PDA

Bekijk Volledige Versie : marvell s-ata raid, op welk os?



djalken
10/09/05, 13:43
Ik ga waarschijnlijk voor een klant deze server aanschaffen -> http://www.supermicro.com/Aplus/system/1U/1020/AS-1020A-T.cfm hij wil raid 1 draaien en het budget is beperkt, dus mijn vraag is of die onboard marvell s-ata raid onder windows zal gaan werken..... iemand ervaring hiermee?

XF-RICK
10/09/05, 14:09
RAID draaien onder Windows is eigenlijk nooit een echt probleem, standaard levert SuperMicro een driver-cd mee, waar je volgens mij een diskette mee kan versieren.

In sommige gevallen zit er ook al een diskette met drivers bij.

Good luck ;)

djalken
10/09/05, 14:25
Origineel geplaatst door XF-RICK
RAID draaien onder Windows is eigenlijk nooit een echt probleem, standaard levert SuperMicro een driver-cd mee, waar je volgens mij een diskette mee kan versieren.

In sommige gevallen zit er ook al een diskette met drivers bij.

Good luck ;)

Ok, van de cd etc weet k, maar we kopen zelf altijd servers met adaptec of 3ware raid kaartjes, maar deze klant heeft niet een al te breed budget ;)

XF-RICK
10/09/05, 14:37
Onder Windows werkt het meestal goed, onder Linux is een ander verhaal.

Ahead-IT
10/09/05, 18:04
Windows RAID en linux single line is geen enkel probleem, linux RAID is helaas een ander verhaal. Dan ga je best voor een hardware RAID controller.

djalken
10/09/05, 18:10
mooizo, allen dank voor de antwoorden :) zal de klant weer blij mee zijn ;)

dreamhost_nl
10/09/05, 20:46
Wij hebben sinds kort ook een 1020A-T. Als er voor je cliënt op het budget gelet dient te worden is het misschien voordeliger om 'ns naar alternatieven te kijken. SuperMicro is nu eenmaal niet het voordeligste merk...

djalken
10/09/05, 21:23
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Wij hebben sinds kort ook een 1020A-T. Als er voor je cliënt op het budget gelet dient te worden is het misschien voordeliger om 'ns naar alternatieven te kijken. SuperMicro is nu eenmaal niet het voordeligste merk...

't moet wel top spul zijn, maar extra geld voor een raid controller is er wel, maar als t zonder kan dat liever :) t is sowieso maar raid1 he

handy
11/09/05, 16:53
Ik zou voor een ECHTE raid controller gaan, bijv een 3ware raid kaart (niet al te duur). Software raid is een pain in the ass, veel vreemde problemen mee gehad.