PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk netwerk geniet de voorkeur?



MediaServe
09/09/05, 11:40
Ik was mij aan het oriënteren voor een netwerk om een cabinet te plaatsen. Genoeg offertes aangevraagd en op dit moment komen deze partijen voor mij in aanmerking:

- Euro Access
- Internet Online
- GrafiX

Ik ben met nog wat meer partijen in overleg, maar die zitten qua prijs nog iets te hoog tot zover.

Ik ben benieuwd welk van deze netwerken jullie voorkeur zou krijgen. Graag meningen, feiten en dergelijk, maar wel enigszins onderbouwd ;)

xYnta
09/09/05, 12:22
Neoworld, momenteel maken wij al ruim 4 maanden gebruik van dit netwerk en hebben wij nog geen enige downtime mee gemaakt. Daarnaast maakte wij naast Neoworld ook gebruik van het Linkup netwerk welke tegenovergesteld van Neoworld gedurende 4 maanden in totaal 4 gehele dagen niet bereikbaar is geweest door een of andere storing. Daarnaast is het WeDare netwerk ook aan te raden, lekker snel. Euro Access heb ik van meerdere mensen ook goede dingen overgehoord. Tot zover mijn ervaringen :)

Triloxigen
09/09/05, 12:26
Leaseweb.
Veel uplinks, flexibele mensen, groot netwerk, nette prijzen, op veel plaatsen beschikbaar.

InstantXs
09/09/05, 12:28
Origineel geplaatst door Triloxigen
Leaseweb.
Veel uplinks, flexibele mensen, groot netwerk, nette prijzen, op veel plaatsen beschikbaar.

Ik zie leaseweb niet in het lijstje staan wat hij net opnoemde in zijn OP.

MediaServe
09/09/05, 12:29
Ik bedoel dus van die drie netwerken die ik noemde :)

Leaseweb heb ik ook overwogen, maar hoor toch van verschillende kanten (waaronden Leaseweb klanten zelf) dat e.e.a. niet voor elkaar is bij Leaseweb.

Toch bedankt voor de feedback :)

Triloxigen
09/09/05, 12:43
Origineel geplaatst door MediaServe
Ik bedoel dus van die drie netwerken die ik noemde :)

Leaseweb heb ik ook overwogen, maar hoor toch van verschillende kanten (waaronden Leaseweb klanten zelf) dat e.e.a. niet voor elkaar is bij Leaseweb.

Toch bedankt voor de feedback :)

Ohw, excuses.
Ik dacht dat je een aanvulling zocht op die 3.

xYnta
09/09/05, 12:46
Mijn excuses, ik dacht hetzelfde :).

MediaServe
09/09/05, 12:47
Geen probleem, ik had even wat duidelijker moeten zijn :)

Esbes
09/09/05, 15:04
Ik zelf zou kiezen voor GrafiX, Marco en andere medewerkers zijn erg aardig, ze zijn eerlijk over het netwerk en de apparatuur en de uptime is ook goed.

Lijkt mij een erg goed bedrijf om te co-locaten :).

dreamhost_nl
09/09/05, 16:09
Off-topic : Ga je weg bij Linkup of is dit een uitbreiding?

On-topic : Wat is je belangrijkste argument om voor een netwerk te kiezen ? De prijs (alhoewel die vrijwel gelijk zal zijn) of de stabiliteit ?

MediaServe
09/09/05, 16:21
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Off-topic : Ga je weg bij Linkup of is dit een uitbreiding?Eén van beide, zijn we zelf nog niet helemaal uit. We gaan binnenkort in overleg met Linkup en onze klanten, hoe het nu verder zal gaan.
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
On-topic : Wat is je belangrijkste argument om voor een netwerk te kiezen ? De prijs (alhoewel die vrijwel gelijk zal zijn) of de stabiliteit ? De prijs is inderdaad ongeveer hetzelfde, maar we kiezen eerst een netwerk uit, dan kijken we of we het kunnen betalen. Als dat netwerk toch te duur zou blijken, kunnen we alsnog voor de tweede keuze gaan. Wat wij belangrijk vinden is uiteraard een stabiel en snel netwerk, maar ook eerlijkheid, spontaniteit en dynamiek van een provider. Een provider moet verder gaan dan alleen een rack met een uplink leveren.

Tot nu toe heb ik een goede indruk van alle drie providers. Iedere provider heeft voor- en nadelen. De prijs is nagenoeg gelijk. Vandaar dat ik jullie vraag ;)

euro-access
09/09/05, 16:50
Origineel geplaatst door Esbes
Ik zelf zou kiezen voor GrafiX, Marco en andere medewerkers zijn erg aardig, ze zijn eerlijk over het netwerk en de apparatuur en de uptime is ook goed.

Lijkt mij een erg goed bedrijf om te co-locaten :).

de andere zijn niet eerlijk over hun netwerk en apparatuur? :)

Unixboy
09/09/05, 18:54
Internet Online zou ik niet voor gaan.

MediaServe overweeg We-Dare eens Grafix maakt tenslotte ook gebruik van dit netwerk.

Ik heb geen ervaring met Euro Access.

Esbes
09/09/05, 18:59
Origineel geplaatst door euro-access


de andere zijn niet eerlijk over hun netwerk en apparatuur? :)

Geen idee, geen ervaring mee, geen contact mee, etc.

Met GrafiX wél dus daar kan ik dan ook wél wat van zeggen.

@UnixBoy, GrafiX heeft hun eigen netwerk... Maken geen gebruik van het netwerk van We Dare.

timmeh
09/09/05, 19:27
Wedare heeft toch wel een andere prijsklasse dan bovengenoemde colo providers.

Bij wedare wordt standaard al tussen de 350 en 400 euro gerekend voor een kast zonder dataverkeer.

Heb zowel ervaring met WeDare als GrafiX prima ervaringen, beide een super netwerk en goede service.

Unixboy
09/09/05, 20:32
Origineel geplaatst door Esbes


@UnixBoy, GrafiX heeft hun eigen netwerk... Maken geen gebruik van het netwerk van We Dare.

Correct was even de fiets bel kwijt :-)