PDA

Bekijk Volledige Versie : [18+] Te koop: Opendir.nl



Rick L.
09/09/05, 11:02
Te koop aangeboden: Opendir.nl (http://www.opendir.nl).

De site is sinds begin april in mijn bezit, daarvoor heeft een andere eigenaar de site een jaar lang gerund.

Het is een populaire 18+ site. Met name de Opendir Viewer (http://viewer.opendir.nl) is erg populair. Met een zeer uitgebreide database met dirs trekt alleen de viewer al zo'n 10.000 tot 30.000 unieke bezoekers per dag. Het weblog zelf ontvangt dagelijks zo'n 5.000 - 6.000 unieke bezoekers per dag. Door de vakantieperiode was het iets ingezakt, maar inmiddels is het weer aan het groeien. De actuele statistieken zijn te bekijken:

Opendir.nl: http://www.opendir.nl/Crew/odstats/
Viewer.opendir.nl: http://www.opendir.nl/Crew/vwstats/

De website beschikt over een volledig administratie paneel waarin zowel het weblog als de viewer volledig te beheren is. De viewer maakt het mogelijk om zogenaamde open directories te kunnen bekijken. De directories die momenteel in de database staan, zijn allemaal met de hand gekeurd om de kwaliteit relatief hoog te houden. Iemand met programmeer-ervaring kan dit met een aantal kleine aanpassingen echter ook automatisseren.

De website is volledig voor Opendir.nl geschreven door twee programmeurs. Alleen het design was orgineel een template (dat op sommige punten is aangepast).

Opendir.nl bestaat ruim anderhalf jaar en is sinds begin april in mijn bezit. De reden van de verkoop is dat twee huidige beheerders van de site hebben aangegeven te willen stoppen met de website.

De inkomsten zijn wisselend. Er zijn meerdere advertentiecampagnes actief geweest. Momenteel berekenen we 5,00 euro per 1.000 views. Als er geen actieve campagnes zijn, wordt gebruik gemaakt van het advertentienetwerk van M4N.

Aan het aantal bannerviews is tevens de groei te zien:

April: 39.637 views
Mei: 725.205 views
Juni: 1.642.292 views
Juli: 1.794.057 views
Augustus: 2.132.687 views

Er is geen vaste prijs. Iedereen is vrij een bod te doen en elk acceptabel bod zal ik overwegen.

ernesto
09/09/05, 11:19
5 euro per 1000 views, dat is netjes.

Dus als ik het goed begrijp waren de bannerinkomsten van de afgelopen maand hoger dan 10.000 euro?

Rick L.
09/09/05, 11:49
Nee, deze prijs was ter indicatie. Zoals in mijn bericht wordt vermeld is er af en toe een adverteerder die enkele duizenden views afnemen. Omdat het aantal bannerviews groot is, is er veel ruimte voor adverteerders.

De inkomsten varieren als sinds de lancering enorm. De ene maand komt er 300 euro binnen, de andere maand komen we niet verder dan 30 euro. Hierbij wel opgemerkt dat we altijd hebben afgewacht tot er potentiële adverteerders contact met ons opnamen, en we zelf niet op zoek zijn gegaan naar adverteerders.

kevers84
09/09/05, 12:12
Ik weet niet wat een acceptabel bod is voor deze site, echter bied ik 100 euro voor het complete werk

janneman
09/09/05, 13:04
Ik bied 500 euro

kevers84
09/09/05, 14:58
Ik bied 550

RVBIS
09/09/05, 15:55
Hoe zit het met de rechten op de foto's e.d. Krijg je daar geen problemen mee?

ismedia
09/09/05, 17:24
dan doe ik 600. :)

NBMedia
09/09/05, 18:23
650

NBMedia
09/09/05, 18:25
Hoeveel data verbruikt de site ?

Rick L.
09/09/05, 18:48
De website heeft in augustus zo'n 16 GB aan dataverkeer verbruikt. In de maanden daarvoor was het een vergelijkbaar aantal GB's.

De foto's worden nooit op de server geplaatst, maar worden altijd gelinkt vanaf andere sites, waardoor we zelf geen verantwoordelijkheid dragen voor de rechten. Bezoekers kunnen links aanmelden en voornamelijk deze links worden geplaatst op het weblog. Eventueel worden ze op verzoek verwijderd, maar voor zover bij mij bekend is dat nooit voorgekomen.

Links die opgenomen zijn in de viewer zijn echter niet te verwijderen aangezien iedereen elke gewenste open directory kan bekijken.

Wat ik overigens vergat te vermelden in mijn bericht is dat het om een zakelijke verkoop gaat. Biedingen dus graag excl. BTW vermelden (bij personen die woonachtig zijn buiten Nederland wordt vanzelfsprekend geen BTW berekend).

NBMedia
09/09/05, 19:52
Hoe verloopt deze veiling ?

Is er een buy now?
Deadline?

Nbmedia

janneman
09/09/05, 20:16
Ik bied 750 euro excl. btw

Ik zou ook graag weten of het een veiling wordt (met eind zoveel uur na het laatste bod) en of er een buynow is.

PSX
10/09/05, 07:02
ik biedt 800 exbtw

-------------------

webmaster@gok-planet.nl

Rick L.
10/09/05, 17:03
Omdat de vraag voor een buybow vaak gesteld wordt, zal ik deze toch maar geven. De buynow voor de site is 2.000 euro (excl. BTW).

Een deadline heb ik niet. Als ik tevreden ben met het bod en ik het idee heb dat er geen nieuw bod meer zal komen, kan ik het bod accepteren. Uiteraard zal ik alles via dit topic aangeven.

NBMedia
10/09/05, 18:51
Hoeveel mensen hebben zich al ingeschreven voor de mailing?

NBmedia

NBMedia
10/09/05, 18:55
850 euro

janneman
10/09/05, 19:40
1.000 euro

NBMedia
10/09/05, 19:53
Kan niet goed in de stats zien waar de bezoekers vandaan komen.
Kun je dat hier eens vermelden.

Bedankt,

NBMedia

Rick L.
11/09/05, 10:20
De statistieken die ik hier openbaar heb gemaakt zijn de enige statistieken die er op dit moment zijn van de website. Wat ik wel weet is dat er veel bezoekers van het weblog via de partners op de site komen. Op diverse andere (grote) weblogs (waaronder ook op onder andere Roemeense weblogs) wordt regelmatig gelinkt naar de Viewer. Echter komt naar mijn idee ook hier het grootste deel via Nederlandse weblogs en zouden het dus voornamelijke Nederlandse bezoekers zijn.

Het aantal ontvangers van de mailing zou ik moeten navragen aan de beheerders, hier zal ik later op terug komen.

Rusrink
11/09/05, 15:04
Er zit ook een trade script op, dus ik neem aan dat er ook een groot gedeelte 'trade' traffic is

NB-Gerd
11/09/05, 15:32
ik bied 1000 euro

Luuc
11/09/05, 15:41
Origineel geplaatst door NB-Gerd
ik bied 1000 euro Janneman heeft reeds 1.000 euro geboden. :)

Rick L.
11/09/05, 16:22
Via e-mail heb ik een bod ontvangen van 1.500 euro (excl. BTW).

janneman
11/09/05, 20:59
Om te voorkomen dat er aan prijsopdrijving wordt gedaan, verzoek ik je me de details van dat mailtje even per PB toe te sturen.

Rick L.
11/09/05, 21:24
Je hebt een PB.

janneman
11/09/05, 21:59
Ik bied de buynow prijs van 2.000 euro excl. btw.

Henky!
11/09/05, 22:09
Heel mooi Janneman!

Henky!
11/09/05, 22:13
Mm, zie nu pas dat je ook de buy out prijs biedt. Is dat niet wat raar? Ik dacht dat je regulerend optrad vanwege mogelijke prijsopdrijving. In dit geval had je de inhoud van die e-mail misschien eerst openbaar moeten maken.

Omdat je nu meer weet dan wij! Niet?

Rusrink
11/09/05, 22:17
Je had er toch zelf ook om kunnen vragen?

janneman
11/09/05, 22:19
Nee, ik wilde alleen verifieren dat er echt een bieder was voordat ik een hoger bod zou doen.

Ik heb inmiddels gezien dat er echt een bod is geweest van 1.500 euro, alleen dat die bieder graag anoniem wilde blijven.
Dus de inhoud van die email zou niemand iets nieuws vertellen en ik weet (behalve de naam van de bieder) dus ook niets meer dan jullie.

Omdat ik wist dat de buynow 2.000 euro was en ik mezelf vooraf had gesteld om de buynow te bieden zodra er 1.500 was geboden wilde ik even zeker weten dat dat bod er echt was en vervolgens heb ik de buynow geboden.

Henky!
11/09/05, 22:31
Origineel geplaatst door janneman


Omdat ik wist dat de buynow 2.000 euro was en ik mezelf vooraf had gesteld om de buynow te bieden zodra er 1.500 was geboden wilde ik even zeker weten dat dat bod er echt was en vervolgens heb ik de buynow geboden.

Ik dacht dat je prijsopdrijving wilde voorkomen. Mijn eerste reactie was dan ook: goeie actie van de Mod!

Maar nu verdenk ik je van handelen met voorkennis. Ik vraag me af of ik, als niet Mod zijnde, deze informatie ook had gekregen.

Gewoon een vraag. In het domein zelf heb ik geen interesse.

Rick L.
11/09/05, 22:53
Ik zal me verder niet in deze discussie mengen. De website verkocht.

janneman
12/09/05, 08:44
Henky: ik snap serieus even niet wat het probleem nu is.
Ja, ik wilde prijsopdrijving voorkomen (het gebeurt me net even te vaak dat er "opeens" biedingen per mail of MSN zijn gedaan zodra er actief op een domein of website wordt geboden), en vervolgens besluit ik de website te kopen tegen de buynow.
Dat is allemaal niet zo vreemd omdat ik vanaf het moment dat er een buynow werd vastgesteld al had besloten om die te bieden als dat bedrag te dichtbij zou komen.

Ik snap dus totaal niet wat dat met voorkennis te maken zou hebben!
Iedere andere geinteresseerde heeft ruimschoots de tijd gehad om de buynow te bieden, dus volgens mij maak je van een mug een olifant.

Flexuro
12/09/05, 17:06
@ janneman

Compleet mee eens, het staat iedereen vrij om de buynow op eender welk moment te geven aan de vragende partij. Dit had eveneens zelfs je eerste bod kunnen zijn lijkt me, aangezien je een grote interesse toont voor de website.

Het feit of je al dan niet mod ben, doet hier niet ter zake.

met vriendelijke groeten,
Wesley Hendrickx

Henky!
12/09/05, 23:22
Origineel geplaatst door janneman
Henky: ik snap serieus even niet wat het probleem nu is.
Ja, ik wilde prijsopdrijving voorkomen (het gebeurt me net even te vaak dat er "opeens" biedingen per mail of MSN zijn gedaan zodra er actief op een domein of website wordt geboden), en vervolgens besluit ik de website te kopen tegen de buynow.
Dat is allemaal niet zo vreemd omdat ik vanaf het moment dat er een buynow werd vastgesteld al had besloten om die te bieden als dat bedrag te dichtbij zou komen.

Ik snap dus totaal niet wat dat met voorkennis te maken zou hebben!
Iedere andere geinteresseerde heeft ruimschoots de tijd gehad om de buynow te bieden, dus volgens mij maak je van een mug een olifant.

Nou ja, een walrus dan misschien. Ik moet zeggen dat ik niet had gezien dat je ook aan het bieden was. Zag slechts een mod meeltje dat illegale prijsopdrijving wilde voorkomen. "Heel mooi", zo dacht ik. Precies wat je zegt, die plotselinge biedingen per meel of PB.

Nee toch een olifant achteraf gezien. Vrees zelfs dat ik excuses moet vragen en daarbij moet verzoeken om je adres zodat ik daar bloemen heen kan sturen in een treurige poging een late nacht ongedaan te maken....

Henky!

janneman
13/09/05, 22:51
Hahaha, maakt niet uit verder, wilde alleen geen scheve gezichten hebben.
Maar ik doe zelf niet zo heel vaak mee met veilingen, dus mocht er waar dan ook prijsopdrijving vermoed worden, laat het dan gerust weten.
Want ook als niet-bieder heb ik dat gevoel vaak zat.

Henky!
13/09/05, 23:13
Thanks!

:-)

dfeenstra
17/09/05, 11:42
Dit soort websites zijn gewoon crimineel.
Jatten het dataverkeer van andere sites door hun foto's te hotlinken en er zelf hun reclame boven te zetten. Dat is gewoon pure diefstal.
En krijg je waarschijnlijk inderdaad weinig klachten over omdat de meeste mensen niet doorhebben dat hun foto's worden gehotlinkt.

Ik zal mijn logs van mijn foto sites nog even doornemen om te zien of je ook foto's van mij gehotlinkt hebt nu of in het verleden en zal je dan nog wel even een factuur sturen daarvoor. Kan je het geld dat je verdient met de verkoop van deze site gelijk aan mij overmaken wegens het schenden van de copyrights van mijn foto's en de diefstal van mijn dataverkeer.

dopi84
17/09/05, 11:47
Origineel geplaatst door dfeenstra
Dit soort websites zijn gewoon crimineel.
Jatten het dataverkeer van andere sites door hun foto's te hotlinken en er zelf hun reclame boven te zetten. Dat is gewoon pure diefstal.
En krijg je waarschijnlijk inderdaad weinig klachten over omdat de meeste mensen niet doorhebben dat hun foto's worden gehotlinkt.

Ik zal mijn logs van mijn foto sites nog even doornemen om te zien of je ook foto's van mij gehotlinkt hebt nu of in het verleden en zal je dan nog wel even een factuur sturen daarvoor. Kan je het geld dat je verdient met de verkoop van deze site gelijk aan mij overmaken wegens het schenden van de copyrights van mijn foto's en de diefstal van mijn dataverkeer.


hotlinken is tegenwoordig heel normaal, iedereen doet het vanelkaar.
wellicht iets voor die gamesites, die doen het bij de wilde spinnen af.

Nee, dfeenstra, ik denk dat je je niet druk hoeft te maken.

dfeenstra
17/09/05, 11:52
Hotlinken is heel normaal.... maar het blijft diefstal van het dataverkeer van mijn site.

Ik heb gehad dat ik een rekening van 600 euro krijg voor dataverkeer dat ik zelf niet gebruikt had maar was gebruikt doordat andere websites mijn foto's gehotlinkt hadden (beveiliging was op die server niet mogelijk door een configuratie probleem).

Maar jij vind dat dus normaal dat andere websites voor 600 euro aan dataverkeer van je jatten.
Nog afgezien van het schenden van de copyrights van mij en mijn gemiste inkomsten doordat mijn banners dus niet vertoond zijn?

Ik heb deze aangeboden website ondertussen al teruggevonden in mijn stats en zal de schade gaan berekennen en hem een factuurtje sturen.

Daniël

veenman
17/09/05, 13:28
Origineel geplaatst door dfeenstra
Hotlinken is heel normaal.... maar het blijft diefstal van het dataverkeer van mijn site.

Ik heb gehad dat ik een rekening van 600 euro krijg voor dataverkeer dat ik zelf niet gebruikt had maar was gebruikt doordat andere websites mijn foto's gehotlinkt hadden (beveiliging was op die server niet mogelijk door een configuratie probleem).

Maar jij vind dat dus normaal dat andere websites voor 600 euro aan dataverkeer van je jatten.
Nog afgezien van het schenden van de copyrights van mij en mijn gemiste inkomsten doordat mijn banners dus niet vertoond zijn?

Ik heb deze aangeboden website ondertussen al teruggevonden in mijn stats en zal de schade gaan berekennen en hem een factuurtje sturen.

Daniël
Gewoon referer IP/Host-ban op de site zetten, en je bent er vanaf... Verder is het zo dat je op het moment dat er wordt gehotlinkt ook verkeer vanaf die site naar een eigen referer linken waar je pay per click krijgt, noem maar wat. Je kan het spelletje mee spelen en er het beste van maken of er doelloos tegen aan gaan lopen schoppen.

dfeenstra
17/09/05, 16:44
Origineel geplaatst door skunkah

Gewoon referer IP/Host-ban op de site zetten, en je bent er vanaf... Verder is het zo dat je op het moment dat er wordt gehotlinkt ook verkeer vanaf die site naar een eigen referer linken waar je pay per click krijgt, noem maar wat. Je kan het spelletje mee spelen en er het beste van maken of er doelloos tegen aan gaan lopen schoppen.

Sinds kort heb ik een nieuwe server en daarop kan ik het beveiligen.
Gaat erom dat op het moment dat je erachter komt dat iemand hotlinkt het al telaat is. dat ik die rekening van 600 euro kreeg ging ik zoeken waar dat aan lag (normaal betaalde ik 50 euro) en kwam er toen achter dat 2 websites op grote schaal foto's van mijn website hotlinkte, maar had toen wel al een schade post van 550 euro dus.

Triloxigen
17/09/05, 16:47
Origineel geplaatst door dopi84



hotlinken is tegenwoordig heel normaal, iedereen doet het vanelkaar.
wellicht iets voor die gamesites, die doen het bij de wilde spinnen af.

Nee, dfeenstra, ik denk dat je je niet druk hoeft te maken.

Dat is helemaal niet normaal en de grote websites zul je dat ook niet zien doen.

janneman
17/09/05, 22:17
Ik ben de nieuwe eigenaar, dus ik zie de rekening wel tegemoet.
Heb ik iets om de kachel mee aan te steken.

Beetje goedkoop om je eigen beveiligingsfouten af te schuiven op een ander.
In de tijd dat ongeveer iedere internationale adultsite nog gebruik maakte van een AVS of een eenvoudig systeem als Lancelot waren het de backdoor posters die je dataverkeer opvraten en zelfs toen had je al hele simpele oplossingen.

Een OPEN DIR viewer kan alleen werken als je je DIR OPEN hebt staan!
1 chmod, en dit systeem werkt niet meer op jouw site.
Minuten lang besteed je aan het posten van dit soort berichten, terwijl je eigen vergissing binnen 2 seconden opgelost kan zijn.

Standaard kwaaltje tegenwoordig: een ander aanvallen en je eigen stommiteiten even "vergeten"

Mikey
17/09/05, 22:28
Origineel geplaatst door dfeenstra
Dit soort websites zijn gewoon crimineel.
Jatten het dataverkeer van andere sites door hun foto's te hotlinken en er zelf hun reclame boven te zetten. Dat is gewoon pure diefstal.
En krijg je waarschijnlijk inderdaad weinig klachten over omdat de meeste mensen niet doorhebben dat hun foto's worden gehotlinkt.

Ik zal mijn logs van mijn foto sites nog even doornemen om te zien of je ook foto's van mij gehotlinkt hebt nu of in het verleden en zal je dan nog wel even een factuur sturen daarvoor. Kan je het geld dat je verdient met de verkoop van deze site gelijk aan mij overmaken wegens het schenden van de copyrights van mijn foto's en de diefstal van mijn dataverkeer.

Ipv je tijd aan onzin te besteden, besteed hem goed aan beveiliging van je websites. Hot linken en opendirs is makkelijk tegen te gaan.

dfeenstra
17/09/05, 23:34
Tuurlijk.... en als je de deur van je huis open laat staan mag iemand ook gewoon alles legaal uit je huis halen. Of is dat op de een of andere manier plots anders?

dfeenstra
17/09/05, 23:36
Origineel geplaatst door Mikey


Ipv je tijd aan onzin te besteden, besteed hem goed aan beveiliging van je websites. Hot linken en opendirs is makkelijk tegen te gaan.

Zoals ik al aangaf was dat op de vorige server niet mogelijk (beveiliging tegen hotlinken) server rewrite werkte niet.
Nu is dat wel beveiligd, maar de meeste webmasters zullen hier pas achter komen indien de eerste dikke rekening binnen komt.
En dat er een kans is betekend niet dat het legaal is.....

veenman
17/09/05, 23:36
Origineel geplaatst door dfeenstra
Tuurlijk.... en als je de deur van je huis open laat staan mag iemand ook gewoon alles legaal uit je huis halen. Of is dat op de een of andere manier plots anders?
Ja, want in jouw huis mag niemand zomaar komen, die plaatjes die zul je wel vanaf je eigen site linken dus die zijn publiekelijke beschikbaar.

De spullen in jouw huis (neem ik aan) niet.

WH-Tim
17/09/05, 23:42
even voor dfeenstra: voordat je met internetservers en websites op grotere schaal begon wist ook JIJ dat er gehotlinkt werd. Als je het toen er al niet mee eens was had je niet voor deze richting moeten kiezen maar had je bloembollen moeten gaan plukken, daar kennen ze geen datatraffic ;)

TSG-Hans
17/09/05, 23:52
Net zoals het stom is om je huisdeur niet op slot te doen, is het ook stom hotlinking niet onmogelijk te maken.

Dit neemt niet weg, dat als een site puur en alleen bestaat door te hotlinken naar andere sites, zo'n gedupeerde volstrekt in zijn recht staat een schadevergoeding te verlangen. Immers, door hotlinking wordt moedwillig schade toegebracht aan anderen, puur en alleen om er zelf beter van te worden.

Overigens vind ik het opmerkelijk en veelzeggend dat hier hotlinking goed wordt gepraat.

veenman
18/09/05, 00:11
Ben ik niet met je eens dat het moedwillig schade toebrengen is. Vergelijk het met een stuk eigenweg, waar ook iedereen gerbuik van kan rijden, jouw bandbreedte wordt op het moment dat er ander verkeer gebruik van maakt ook kleiner, maar is dat dan moedwillig schade toe brengen?

Het zelfde geld voor sites met materiaal dat hotlinking 'uitnodigd' net als de weg die uitnodigd om er overheen te rijden, dan moet je maar een bordje verboden toegang voor onbevoegden WvS 461. Het zelfde kun je online doen door er een 403 op te zetten bij bepaalde referers.

Dus je hebt het helemaal zelf in de hand.

dfeenstra
18/09/05, 09:22
Origineel geplaatst door skunkah
Ben ik niet met je eens dat het moedwillig schade toebrengen is. Vergelijk het met een stuk eigenweg, waar ook iedereen gerbuik van kan rijden, jouw bandbreedte wordt op het moment dat er ander verkeer gebruik van maakt ook kleiner, maar is dat dan moedwillig schade toe brengen?

Het zelfde geld voor sites met materiaal dat hotlinking 'uitnodigd' net als de weg die uitnodigd om er overheen te rijden, dan moet je maar een bordje verboden toegang voor onbevoegden WvS 461. Het zelfde kun je online doen door er een 403 op te zetten bij bepaalde referers.

Dus je hebt het helemaal zelf in de hand.

Dus jij vind iemand met een hele dikke rekening voor dataverkeer opschepen geen schade toebrengen?
Dat ik open dirs heb wil niet zeggen dat andere sites het materiaal daaruit maar mogen gebruiken.

Maar gezien het standpunt van veel mensen hier was kennelijk die aanval op deze site onlangs oo een probleem en gewoon de igen schuldae eigenaren van deze site. Hadden ze het immers maar beter moeten beveiligen....

crazycoder
18/09/05, 09:30
Origineel geplaatst door dfeenstra
Dus jij vind iemand met een hele dikke rekening voor dataverkeer opschepen geen schade toebrengen?
Dat ik open dirs heb wil niet zeggen dat andere sites het materiaal daaruit maar mogen gebruiken.

Maar gezien het standpunt van veel mensen hier was kennelijk die aanval op deze site onlangs oo een probleem en gewoon de igen schuldae eigenaren van deze site. Hadden ze het immers maar beter moeten beveiligen....
Deze discussie kan misschien beter hier:
http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=9
Voort worden gezet.

Statistieken in de gaten houden en beveiliging in orde maken..
Je wil niet weten wat voor afbeeldingen sommige hotlinkers voor hun neus krijgen die foto's van mij misbruiken :-)

De cultuur op internet is/was dat je alles 'zomaar' mag/mocht gebruiken. Dat is juridisch gezien misschien niet altijd in de haak. Als je jezelf in een dergelijke cultuur waag neem je maatregelen.. Zo niet dan is het inderdaad een beetje je eigen schuld. Zeker als je de statistieken niet in de gaten hou..

dfeenstra
18/09/05, 09:50
Origineel geplaatst door crazycoder

Deze discussie kan misschien beter hier:
http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=9
Voort worden gezet.

Statistieken in de gaten houden en beveiliging in orde maken..
Je wil niet weten wat voor afbeeldingen sommige hotlinkers voor hun neus krijgen die foto's van mij misbruiken :-)

De cultuur op internet is/was dat je alles 'zomaar' mag/mocht gebruiken. Dat is juridisch gezien misschien niet altijd in de haak. Als je jezelf in een dergelijke cultuur waag neem je maatregelen.. Zo niet dan is het inderdaad een beetje je eigen schuld. Zeker als je de statistieken niet in de gaten hou..

Ik heb hele goede redennen waarom dat niet gebeurd is (was niet mogelijk).
En zelfs al was het mogelijk en had ik het niet gedaan dan nog is dat geen reden dat mijn dataverkeer gejat mag worden en mijn copyright geschonden kan worden.

Zoals mensen hier reageren is als dat iemand spullen uit een winkel jat en dan zegt: tja.... had je al die spullen maar in afgesloten kasten moeten doen in je winkel, nu lag het open en bloot en ben ik dus gerechtigd om de spullen mee te nemen. Heb je daar een probleem mee? dan had je het maar beter in de gaten moeten houden.

BsHosting
18/09/05, 10:07
heb jij alle rechten op alle foto's dan dfeenstra
denk het niet he
je kunt alleen roepen als jij uniek alle foto;s zelf hebt aangeschaft

en idd je serverbeveiliging etc is je eigen zaak dat jij dat niet deed of wilde.

ik zeg niet dat het gerechtigd is dingen mee te jatten etc maar in die cultuur zit je hier nu eenmaal
je kunt een hoop ellende voorkomen door goede voorzorgsmaatregelen.

dat jij geen geld cq tijd er in wilt steken iets te beveiligen is gewoon je eigen fout

dfeenstra
18/09/05, 10:44
Ik heb geen exclusieve rechten op die foto's nee.
Maar is ook helemaal niet belangrijk.

Kennelijk is het op dit forum zo dat alles wat niet vast zit of beveiligd is ook dus maar van hun is.
Blijft de conclusie over dat het hier een zielig zooitje bij elkaar is kennelijk.
En daar hou ik het verder bij aangezien de meeste mensen hier niet genoeg verstand hebben om in te zien dat dat soort dingen verkeerd is en illegaal.

veenman
18/09/05, 10:45
Dus die sites die bewust hotlinken zijn fout, Google hotlinkt ook bewust met de imagesearch, is Google dan ook fout?

BsHosting
18/09/05, 10:49
Ik heb geen exclusieve rechten op die foto's nee.

dus waar heb jij ze vandaan dan of geript of gehotlinkt

dus je doet hetzelfde wat ze bij jou ook flikken.

dfeenstra
18/09/05, 11:18
Origineel geplaatst door mobileman


dus waar heb jij ze vandaan dan of geript of gehotlinkt

dus je doet hetzelfde wat ze bij jou ook flikken.

om hier toch nog maar even op te reageren: ik heb de rechten op die foto's gekocht voor een bepaalde pagina, dat betekend dat ik recht heb om die foto's op 1 pagina te vertonen, heb dus geen exclusieve rechten.
Maar kennelijk is zelfs dat voor bepaalde mensen al lastig te begrijpen....