
En daarom is het keurmerk uitgevonden....

En laten we eerlijk zijn. iedereen hier op wht kan dingen roepen
die heeft dit en die heeft dat.

er moet 1 topic zijn met netwerk info die alleen door wht aangepast kan worden waarbij alleen de noc van het bedrijf naar wht kan mailen voor aanpassingen. met eventueel de /30 erbij zodat controlle mogelijk is.

Maar ook kunnen bedrijven zich provileren door in de aanbiedingen de router te beschrijven.

Marcelll
14/09/05, 00:03
Origineel geplaatst door euro-access
En daarom is het keurmerk uitgevonden....

En laten we eerlijk zijn. iedereen hier op wht kan dingen roepen
die heeft dit en die heeft dat.

er moet 1 topic zijn met netwerk info die alleen door wht aangepast kan worden waarbij alleen de noc van het bedrijf naar wht kan mailen voor aanpassingen. met eventueel de /30 erbij zodat controlle mogelijk is.

Maar ook kunnen bedrijven zich provileren door in de aanbiedingen de router te beschrijven.

Hahaha "het keurmerk" laat ik daar maar niet over gaan beginnen :)

Pak het contract erbij zou ik zeggen, vaak staan daar specificaties in over het desbetreffende netwerk.

Unixboy
14/09/05, 00:15
Origineel geplaatst door euro-access

er moet 1 topic zijn met netwerk info die alleen door wht aangepast kan worden waarbij alleen de noc van het bedrijf naar wht kan mailen voor aanpassingen. met eventueel de /30 erbij zodat controlle mogelijk is.


De daadwerkelijke netwerkcapaciteiten van elke provider zullen in kaart moeten worden gebracht.

Het WHT Netwerk team (iets wat misschien nog moet worden aangesteld) zou onafhankelijk onderzoek moeten doen naar het niet of wel hebben van Transits / Peerings.

Om dit soort "fratsen" te voorkomen op WHT.

ProServe
14/09/05, 00:38
Origineel geplaatst door tjip
Ik begreep dat linkup momenteel met hun ams-ix uplink bezig is en daarvoor tijdelijk een zebra router heeft opgezet.

En waarom geef je die Zebra doos dan een fake Juniper mac adres? Dat gaat niet perongeluk, en is ook niet "default".

XF-RICK
14/09/05, 00:44
Origineel geplaatst door euro-access
En daarom is het keurmerk uitgevonden....

En laten we eerlijk zijn. iedereen hier op wht kan dingen roepen
die heeft dit en die heeft dat.

er moet 1 topic zijn met netwerk info die alleen door wht aangepast kan worden waarbij alleen de noc van het bedrijf naar wht kan mailen voor aanpassingen. met eventueel de /30 erbij zodat controlle mogelijk is.

Maar ook kunnen bedrijven zich provileren door in de aanbiedingen de router te beschrijven.

Groot gelijk, besides waarom zou je over je uplinks liegen als je zeker bent van het product dat je verkoopt?

Bij twijfel probeer je dus een ander plaatje te maken voor je klanten. Tuurlijk wil een salespersoon het plaatje altijd iets kleurrijker maken, maar liegen is iets anders.

Unixboy
14/09/05, 00:54
Origineel geplaatst door XF-RICK


Groot gelijk, besides waarom zou je over je uplinks liegen als je zeker bent van het product dat je verkoopt?

Bij twijfel probeer je dus een ander plaatje te maken voor je klanten. Tuurlijk wil een salespersoon het plaatje altijd iets kleurrijker maken, maar liegen is iets anders.

Liegen tegenover klanten / potentieele klanten heeft nooit zin natuurlijk.

Korte off-topic:
Als het zebra is dan verklaard het misschien alle problemen die ze reeds ondervonden hebben. (Maar dit even terzijde en laten we verder bij dit draadje blijven).

MikeN
14/09/05, 00:58
Origineel geplaatst door ProServe


En waarom geef je die Zebra doos dan een fake Juniper mac adres? Dat gaat niet perongeluk, en is ook niet "default".
Ams-ix port security omzeilen? :)

Cliff
14/09/05, 09:55
Origineel geplaatst door MikeN

Ams-ix port security omzeilen? :)

Waarom omzeilen als je het AMS-IX noc gewoon kunt vragen om de limiet tijdelijk op meer als1 te zetten.

Maarja dit hele topic is al een keer eerder hier geweest. En vandaar is destijds het 'Netwerken' topic ingevoerd, echter word dit amper geupdate en daardoor is het waaaardeloos.

crazycoder
14/09/05, 12:25
Origineel geplaatst door Wido
Nu vraag ik me af: Mag dit zomaar? Mag je maar alles op je site zetten en uiteindelijk je klanten dat niet bieden?

Stel een klant neemt een rack met 10mbit af en daarbij 2 100mbit verbindingen. Op je site zet je dat je wel 10 verschillende transits hebt en dat dat allemaal dikke gigabit lijnen zijn.

Vervolgens blijk je te beschikken over een 100mbit AMS-IX verbinding en dan nog een AboveNet verbinding.

Je klant krijgt wat hij besteld heeft, namelijk zijn rack met 10mbit en twee keer 100mbit uplink.

Hoe steekt dat nu in elkaar? Licht je je klant zo op of is dit een valkuil in de Nederlandse wet?
Opletten wat er in het contract staat... Vragen over uplinks etc etc voor de door jou te bestellen faciliteiten per e-mail sturen en aangeven dat het belangrijk is voor de beslissing.
Als men dan foutieve informatie geeft geloof ik niet dat je ze 30 dagen hoef te geven om het te fixen. Ik denk dan ook niet dat je jezelf aan een opzegtermijn hoef te houden.

Als je in een dergelijke situatie kom doe je er goed aan eerst een advokaat te raadplegen.. Sluit je een contract af waar veel geld mee gemoeid is dan is dat in ieder geval slim om het door een jurist door te laten nemen.. Of vraag een proefplaatsing..

Verder.. als je een partij niet vertrouw doe er dan gewoon geen zaken mee. Je kan bij meer dan genoeg bedrijven om het even wat huren/kopen..

Mcappucino
14/09/05, 13:10
Allereerst zie ik geen verschil tussen gebruik van Switches met routing capability (zoals foundry) of een aantal goed geconfigureerde software (Zebra, Quagga) routers, natuurlijk is er een verschil tussen Juniper/Cisco vs Foundry Switch als router of Software router, maar ook dat verschil komt pas naar voren bij hoge verkeersvolumes, erg veel PPS of een DDOS (en dat laatste is nog af te vangen door mitigation hardware)

Maar om terug te komen op het topic, ja valse informatie vanuit je aanbieder is puur slecht. Iedereen zou gelijk wegmoeten gaan bij dez e partijen, inpakken en wegwezen.

Dat gezegd: Wido jij staat bij Reasonnet, volgens hun eigen claims op http://www.reasonnet.com link: services

Beschikken zij over het volgende netwerk:


T-Systems
Level(3)
AMS-IX/NL-IX
LINX / LIPEX /MAE WEST
Interoute
KPN
FLAG
EN MEER ;)

Dus ik dacht ah heb toch tijd..


http://www.mae.net/fac/mae-west-members.htm

Geen reasonnet, eerste leugen

http://www.linx.net/www_public/our-members

Weer geen Reasonnet, leugen nummer twee

KPN Eurorings:

traceroute to www.reasonnet.nl (195.234.173.100), 30 hops max, 40 byte packets
1 obl-rou-1003.NL.eurorings.net (134.222.228.13) 3.221 ms asd2-rou-1012.NL.eurorings.net (134.222.230.2) 0.959 ms 0.948 ms
MPLS Label=109552 CoS=0 TTL=1 S=1
2 ledn-rou-1001.NL.eurorings.net (134.222.230.77) 2.628 ms asd-s4-rou-1001.NL.eurorings.net (134.222.230.222) 4.768 ms ledn-rou-1001.NL.eurorings.net (134.222.230.77) 1.433 ms
MPLS Label=119664 CoS=0 TTL=1 S=1
3 134.222.129.6 (134.222.129.6) 4.623 ms asd-s4-rou-1001.NL.eurorings.net (134.222.230.206) 3.331 ms 134.222.129.6 (134.222.129.6) 4.661 ms
4 jointtransit.reasonnet.com (217.170.0.178) [AS 24785] 4.875 ms 5.006 ms 4.968 ms
5 jointtransit.reasonnet.com (217.170.0.178) [AS 24785] 3.572 ms 3.652 ms hostlab.nl (195.234.173.100) [AS 25525] 5.089 ms


Komt binnen via Joint Transit, ook geen KPN.

Daar heb ik het maar even bij gelaten, als we harder gaan graven vinden we vast wel een extra missende uplink en/of valse informatie.

Snel inpakken en wegwezen daar dus Wido ;)

®on
14/09/05, 13:18
Origineel geplaatst door Mcappucino
Dus ik dacht ah heb toch tijd..
Je kloon heeft tijd genoeg? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand met 1 bericht gelijk ff zo binnen komt vallen.....

Maar, ja, het is deels (let op deels!) toch al weer een "hoe bash ik mijn concullega nog net wat meer dan ik al heb gedaan"-topic geworden, dus who cares?

Mcappucino
14/09/05, 13:23
Het gaat over valse netwerk informatie. Ik vrees dat de meeste providers die verstrekken.

Eigenlijk geloof ik alleen nog maar netwerken die alles (Looking glass, stats) online gooien voor iedereen te bekijken.

Wido
14/09/05, 14:28
Waarom leren mensen niet lezen?

Ik haalde dit topic aan de hand van Linkup aan, maar het is niet de bedoeling hier een linkup draadje van te maken.

Ik wil ook helemaal niet naar een andere colo boer, Reasonnet bevalt me prima.

Ik vraag alleen in het algemeen, als je vals wordt voorgelicht over netwerk informatie, is dat een reden tot contract ontbinding?

@Mcappucino, ik blijf bij Reasonnet en de info die ze mij geven is correct.

Mcappucino
14/09/05, 14:33
De informatie die zij geven op hun publieke website is niet correct. Daar gaat het toch over?

Wido
14/09/05, 14:37
Origineel geplaatst door Mcappucino
De informatie die zij geven op hun publieke website is niet correct. Daar gaat het toch over? Ja, maar.

Destijds (1.5 jaar geleden) toen ik daar heen ging kreeg ik andere informatie. Die klopt en dus ik ben goed voorgelicht.

veenman
14/09/05, 14:42
Als ze niet verbonden zijn met de genoemde netwerken en de dienst die ze je verkopen daar wel op gebaseerd is, dan wijkt dat af van de specificaties van de dienst die je inkoopt.

Vergelijk het met een ander soort netwerk, de waterleiding, als ik 10 liter/minuut water uit de bar-le-duc bron afneem, en als ik wordt aangesloten komt er 10 liter/minuut gezuiverd rijnwater uit mijn kraan, dan wordt toch ook niet de ingekochte dienst niet volgens de specificaties geleverd. Ik krijg 10 liter/minuut water uit mijn kraan, maar niet het water dat ik besteld heb.

Het lijkt me zo klaar als een klontje. Echter is er 1 maar, als ze in hun algemene voorwaarden hebben staan dat de netwerken aan verandering onderhevig zijn of een andere clausule die op het zelfde neer komt dan wordt het een zaak voor de rechter ofdat een dergelijke clausule niet te veel bezwarend is cq. het product niet te veel van de specificaties afwijkt.

Wido
14/09/05, 14:50
Tnx Skunkah, verhelderend antwoord :)

P.S. Ik heb ook die petitie getekend ;)

Mcappucino
14/09/05, 16:37
Maar is valse netwerk info dan eigenlijk ook zoiets, dat als je als hostboer het netwerk van je coloboer omschrijft als jou netwerk en jou verbindingen?

Ik vind van wel. Veel hosters plaatsen "hun" netwerk informatie alsof ze zelf het netwerk beheren maar heel stiekum nemen ze gewoon colocatie diensten af van een andere partij.

Wat vind jij daar nu van Wido?
Wat vinden we er allemaal van?

En om ook weer terug te komen op het topic.

Sommige hosters/colocatie providers presenteren de Bigiron als een router, dat is natuurlijk niet zo:

http://www.foundrynet.com/products/l3backbone/bigiron/index.html


Een Foundry Netiron daarentegen is wel een router:

http://www.foundrynet.com/products/routers/netiron/index.html

Maar om te zeggen dat je bijvoorbeeld gebruik maakt van de foundry bigiron router is pure misleiding, het is een switch met wat routing mogelijkheden, maar het is geen pure router.

Wido
14/09/05, 17:20
Reinier, die kloontjes zijn leuk allemaal. Maar post gewoon onder je eigen naam als je hier post.

Als dit een bash topic moet worden, geen zin in.

Je probeert nu het verhaal een wending te geven die jou in je voordeel is. Een in het nauw gedreven kat.........

Overigens, ik zeg nergens dat het ons netwerk is, we maken er gebruik van. Dát staat. Begrijpend lezen is ook een vak.

Mcappucino
14/09/05, 17:59
Ik ben geen Reinier en probeer je niet onderuit te halen, maar nu ik dan toch op je site kijk:

"Verbindingen
In Nederland zijn al onze verbindingen redundant, dat houdt in dat als een van
onze verbindingen weg mocht vallen dat de andere verbindingen dit overnemen,
zodat u hier niets van merkt. Wij beschikken over de volgende verbindingen:"

Al "onze" verbindingen zijn redundant.

Anyway het was geen aanval op je, maar nu kan ik slechts constateren dat je je schuldig maakt aan hetzelfde als Linkup, evenals je leverancier Reasonnet.

Overigens ben ik zelf ook niet altijd vrij van die zonde hoor.

Netter is als je zegt: we beschikken over 100 mbit of 1 gigabit (whatever) naar onze leverancier Reasonnet, zij beschikken over de volgende verbindingen:

(en dan graag al die private peerings eruit halen, wat heb je nu aan 1 gigabit naar Eweka ;), leuk voor usenet maar verder.)

Als je denkt dat ik een verdediging van Linkup ben, niets is minder waar, ik ben een van de personen die een feestje zou vieren op de dag dat ze failliet gaan, ben overigens al aan het voorbereiden;)

Wido
14/09/05, 18:03
De verbindingen die we hebben zijn redundant, dus dat verhaaltje klopt gewoon.

Anyway, onze site gaat toch met enkele dagen vernieuwd worden.

Die private peerings zijn er, dus daar kan gebruik van worden gemaakt.

http://noc.eweka.nl/lg/ < 85.92.129.100

Triloxigen
14/09/05, 18:07
Het is correct nederlands om "onze" te gebruiken als je het huurt of er gebruik van maakt.
Het is alleen geen eigendom..

(Als je een leaseauto hebt, is dat ook jou auto. Als je een vakantiewoning huurt is dat jou woning)

Mcappucino
14/09/05, 20:15
Ja maar als je een verbinding via een andere partij hebt, dan is het niet jou verbinding.

Als ik verbonden ben met een transit provider, ben ik feitelijk verbonden met alles en iedereen, maar ik huur nog steeds een lijntje naar 1 provider.

Dus je kunt het beste aangeven dat je verbonden bent met een provider, dat die zelf weer verbonden is met allerlei andere providers is verder niet relevant.

ju5t
14/09/05, 20:35
Origineel geplaatst door Mcappucino
Ja maar als je een verbinding via een andere partij hebt, dan is het niet jou verbinding.

Als ik verbonden ben met een transit provider, ben ik feitelijk verbonden met alles en iedereen, maar ik huur nog steeds een lijntje naar 1 provider.

Dus je kunt het beste aangeven dat je verbonden bent met een provider, dat die zelf weer verbonden is met allerlei andere providers is verder niet relevant.

Zelfde verhaal als met het huren van een huis, auto enzovoort, komt toch echt op hetzelfde neer.

Het is juist relevant waar die verbindingen heenlopen. Of laat jij je klanten fijn zelf uitzoeken? Die verwachten ook informatie voorziening en niet een puzzle.

Op basis van foute informatie verschaffing ten tijde van aankoop kun je je contract wel ontbinden. Daar kunnen de algemene voorwaarden van een bedrijf verder weinig tegen doen.

eMiz0r
14/09/05, 21:24
Binnenhalen onder valse voorwendselen lijkt me niet bepaald toegestaan door de wet :p Geen AV die daar iets aan kan veranderen.

Pantsy
14/09/05, 21:39
Houden we het wel netjes mensen? .. voordat het weer de verkeerde kant uit gaat.

massie5
14/09/05, 23:57
gaat allemaal een beetje te ver zo inderdaad.

iemand heeft het al eens eerder gezegd, het lijkt me het beste als er ooit een plan wordt uitgewerkt om uit te zoeken of de ISPs inderdaad werkelijk de infrastructuur hebben zoals ze deze verkopen. We hebben inmiddels met zekerheid vastgesteld dat een aantal ISPs dit niet doen.

We nemen Linkup gewoon als voorbeeld, ongetwijfeld lezen ze hier ook mee en ik hoop van harte dat ze hun website gaan aanpassen EN hier gaan reageren EN de huidige klanten zullen informeren over hoe het nou allemaal daadwerkelijk in elkaar steekt.

Na Linkup zullen er ongetwijfeld meer volgen. Als ik zo eens even rondneus heb ik het idee er best veel providers zijn die potentiele klanten misinformeren over haar infrastructuur. Het is immers moeilijk te controleren. Wie komt er nou op het idee om naar de routers te telnetten? Inmiddels hebben ze die ams-ix router bij Linkup weer dichtgetimmerd, poortje 22 is netjes gesloten dus kun je ook niet meer zo makkelijk zien wat voor router dat nou eigenlijk is. Met andere woorden; wie weet zijn er wel veel meer Zebra routers met een gespoofed ip en gaan wij er allemaal maar gezellig van uit dat Leaseweb (slechts een voorbeeld) dure routers heeft hangen. Waarom mensen vaak vol lof over Leaseweb zijn weet ik niet, ik ben zelf totaal niet te spreken over de performance en de service van Leaseweb, dus wie weet wat daar en bij al die andere providers nog allemaal voor addertjes schuilen.

Ik denk dat we al snel genoeg weten welke providers er verkeerd bezig zijn; de providers mailen met dit verhaal en of ze bevestigen dat hun infrastructuur zoals die op de website wordt beschreven ook daadwerkelijk overeenkomt met de werkelijkheid. Als ze daar moeilijk over doen weet je al voldoende. Doen ze er niet moeilijk over dan vraag je door naar de details en eventueel een keer d'r langs rijden om alles te controleren.

Lijkt me al met al een uitermate boeiend project. Er gaat immers veel geld om in de hostingwereld en veel beginnende bedrijfjes moeten niet de dupe worden van (bewust) verkeerd verstrekte informatie.

Merlijn
15/09/05, 00:55
Lijkt me ook wel een goed idee. Verkoop is vaak ook een praatje verkopen, en verbindingen die er nog niet zijn erbij betrekken alsof je ze al hebt. Ben het al zeer vaak tegengekomen dat partijen doen alsof er meer dan er werkelijk is. Controleren van zal in de praktijk niet zo'n probleem zijn, aangezien de meeste grote transit leveranciers wel een looking glass hebben.

NB-Gerd
15/09/05, 18:21
Wat een onzin weer allemaal.
Is het webhostingtalk nog niet duidelijk dat dit soort berichten niet gewenst zijn.
Tevens blokkeren jullie bijna alle topics na een x aantal berichten en topics over linkup laten jullie eindeloos staan!

Dit is gewoon de zoveelste flame richting linkup.
En wat de mensen zeggen is ook nog es uit de duim gezogen want er staan wel degelijk sisco en juniper routers.

Als je nog nooit in de prive suite bent geweest waarom trek je dan hier je mond open?

gal gal en nog es gal (zeer kinderachtig)


Het is door een aantal reacties toch wel zeer duidelijk dat dit een aanval is op linkup (onterecht)

verkoop praatjes zijn altijd mooier dan de waarheid.....
Tevens veranderd er zoveel in een netwerk dat de verhalen wel eens afwijkend kunnen zijn...

DUS SLUITEN DIE HAP!

Dune
15/09/05, 19:02
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat een onzin weer allemaal.
Is het webhostingtalk nog niet duidelijk dat dit soort berichten niet gewenst zijn.
Tevens blokkeren jullie bijna alle topics na een x aantal berichten en topics over linkup laten jullie eindeloos staan!

Dit is gewoon de zoveelste flame richting linkup.
En wat de mensen zeggen is ook nog es uit de duim gezogen want er staan wel degelijk sisco en juniper routers.

Als je nog nooit in de prive suite bent geweest waarom trek je dan hier je mond open?

gal gal en nog es gal (zeer kinderachtig)


Het is door een aantal reacties toch wel zeer duidelijk dat dit een aanval is op linkup (onterecht)

verkoop praatjes zijn altijd mooier dan de waarheid.....
Tevens veranderd er zoveel in een netwerk dat de verhalen wel eens afwijkend kunnen zijn...

DUS SLUITEN DIE HAP!

Mij staat iets bij van een ander topic waarin jijzelf behoorlijk linkup zwart liep te maken... Hoe bedoel je omgedraaid als een blad aan een boom?

Verder: zoals de topicstarter zelf ook al aangaf, is dit hele topic niet tegen linkup gericht, maar werd hij alleen maar op het idee gebracht na het verhaal in het linkup topic.

Om on-topic te blijven: natuurlijk kan netwerk info tijdelijk afwijken van de werkelijkheid, als er net nieuwe transits toegevoegd zijn bijvoorbeeld. Maar als dit lang het geval is, zoals een eerder voorbeeld aangaf soms zelfs al anderhalf jaar, dan vind ik dit misleiding en zou ik zeker mijn AV eens na gaan lezen of dit tot contractontbinding kan leiden mocht ik van deze foute informatie last ondervinden.

crazycoder
15/09/05, 19:10
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wat een onzin weer allemaal.
gal gal en nog es gal (zeer kinderachtig)

Het is door een aantal reacties toch wel zeer duidelijk dat dit een aanval is op linkup (onterecht)

verkoop praatjes zijn altijd mooier dan de waarheid.....
Tevens veranderd er zoveel in een netwerk dat de verhalen wel eens afwijkend kunnen zijn...

DUS SLUITEN DIE HAP!
Zonder te bashen meen ik te mogen stellen dat jij de laatste bent die dit soort berichten moet posten. Je weet zelf wel waarom.

De vraag is volkomen legitiem. Linkup is hier slechts als voorbeeld genoemd omdat vermoed wordt dat hun gegevens niet helemaal correct zouden zijn..
De discussie die eruit voorvloeit is af en toe minder fraai. Het is jammer dat een dergelijke discussie schijnbaar niet gevoerd kan worden zonder hierbij namen te noemen.
Dat is met name jammer omdat er dan 'op de man' gespeeld gaat worden wat de discussie niet ten goede komt.

Nogmaals, de vraag is vokomen legitiem, de concurentie is erg heftig. Wie dan verkeerde (of valse) informatie op de website plaats kan zichzelf dus met een minder goed product toch bevoordelen t.o.v. de concurentie die juist wel over alle gecommuniceerde verbindingen beschikt. Nu is concurentie natuurlijk geen echt probleem, maar die zou niet moeten bestaan uit het communiceren van onjuiste informatie.
Dus: hierdoor is een ieder die eerlijk is in het nadeel. Het is niet moeilijk jezelf voor te stellen dat voor anderen de verleiding groot kan zijn om op dezelfde manier te gaan handelen.
Jij moet het toch met mij eens zijn dat we hier niet op zitten te wachten, JIJ moet ook tegen dit soort mensen concureren...

Als provider-X iets aanbied wat deze niet heeft, of via zijn leveranciers geen beschikking over heeft, dan loopt deze de boel te bedotten. Misschien is het, zoals Wido heeft gesteld, inderdaad zelfs oplichting.

Een verkoop praatje mag het wel iets mooier afschilderen, maar niet onjuist zijn. Stel je voor dat je een auto koop die standaard uit is gerust met verwarmde buitenspiegels en die zitten er niet op.. Als die standaard verwarmde buitenspiegels voor jou belangrijk zijn dan heb je er behoorlijk de pest in...

NB-Gerd
15/09/05, 22:23
Als de persoon vervolgens zelf 'reinier gaat aanvallen' althans dat dacht hij, heb ik toch wel degelijk recht op spreken (heb ik zowieso)

Ik geef tenminste mijn fouten toe als ik ze maak, dat kan ik van veel die hier op het forum rondlopen niet zeggen.

Stug vol blijven houden en doorgaan op dit soort topics.
Nogmaals jullie hebben hier alleen maar het forum mee....

De echte hosting bedrijven doen toch niet de moeite om hier te posten omdat hier voornamelijk kinderen rondlopen of bedrijven die uitzijn anderen de grond in te schoppen.

Op een enkeling na dan!

Wido
15/09/05, 23:05
NB-Gerd, ik neem niet eens de moeite op jouw posts te reageren.. Jouw post history verleden op dit forum is nou niet echt representatief.

crazycoder, ik denk ook inderdaad dat het wordt gedaan door zo beter dan de concurrent te zijn (te laten lijken). Of misschien omdat ze plannen hebben later die uplinks alsnog aan te schaffen, maar dan vanwege de prijs er later van af te zien. De klanten zijn echter al binnen.

Nogmaals, dit is GEEN topic gericht tegen een bedrijf, ik ben er alleen door op het idee gebracht.

crazycoder
15/09/05, 23:31
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Als de persoon vervolgens zelf 'reinier gaat aanvallen' althans dat dacht hij, heb ik toch wel degelijk recht op spreken (heb ik zowieso)

Ik geef tenminste mijn fouten toe als ik ze maak, dat kan ik van veel die hier op het forum rondlopen niet zeggen.

Stug vol blijven houden en doorgaan op dit soort topics.
Nogmaals jullie hebben hier alleen maar het forum mee....

De echte hosting bedrijven doen toch niet de moeite om hier te posten omdat hier voornamelijk kinderen rondlopen of bedrijven die uitzijn anderen de grond in te schoppen.

Op een enkeling na dan!
Ik stel niet dat jij geen recht van spreken heb, maar jij zou jezelf af moeten vragen of je dergelijke postings wel moet doen na jouw herhaaldelijke en openlijke aanvallen op jouw voormalige provider.

Ik vraag mezelf serieus af waarom jij hier zo nodig een bash topic van wil maken.

AlfaHosting
15/09/05, 23:32
Origineel geplaatst door Wido
NB-Gerd, ik neem niet eens de moeite op jouw posts te reageren.. Jouw post history verleden op dit forum is nou niet echt representatief.

crazycoder, ik denk ook inderdaad dat het wordt gedaan door zo beter dan de concurrent te zijn (te laten lijken). Of misschien omdat ze plannen hebben later die uplinks alsnog aan te schaffen, maar dan vanwege de prijs er later van af te zien. De klanten zijn echter al binnen.

Nogmaals, dit is GEEN topic gericht tegen een bedrijf, ik ben er alleen door op het idee gebracht.

Misschien had je het wat kunnen nuanceren en had je beter de naam niet genoemd. je weet heus wel welke reactie's dat hier opwekt.

NB-Gerd
15/09/05, 23:52
das opzich een goed punt mario, zo had ik het niet bekeken.
Zoals wel meerdere in deze topic zeggen word er gewoon vaak gebruik gemaakt van topics die ook maar het betreffende woord bevatten.



NB-Gerd, ik neem niet eens de moeite op jouw posts te reageren.. Jouw post history verleden op dit forum is nou niet echt representatief.



Das vaak zo met mensen die de waarheid durfen te zeggen zonder de gevolgen daarvan in te zien...

nogmaals dat maakt mij niet uit.
Ik zeg wat ik denk en voel zonder erover na te denken wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

Dit kan soms fout uitpakken maar ook zeer vaak goed.

hostingpower
16/09/05, 01:43
wil me inhoudelijk niet Mee bemoeien, maar NB-gerd, je kan echt niet alles zeggen wat je denkt. ik denk dat je dan in de toekomst toch wat problemen gaat krijgen... jij lijkt nou juist op die kinders die nou juist zo ongewenst zijn op dit forum. doe aub toch niet zo opgefokt!

fiko
16/09/05, 04:28
Waarom kijken jullie naar tekst wat op een site staat? Jullie willen toch snelheid en kwaliteit wat betaalbaar is?

De meeste bedrijven zullen of willen het maar niet begrijpen dat het niet om tekst draait, maar om de performance en daar betaal je
voor. Klanten betalen niet voor 100 dikke lijnen die niet optimaal gebruikt wordden en slecht zijn ingestled cq geconfigureerd?

Om jullie een duidelijk voorbeeld te geven zie hieronder het motor voor dummies senario.

Als je mocht kiezen uit de onderstaand motoren, welke zou je kiezen?


Mercedes 10 cilinders moter met een vermogen van 100Pk, neemt veel ruimte in beslag, is zwaar, is milieu onvriendelijk, zuipt veel, hands on is minimaal 35 euro per uur, facturen op tijd betalen, want anders afsluiten en krijg je gezeik van je klanten. (andere Colo boeren)



Mercedes 6 Cilinders moter met een vermogen van 180PK, compact, is licht, neemt weinig ruimte in beslag, is milieu vriendelijk, zuipt niet veel, hands on is meestal gratis,
alles is bespreekbaar, super flexibel en denken graag met je mee :) (linkup)

DennisP
16/09/05, 08:10
Nu klets je echt gewoon uit je nek, het heeft geen enkel nut om die vergelijking op basis van motoren te doen. Laat ik het zo zeggen, een mercedes V6 (bijvoorbeeld een 350) met 250 pk, of een v8 AMG 63 blok met 510 pk geeft toch een duidelijk verschil, hee je betaald wat meer, maar dan krijg je ook wat meer.

Laten we het erop houden dat je met het AMG blok een stuk techniek krijgt die verre weg beter performed dan het 350 blok, hee je betaald wat meer, maar je krijgt ook meer. Vooral in het zicht van bijvoorbeeld ED, veel mensen voor een minimieme prijs zijn nu gewoon gefucked.

Terwijl als je kijkt naar bedrijven zoals Proserve of True, tsja die bestaan nog steeds en het grotere deel van de klanten heeft ook echt geen klagen met de service, stabiliteit en/of snelheid van het netwerk waar hun opzitten.

Dus zulke vergelijkingen zijn in mijn persoonlijk optiek gewoon hondenpoep met paardepoep vergelijken. Want hondepoep is kleiner maar stinkt wel een berg harder, of het daarder door beter is?

Die vraag mag je jezelf nog een keer stellen. (denk bijvoorbeeld aan network uptime cq performance?)

eMiz0r
16/09/05, 09:15
Origineel geplaatst door fiko
Waarom kijken jullie naar tekst wat op een site staat? Jullie willen toch snelheid en kwaliteit wat betaalbaar is?

De meeste bedrijven zullen of willen het maar niet begrijpen dat het niet om tekst draait, maar om de performance en daar betaal je
voor. Klanten betalen niet voor 100 dikke lijnen die niet optimaal gebruikt wordden en slecht zijn ingestled cq geconfigureerd?

Om jullie een duidelijk voorbeeld te geven zie hieronder het motor voor dummies senario.

Als je mocht kiezen uit de onderstaand motoren, welke zou je kiezen?


Mercedes 10 cilinders moter met een vermogen van 100Pk, neemt veel ruimte in beslag, is zwaar, is milieu onvriendelijk, zuipt veel, hands on is minimaal 35 euro per uur, facturen op tijd betalen, want anders afsluiten en krijg je gezeik van je klanten. (andere Colo boeren)



Mercedes 6 Cilinders moter met een vermogen van 180PK, compact, is licht, neemt weinig ruimte in beslag, is milieu vriendelijk, zuipt niet veel, hands on is meestal gratis,
alles is bespreekbaar, super flexibel en denken graag met je mee :) (linkup)

Wat een domme vergelijking, sorry :)

Maar je keurt het dus goed dat bedrijven liegen over hun verbindingen? "Of er nou 1 Gbit staat waarvan het werkelijk maar 100 Mbit is of er staat 100 Mbit die volledig gebruikt wordt, maakt mij niet uit".

Als jij klant wordt van een coloboer die adverteert met een een 1 Gbit verbinding verwacht je gewoon dat die er ook is. Nouja.. ik dan =)

crazycoder
16/09/05, 09:30
Origineel geplaatst door fiko
Waarom kijken jullie naar tekst wat op een site staat? Jullie willen toch snelheid en kwaliteit wat betaalbaar is?

De meeste bedrijven zullen of willen het maar niet begrijpen dat het niet om tekst draait, maar om de performance en daar betaal je
voor. Klanten betalen niet voor 100 dikke lijnen die niet optimaal gebruikt wordden en slecht zijn ingestled cq geconfigureerd?

Om jullie een duidelijk voorbeeld te geven zie hieronder het motor voor dummies senario.

Als je mocht kiezen uit de onderstaand motoren, welke zou je kiezen?

Mercedes 10 cilinders moter met een vermogen van 100Pk, neemt veel ruimte in beslag, is zwaar, is milieu onvriendelijk, zuipt veel, hands on is minimaal 35 euro per uur, facturen op tijd betalen, want anders afsluiten en krijg je gezeik van je klanten. (andere Colo boeren)

Mercedes 6 Cilinders moter met een vermogen van 180PK, compact, is licht, neemt weinig ruimte in beslag, is milieu vriendelijk, zuipt niet veel, hands on is meestal gratis,
alles is bespreekbaar, super flexibel en denken graag met je mee :) (linkup)
Jij mis denk ik het hele punt. Wat wij willen is dat hetgeen je op basis van de informatie op de website verwacht ook daadwerkelijk geleverd wordt.

Wil je het dan echt met motoren vergelijken? Prima.
Stel jij koop een Mercedes met een motor met 6 cilinders, althans, dat staat in de folder.
Jij krijg je auto en er blijkt een 4 cilinder in te liggen. Maar ja, daar zeur je natuurlijk niet over want wie let nu op de tekst in de folder.. toch? Of sta jij dan ook de volgende (of dezelfde) dag bij de dealer met de eis dat jij hetgeen jij op basis van de folder mag verwachten ook daadwerkelijk geleverd krijg. Ik durf je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te garanderen dat minstens 90% van de klanten gaat klagen. De rest klaagt niet maar koopt nooit meer een Mercedes.

Ik snap heus wel dat jij tevreden bent over jouw leverancier en het siert je dat je ze verdedig. Maar, dit is niet als aanval op jouw leverancier bedoelt derhalve is verdedigen ook niet nodig.
Zij zijn slechts als voorbeeld gebruikt. Jammer, de betiteling 'provider-X' had ook volstaan. Had in ieder geval een hoop zinloze postings voorkomen.

Dune
16/09/05, 10:01
Ik denk dat het de meeste mensen worst zal wezen of de op de site staande gbit verbindingen ook daadwerkelijk aanwezig zijn zolang alles werkt. Het hele gebeuren beloofd/werkelijk aanwezig treed pas in werking zodra er wat fout gaat. Dan wordt er pas gezocht waar het probleem nu eigenlijk zit en of het mogelijk is onder je contract uit te komen wegens niet kloppende netwerkinformatie.

De hele vergelijking tussen motoren is IMO wel grappig, maar niet van toepassing bij een netwerkvergelijking.

AlfaHosting
16/09/05, 11:18
Origineel geplaatst door crazycoder



Ik snap heus wel dat jij tevreden bent over jouw leverancier en het siert je dat je ze verdedig. Maar, dit is niet als aanval op jouw leverancier bedoelt derhalve is verdedigen ook niet nodig.

Zij zijn slechts als voorbeeld gebruikt. Jammer, de betiteling 'provider-X' had ook volstaan. Had in ieder geval een hoop zinloze postings voorkomen.

Zoals ik al zei .. voor dergelijke vraag had de naam niet in het topic moeten voorkomen. TS zal best wel geweten hebben dat dit voor hevige reactie's zou zorgen. Had de naam Linkup niet vermeld geweest was dit topic al lang uitgestorven.

Celion
16/09/05, 13:23
Je hebt onder valse voorwendselen een contract ondertekent, zo'n contract is nooit geldig.

AlfaHosting
16/09/05, 13:57
Dan kunnen veel contracten ontbonden worden ..

Wat als je dan je servers plaatst bij een bepaald bedrijf dat foutieve informatie aan jou geeft en jij geeft die volledig ter goeder trouw aan je klanten ?

Wat met bepaalde info die hosters doorgeven aan klanten omtrent hun bedrijf ... er zijn er een heleboel die zich groter voordoen dan ze zijn .. is dat dan ook een reden voor contractbreuk ?

Onlangs, las ik zo van iemand een uitspraak over zijn aantal bestellingen per dag .. doe je dat maal 365 dan zou hij de grootste hoster van Nederland zijn :)

eMiz0r
16/09/05, 14:23
Onlangs, las ik zo van iemand een uitspraak over zijn aantal bestellingen per dag .. doe je dat maal 365 dan zou hij de grootste hoster van Nederland zijn

Mario, om een of andere vreemde reden heb ik het gevoel dat je op mij doelt. Als je de officiële cijfers van deze maand wilt hebben (het ging niet voor niets over september) kan ik je die op papier geven ;] Eventueel met handtekening van de accountant (ter verklaring dat deze kloppen).

In ieder geval:

Misleiding in de vorm van liegen over het aantal verbindingen, danwel liegen over de capaciteit van die verbindingen vind ik ernstiger dan over je aantal klanten.

Het aantal klanten heeft namelijk niets te maken met de uptime, snelheid of betrouwbaarheid van je diensten. Een klant zal het een worst wezen of je 100 of 1000 klanten hebt, als de website (of servers) maar online zijn en dat blijven :)

Wouter K
16/09/05, 15:49
Hoewel het aantal klanten wel redelijk veel zegt over je bedrijf. Als jij al 2 jaar een hostingbedrijf hebt en pas 10 klanten hebt dan is er of iets mis met je reclamestrategie of je bedrijfsvoering

NB-Gerd
16/09/05, 16:40
Hoewel het aantal klanten wel redelijk veel zegt over je bedrijf. Als jij al 2 jaar een hostingbedrijf hebt en pas 10 klanten hebt dan is er of iets mis met je reclamestrategie of je bedrijfsvoering


Dat haal je idd makkelijk per maand binnen..

AlfaHosting
16/09/05, 17:05
Origineel geplaatst door eMiz0r


Mario, om een of andere vreemde reden heb ik het gevoel dat je op mij doelt. Als je de officiële cijfers van deze maand wilt hebben (het ging niet voor niets over september) kan ik je die op papier geven ;] Eventueel met handtekening van de accountant (ter verklaring dat deze kloppen).

In ieder geval:

Misleiding in de vorm van liegen over het aantal verbindingen, danwel liegen over de capaciteit van die verbindingen vind ik ernstiger dan over je aantal klanten.

Het aantal klanten heeft namelijk niets te maken met de uptime, snelheid of betrouwbaarheid van je diensten. Een klant zal het een worst wezen of je 100 of 1000 klanten hebt, als de website (of servers) maar online zijn en dat blijven :)

@eMizor .. Ik weet echt niet of het op jouw bedoelt was .. ik herinner me alleen een opmerking in één of andere thread, van wie ben ik al vergeten, zo belangrijk was het niet :)

En ik bedoelde het niet echt op aantal klanten, maar wel op bv. bedrijfsgebouwen, het 'eigen' datacenter, het aantal personeelsleden, enz ...

crazycoder
16/09/05, 17:18
Origineel geplaatst door Wouter K
Hoewel het aantal klanten wel redelijk veel zegt over je bedrijf. Als jij al 2 jaar een hostingbedrijf hebt en pas 10 klanten hebt dan is er of iets mis met je reclamestrategie of je bedrijfsvoering
10 lijkt mij wat weinig.. Als een provider weinig klanten heeft dan kan ook zijn dat prijs een rol speelt...

Maar er wordt heftig van het originele onderwerp afgedwaald :-)

Celion
16/09/05, 21:53
Origineel geplaatst door Mario
Dan kunnen veel contracten ontbonden worden ..

Wat als je dan je servers plaatst bij een bepaald bedrijf dat foutieve informatie aan jou geeft en jij geeft die volledig ter goeder trouw aan je klanten ?

Wat met bepaalde info die hosters doorgeven aan klanten omtrent hun bedrijf ... er zijn er een heleboel die zich groter voordoen dan ze zijn .. is dat dan ook een reden voor contractbreuk ?

Onlangs, las ik zo van iemand een uitspraak over zijn aantal bestellingen per dag .. doe je dat maal 365 dan zou hij de grootste hoster van Nederland zijn :)

Er is een verschil tussen "onder voorbehoud van typfouten" en opzettelijk foutieve informatie verstrekken. Wij proberen inderdaad in alle eerlijkheid met onze klanten om te gaan. Verkoop d.m.v. onjuiste informatie is niet onze manier van verkopen.

Mcappucino
17/09/05, 18:51
"Hoewel het aantal klanten wel redelijk veel zegt over je bedrijf. Als jij al 2 jaar een hostingbedrijf hebt en pas 10 klanten hebt dan is er of iets mis met je reclamestrategie of je bedrijfsvoering"

Wat nu als die 10 klanten hele grote klanten zijn? ;)

Het aantal klanten zegt mij niks, ik heb liever 100 klanten die 1000 euro betalen per maand dan 100 000 klanten die 1 euro betalen per maand.

henkowz
17/09/05, 18:57
Uiteraard, en sinterklaas bestaat. Er is natuurlijk ook een middenweg.

NB-Gerd
17/09/05, 22:40
500 euro per klant is nog leuk :D (de gulle middenweg)