PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips/lectuur/informatie over serververhuizingen?



Ysan
13/09/05, 15:44
Hallo allemaal,

Voor mijn stageopdracht ben ik gevraagd om o.a. mee te helpen met het schrijven van migratieplan voor onze dedicated server. De betreffende server gaat weg bij de huidige webhost en de content wordt bij een nieuwe webhost op een nieuwe geleaste dedicated server geplaatst. Daarbij gaat alles onder windows server 2003 draaien i.p.v. het huidige windows 2000.
Nu vraag ik mij af of, en zo ja waar, ik eventueel informatie kan vinden over de stappen die een verhuizingstraject als dit doorloopt, dingen waar je op moet letten, procedures e.d. Of misschien heeft iemand hier zo ook al tips? Alle informatie is welkom. Bij voorbaat dank.

Ber|Art
13/09/05, 16:26
Testen voordat je gaat verhuizen! en denk aan de omzettingen van de DNS, nieuwe IP nummers etc...

JayvD
13/09/05, 16:41
Voordat je doelloos begint met schrijven is het misschien handig als je eerst eens een paar dingen gaat opschrijven. Zoals BertArt al zegt DNS etc.
Misschien ook handig als je controleert of er misschien een vernieuwing is geweest op bepaalde software onderdelen die je gebruikt. (Nieuwe versie van IIS als je die gebruikt).
Zo ja, verdiep je eerst dan in dat voordat je gaat overzetten.

Oftewel gewoon kijken wat er allemaal moet gebeuren duidelijk op een rijtje zetten en dan het verder uitwerken. :)

Mikey
13/09/05, 18:32
Zoek ook even uit welke content dynamisch en welke statisch is, hiermee kun je later makkelijk op inspringen.

joriz
13/09/05, 18:39
Wordt dus alles op een andere server geplaatst of verhuis je de gehele kast.

Indien 1 dan gewoon een nieuwe server installeren en kijken of alles goed werkt (met test accountjes). Daarna gewoon alle data overzetten via de ingebouwde functie (zit in oa. Cpanel, DirectAdmin en Plesk). Wanneer alles verhuist is Nameservers omhooien en dan ben je in principe klaar zonder dat iemand wat merkt.

Slim is wel om helemaal niemand wat te laten merken zodra je de accounts hebt verhuist de mysql van de oude server al naar de nieuwe door te sturen zodat je geen 2 verschillende websites krijgt.

Misschien even melden wat je oa. gebruikt behalve Windows zelf.

Ysan
14/09/05, 08:52
Origineel geplaatst door joriz
Wordt dus alles op een andere server geplaatst of verhuis je de gehele kast.

Misschien even melden wat je oa. gebruikt behalve Windows zelf.

Allereerst bedankt voor de reacties tot nu toe.

Alle content (database, webapplicaties die wij hosten voor onze klanten en uiteraard alle programma's (MS IIS, MS SQL Server 2000)) wordt verhuisd naar de nieuwe machine. Er is dus geen sprake van MySQL. De server die wij op dit moment gebruiken is bijna afgeschreven en zal dus niet meer gebruikt worden. Die verhuist dus niet mee! Het belangrijkste waar dus rekening mee gehouden moet worden is dat de database en de webapplicaties weer naadloos aansluiten op de nieuwe situatie.