PDA

Bekijk Volledige Versie : Bannen/policy



A1Host
05/09/05, 19:27
Op één van de sites (over een zeer dodelijke vorm van kanker) welke door ons wordt gehost heeft iemand in een "In Memoriam" gastenboek een voor de bezoekers bijzonder kwetsend bericht gepost.
De persoon adresseert zich ook nog even met alkyda@hotmail.com

Naast het gebruikelijke mailtje naar abuse@de-kabel-provider ban ik dit soort sujetten van alle servers.

Wat is jullie policy m.b.t. dit soort types?

Ik zou er voor pleiten dat, met dit soort verbanningen, bepaalde individuen, die menen hun zieke hersenspinselen maar her en der op internet te moeten kwakken, zelfs door een uitwisseling tussen hosts worden geweerd en dus hele stukken internet niet langer kunnen zien/verzieken.

Ik heb het dus niet over de beruchte guestbook spammers uit Togo of zo, maar over mensen die vanuit NL hun kabel/adsl verbindingen misbruiken.

Hollanda
05/09/05, 19:47
Lijkt me niet dat dit legaal is....

Triloxigen
05/09/05, 19:53
Onze policy is dat de website eigenaar contact op moet nemen met abuse, dit is onze taak helemaal niet.
Webzilla kan en wil geen beslissingen maken over andermans eigendom (de website).
Maar uiteraard verlenen we medewerking als erom gevraagd wordt.

A1Host
06/09/05, 00:55
Dank voor de reakties.
Ik zie er de illegaliteit niet van in en begrijp dat jullie milder zijn.
Wat je taak is als hoster is wat je zelf bepaald natuurlijk.
Ik vindt dat er grenzen zijn en als iemand zich niet aan de algemeen geldende fatsoensnormen wil houden is de deur dicht wat mij betreft.

Er is geen klant bij gebaat dat er allerlei kwetsende onzin door een vandaal wordt gepost op zijn site. De klant betaalt per slot van rekening en wil gewoon een website runnen.

Misschien dat iemand nog argumentatie heeft om iemand niet te bannen?

®on
06/09/05, 01:05
Origineel geplaatst door A1Host
Misschien dat iemand nog argumentatie heeft om iemand niet te bannen?
Hoor-wederhoor? Ik doel dan niet specifiek op de door je genoemde situatie overigens.

Er zit namelijk altijd een andere kant van het verhaal, die jij niet kent.

A1Host
06/09/05, 01:16
In een "In Memoriam" gastenboek, waar mensen hun dierbaren herdenken, plaatsen "Stelletje kankermogolen er gaan zoveel mensen dood" op een site voor kankerpatienten lijkt mij voldoende....
Dan ben ik klaar met zo iemand.
--edit-- Ik doel op dit soort hatelijke zaken waar verder geen link naar hun eigen situatie wordt aangegeven.

®on
06/09/05, 01:20
Origineel geplaatst door A1Host

Dan ben ik klaar met zo iemand.
Zoals ik reeds opmerkte: niet specifiek bedoeld voor het door jouw genoemde voorbeeld.

"Er zit namelijk altijd een andere kant van het verhaal, die jij niet kent." --> andere situaties.

A1Host
06/09/05, 01:23
zie de edit hierboven en bedankt voor de reaktie

MediaServe
06/09/05, 01:48
Twee opmerkingen :)

1. Dit soort mensen direct verbannen, IP blokkeren, melden bij zijn provider en hopen dat je er nooit meer last van hebt.

2. Niet bemoeien met websites van klanten, tenzij de klant daar expliciet om heeft gevraagd!

GlobalServe
06/09/05, 11:01
Origineel geplaatst door MediaServe
2. Niet bemoeien met websites van klanten, tenzij de klant daar expliciet om heeft gevraagd!

Ik denk dat dat gewoon de beste oplossing is.

A1Host
06/09/05, 11:19
tenzij de klant daar expliciet om heeft gevraagd

Dat is ook het geval..

MediaServe
06/09/05, 13:16
Origineel geplaatst door A1Host


Dat is ook het geval.. In dat geval dus hartstikke verbannen en zijn provider inlichten. :)