PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe ver wil je gaan om je biz te promoten?



damain
04/09/05, 14:33
Ik wil ook een webhostingbedrijfje opstarten, maar de concurrentie is gewoon moordend. :(

Ik denk er dan ook over na om anders te gaan werken, en heb iemand gesproken die bij een marketingbedrijf werkt en buiten het bedrijf graag nog extra wil bijverdienen (bedrijf weet er wel niets van). Graag jullie mening over het plan dat ik doorgemaild kreeg (hieronder in mijn eigen woorden).

1. Een andere website aanmaken (naast mijn eigen webhostinghomepage) om daar later mijn échte bedrijfje op te promoten. Die registreer ik bij een buitenlandse hostingbedrijf die jouw persoonlijke gegevens (bij de domeinnaam) volledig privé houdt. Dit is alleen om de link met mijn toekomstige bedrijf niet kenbaar te maken, en niet om illegaal bezig te zijn.

2. Een truc toe te passen in GOOGLE om die website op bv "webhosting" aan de top te zetten (dus Google misleiden en een woord aan mijn website linken). Dit doe ik door de hulp in te roepen van "legal mail" (term komt van dat bedrijf zelf). Het komt erop neer dat je veel mensen tegelijk kan emailen met een bericht die te maken heeft met hun website zelf. Het is vergelijkbaar met dat ik alle webhosters hier kan emailen en hen vraag of ik klant bij hen kan worden. De vraag zal wel anders zijn, maar het komt erop neer dat die mensen het een interessant bericht zullen vinden. En gezien ik ook macros kan toepassen kan ik ze ook persoonlijker aanspreken.

Google zal zelf niets merken van mijn werkwijze, want het woord waarmee ik promoot zal ook echt met mijn website te maken hebben. En niemand heeft bewijzen dat ik "verkeerd" bezig ben.

3. Alle juiste en foutieve combinaties (niet alle mensen kunnen juist spellen) die te maken hebben met webhosting, hosting,...laten genereren en dan verwerken in mijn website.

4. Mijn link verspreiden over 100.000den zogenaamde linkpagina's om de aanwezigheid van mijn link in Google stevig te boosten. Dan zie je, als je op jouw domeinnaam zoekt, "Resultaten 1 - 10 van circa xx.xxx". Dit wil ik voor beide toepassen om ze aantrekkelijker te maken. Het staat toch beter dan "Resultaten 1 - 10 van circa xxx".

Die persoon verwacht van mij een antwoord, zodat hij het hele stappenplan voor mij kan uitwerken. Is dit in jullie ogen "eerlijk" genoeg, en heb ik wel een keus?
Hoeveel zou ik hem aanbieden, want daar heeft hij niets van gezegd. Hij werkt trouwens niet in naam van het bedrijf, waardoor de kosten zeer miniem zullen zijn (enkel zijn vrije tijd en misschien support).

Bij voorbaat dank.

Eris
04/09/05, 14:39
Verspreiden over 10000 link pagina's kan als spam gezien worden en ben je nog verder van af.

Wat wel handig kan zijn is het sponsoren van websites . Maar of je dar voorbeel van hebt is te betwijfelen.

Het beste is gewoon opvallen tegen over de rest. Door een dienst of een andere optie...

NextIT
04/09/05, 14:46
Je gaat kort gezegt dus google misleiden (tegen de google policy in), en spammen. Lijkt me niet echt de juiste basis om een bedrijf mee op te gaan zetten.

damain
04/09/05, 14:49
Origineel geplaatst door Eris
Verspreiden over 10000 link pagina's kan als spam gezien worden en ben je nog verder van af.

Wat wel handig kan zijn is het sponsoren van websites . Maar of je dar voorbeel van hebt is te betwijfelen.

Het beste is gewoon opvallen tegen over de rest. Door een dienst of een andere optie...

Dat sponsoren kan inderdaad wat helpen, maar ik zie vaak dat vooral schoolgaanden afkomen op dergelijke voorstellen. Maar zeker het proberen waard.

damain
04/09/05, 15:00
Origineel geplaatst door NextIT
Je gaat kort gezegt dus google misleiden (tegen de google policy in), en spammen. Lijkt me niet echt de juiste basis om een bedrijf mee op te gaan zetten.

1. Google zal niets verkeerds zien, daarom dat ik zo interesse toon. Misleiden is een groot woord, want je maakt op de website geen gebruik van verborgen scripts of andere verdachte zaken. Het gaat erom dat je op een andere manier promoot en het proces versnelt.

2. Ik zal natuurlijk een andere website gebruiken, zodat het nooit aan mijn bedrijf gelinkt zal worden. Daarop promoot ik wel mijn bedrijf maar ik zet deze tussen andere andere links (maar wel in het zicht). Of misschien "hosted by ..." en de domeinnaam bij een buitenlandse bedrijf voor de privé-optie.

Ik zie persoonlijk geen risico om "beschuldigt" te worden. Maar ik wil we graagl andermans mening lezen, waar het eventueel kan mislopen.

Waarom ik gerust ben:
De mensen die een email ontvangen zien een persoonlijke bericht zoals ik een ander zou emailen.
Je aanmelden bij 100.000den linkpagina's is niet verboden, want dan zou Google die pagina's allang geblokt hebben. Het resultaat vand e linkpagina's blijft een maand of twee zichtbaar en je kan het proces weer opstarten. Het is voor mij interessant om belangrijk over te komen.

Matthieu
04/09/05, 15:10
Origineel geplaatst door damain
2. Ik zal natuurlijk een andere website gebruiken, zodat het nooit aan mijn bedrijf gelinkt zal worden. [SNIP]

Eén simpele vraag....

Als er, zoals jij aangeeft, "niets aan de hand is", waarom zou je dan überhaupt de stappen van 2 nog uitvoeren?

Als je die vraag voor jezelf kunt beantwoorden denk ik dat je al een heel eind verder bent. Mijn mening (en die van anderen); dit lijkt me niet echt een solide basis.

damain
04/09/05, 15:15
Het heeft alleen met zekerheid te maken. Webhosters zijn een naar volk, en als ze kans zien iemand te schoppen dan doen ze het. ;) Ik wil gewoon alles goed beveiligen.

Het is nog maar een idee waarmee ik speel. Door al die concurrentie krijg je geen kans meer via de gewone weg.

Luuc
04/09/05, 15:18
Origineel geplaatst door damain
Het is voor mij interessant om belangrijk over te komen. Je kunt beter belangrijk ZIJN i.p.v. overkomen. :rolleyes:

Waarom is dit zo belangrijk voor je? Om potentionele klanten te misleiden?

edit: Je kunt jezelf o.a. onderscheiden van anderen... dat is nog altijd mogelijk.

damain
04/09/05, 15:19
Origineel geplaatst door Luuc
Je kunt beter belangrijk ZIJN i.p.v. overkomen. :rolleyes:

En hoe bekom je zoiets, als beginnend hostingbedrijf in deze tijd? Als jij de oplossing weet dan hoor ik het graag.

ChemicalWH
04/09/05, 17:37
Origineel geplaatst door damain


En hoe bekom je zoiets, als beginnend hostingbedrijf in deze tijd? Als jij de oplossing weet dan hoor ik het graag.

Wat dacht je van langzaam en LEGAAL beginnen. Klanten komen vanzelf wel als blijkt dat de service en diensten goed zijn.

voor de rest geef ik geen commentaar op je hele bovenstaande verhaal omdat dit echt VEEL te grof/ongewenst zou zijn voor dit forum.


Ruud

frvge
04/09/05, 18:13
Link pagina's horen toch by link farming en dat vindt Google niet aardig toch? Ik zou ook langzaam beginnen met familie/vrienden/kennissen.

s2software
04/09/05, 18:15
Er zijn al een aantal klanten, waaronder enkele webhosters, die niet meer te vinden zijn via google omdat ze voorheen enorme SEO's gebruikten.

XBL
04/09/05, 19:56
Idioot vind ik het. Zeker voor een webhosting bedrijf, waarbij de meeste zich juist afkeren van spam (ik neem aan dat je e-mail diensten aanbied aan je klanten, waardoor je dagelijks wordt geconfronteerd met spam).

En die 100k mails zijn spam.

Google misleiden op wat voor manier dan ook (honderden keywords met typo's onzichtbaar op je site zetten, bijvoorbeeld) is tegen hun policy. En als het tegenzit komt Google erachter en schoppen ze je uit hun resultaten of flikkeren ze je ergens onderaan.

De reden dat je dit vraagt, maakt al duidelijk dat jij het eigenlijk ook niet 100% eerlijk vind. En tja, ik vind het belangrijk dat een webhoster, in dit oerwoud van aanbieders, integer moet zijn.

Als je het snel wilt maken, kies dan 1) niet voor de webhosting brance (het vergt veel om je te kunnen onderscheiden en veel klanten snel te trekken) en 2) ga dan in het criminele cirquit. Er zijn daar meer lucratieve zaken die nog niet worden benut en de pakkans is hier in NL extreem klein.

Jochem

crazycoder
04/09/05, 20:09
Origineel geplaatst door damain
Het heeft alleen met zekerheid te maken. Webhosters zijn een naar volk, en als ze kans zien iemand te schoppen dan doen ze het. ;) Ik wil gewoon alles goed beveiligen.

Het is nog maar een idee waarmee ik speel. Door al die concurrentie krijg je geen kans meer via de gewone weg.
Flauwekul. Als je op je site een l*lverhaal afsteek en je kom hier opscheppen dan moet je erop rekenen dat je daar fijntjes op gewezen zal worden.

Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar, als je nu al weet dat de concurentie moordend is, waarom wil je er dan zelf aan beginnen?

rexp
04/09/05, 20:45
(laat ook maar)