PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated / Fedora / Plesk



itrade
04/09/05, 18:15
Beste,

Momenteel heben we een Co-located Cobalt RAQ550 server. Omdat support hiervoor "end of life" is (en de server enigzins verouderd) hebben we een nieuwe wishlist samengesteld voor de opvolger van onze huidige server (overigens wordt dit een dedicated oplossing).

- min. Intel Pentium IV, 3,2 GHz
- min. 2 x 80 GB HD
- RAID 1
- Fedora Core 5 Linux
- Plesk 7
- min. 10 GB backup
- voldoende datatraffic
- power reboot

Waar kan ik het best terecht voor een dergelijke oplossing?

s2software
04/09/05, 18:18
Ik zou sowieso voor een oplossing kiezen op basis van CentOS of vergelijkbaar i.p.v. Fedora.
Fedora is niet een echt server-OS.

xYnta
04/09/05, 18:31
In dit forum mogen trouwens geen aanbiedingen worden gedaan.

We Are Online
04/09/05, 19:15
@ TS, wat versta je onder 'voldoende datatraffic'?

itrade
04/09/05, 19:52
zoek toch zo rond de 50 GB / maand

@xYnta: ik ben niet op zoek naar concrete aanbiedingen, wel naar bedrijven die een goede dedicated oplossing kunnen bieden

Gh0sty
04/09/05, 22:20
Origineel geplaatst door itrade

- Fedora Core 5 Linux



euh 5, is 4 niet de meest ressente versie ?

AlfaHosting
04/09/05, 22:53
Origineel geplaatst door s2software
Ik zou sowieso voor een oplossing kiezen op basis van CentOS of vergelijkbaar i.p.v. Fedora.
Fedora is niet een echt server-OS.

De combinatie Fedora/Plesk geeft bij ons toch nooit problemen.

djalken
04/09/05, 23:58
Ga dan gelijk voor FreeBSD, zeer stabiel server OS :) wij draaien t oa in combinatie met cpanel en hebben eigenlijk nooit problemen

s2software
04/09/05, 23:58
Klopt, het werkt gewoon prima. Heb alleen soms wel rare andere dingetjes bij Fedora, zo heb ik een keer meegemaakt dat een nieuwe via yum gehaalde kernel een kernel panic gaf bij het laden.

itrade
05/09/05, 09:39
mensen, bedankt voor jullie antwoorden, maar krijg geen echt antwoord op mijn vraag, enkel persoonlijke ervaringen met andere configuraties

@Gh0sty: idd, bedoelde Fedora 4

JROnline
05/09/05, 09:43
Als je voor RAID wilt gaan kan ik je de 3ware 8006-2LP aanbevelen. Zeer coole kaartjes voor niet te veel geld.

WilloW
05/09/05, 09:48
Als je voor RAID wilt gaan kan ik je de 3ware 8006-2LP aanbevelen. Zeer coole kaartjes voor niet te veel geld

Volgens mij doe je nu een aanbieding en dat mag niet. Tijd geleden heb ik hiervoor punten gekregen.

djalken
05/09/05, 09:58
Origineel geplaatst door WilloW


Volgens mij doe je nu een aanbieding en dat mag niet. Tijd geleden heb ik hiervoor punten gekregen.

JROnline bied die kaart niet aan lijkt me, geeft alleen maar een suggestie voor bepaalde hardware

electric
05/09/05, 10:14
Beste,

Vrij veel mensen kunnen de configuratie aanbieden zoals je in je first-post heb geplaatst.
Zou zeggen, plaats een post in de aanvragen forum en je ziet het vanzelf :)

TiMMiEJ
05/09/05, 21:00
www.kdisservers.nl netwerk is perfect voor webhosting.

Heb net ff op fedora.redhat.com gekeken, fc4 is net uit ;)

AlfaHosting
05/09/05, 21:10
Origineel geplaatst door WilloW


Volgens mij doe je nu een aanbieding en dat mag niet. Tijd geleden heb ik hiervoor punten gekregen.

Komaan, dat is toch geen aanbieding ?? Houdt het dan nooit op.

ChemicalWH
05/09/05, 21:49
Origineel geplaatst door s2software
Klopt, het werkt gewoon prima. Heb alleen soms wel rare andere dingetjes bij Fedora, zo heb ik een keer meegemaakt dat een nieuwe via yum gehaalde kernel een kernel panic gaf bij het laden.

daarom moet je yum ook zeer zeker niet de kernel laten updaten ;)

Ruud

JROnline
06/09/05, 10:55
Volgens mij doe je nu een aanbieding en dat mag niet. Tijd geleden heb ik hiervoor punten gekregen.

Helaas ben ik niet de eigenaar of aandeelhouder van 3ware...