PDA

Bekijk Volledige Versie : websspace domein vreemde registrar?



izdesign
13/09/05, 11:44
Ik whois net mijn domein -> izdesign.nl en ik krijg dit als registrar hoe moet ik hem nu verhuizen want ik weet niet of hij gelockt is.

Is de registrant degene op wie zijn naam hij staat?


Mvg ivo

xYnta
13/09/05, 11:49
Het administrative contract is degene op wie zijn naam die staat en af en toe ook de houder. Daarnaast kan een .nl domeinnaam niet worden gelocked. Indien de eigenaar van deze domeinnaam hier toestemming voorgeeft kan deze altijd worden verhuisd.

royen99
13/09/05, 11:49
.NL domeinen zijn op zich niet te locken zoals .com's etc...

Het domein is gewoon te verhuizen, mits jij
Ralph Slegers uit VALKENSWAARD bent.
Die naam staat in elk geval als eigenaar van het domein.

Door middel van een verhuis formulier, gevolgt door een registratie formulier zal elke hoster deze voor je kunnen verhuizen.

izdesign
13/09/05, 11:52
Mooizo nee ralph is me neef dan ga ik dalijk meteen ff bellen :)
En ik ga denk ik een tijdje mijn site zelf hosten op me servertje :)

izdesign
13/09/05, 11:56
Maar naar wie moet ik zo'n verhuis formulier opsturen?

royen99
13/09/05, 11:59
Naar de nieuwe registrar (over het algemeen je nieuwe hoster, maar dat kan net zo goed elk bedrijf naar keuze zijn).

izdesign
13/09/05, 12:01
Dat snap ik maar ik wil mijn domein zelf hosten... ik snap het zelf ff niet meer ..

royen99
13/09/05, 12:05
De domein registratie zal je toch ergens anders moeten doen (het hosten kan je gewoon op je pc/server thuis).

Voorbeelden van bedrijven die dit kunnen en die op dit forum zitten:
TransIP
24Inet
Webzilla
InstantXs
Ber-Art

en nog stapels andere.

izdesign
13/09/05, 12:06
Dat bedoel ik ja :) dan het liefst webzilla :) die zit ook in vwaard :p

izdesign
13/09/05, 12:08
En wat moet ik dan precies aan webzilla vragen?.. of zei mijn domein verhuizen?, maar moet ik dan gebruik maken van hun nameservers of wat is daar precies de bedoeling van?

royen99
13/09/05, 12:14
Nameservers (voor .nl) zal je ongetwijfeld niet thuis kunnen draaien. De SIDN schrijft voor dat je 2 DNS servers voor .nl domein naam nodig heb (dus ook 2 IP's).

Ik neem aan dat Webzilla iets van een control-panel biedt waarmee je je domein voor web/mail/etc kan laten wijzen naar je thuis server, maar dat soort zaken moet je even met Webzilla kontakt opnemen.

izdesign
13/09/05, 12:30
Is goed dat zal ik doen, in ieder geval bedankt!!!

Triloxigen
13/09/05, 12:54
Als je hulp nodig hebt dan laat je het maar even weten :)