PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk datacenter gebruik jij?



MediaServe
09/09/05, 18:35
Ik ben eens benieuwd welk datacenter de meeste gebruikers zitten. Toelichting voor je keuze kun je natuurlijk in dit topic plaatsen!

Thnx :)

joriz
09/09/05, 18:47
Redbus

Om de volgende redenen.

-Prijs (huur een rack via een partij)
-Locatie (makkelijk te bereiken)
-Naamsbekendheid (het zegt de klanten wat)
-Veiligheid (het is niet optimaal maar je kan niet overal gelukkig 123 heen lopen en alles open maken)

Goede poll btw!

ProServe
09/09/05, 18:50
Jammer dat je er maar 1 in mag vullen :)

_arno_
09/09/05, 18:51
ik wel het wel ingevuld alhoewel ik geen webhoster ben, hoop dat dat geen probleem is :)

XBL
09/09/05, 19:07
De keuze werd bepaald bij ons, omdat onze leverancier (dedi en colo) in Redbus zit. Redbus kwam bij ons wel goed over en we hadden er van gehoort, dus was de keuze makkelijk (hadden ze in TC2, Iqarus of wat dan ook gezeten, hadden we waarschijnlijk nog steeds voor ze gekozen).

En verder geld dan ook zeker wat joriz zegt, met name de naamsbekendheid bij klanten is van belang.

Jochem

HostServe
09/09/05, 19:20
iQarus.

Ik ben geen webhoster, maar heb een 1U als colocatie.

Waarom ?
Het is een hobby server en kreeg een leuk aanbieding op het netwerk van iQarus (LinkUp). Kortweg, ik wil niet te veel geld uitgeven aan een server waar ik 0,0 inkomsten van heb :)
Verder is het een redelijk stabiele netwerk wat ze in iQarus hebben en natuurlijk streng beveiligd.

WebBizz
09/09/05, 19:20
Wij staan in RedBus en vanaf volgende week ook met een servertje bij InterConnect in Den Bosch.

ju5t
09/09/05, 19:46
Eigen suite in Redbus. Nette prijs en locatie. Niets te klagen.

WilloW
09/09/05, 19:47
Wij gaan binnenkort naar isp-services "Doetichem" daar gaan wij 2 kasten neerzetten.

CharlieRoot
09/09/05, 20:04
Redbus Interhouse, niets te klagen. Erg mooi daar :)

djalken
09/09/05, 20:05
Telecity2, goed DC, veilig, goed gevoel bij en zit er al een tijd, kzal niet snel veranderen van DC ;-)

kristoff
09/09/05, 20:33
misschien enkele belgische datacenters toevoegen aan de poll ?

LCL Antwerpen
LCL Diegem
InterXion Brussel

mvg

electric
09/09/05, 20:33
Ik sta momenteel bij RedBus.
Vanwege de goeie faciliteiten en vriendelijke service.
En ik ken de meeste mensen goed :)

timmeh
09/09/05, 20:41
Redbus en WeDare (Spaanse Kubus)

Beide locaties voldoen, echter heb ik op beide locaties mijn op/aanmerkingen.

We kunnen niet alles hebben he ;)

MathijsH
09/09/05, 23:05
Ik sta zelf met m'n server in Redbus, altijd netjes, aardig personeel, en de meesten zijn erg behulpzaam!

frvge
09/09/05, 23:21
Sinds kort over van Cap naar Redbus. Binnenkort 1 servertje in We-Dare.

PimEffting
10/09/05, 12:50
Telecity in zuidoost en KPN Cybercenter in Oude meer.

Ottow
10/09/05, 12:56
Origineel geplaatst door MediaServe
Ik ben eens benieuwd welk datacenter de meeste gebruikers zitten. Toelichting voor je keuze kun je natuurlijk in dit topic plaatsen!

Thnx :)

En jij????

Triloxigen
10/09/05, 13:04
TeleCity 2 (Zuidoost)
Hoge kwalitiet,
Veel netwerk en suite keuzes,
Goede beveiliging.

Is inderdaad duurder dan Redbus, maar vind het zeker ook waard.

MediaServe
10/09/05, 14:02
Origineel geplaatst door Ottow


En jij???? Ik zit momenteel in het Capgemini datacenter. Ik ben er zeer tevreden over. 100% uptime voor de stroom, goede koeling en goed beveiligd. Bovendien ziet het er netjes uit van binnen. Nergens vloerbedekking, gordijnen of andere stofvangers.

Lekker industrieel en daar houd ik wel van :)

Waar ik mijn volgende rack ga plaatsen ben ik nog niet helemaal uit. Redbus is mooi en aardig goedkoop, maar de concurrentie daar is ook flink aanwezig. Voordeel van Redbus is wel dat het goed te bereiken is. Ik denk dat Redbus toch een aardige kans maakt :)

XBL
10/09/05, 14:48
@MediaServe: Wat is het probleem van veel concurrenten in hetzelfde DC? Ik zie dat je enkel webhosting aanbied. Deze klanten zullen, volgens mij, niet hun keuze laten afhangen van het datacenter (ze zullen de naam wel lezen en mogelijk denken "hey, die ken ik, die is goed!" (of iets in die richting)).

Jochem

MediaServe
10/09/05, 14:56
Origineel geplaatst door XBL
@MediaServe: Wat is het probleem van veel concurrenten in hetzelfde DC? Ik zie dat je enkel webhosting aanbied. Deze klanten zullen, volgens mij, niet hun keuze laten afhangen van het datacenter (ze zullen de naam wel lezen en mogelijk denken "hey, die ken ik, die is goed!" (of iets in die richting)).

Jochem Wij bieden hoofdzakelijk colocatie en serververhuur, hoewel dit nog niet op onze website te vinden is ;)

Potentiele klanten die in Redbus een goedkope colocatie zoeken, hebben veel keuze. De kans dat de keuze voor ons valt, is dus relatief iets kleiner. Als ik nou in TeleCity2 ga staan, bijvoorbeeld, dan is de concurrentie wat lager wellicht.

Imtek
10/09/05, 21:50
Redbus

Thiaz
10/09/05, 21:53
We-Dare / Spaanse Kubus

Dusdanig tevreden dat we daar toekomstige machines ook gewoon onderbrengen :)

(Geen hoster)

MikeN
10/09/05, 23:21
Hoofdzakelijk Redbus (ProServe), verder nog een servertje in TC2 (NXS). Temperatuur in de kast bij NXS mag wat beter (glazen deur, helemaal bovenin, je kent het wel), beveiliging bij TC2 is naar mijn mening echter wel wat professioneler. Redbus heb ik soms het idee van dat ze maar wat aankloten.

Wido
10/09/05, 23:49
RedBus (Reasonnet) met onze colo / dedicated en webhosting.

Waarom?
- Naamsbekendheid
- Net en verzorgt.

Verder nog 1 server in TC2 bij NXS voor monitoring en DNS doeleinden.

DaRkDrEw
11/09/05, 05:31
Origineel geplaatst door WebBizz
Wij staan in RedBus en vanaf volgende week ook met een servertje bij InterConnect in Den Bosch.

Sorry dat ik even offtopic ga en een oude reactie quote maar lees ik nu echt dat je een server bij InterConnect gaat plaatsen :huh:

Dat gebouw verdient de naam datacenter echt niet, ik ben er binnen geweest en het is echt bagger.

De rooms worden zeer slecht gekoeld, de airco is namelijk grote bagger, er wordt gewoon door een simpele (kleine) airco gekoelt die één richting uitblaast, wat dus een enorme hitte in sommige delen van de room veroorzaakt.

Je zou niet zeggen dat de boel er echt is ingericht om het datacenter te noemen.

Verder weet ik niet veel van het datacenter, maar het lijkt me iets te duur gezien de kwaliteit.

Tevens hoef je bij hun ook niet te rekenen op 24/7 access, als je na kantooruren erin wilt zul je iemand (wakker) moeten bellen en extra moeten betalen

WebBizz
11/09/05, 09:41
Origineel geplaatst door DaRkDrEw


Sorry dat ik even offtopic ga en een oude reactie quote maar lees ik nu echt dat je een server bij InterConnect gaat plaatsen :huh:

Dat gebouw verdient de naam datacenter echt niet, ik ben er binnen geweest en het is echt bagger.

De rooms worden zeer slecht gekoeld, de airco is namelijk grote bagger, er wordt gewoon door een simpele (kleine) airco gekoelt die één richting uitblaast, wat dus een enorme hitte in sommige delen van de room veroorzaakt.

Je zou niet zeggen dat de boel er echt is ingericht om het datacenter te noemen.

Verder weet ik niet veel van het datacenter, maar het lijkt me iets te duur gezien de kwaliteit.

Tevens hoef je bij hun ook niet te rekenen op 24/7 access, als je na kantooruren erin wilt zul je iemand (wakker) moeten bellen en extra moeten betalen

Ben er nog niet geweest, ken de eigenaar wel persoonlijk. Dat van die access tot de ruimte is bekend. Het gaat hier echter om een secondairy nameserver en fallback mail, dan is dat niet zo'n groot probleem. Ik zal zodra de server geplaatst is hier mijn ervaringen posten.

JayvD
11/09/05, 15:15
Zit in redbus bij een coloboer.

Waarom ik koos voor Redbus:
- Makkelijk bereikbaar (geen rijbewijs dus moet met openbaar vervoer)
- Gebouw ziet er goed uit, trekt me meer dan andere DC's
- Goeie support
- 24/7 Toegang (ook al moet je soms even wachten totdat er iemand poort opent)
- Goede koeling in het gebouw
- Degelijke beveiliging (ook al mag hij wel ietsje strenger)

Ging laatst een vriend mee, ze hebben nooit om zijn ID-kaart/passport gevraagd hij mocht gewoon mee. Ze mogen weleens wat strenger worden op dat gebied maar voor de rest top. :)

Glenn
11/09/05, 15:41
Origineel geplaatst door Bombmail
Ging laatst een vriend mee, ze hebben nooit om zijn ID-kaart/passport gevraagd hij mocht gewoon mee. Ze mogen weleens wat strenger worden op dat gebied maar voor de rest top. :) Dat heb ik dus ook al een paar keer gehad :(

djalken
11/09/05, 15:47
slechte zaak, is denk k wel een nadeel van een dc

svbeek
11/09/05, 15:47
Het valt me op dat de goedkoopste datacentra het populairst zijn. Was te verwachten. Er zitten een hoop echte nederlanders hier ;)

Glenn
11/09/05, 15:49
Origineel geplaatst door svbeek
Het valt me op dat de goedkoopste datacentra het populairst zijn. Was te verwachten. Er zitten een hoop echte nederlanders hier ;) Haha ;)

Wat is de duurste?

Dicky
11/09/05, 15:53
ik bij TeleCity2, goed en veilig, goed gevoel

beenske
11/09/05, 16:13
- InterXion zaventem (België)
- LCL Diegem (België)
en binnenkort mss TeleCity2 (zuidoost)

Wido
11/09/05, 16:23
Origineel geplaatst door svbeek
Het valt me op dat de goedkoopste datacentra het populairst zijn. Was te verwachten. Er zitten een hoop echte nederlanders hier ;) Als je het hier over RedBus hebt? Dat testip in je sig komt ook uit RedBus? :)

Wat doe je daar dan?

Glenn
11/09/05, 16:46
Hij zegt niet dat hij geen echte Nederlander is ;)

Luuc
11/09/05, 16:47
Origineel geplaatst door Wido
Als je het hier over RedBus hebt? Dat testip in je sig komt ook uit RedBus? :)

Wat doe je daar dan? Hij zegt niet dat Redbus slecht is, het valt hem alleen op de een hoop Nederlanders vanuit "goedkope" datacentra hosten. ;)

Hier ook Redbus en sinds kort 1 server in Concepts-ICT.

kristoff
11/09/05, 16:49
Wij hebben onze servers in diegem staan goede koeling redelijk goe beveiligd en niet zo duur.

Mvg,

Kristoff

Wido
11/09/05, 16:58
Origineel geplaatst door Glenn
Hij zegt niet dat hij geen echte Nederlander is ;) Het kwam alleen nogal denegerend over, alsof hij zich beter voelde door in een "duur" beter DC te staan.

Glenn
11/09/05, 17:06
Origineel geplaatst door Wido
Het kwam alleen nogal denegerend over, alsof hij zich beter voelde door in een "duur" beter DC te staan. Snap ik, dacht ik in eerste instantie ook, maar ik ging maar even uit van de goedheid van de mens ;)

JayvD
11/09/05, 17:08
Ik denk dat Redbus de meeste stemmen heeft omdat de meeste hosters daaro zitten niet omdat het er goedkoper is, ikzelf kijk naar het netwerk en wat ik er bij krijg en niet alleen naar de prijs. ProServe zit er True heeft er een onderdeel etc. dat zijn toch wel de grotere/betere hosters in NL.

EDIT: Extra mening

Glenn
11/09/05, 17:17
Bombmail, op één of andere manier bekruipt mij altijd het gevoel dat het niet verstandig dat jij in een DC komt (gezien je naam) ;)

smurf
11/09/05, 17:18
InterXion Zaventem en Shuberg Philis .

We betalen in zaventem voor dezelfde config 3 maal zo veel.

Bandbreedte prijzen verschillen gelukkig maar €6 per Mbit.

Maar ik moet zeggen... SBP is dan misschien wel een paar keer groter dan InterXion Zaventem, de zaken zijn er wel minder goed ingericht.

snaaps
12/09/05, 20:02
iQarus,

Lekker boeie hoe het eruit ziet, wel of geen glazen deuren en dergelijk.
Tot op heden nog wel tevreden.
Alles komt wel goed.

svbeek
12/09/05, 23:39
Ik had totaal niet de bedoeling mensen klein te maken, het viel me gewoon op. Ik zit inderdaad zelf ook in redbus, in het rokscom netwerk. Bevalt prima, erg stabiel, niets te klagen. En de prijs is goed :)

Triloxigen
13/09/05, 00:00
Origineel geplaatst door Glenn
Haha ;)

Wat is de duurste?

Mijn verwachting was ook dat de meeste in Redbus zouden zitten, naar verwachting ook vanwege de prijs.

KPN Cybercenter zal een van de duurdere zijn denk ik zo.

djalken
13/09/05, 00:03
sbp valt me ook alles mee trouwens, schijnt als je niet bij lw zit ook erg goedkoop te zijn, bijna te goedkoop om waar te zijn zelfs

WebBizz
15/09/05, 22:25
Origineel geplaatst door DaRkDrEw


Sorry dat ik even offtopic ga en een oude reactie quote maar lees ik nu echt dat je een server bij InterConnect gaat plaatsen :huh:

Dat gebouw verdient de naam datacenter echt niet, ik ben er binnen geweest en het is echt bagger.

De rooms worden zeer slecht gekoeld, de airco is namelijk grote bagger, er wordt gewoon door een simpele (kleine) airco gekoelt die één richting uitblaast, wat dus een enorme hitte in sommige delen van de room veroorzaakt.

Je zou niet zeggen dat de boel er echt is ingericht om het datacenter te noemen. Verder weet ik niet veel van het datacenter, maar het lijkt me iets te duur gezien de kwaliteit.

Tevens hoef je bij hun ook niet te rekenen op 24/7 access, als je na kantooruren erin wilt zul je iemand (wakker) moeten bellen en extra moeten betalen

Goed, vandaag server geplaatst bij InterConnect en zoals beloofd zou ik mijn ervaringen hier posten. Je moet je eerst melden bij hun kantoor, dat overigens niet zomaar binnen te lopen is aangezien de deur alleen met een tag te openen is.

Vervolgens checken ze dan je aanmelding en moet je de code overleggen die je retour krijgt zodra je aanmelding doorgevoerd is, ze controleren je identiteit en je moet de aanmeldlijst tekenen. Vervolgens begleid een medewerker je naar de verdieping die als datacenter ingericht is. Wanneer je komt voor werkzaamheden wordt je server aangesloten op een KVM kabel en kun je *buiten* de serverruimte aan je server werken. Op die manier heb je geen last van de herrie en airco's en kun je ook niet bij de servers van derden.

De serverruimte zelf zag er verzorgd uit. Ik weet niet waar jij naar airco's hebt gezocht, maar in de serveruimte heb ik er welgeteld 4 (VIER) gezien. Twee uur eerder zat ik nog in RedBus en ik weet zeker dat het bij InterConnect in ieder geval niet warmer was.

I agree, het huidige datacenter was bedoeld als kantoor en is nu zo goed mogelijk ingericht als datacenter. De koele lucht komt dan ook niet vanuit de vloer, maar koel is het er zeker wel. Overigens heeft InterConnect voor wat betreft het datacenter mooie plannen klaar liggen, het wordt alleen nog maar beter! Wellicht dat je nog maar eens moet gaan kijken want je verhaal raakt kant nog wal.

Wido
15/09/05, 23:01
RedBus was ook in eerste instantie bedoeld als kantoor. Toen er geen huurder/koper was voor het pand als kantoorruimte hebben ze het omgebouwd tot datacenter ;)

WebBizz
16/09/05, 08:29
Ah, dat wist ik niet. Blijf het raar vinden, ramen in een datacenter :)

Wido
16/09/05, 10:12
Origineel geplaatst door WebBizz
Ah, dat wist ik niet. Blijf het raar vinden, ramen in een datacenter :) Nu weet je waarom ;)

Gleverla
16/09/05, 15:53
Ik sta op zowel op redbus als op Telecity II, persoonlijk vind ik Telecity wat beter qua beveiliging, bij redbus heb je nog wel eens dat je een tijdje staat te wachten voordat er een deur voor je open gaat, of dat je moet bellen om een deur te laten openen. Ben pas 3 keer in Redbus geweest, maar het is natuurlijk de kunst om er zo weinig mogelijk te komen. :P

jantje.vlaam
19/10/05, 00:54
Ik heb een kwart rack in Den Bosch bij Interconnect. Dat is voor mij lekker dichtbij (in een half uurtje te rijden van deur tot deur). Goede prijzen en gelukkig sinds kort een betere openingstijd. Hoewel ik een hekel heb om na 20:00 uur € 60,00 per uur te betalen voor toegang tot mijn eigen rack.

[edit]

het nieuwe datacenter is overigens zo goed als klaar. Binnenkort gaan ze verhuizen. Dat geeft wel wat downtime, maar is goed in te plannen. Dit datacenter ligt op ongeveer 200 meter afstand.

WaccoJacko
19/10/05, 09:53
lol dat soort ongein met betalingsregelingen hen ik... dat deed men vroeger om ervoor te zorgen dat ze er niet voor elk wissewasje naar binnen gingen en de kindjes buiten te houden.. Anders was het soms net een schoolreisje.. Nou JIPPIE we gaan een dag je het DC in... Laatst op de sdf van transip ook... 4 koters die er liepen te schreeuwen en herrie te maken niet normaal en rennen door de ruimte. Beetje jammer. Maar ja dan is zon betalingsregeling erg handig... en voor providers met een betalingsachterstand zoals dutchweb destijds ja dan mag je ook niet naar binnen want dan kun je dat ook niet betalen :)

Ber|Art
19/10/05, 10:39
SBP, TeleCity II, ConceptsICT en Redbus :)

jinxedworld
19/10/05, 11:41
SIG Telehousing in Groningen. Prima locatie, tarieven zijn netjes, netwerk waar ik gebruik van maak is klasse, 24/7 access zonder problemen, en ik zit er 5 minuten kruipen vanaf :)

Power-Hosting
19/10/05, 11:55
Voornamelijk KPN Cybercenter te Schiphol, Redbus, DC2 en Iqarus.

Swizzor
19/10/05, 17:13
Redbus Interhouse. Ga ik ook niet weg.

Esbes
19/10/05, 17:27
Easynet en Global Switch op het moment. Bevalt goed.

dotXS
20/10/05, 00:50
Vanavond op de Regio Business Dagen even gepraat met de directeur van Bit.

Ze verwachten in Mei hun nieuwe datacenter af te hebben. Het gaat er ook niet verkeerd uitzien. Wij deden voordat we zelf met internet diensten begonnen al een tijd zaken met Bit en nooit grote problemen gehad.

Op dit moment zit Colo bij hun helemaal vol. Wij kregen ook verzekerd dat de prijzen al redelijk naar beneden waren gegaan (van €300 per mbit 1/1,5 jaar geleden naar rond de €50 per mbit).

Oh ja, wij staan in RedBus (Reasonnet)

Herr_Qn
20/10/05, 11:12
Telecity 2 en xs4all langs de A10.

Ik moet zeggen dat ik telecity wat vervelender vind en dan met name om het toegangs beleid. Dat loopt erg omslachtig daar met aanmelden etc, en dan gaat het weer mis, terwijl je duidelijk haast hebt...

Bij de colo van xs4all kan ik altijd gewoon naar binnen lopen met mijn pasje, ik zwaai nog even naar de beheerders daar en kan bij mijn machines...als je klus geklaard is pak ik nog even een bak koffie en speel met de x-box in de wachtruimte en ik ga weer...kijk dat is de omgeving waar ik mijn machines wil hebben hangen ;-)
Vooral omdat verder ook alles gewoon goed geregeld is.

Ik hang via True bij telecity en ik heb al een paar keer problemen gehad doordat er iets bij de colo mis ging, kabelbreuk, gare router etc....