PDA

Bekijk Volledige Versie : Internationale website, waar hosten?



Omega
08/09/05, 16:50
Ik vroeg mij af waar je het beste een internationale website kan hosten. De meeste bezoekers zullen uit de US, NL, BE, DE en de rest van Europa komen.

Het lijkt mij het handigste om dit bij een NL hoster te doen aangezien de support communicatie beter zal zijn dan met een US hoster.

Maakt het voor de bezoekers nog iets uit of je de website in NL of US host? Of zullen zij dit amper merken.

Het gaat om een website met database waar men informatie kan opzoeken. Weinig plaatjes, hoofdzakelijk tekst.

Triloxigen
08/09/05, 16:54
Het grootste deel is Europa, dan raad ik Amsterdam aan.
Hier zijn een van de snelste netwerken te krijgen, daarnaast is de support ook nederlands.

Als je het in de VS gaat doen zullen de bezoekers merken dat het trager is.

kevers84
08/09/05, 17:04
Inderdaad ik raad ook aan om toch in Amsterdam te hosten, wij hebben ook meerdere klanten uit belgie/duitsland waarop mensen komen vanuit europa en die melden nooit klachten over een trage verbinding.

AlfaHosting
08/09/05, 17:26
Neem dan iets centraal gelegen .. de UK. Prima verbindingen naar Europa en de US. Er zijn Belgische en Nederlandse hosters die hosting vanuit de UK aanbieden.

Triloxigen
08/09/05, 17:27
Origineel geplaatst door Mario
Neem dan iets centraal gelegen .. de UK. Prima verbindingen naar Europa en de US. Er zijn Belgische en Nederlandse hosters die hosting vanuit de UK aanbieden.

Dat is onzin.
Er lopen net zo goed lijnen van Amsterdam naar de VS als van UK naar de VS.
En als het hoofdzakelijk europese bezoekers zijn is NL gewoon het meest interesante.

AlfaHosting
08/09/05, 17:41
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is onzin.
Er lopen net zo goed lijnen van Amsterdam naar de VS als van UK naar de VS.
En als het hoofdzakelijk europese bezoekers zijn is NL gewoon het meest interesante.

Onzin ?

Dus wat jij wil zeggen is dat hij net zo goed in de VS kan hosten aangezien er ook lijnen lopen van de VS naar Nederland ?

Waar in zijn topic zegt hij dat de bezoeker hoofdzakelijk uit Europa komen ? Hij heeft het over een internationale website met bezoekers uit de VS en Europa.

HostServe
08/09/05, 17:42
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dat is onzin.
Er lopen net zo goed lijnen van Amsterdam naar de VS als van UK naar de VS.
En als het hoofdzakelijk europese bezoekers zijn is NL gewoon het meest interesante.

En waarom ?

Triloxigen
08/09/05, 18:15
Origineel geplaatst door Mario


Onzin ?

Dus wat jij wil zeggen is dat hij net zo goed in de VS kan hosten aangezien er ook lijnen lopen van de VS naar Nederland ?

Waar in zijn topic zegt hij dat de bezoeker hoofdzakelijk uit Europa komen ? Hij heeft het over een internationale website met bezoekers uit de VS en Europa.

Ik zeg helemaal niet dat europeanen niet merken dat een server in de VS staat :s
Een tussenoptie zoeken in de UK is een slecht optie, omdat ht daar voor niemand echt voordeel heeft (hoewel in de UK het verschil met Adam klein is).
Overigens miste ik de eerste US, dacht dat het hoofdzakelijk om europeanen ging.


Als het echt verdeeld is kan het wellicht interesant zijn om 2 sites te hebben, 1 in NL en 1 in de VS.

DelTa
08/09/05, 18:46
Voor hosting maakt het weinig uit of je in de VS of NL zit, tenzij je in het Westen van de VS zit.. ;)

Triloxigen
08/09/05, 18:59
Origineel geplaatst door DelTa
Voor hosting maakt het weinig uit of je in de VS of NL zit, tenzij je in het Westen van de VS zit.. ;)

Je merkt echt wel of een site in de VS staat kwa snelheid (vanauit Europa bekeken).

AlfaHosting
08/09/05, 20:49
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ik zeg helemaal niet dat europeanen niet merken dat een server in de VS staat :s
Een tussenoptie zoeken in de UK is een slecht optie, omdat ht daar voor niemand echt voordeel heeft (hoewel in de UK het verschil met Adam klein is).
Overigens miste ik de eerste US, dacht dat het hoofdzakelijk om europeanen ging.


Als het echt verdeeld is kan het wellicht interesant zijn om 2 sites te hebben, 1 in NL en 1 in de VS.

De pingtijden vanuit Belgie naar Nederland (A'dam) zijn dezelfde als deze naar de UK. De pingtijden vanuit de USA naar de UK liggen beduidend lager dan deze vanuit de USA naar Belgie.

jaapsh
09/09/05, 11:22
Er is op dit moment een verschuiving gaande van de USA naar Europa. Da's niet voor niets. En als je ook nog eens een Nederlands bedrijf of persoon vertegenwoordigd dan kan ik je alleen maar aanraden om in Amsterdam te gaan staan.

Zoek een netwerk uit met goede transits. Het liefste een stuk of 3/4. Ga niet voor de goedkoopste en ook niet voor de aller duurste.
Zoek bovendien een hosting bedrijf uit die je technisch goed kan ondersteunen en die al meerdere jaren bestaat. Wat voor mij een pre zou zijn is dat ze hun eigen netwerk onderhouden. (moet ergens een topic over staan op dit forum) Technische ondersteuning Ook als je groter gaat groeien en bijvoorbeeld niet meer op 1 server past. Dat zijn de beste tips die ik je kan geven.

AlfaHosting
09/09/05, 17:53
Natuurlijk is voor een Nederlandse of Belgische site een locatie binnen Nederland/Belgie/Luxemburg/Duitsland aan te bevelen. Dit ging echter om een internationale website. 80% van onze servers staan dan ook in Nederland. Een aantal servers staan op vraag van de klanten in de USA of UK. En er is wel degelijk een verschil.