PDA

Bekijk Volledige Versie : kent iemand dit boekhoudpakket?



jouwnaam
06/09/05, 12:32
Ik ben me al een tijd aan het oriënteren wat boekhouden betreft en heb laatst een testversie hiervandaan gehaald: www.eenvoudigboekhouden.nl

Mijn eerste indruk:
-eenvoudig (kind kan de was doen)
-goed support forum
-begrijpelijke handleiding die diverse minder-standaard zaken ook meeneemt
-geen toeters en bellen (heb ik ook niet nodig)

Maar... Ik heb nog geen eigen zaak en weet dus ook niet wat leuke boekhoudpakketten zijn voor starters. Maar misschien heeft iemand hier ervaring met dit pakket? Of kunnen jullie me een ander pakket aanraden?

Ter info: ik ben van plan een eenmanszaak te starten en me te richten op hosting.

jinxedworld
06/09/05, 13:05
Ik maak gebruik van Mamut Boekhouding Start van Mamut Business Software. Dit is ook geen duur pakket, en het is erg gebruiksvriendelijk. De support is ook perfect, ook telefonisch!

Ik betaal voor het Start-pakket 99,- eenmalig, en 9,- per maand voor het onderhoudscontract.

http://www.mamut.com/

ju5t
06/09/05, 13:49
Wij gebruiken Mamut E3. Is wel een tikkeltje duurder dan Boekhouding Start en ligt dus misschien niet in je budget. Maar de ondersteuning van Mamut is goed en dat wou ik je toch even laten weten :)

crazycoder
06/09/05, 20:40
Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan het aanschaffen van een pakket zonder vaste verplichtingen per maand. Dat is op de lange(re) termijn goedkoper.

Wellicht kan je met iets als Snelstart (Stark Texel) gaan werken. Een redelijk aantal accountants heeft dat naar het schijnt ook.. Zij kennen een speciale prijs voor starters..

Verder heb ik van een accountant gehoord dat Davilex boekhouden ook wel aardig was..

Een support forum is m.i. voor een boekhoudpakket niet van belang. Het is m.i. een commercieel product waar een organisatie achter moet staan. Een dergelijk forum is heel charmant maar als je een abo per maand betaal mag je meer verwachten dan dat.

edit, toevoeging:
Bedenk dat het handig is om in ieder geval enige kennis van boekhouden te hebben als je dat zelf ga doen.. Doe eventueel eerst een cursus of zoek een betrouwbare boekhouder (of accountant) die je kan begeleiden.

SWINX
06/09/05, 21:12
persoonlijk hoor ik slechte verhalen over Snelsnart van een persoon, maar dit kan natuurlijk ook alleen bij hem zijn...

ju5t
06/09/05, 21:48
Bij Mamut kun je ook cursussen doen met betrekking tot het beheer van zo'n pakket zonder boekhoud kennis.

Is ook niet goedkoop. Wij waren geloof ik 250 euro kwijt voor een dag.

crazycoder
06/09/05, 21:57
Origineel geplaatst door SWINX
persoonlijk hoor ik slechte verhalen over Snelsnart van een persoon, maar dit kan natuurlijk ook alleen bij hem zijn...
Werk er zelf al zeker 12 jaar mee (dos). Diverse klanten werken er ook al jaren mee. Sommigen hebben een uitstapje gemaakt naar andere (duurdere pakketten) en zijn toch weer terug gegaan naar snelstart.

Het is misschien niet het beste pakket, multi user moet je MSDE gebruiken omdat het met MDB nogal brak is.
In z'n prijsklasse kan het zeer zeker meekomen.

Zij hebben een proefversie beschikbaar voor download.. het kost je niets (behalve tijd) om het eens te testen.

Ben erg benieuwd waar die negatieve verhalen vandaan komen. Bedenk ook dat het gras aan de andere kant altijd groener is :)

robblok
07/09/05, 10:22
Crazycoder, ik ben gek op die dos applicaties. Vooral omdat ze sneller en minder toeters en bellen hebben. Ze werken over het algemeen beter. Maar dat is zuiver mijn mening. (heb het hier over boekhoud pakketten)

Cliff
07/09/05, 11:34
Wij gebruiken hier SAP Business One, wat aan de prijzige kant voor veel mensen hier, maar het is erg uitbreidbaar en je complete administratie kan erin.

crazycoder
07/09/05, 11:50
Origineel geplaatst door Cliff
Wij gebruiken hier SAP Business One, wat aan de prijzige kant voor veel mensen hier, maar het is erg uitbreidbaar en je complete administratie kan erin.
Als je over startende ondernemers praat dan lijkt SAP Business One mij een vrij kostbare grap en vermoedelijk niet (altijd) helemaal op z'n plaats :)

Heb je toch een stevig budget dan zou je ook naar iets als Navision kunnen kijken. Deze beschikt ook over een krachtige scripttaal waar developers ongeveer alles in kunnen doen.
Verder natuurlijk de bekende clubs zoals Exact e.d.

Zoals altijd moet je bij aanschaf van een toepassing jezelf altijd afvragen wat je ermee wil en ervan verwacht.

TMourik
07/09/05, 12:23
Hier gebruiken wij ook SnelStart, div modules.

Onze boekhouder gebruikt het ook, maakt verbinding via VPN met onze SQL server en kan z'n gang gaan. Heerlijk pakket, goedkoop en als je wensen hebt: melden aan hun, genoeg vraag ernaar stoppen ze het erin.

crazycoder
07/09/05, 12:29
Origineel geplaatst door TMourik
Hier gebruiken wij ook SnelStart, div modules.

Onze boekhouder gebruikt het ook, maakt verbinding via VPN met onze SQL server en kan z'n gang gaan. Heerlijk pakket, goedkoop en als je wensen hebt: melden aan hun, genoeg vraag ernaar stoppen ze het erin.
Of bouw het er zelf aan vast :-) als je MSDE gebruik is dat zeer zeker mogelijk..

Alternatief: gebruik maken van een DLL van Snelstart en je schiet zo bijv orders je database in..

jouwnaam
07/09/05, 12:42
Allemaal heel erg bedankt voor jullie suggesties! Ik heb inmiddels het door mij genoemde pakket en Snel Start in proef genomen. De laatste lijkt momenteel de voorkeur te hebben, maar ik heb het dus nog niet uitgebreid getest.

internettoday.nl
09/09/05, 08:00
Wij gebruiken ook SnelStart, Je kan er goed tegen aan schijven zodat klanten online mee kunnen kijken. Onze facturen gaan via SnelStart en een zelfgemaakt systeem per e-mail. ook de aanmaningen gaan via de mail. Scheelt je een hoop werk en klant kan alles online zien.
Kortom SnelStart werk erg goed. Je moet ze alleen niet op zondag bezoeken dan is de website gesloten (-;

Axis (NetMatch)
12/09/05, 23:58
turbocash is gratis en open source.. dat het er niet uit ziet is punt 2 ;)

Dicky
13/09/05, 08:37
Reeleezee is wat wij gebruiken