PDA

Bekijk Volledige Versie : server uptime meting



ijskar
05/09/05, 19:59
Regelmatig als ik online ben, bemerk ik dat mijn site niet te bereiken is. Of dit toeval is weet ik niet. Daarom wil ik graag de uptime van mijn site meten om te bekijken of ik toch maar wel moet overstappen op een betere hostingbedrijf. Weet iemand een manier om deze zonder verdere kosten te meten?

tjip
05/09/05, 20:11
www.webbuddy.nl

Mikey
05/09/05, 21:56
www.downtime.nu, gratis en vrijblijvend. Wel bij te vermelden dat we hier mee aan het testen zijn wat wel en niet kan en welke configuratie de beste waardes heeft. Huidige metingen kunnen dus verre van reëel zijn. Maar een indicatie heb je altijd.

Furbster
06/09/05, 08:52
Ik gebruik zelf www.hyperspin.com, die kost wel een paar centen maar je kunt hem eerst een tijdje gratis proberen.

xYnta
06/09/05, 09:34
www.siteuptime.com, een heel goed en duidelijk overzicht d.m.v. e-mail berichten.

Wido
06/09/05, 10:45
Origineel geplaatst door Mikey
www.downtime.nu, gratis en vrijblijvend. Wel bij te vermelden dat we hier mee aan het testen zijn wat wel en niet kan en welke configuratie de beste waardes heeft. Huidige metingen kunnen dus verre van reëel zijn. Maar een indicatie heb je altijd. Ik vind het dubieus die down/uptime meters.

Deze bijvoorbeeld staat het in het Leaseweb netwerk, maar wat garandeert dat Leaseweb niet problemen met haar routes krijgt (remember belgië?).

Tevens zie ik een website staan die bij ons gehost is, zou een uptime van 99,8% hebben, dat is echt belachelijk als ik het zo mag zeggen, onze clusters zijn al weken niet plat geweest.

Een echt goed systeem polled vanaf meerdere plekken, synced dat met elkaar. Zodra het vanaf verschillende netwerken plat is, dan mag er een berichtje de deur uit.

Furbster
06/09/05, 12:56
www.hyperspin.com meet wel vanaf meerdere locaties. Ik krijg bij downtime een e-mail die via vodafone dan weer wordt omgezet in een sms. je kunt ook rechtstreeks gesmst worden via hyperspin maar ik geloof dat het zo goedkoper is. Ik gebruik ook webbuddy maar die doet soms raar. Dan is de ene site wel offline terwijl ik van een andere site op de zelfde server geen bericht krijg...

Mikey
06/09/05, 13:36
Origineel geplaatst door Wido
Ik vind het dubieus die down/uptime meters.

Deze bijvoorbeeld staat het in het Leaseweb netwerk, maar wat garandeert dat Leaseweb niet problemen met haar routes krijgt (remember belgië?).

Tevens zie ik een website staan die bij ons gehost is, zou een uptime van 99,8% hebben, dat is echt belachelijk als ik het zo mag zeggen, onze clusters zijn al weken niet plat geweest.

Een echt goed systeem polled vanaf meerdere plekken, synced dat met elkaar. Zodra het vanaf verschillende netwerken plat is, dan mag er een berichtje de deur uit.

Als je nou eens gewoon afwacht waar en waarmee er nog meer gepolled zou gaan worden. Ik weet heel goed dat metingen van 1 lokatie verre van reeel zijn. Tevens heb ik ook aan degene verteld die zich aangemeld hebben dat ermee getest wordt. Een tweede lokatie komt er langs draaien op moment ik de nieuwe monitor test erin gezet hebt. Tevens heb je 2 waardes die in feite gemeten worden, de server en het netwerk...

Tevens wijst het weer uit dat je weer niet gelezen hebt naar mijn eerder geplaatse bericht ! :O

Wido
06/09/05, 19:27
Origineel geplaatst door Mikey


Als je nou eens gewoon afwacht waar en waarmee er nog meer gepolled zou gaan worden. Ik weet heel goed dat metingen van 1 lokatie verre van reeel zijn. Tevens heb ik ook aan degene verteld die zich aangemeld hebben dat ermee getest wordt. Een tweede lokatie komt er langs draaien op moment ik de nieuwe monitor test erin gezet hebt. Tevens heb je 2 waardes die in feite gemeten worden, de server en het netwerk...

Tevens wijst het weer uit dat je weer niet gelezen hebt naar mijn eerder geplaatse bericht ! :O

Ik heb je bericht wel gelezen en ook het feit dat het nog in de testfase zat.

Echter is er geen woord gerept vanaf jouw kant over het feit dat er vanaf 1 locatie wordt gepolled.

crazycoder
06/09/05, 20:10
Origineel geplaatst door Mikey
www.downtime.nu, gratis en vrijblijvend. Wel bij te vermelden dat we hier mee aan het testen zijn wat wel en niet kan en welke configuratie de beste waardes heeft. Huidige metingen kunnen dus verre van reëel zijn. Maar een indicatie heb je altijd.
hmmmm waarom breng je het dan al naar buiten?? Staat al een tijdje in je signature..
Zou verwachten dat je eerst het beta stadium doorloop en vanaf het moment dat je meerdere (2 of liever meer) locaties heb pas naar buiten ga treden.

@Wido
Ik heb meerdere keren mailtjes gekregen van testsites die wisten te melden dat de server onbereikbaar was... leuk.. maar ik zat er zelf naar te kijken :)

@IJskar
wat je zou kunnen doen (als je cronjobs kan laten draaien) is vanaf je site iedere 5 minuten een andere site laten openen oid.
Laat het script datum/tijd webschrijven en je weet precies wanneer het werkte en wanneer niet.. tip: doe dat naar meerdere locaties..
Er bestaan volgens mij standaard scripts die dit kunnen doen.. even op hotscripts.com kijken zou ik zeggen..

Mikey
06/09/05, 21:55
Origineel geplaatst door crazycoder

hmmmm waarom breng je het dan al naar buiten?? Staat al een tijdje in je signature..
Zou verwachten dat je eerst het beta stadium doorloop en vanaf het moment dat je meerdere (2 of liever meer) locaties heb pas naar buiten ga treden.


Hiermee geven we andere de mogelijkheid om mee te testen en feedback terug te geven daar waar men dat graag ziet. Het is een as is service en staat ook niet op de planning om hier een betaalde dienst van te maken. Ik monitor bewust op 1 lokatie, ik wil eerst 1 ged werkend hebben daarna kijken voor de duitse lokatie om die erin te draaien.

@Wido

NP :)

Furbster
07/09/05, 15:30
Ik kreeg net een e-mailtje van hyperspin dat ze nu ook een monitoringserver in Nederland gaan plaatsen.

Domenico
07/09/05, 19:28
Origineel geplaatst door Furbster
Ik kreeg net een e-mailtje van hyperspin dat ze nu ook een monitoringserver in Nederland gaan plaatsen.

Ik kan je zeggen dat wht ook gaat samenwerken met Hyperspin maar daar hoor je binnenkort ook meer over. Heb zelf al heel lang contact met ChoonKeng.

crazycoder
07/09/05, 20:35
Origineel geplaatst door Mikey
Hiermee geven we andere de mogelijkheid om mee te testen en feedback terug te geven daar waar men dat graag ziet. Het is een as is service en staat ook niet op de planning om hier een betaalde dienst van te maken. Ik monitor bewust op 1 lokatie, ik wil eerst 1 ged werkend hebben daarna kijken voor de duitse lokatie om die erin te draaien.

Dus voornamelijk je eigen belang ;-) Je communiceer het in je signature niet als beta.

Pas als je het nu in een topic aanbied zeg je dat het beta is. Alhoewel TS hier anders over kan denken heb ik niet het gevoel dat je iets wat beta is voor een taak moet gebruiken waarbij het echt belangrijk is om te kunnen controleren of en wanneer de site down is.

HostServe
08/09/05, 14:03
Ik heb me aangemeld bij webbuddy.nl en heb thuis een server 24/7 draaien die ook mijn server 'checkt' welke in Amsterdam staat. De resultaten vergelijk ik, zo heb ik via 2 locaties kunnen meten :)