PDA

Bekijk Volledige Versie : Mededeling aan ex-klanten



devolder
08/09/05, 16:24
U wordt als klant van Websspace momenteel geconfronteerd met een juridisch conflict tussen GNS-NL B.V. i.o./de heer Wildschut en de heer de Volder. Om u niet langer de dupe te laten zijn van de thans ontstane situatie, is er de afgelopen dagen hard gewerkt aan een aanvaardbare tijdelijke oplossing. Deze oplossing bestaat hierin dat een derde partij, Perfect - Internet Diensten uit Zeewolde zich bereid heeft verklaard om u naar Perfect - Internet Diensten of een andere door u aan te geven webhoster te verhuizen. Perfect - Internet Diensten zal u zo spoedig mogelijk over de uitvoering en het verdere plan van aanpak berichten.

Triloxigen
08/09/05, 17:20
Weer een twijfelachtige zaak.

Perfect-ID heeft niet eens een website online.
Het heeft geen eigen nameservers
En de website staat gehost op een ADSL lijn bij Demon.

Klanten van Websspace worden van de ene naar de andere toko getrokken zonder een echte oplossing.


De soap serie is overigens ook te volgen op:
http://webwereld.nl/articles/37188

AlfaHosting
08/09/05, 17:38
Zit Perfect ID ook niet op WHT ?

DelTa
08/09/05, 18:44
Origineel geplaatst door Mario
Zit Perfect ID ook niet op WHT ?

Yep, zie enkele aanbiedingen voor reseller pakketten... :)

de Volder, aangezien je toch niet betaald bent, waarom niet gewoon alles online gooien, de huidige problemen oplossen (of laten oplossen) zodat iedereen verder kan??

Ik ben bereid bij eventuele technische/security zaken mee te helpen om de klanten in ieder geval de mogelijkheid aan te bieden om hun sites indien nodig te verhuizen..

eMiz0r
08/09/05, 18:47
Ik ken de eigenaar van Perfect ID enigzins persoonlijk. Het is gewoon een hostingpartij, maar hebben alleen nog geen site online. Volgens mij zit het wel goed daar.

@ Triloxigen: (een quote van webwereld.nl)



Triloxigen @ donderdag 8 september 2005, 18:31

@devries Wellicht was het verstandig geweest om niet voor de eerste de beste webhoster te kiezen die goedkoop is. Als het .nl domeinnamen zijn, zijn die eenvoudig weg te verhuizen. @devries
Wellicht was het verstandig geweest om niet voor de eerste de beste webhoster te kiezen die goedkoop is.

Misschien is het voor jou verstandig om te stoppen met bemoeienis in deze. Tot tweemaal over toe ga je nu al behoorlijk de mist in. Geen goede reclame voor je bedrijf.

mohabo
08/09/05, 20:28
Als ik mijn eigendom (domeinnamen) weer op mijn naam krijg ben ik tevreden.

Grappig dat Webwereld er een artikel overschrijft. Hopelijk leren andere webhosters daarvan! Want het is hier een bende aan het worden!

Triloxigen
08/09/05, 20:33
Origineel geplaatst door mohabo
Grappig dat Webwereld er een artikel overschrijft. Hopelijk leren andere webhosters daarvan! Want het is hier een bende aan het worden!

Wat zouden andere webhosters daar precies van moeten leren?


Origineel geplaatst door eMiz0r
Ik ken de eigenaar van Perfect ID enigzins persoonlijk. Het is gewoon een hostingpartij, maar hebben alleen nog geen site online. Volgens mij zit het wel goed daar.

@ Triloxigen: (een quote van webwereld.nl)



Misschien is het voor jou verstandig om te stoppen met bemoeienis in deze. Tot tweemaal over toe ga je nu al behoorlijk de mist in. Geen goede reclame voor je bedrijf.

2 maal de mist in?
Omdat het ene bedrijf net zo vaag overkomt als het andere?
Of laten we direct alles in een doofpot stoppen.
Het is gewoon opvallend dat alle opvolgende bedrijven geen informatie over te vinden is waar men iets mee kan.

En verder heeft het absoluut geen betrekking op het hele rijlen en zeilen van Webzilla en dat gaan we ook fijn zo houden :)

Toon
08/09/05, 20:51
komkommertijd?

Ionstar
08/09/05, 21:07
Misschien zouden webhosters zich verre moeten houden van (negatief) commentaar op concurrerende webhosters, ookal liggen betreffende conculega's al op hun gat. Het is nu een beetje zoiets als pissen op een brandje wat al lang uit is.

Het is maar een ideetje :)

Triloxigen
08/09/05, 21:26
Ik ben ook van mening dat ik me er weer veel te ver in gemengd heb.

Erik H.
08/09/05, 21:32
Wie legt mij dit uit :

Quote www.websspace.com:
"Gezien het overweldigende aantal klachten, zijnde ruim 2300 en de 900 storingsmeldingen is het uit functioneel en economisch oogpunt ondoenlijk gebleken om deze op de bestaande omgeving op te lossen."

Quote www.webwereld.nl:
"Aan ontevreden Websspace-klanten is op dit moment geen gebrek. Op de site belooft Websspace '100% uptime + 100% tevredenheid', maar in de praktijk merken de iets meer dan zeshonderd klanten daar weinig van."

Hoe kan je in hemelsnaam met 600 klanten ...... 2300 klachten en 900 storingsmeldingen hebben ?? Dat is gemiddeld 3,8 klachten en 1,5 storing per gebruiker. Knap !

Volgens mij is die Wildschut 1 grote fantast. En dat riep ik al eerder.

mohabo
08/09/05, 22:26
Origineel geplaatst door Triloxigen


Wat zouden andere webhosters daar precies van moeten leren?

o.a. dat het niet normaal is dat men een domeinnaam op eigen naam zet.

Triloxigen
08/09/05, 22:33
Origineel geplaatst door mohabo

o.a. dat het niet normaal is dat men een domeinnaam op eigen naam zet.

Ik bedoelde meer in de zin van dat het negatief klonk alsof dat dit een van de normaalste zaken van de wereld was.

Mikej0h
08/09/05, 22:59
Origineel geplaatst door Triloxigen
Weer een twijfelachtige zaak.

Perfect-ID heeft niet eens een website online.
Het heeft geen eigen nameservers
En de website staat gehost op een ADSL lijn bij Demon.

Klanten van Websspace worden van de ene naar de andere toko getrokken zonder een echte oplossing.


De soap serie is overigens ook te volgen op:
http://webwereld.nl/articles/37188

Even een reactie vanuit ons.

Wij hebben aan het (voormalige) Websspace voorgesteld om hun klanten tegemoet te komen en allerlei dingen te bedenken icm. de leverancier van hun dedicated servers om de data (in dit geval in backups) beschikbaar te stellen aan klanten.

... Ja, onze website is niet online, in dat op zicht treft het helaas in een slechte periode. Onze nieuwe website staat geplant eind deze maand.
... Ja, onze website stond door een fout (inmiddels hersteld) op de onjuiste webserver te draaien.
... Ja, wij zijn zelf een (nederlands) eenmansbedrijf.

Jammer dat mensen gelijk weer de negatiefste vorm denken, terwijl wij in dit geval juist proberen om een bedrijfs zijn klanten tegemoet te komen (dat terwijl het niet eens onze klanten zijn). Daarbij komt nog dat wij deze dienst volledig op onze kosten uitvoeren.

Aanstaande zaterdag gaan wij de backups maken voor/van Websspace. Wij hopen maandag en/of dinsdag de backups beschikbaar te hebben voor de gebruikers (gelijk voor het idee waarom het misschien zo lang moet duren: het zijn veel klanten, en daarom willen wij alles netjes uitwerken, dit neemt tijd in).

Klanten kunnen ons een mail sturen op websspace@perfect-id.nl voor vragen of het opvragen van de backups.

Wij handelen NIET de domeinnamen af, wij zijn puur een losse partij voor de backups

Met vriendelijke groet,

Mike van Engelen

mohabo
08/09/05, 23:40
Origineel geplaatst door Mikej0h

Wij handelen NIET de domeinnamen af, wij zijn puur een losse partij voor de backups

Met vriendelijke groet,

Mike van Engelen

"Deze oplossing bestaat hierin dat een derde partij, Perfect - Internet Diensten uit Zeewolde zich bereid heeft verklaard om u naar Perfect - Internet Diensten of een andere door u aan te geven webhoster te verhuizen."

Dit kreeg ik in mijn mailbox en wat bedoelen ze dan met "of een andere door u aan te geven webhoster te verhuizen"? Verhuist de domeinnaam dan niet mee??

Mikej0h
08/09/05, 23:56
Origineel geplaatst door mohabo


"Deze oplossing bestaat hierin dat een derde partij, Perfect - Internet Diensten uit Zeewolde zich bereid heeft verklaard om u naar Perfect - Internet Diensten of een andere door u aan te geven webhoster te verhuizen."

Dit kreeg ik in mijn mailbox en wat bedoelen ze dan met "of een andere door u aan te geven webhoster te verhuizen"? Verhuist de domeinnaam dan niet mee??

Klanten hebben de mogelijkheid, indien ze dat willen, dat hun domeinnaam verhuist & gehost wordt bij ons.
Echter de procedure om de domeinnaam te verhuizen dient gewoon plaats te vinden via Websspace en/of See You Online.

De klanten kunnen er dus voor kiezen, om betaald, te verhuizen naar ons. Dit is uiteraard een vrije keuze, de mogelijkheid bestaat ook om te verhuizen naar een andere partij.

Zie een eerder bericht daarvoor in dit forum.

dreamhost_nl
09/09/05, 09:49
Waarom zou een voormalige cliënt van Websspace er dan voor kiezen om zijn web site bij Perfect ID onder te brengen als er wederom dient te worden betaald? Daarnaast is er geen web site online van Perfect ID en dus ook geen prijzenlijst, waardoor een voormalige cliënt van Websspace niet eens weet wat deze moet gaan betalen...

Verder houden we ons hier geheel buiten...

AlfaHosting
09/09/05, 10:58
Origineel geplaatst door Mikej0h


Klanten hebben de mogelijkheid, indien ze dat willen, dat hun domeinnaam verhuist & gehost wordt bij ons.
Echter de procedure om de domeinnaam te verhuizen dient gewoon plaats te vinden via Websspace en/of See You Online.

De klanten kunnen er dus voor kiezen, om betaald, te verhuizen naar ons. Dit is uiteraard een vrije keuze, de mogelijkheid bestaat ook om te verhuizen naar een andere partij.

Zie een eerder bericht daarvoor in dit forum.

Maar is het grote probleem niet dat Websspace niet meer reageert op aanvragen tot unlocken van .com domeinen en dergelijke ? En dat gaan ze wel vlotjes bij jullie doen ?

Ik veronderstel verder dat de meeste klanten met iets of wat website al lang weg zijn. Verder begrijp ik niet dat er zoveel kritiek komt ?

Er is nu een derde partij die gaat helpen en klanten krijgen de vrije keuze om ook elders te gaan. Ik begrijp het probleem niet zo goed ?

Misschien hadden anderen liever dat zij in de plaats van Perfect waren :)

TMourik
09/09/05, 11:19
Wij zijn bekend met Perfect ID en Mike(joh) ken ik ook persoonlijk goed. Men hoeft zich hier zeker niet voor te vrezen.

xYnta
09/09/05, 12:26
Het is ondertussen nogal op een soap gaan lijken met al die verklaringen van beide partijen en dat getouwtrek waardoor de klanten van Websspace vermoedelijk niet beter op zijn geworden. Laten we maar hopen dat alle klanten zo spoedig mogelijk weer als vanouds verder kunnen met hun website en dat alles dit keer wel goed wordt afgehandeld.

Mikej0h
09/09/05, 14:28
Het is gewoon een feit dat het bedrijf Websspace gewoon klaar is.

Ik zeg dit omdat: Nadat wij as. zaterdag backups gaan maken de dedicated servers van Websspace een andere bestemming krijgen. Dit houd in dat de huidige diensten dus gestopt worden.
Wij stellen in ieder geval de backups beschikbaar voor klanten zodat zij deze bij een andere partij kunnen gebruiken, of voor zichzelf. Omdat wij al enkele ex-klanten hebben verhuist naar ons toe, hebben wij inmiddels de nodige ervaring met de bedrijven welke gebruikt om de domeinnamen te registeren, en de procedures hiervoor.

Voor sommige extenties kan dit een poos duren, wat natuurlijk erg jammer is. Maar voor dit verhaal zijn de (ex-)klanten erg afhankelijk van een derde partij.
Wij proberen die mensen te begeleiden als gids door het oerwoud dat Websspace (+ GNS-NL) heet, om deze zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Alle adressen die overigens bij ENOM staan geregistreerd op naam van Dhr. de Volder kunnen gemakkelijk verhuist worden dmv. een PUSH.
Lees hier meer over in dit zelfde forum met het topic gestart door de user "syo".
Ook zijn er een aantal adressen welke geregistreerd zijn bij het bedrijf "Blue Razor Domains", wat nogal een omslachtige procedure verschaft. Bij die gasten moet men klant worden, vervolgens een PUSH doen zodat de domeinnaam op de naam van de klant komt (inclusief email adres), vervolgens mag de domeinnaam 60 dagen niet verhuist worden.
Wij raden daarom ook aan, om de NS servers te wijzigen bij deze organisatie, dan kan er in ieder geval gebruik gemaakt worden van het nieuwe hostingpakket bij ons of een andere partij. Later (na 60 dagen) kan de domeinnaam alsnog verhuist worden.

Registraties voor .nl zijn geregistreerd via het bedrijf See You Online uit Belgie. Door hier een verhuisbericht of een deelnemer wijziging naar te sturen kan de domeinnaam gemakkelijk verhuist worden.

Let op: Om administratieve rompslomp te voorkomen, en eventuele terugvorderingen van domeinnamen, zorg dat de domeinnaam officieel per post wordt geannuleerd. Dit geld voor elke extentie, geef in het zelfde mailtje aan dat de partij evt. een registrar-lock moet opheffen.
Uiteraard kan bovenstaande per mail gebeuren, maar omdat dit schaars word behandelt (op het bedrijf "See You Online" na) raden wij aan om er dus een kopie van per post te verzenden.

Cas
10/09/05, 17:29
Hoe kan ik bij Websspace aangeven dat mijn domein verhuisd dient te worden naar een andere provider. De site van Websspace http://www.websspace.nl is niet eens bereikbaar.

groet

BsHosting
10/09/05, 18:15
je kunt dat aanvragen bij een andere provider die verhuist hem dan voor je

Luuc
10/09/05, 19:07
Origineel geplaatst door mobileman
je kunt dat aanvragen bij een andere provider die verhuist hem dan voor je behalve als de domeinnaam gelockt is... In dat geval dien je een andere weg te bewandelen.

BsHosting
10/09/05, 19:22
dan wel ja

Mikej0h
10/09/05, 19:38
Ik wil nog even een toevoeging maken op het vorige bericht van mij dat wij maandag/dinsdag de backups beschikbaar hebben.
Vandaag zijn wij in het datacentrum geweest om de backups te maken, helaas blijkt dat de systemen zodanig gaar zijn (software matig) en vol zitten dat we hier erg veel problemen mee hebben.

Dat houd in dat we morgen (zondag) en wellicht nog enkele andere dagen in de week naar Amsterdam gaan om de backups (af) te maken.
Wellicht wordt de startdatum van beschikbaar hebben van de backups als download iets verlaat.

Hopende op uw (jullie) begrip.

boesh
11/09/05, 22:41
Origineel geplaatst door Mikej0h
Hopende op uw (jullie) begrip.

H U L D E !!!

crazycoder
12/09/05, 06:32
Origineel geplaatst door Mikej0h
Dat houd in dat we morgen (zondag) en wellicht nog enkele andere dagen in de week naar Amsterdam gaan om de backups (af) te maken.
Wellicht wordt de startdatum van beschikbaar hebben van de backups als download iets verlaat.

Hopende op uw (jullie) begrip.
Ze mogen al blij zijn dat jij het wil doen..

Benijd je positie absoluut niet.. je zal immers ook nog uit moeten zoeken of de persoon die een backup van je wil ook de houder van het account was..

Volgens mij gaat heel deze grap jou ontzettend veel tijd en energie kosten..

Sterkte..

CharlieRoot
12/09/05, 08:13
Ik heb respect voor Mikej0h, ik denk dat ik (of mijn collega's wat dat betreft) het je niet nadoen. Vergt veel tijd en vooral stress.

jmmertens
12/09/05, 13:44
Bedankt Mike van Perfect - Internet Diensten. De meeste klanten van Websspace/GNS-NL zijn onderhand wel over naar een andere host.

Voor unlocken van domein namen moet je bij See You Online zijn. Even een mailtje sturen en ze voeren het uit.

Gelukkig maakt Mike backups. Ik heb begrepen dat hij hier veel tijd in moet steken gezien de hoeveelheid data.
Dat er backups gemaakt worden komt omdat een aantal mensen niet meer bij de servers kunnen om hun data terug te krijgen. Waaronder nieuwe klanten van Mike neem ik aan.

mohabo
12/09/05, 20:46
Origineel geplaatst door jmmertens
...Voor unlocken van domein namen moet je bij See You Online zijn. Even een mailtje sturen en ze voeren het uit...

Behalve als je bij Blue Razor Domains zit...dan verwijzen ze je door naar GNS. En GNS is verdwenen. GRRRRRRRRRR

Mikej0h
12/09/05, 21:37
Origineel geplaatst door mohabo


Behalve als je bij Blue Razor Domains zit...dan verwijzen ze je door naar GNS. En GNS is verdwenen. GRRRRRRRRRR

U kunt zelf wel een transfer aanvragen bij Blue Razor Domains !
Om de domeinnaam te kunnen verhuizen, dient u een formulier bij die gasten aan te vragen, deze in te vullen, en (10 dollar ofzo) te doneren aan die gasten.
Vervolgens voeren zij een PUSH uit, zodat de domeinnaam op jou naamstaat. Vanaf dat moment kan jij NS records etc zelf aanpassen.

Er zit natuurlijk weer een maar aan: de domeinnaam moet 2 maanden (60 dagen) bij Blue Razor Domains blijven staan, pas dan mag je hem verhuizen naar een andere partij.

Hopelijk heb ik je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Het is geen zonkleurige oplossing, maar beter dan niets (zeker als je domein nu niet werkt omdat de NS records verkeerd staan gericht).

Met vriendelijke groet,

Mike van Engelen

Mikej0h
12/09/05, 21:39
Ik verwijs de mensen naar een ander forum met btt. de status van de backups. Anders blijf ik aan de gang.

Hier is het bericht te vinden: hier (http://www.aty.nl/ws/viewthread.php?tid=180)

angel_of_light
13/09/05, 09:49
En nog even voor de klanten (volgens Volder ex-) van Websspace die het nog steeds niet door hebben. Websspace is over. Uit. Afgelopen. Je moet nu op zoek naar een andere provider (als je dat nog niet gedaan hebt).

Mike van Perfect ID op webwereld.nl:

"Als wij nu zouden besluiten om zaterdag niet naar het datacenter te gaan (om de backups te maken) wordt alle data verwijderd. Reden is dat de vier dedicated servers welke de organisatie Websspace huurde worden vrijgegeven en verhuurd gaan worden aan andere partijen.
Vanaf dat moment stopt dus automatisch enige dienstverlening (hosting & dns). Omdat de servers gewoon er niet meer zijn."

En voor alle mensen die aangifte willen gaan doen of mensen voor de rechter slepen. Waarschijnlijk heeft Websspace in het contract wat met jou is afgesloten of in hun algemene voorwaarden gezet dat ze niet aansprakelijk zijn voor gevolgschade of voor een niet hoger bedrag aangeklaagd kunnen worden dat wat jij hen betaalde. Als je zo afhankelijk bent van de uptime van je site, had je meer geld moeten betalen. Geen enkel nadenkend mens host een site die veel geld moet opleveren bij een host die niks waarmaakt. Daarnaast kun je van een kale kip weinig plukken.

Ik ben zelf ook klant bij hen geweest totdat de problemen begonnen. Ik wist waar ik aan begon. Weinig geld betekent weinig service. Ook was te zien aan de service dat het niet de meest professionele mensen waren. Wees zo verstandig om je verlies te nemen en ga op zoek naar een goede host. Er zijn voldoende prima (betaalbare) alternatieven.

Dus misschien dat iedereen nu even zijn heil / host ergens anders kan gaan zoeken. Scheelt ook een boel discussies hier :)

boesh
13/09/05, 10:18
Origineel geplaatst door angel_of_light
Scheelt ook een boel discussies hier :)

Inderdaad op een forum moet je ook zo min mogelijk discussies hebben..... ;)

®on
13/09/05, 10:59
Origineel geplaatst door angel_of_light
Waarschijnlijk heeft Websspace in het contract wat met jou is afgesloten of in hun algemene voorwaarden gezet dat ze niet aansprakelijk zijn voor gevolgschade of voor een niet hoger bedrag aangeklaagd kunnen worden dat wat jij hen betaalde.
Aantoonbare schade/kosten door wanbeleid van een bedrijf: in zo'n geval kan een bedrijf zich niet verschuilen achter zijn AV. De AV gaat niet boven de wet.

Wat betreft een kale kip kon je wel eens gelijk hebben......;)

Mikej0h
13/09/05, 12:27
In principe hadden we de tijd tot maandag 23.55.
Ik reed om 0:00 weg bij sbp. Helaas maar met 2 backups.

De situatie gaat zijn dat de dedicated server-leverancier zelf ook drive to drive backups maakt, vanaf dat moment (als dat gebeurd is) worden de servers leeggegooit en vervolgens verhuurt.
Zodra duidelijk is wie de rechtmatige eigenaar is van het bedrijf zal dit bedrijf een claim neerleggen, wanneer die is betaald, en gekozen wordt om de diensten door te starten plaatst de dedicated-leverancier backup terug, zodat de oude situatie is herstelt.

In de tussentijd, zolang het proces bezig is, zal de dienst dus gestopt worden.

Ik hoop dat ik wat meer opheldering heb gegeven hierover.

Voor de geinteresseerden:
Aquila en Crux zijn dus de servers waar wij de backups van hebben.
Deze kunnen worden aangevraagt via websspace@perfect-id.nl

Green Ice Tea
13/09/05, 13:57
Hey Mike, ik las op dat andere site waar je de link van gaf dat je tenminste database backup hebt van de bootes server?

Green Ice Tea
13/09/05, 16:10
En heeft iemand toevallig een kopie van de 'terms and conditions' van websspace?

Mikej0h
13/09/05, 20:24
Origineel geplaatst door Green Ice Tea
Hey Mike, ik las op dat andere site waar je de link van gaf dat je tenminste database backup hebt van de bootes server?

Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar naar mijn weten heb ik dat nooit gezegt.
Wij zijn op dit moment alleen in bezit van een backup van "Aquila" en "Crux".

smurf
13/09/05, 23:42
Mike, kan je niet de schijven mounten als slave en dan de vhosts en database dirs tarren, daar hebben de mensen namelijk nog heel wat aan denk ik.

Mikej0h
14/09/05, 15:23
Origineel geplaatst door smurf
Mike, kan je niet de schijven mounten als slave en dan de vhosts en database dirs tarren, daar hebben de mensen namelijk nog heel wat aan denk ik.

Ik heb helaas inmiddels geen toegang meer tot de servers.
Ruimte om de vhosts te tarren is er niet, 70 van de 80GB was vol op Bootes.

Ik heb zelf met een externe USB hdd gewerkt...