PDA

Bekijk Volledige Versie : Schuberg Philis - Leasweb



HekkeySE
12/09/05, 10:53
Wij zitten nu een jaar in Schuberg op het Leaseweb netwerk.
Het valt ons de laatste paar maanden op dat het enorm warm aan het worden is in de suite. De servers zelf (behuizing) zijn gloeiend heet en de cpu temps liggen rond de 55/60 graden.
Dit kan niet goed zijn in vergelijking met andere DC's/suite's.

Hebben meer mensen hier last van en kunnen hierop aktie ondernemen?

xserve
12/09/05, 11:05
Dat viel ons ook al op. Wij waren er een paar weken geleden. We hebben daar een rack net naast de airco. Dus bij ons is het nog wel cool. Maar het rack direct naast ons is gloeiend heet.

Ben benieuwd of ze er wat aan gaan doen, want de helft van de racken is nog leeg. Dus het wordt er vast nog een heel stuk warmer.

HekkeySE
12/09/05, 11:08
Origineel geplaatst door xserve
Dat viel ons ook al op. Wij waren er een paar weken geleden. We hebben daar een rack net naast de airco. Dus bij ons is het nog wel cool. Maar het rack direct naast ons is gloeiend heet.

Ben benieuwd of ze er wat aan gaan doen, want de helft van de racken is nog leeg. Dus het wordt er vast nog een heel stuk warmer.

Dat klopt. Raar dat ze hierook geen rekening mee hebben gehouden. Wij staan ook in Redbus en daar is het vele malen koeler.

smurf
12/09/05, 12:26
Zie ook:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=71803&highlight=schuberg+airco

Airco systeem is blijkbaar niet erg optimaal ingericht...

xserve
12/09/05, 12:28
Bij ProServe in Redbus is het inderdaad een stuk koeler.

Glenn
12/09/05, 12:29
Even bellen met SBP (of langsgaan)? Destijds had ik ook temperatuur problemen in Redbus. Dit gemeld bij de balie en bij coloboer, opgelost.

TiMMiEJ
12/09/05, 13:55
TP edit: dit is niet nodig...

PeterT
13/09/05, 14:12
Ze hebben 6 Sept onderhoud gepleegd aan airco.

Ber|Art
13/09/05, 14:19
Tijd voor een min/max thermometer in de kast :(

massie5
13/09/05, 14:43
Ik heb geen kast meer op die lokatie, wel gehad, ben er weggegaan vanwege hitteproblemen. Waren allemaal professionele servers, goed gekoeld, werden toch allemaal zeer heet. Airco en/of airflow is niet in orde daar.

Mikej0h
13/09/05, 21:28
Origineel geplaatst door PeterT
Ze hebben 6 Sept onderhoud gepleegd aan airco.

Geloof mij, dit is nog niet verbeterd.
Het is niet de bedoeling dat als je langs een rack loopt het zweet je op de rug staat.

Het rack waar ik gisteren ben geweest stond _naast_ de achterste airco. Wat eigelijk een half rack is trouwens, was toch flink warm.

De koeling mag nog flink geoptimaliseert worden !

PeterT
13/09/05, 23:57
Ene kant van rack is warm, andere kant koud, vrij normaal... warme straat, koude straat.

Consist-XS
14/09/05, 19:29
Bij proserve hebben ze ook een warme straat en een koele straat. Echter bij leaseweb klinkt het erg extreem. Hier hebben wij bij proserve echt geen last van.

HekkeySE
15/09/05, 21:48
Ik heb weer contact gehad met Leaseweb en die hebben een meting gedaan. Ze zeggen dat het in mijn kast 21 graden is. Dit geloof ik niet aangezien de servers gloeiend heet zijn. De zijnkanten zijn wel koud. Daar hebben ze gelijk in.
Daarom wil ik gaan testen met een temperatuurmeter om te bewijzen dat het echt vele malen warmer is.

Hebben meer mensen interesse hiervoor?

McRox
25/09/05, 16:04
Wij hebben nog nooit problemen gehad met overhitte servers door de cooling, al hoewel de ruimtes aardig warm zijn om daar even aan het werk te gaan..

De cooling is nu in ieder geval velen malen beter geworden!! Dus om de tien minuten een frisse neus halen is niet meer nodig.. ;)

dsigning
25/09/05, 16:19
Ik ben er afgelopen vrijdag geweest en ben nu strond verkouden het was er overal freezing ;) dus volgens mij zit het wel goed bij leaseweb in SP.

JROnline
25/09/05, 19:05
Het is er nu windkracht 8 ongeveer. Je kleren wapperen aan je lijf, zelfs als je midden in de ruimte staat..

PeterT
26/09/05, 03:05
Hmm, moet er volgende week weer heen, ben benieuwd :)

rayden
27/09/05, 03:11
Windkracht 8 ? Ik had me laptop op zon tafeltje staan en het scherm klapperde gewoon op en neer door de windkracht van de airco... en ben nu ook snipverkouden..

eMiz0r
27/09/05, 09:18
Maar de temperatuur van de ruimte is weer op peil? (of niet te warm iig). Dan hebben ze toch gedaan waar jullie uiteindelijk om gevraagd hebben =)

rembrand
27/09/05, 12:59
Ben er gisteren nog geweest en von het er nog steeds te warm...

NextIT
27/09/05, 13:06
Origineel geplaatst door rembrand
Ben er gisteren nog geweest en von het er nog steeds te warm... Dat komt waarschijnlijk omdat het hete koelsysteem gewoon anders is ingericht. Ik heb een tijdje in Telecity 2 bij NXS gestaan, daar was de ruimte wel koud, maar was het in de racks zelf vrij warm. De CPU tempraturen e.d. zijn bij mij in SBP iedergeval niet hoger dan in TC2.

NextIT
27/09/05, 13:48
Origineel geplaatst door NextIT
het hete koelsysteemDat moest natuurlijk zijn: "het HELE koelsysteem" LOL :D

mihosnet
27/09/05, 13:54
Origineel geplaatst door NextIT
Dat komt waarschijnlijk omdat het hete koelsysteem gewoon anders is ingericht. Ik heb een tijdje in Telecity 2 bij NXS gestaan, daar was de ruimte wel koud, maar was het in de racks zelf vrij warm. De CPU tempraturen e.d. zijn bij mij in SBP iedergeval niet hoger dan in TC2.

Inderdaad. Onze systemen zijn in TC2 zelfs warmer dan in SBP. De airco in SBP doet op dit moment zijn werk gewoon uitstekend, vooral als je het bekijkt in verhouding met TC2.

Vandaag is het in TC2 maarliefst 23 graden op een open plek. Moet je nagaan hoe warm het bij de servers is.

2oo4
28/09/05, 22:41
Origineel geplaatst door rembrand
Ben er gisteren nog geweest en von het er nog steeds te warm...

Dan snap je gewoon niet hoe de hitte verdeling in een dataruimte in elkaar zit.:mad:

Goldeneye
29/09/05, 00:43
Ben vandaag weer in leaseweb geweest, de vorige keer was het toen echt te warm. Vandaag was het eerder te koud dan te warm.
denk dat de arco problemen wel opgelost zijn inmiddels.

rembrand
29/09/05, 12:23
Origineel geplaatst door 2oo4


Dan snap je gewoon niet hoe de hitte verdeling in een dataruimte in elkaar zit.:mad:

Yep dat zal het wel zijn !

2oo4
27/10/05, 21:56
Origineel geplaatst door rembrand


Yep dat zal het wel zijn !

Nee of je bent gewoon een zeur, ik ben er laatst nog geweest en khad de volgende dag last van mn nek door de kou, mijn kastje is tenminste goed gekoeld, sta direct onder de airco :D

sp-services
27/10/05, 22:28
vorige week lekker fris :d