PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam + transfer + planet



AlphaXS
13/09/05, 17:34
Ik zit te twijfelen....

de situatie is alsvolgt:

regelmatig verhuizen we klanten vanaf planet naar ons toe.
Dus ook de domeinnaam.

Gevolg klant ontvangt geen mail meer van planet abbonee's.

advies: klant moet bellen met planet en vragen of ze de domeinnaam uit hun dns servers willen halen, zodat deze netjes naar ons verwijst.

Simpel toch?

Alleen wel irritant als jet het iedere twee weken weer moet herhalen.
Ik heb het een poosje voor de klanten zelf gedaan of laten doen.
Echter we zijn daar maar mee opgehouden.

Rechtstreekse doorkiesnummers doemn ze niet aan, en iedere keer dat 0900 nummer terug moeten bellen word ik een beetje zat.

Mijn twijfel: zal ik dit nu in mijn faq op gaan nemen of toch maar niet?

Heeft iemand een goed advies? :D

Triloxigen
13/09/05, 17:42
Een cron job met een automatische email om de 2 weken naar Planet?

AlphaXS
13/09/05, 17:43
jah das ook wel een strak plan.

Maja.. dan zal de response luiden. Belt u even terug betreft de domeinnaam?

Dit heeft u niet vermeld. :D

Remigius
13/09/05, 18:02
Wij hebben hetzelfde probleem met planet. Het is gewoon slecht, maar gelukkig hebben wij het niet zo vaak. Wij regelen wel alles voor de klant.

Ohja, ik vraag ook altijd gelijk naar iemand die verstand heeft van DNS e.d. :)

royen99
13/09/05, 19:14
Hetzelfde met Tiscali, World Online en Wxs.. zeer regelmatig en het lijkt wel alsof ze het niet per ongeluk vergeten...

MaffeMuis
14/09/05, 10:18
Misschien helpt het, maar ik ben eigenwijs, dus ik bel altijd het nummer wat in de whois staat bij planet.nl :P
Wordt je meestal vriendelijk geholpen door vriendelijke behulpzame dames :) Maar tis alweer een tijdje geleden dat ik ze heb moeten bellen....

Gsmurf
19/09/05, 17:03
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Misschien helpt het, maar ik ben eigenwijs, dus ik bel altijd het nummer wat in de whois staat bij planet.nl :P
Wordt je meestal vriendelijk geholpen door vriendelijke behulpzame dames :) Maar tis alweer een tijdje geleden dat ik ze heb moeten bellen....

Hoi,

Afgelopen week nog gedaan, werkt uitstekend. Menig grote provider kan er wat van leren. Optie 3 uit mijn hoofd.
Veel groter drama is bij Scarlet een klant uit de virt usertable krijgen. Geen klantnummer = geen hulp.