PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit bedrijf betrouwbaar?



Gray_Mouzz
04/09/05, 13:44
Ik kwam laatst een bedrijf tegen met zeer lage kosten per Gigabyte bandbreedte. Namelijk 0,50 Euro per Gig. Het bedrijf was niet zover bij mij vandaan gevestigd nl. in de Bilt en heet http://drum.mine.nu

Het vreemde is dat ik vooruit moest betalen, het andere vreemde vond ik dat ik het een vreemd klinkende domeinnaam vind.
Ik ben dus gaan kijken in de Bilt omdat ik het aanbod wel superaanlokkelijk vind en toen kwam ik op de Kerklaan; de ramen waren van binnenuit met dekens of doeken afgeplakt en het pand ernaast had ingegooide ramen en stond leeg. Het leek een beetje op een stukje straat wat zijn beste tijd gehad.
Ik vond het toch wat onbetrouwbaar, maar ja internetbedrijfjes kun je administratief wel vrij makkelijk in een laptop of 1 PC-tje hebben, dus het kan ook een beginner zijn met een kamer of zo.

Nu is mijn vraag of iemand dit bedrijf kent, er zaken mee doet en of het een goed/slecht bedrijf is.

mohabo
04/09/05, 13:47
http://www.google.be/search?hl=nl&lr=&sa=G&q=%22drum.mine.nu%22

NextIT
04/09/05, 13:49
Origineel geplaatst door mohabo
http://www.google.be/search?hl=nl&lr=&sa=G&q=%22drum.mine.nu%22 En dan zie je hele lijsten met websites van de klanten van drum.mine.nu. Dan weet je toch nog niks, of ligt dit aan mij?

BsHosting
04/09/05, 14:04
GRATIS activatie en geen opstartkosten voor uw domeinnaam. ONBEPERKT diskruimte op de server.
ONBEPERKT aantal e-mail adressen.
MYSQL database (meerdere op aanvraag).
FTP upload en web upload.
Uitgebreid 'instellingen paneel' waar u alles zelf (GRATIS) eenvoudig kunt instellen.
'Custom error documents (404 etc)' / CGI / webstats.
GEEN gedoe, GEEN limieten.
Maar 50 cent per gigabyte dataverkeer per maand

Sowieso bestaat er geen onbeperkt, vooral die 2e regel doet het hem ik heb nog wel 100 gig ruimte ofzo nodig

JayvD
04/09/05, 14:12
Een bedrijf die onbeperkt diskruimte aanbiedt zou ik niet mee in zee gaan (mijn mening).
Net zoals mobileman zegt, er bestaat geen onbeperkt je hebt altijd limieten.

crazycoder
04/09/05, 14:47
Is dit een poging om reclame te maken?

Ik ken ze niet, afgaande op zaken als DNS servers (DynDNS) e.d. zou ik er geen zaken mee doen.

Uitgaande van iets als:
<quote>
Als u nog geen website heeft en een website wilt met informatie. Dat kan al voor € 50,- ! En het ziet er nogsteeds uit als een site van € 5000,- !
</quote>
en de hier boven genoemde punten lijkt dit geen professionele webdesign/webhosting organisatie.

Al eens op www.mine.nu gekeken?

Gray_Mouzz
04/09/05, 14:49
Origineel geplaatst door NextIT
En dan zie je hele lijsten met websites van de klanten van drum.mine.nu. Dan weet je toch nog niks, of ligt dit aan mij?

Mee eens, ik zit hevig naar hun portfolio te zoeken op die site, maar niets te vinden. Toch zie je wel een hoop Url's via google ja maar dat is geen porfolio.
Portfolio is een pagina op je website van websites die jij gemaakt heb.
Je kunt er dan naar toe surfen en zo'n bedrijf geeft dan een positieve mening en dat schrijf je erbij in een commentaar.
Als dit goede bedrijven zijn, gerenommeerd, dan weet je dat het wel snor zit. Ik zie echter niets zo gauw.

Wel staat het logo van Furi Design erop. Nu vind ik niets op de website van Furi Design.
Ik kan tenminste niet doorklikken.
Met google zoeken op Furi Design levert een computerzaak op in De Bilt op hetzelfde adres. (Ik vond er echter geen winkel op dat adres, alleen een gewoon huis met afgedekte ramen)

Dit vind ik in Google als ik zoek op Furi design KvK:

Furi Design Kerklaan 25 3731 EE De Bilt Tel. 030 2201436 Fax 030 2201436 KvK: 30191209
BTW: NL.1695.39.003.B01 @ info: info@furidesign.nl @ bestellingen: bestel ...

De bijbehorende pagina's waar het moet staan zijn niet meer opvraagbaar.

Hopelijk zijn ze niet failliet, ik heb geen zin om vooruit te betalen als ik niet weet wat het is.

Als ik zoek op drum.mine.nu en KvK vind ik niets.

Markuz
04/09/05, 14:49
Origineel geplaatst door crazycoder
Is dit een poging om reclame te maken?



Origineel geplaatst door Gray_Mouzz

Ik ben dus gaan kijken in de Bilt omdat ik het aanbod wel superaanlokkelijk vind en toen kwam ik op de Kerklaan; de ramen waren van binnenuit met dekens of doeken afgeplakt en het pand ernaast had ingegooide ramen en stond leeg. Het leek een beetje op een stukje straat wat zijn beste tijd gehad.


doet ie goed dan :D

AlfaHosting
04/09/05, 22:14
Origineel geplaatst door Gray_Mouzz
Ik kwam laatst een bedrijf tegen met zeer lage kosten per Gigabyte bandbreedte. Namelijk 0,50 Euro per Gig. Het bedrijf was niet zover bij mij vandaan gevestigd nl. in de Bilt en heet http://drum.mine.nu

Het vreemde is dat ik vooruit moest betalen, het andere vreemde vond ik dat ik het een vreemd klinkende domeinnaam vind.
Ik ben dus gaan kijken in de Bilt omdat ik het aanbod wel superaanlokkelijk vind en toen kwam ik op de Kerklaan; de ramen waren van binnenuit met dekens of doeken afgeplakt en het pand ernaast had ingegooide ramen en stond leeg. Het leek een beetje op een stukje straat wat zijn beste tijd gehad.
Ik vond het toch wat onbetrouwbaar, maar ja internetbedrijfjes kun je administratief wel vrij makkelijk in een laptop of 1 PC-tje hebben, dus het kan ook een beginner zijn met een kamer of zo.

Nu is mijn vraag of iemand dit bedrijf kent, er zaken mee doet en of het een goed/slecht bedrijf is.

Als je het zelf al van het begin niet echt vertrouwd kan je best op zoek gaan naar een andere provider.

Energie
05/09/05, 16:42
Zou best betrouwbaar kunnen zijn, bel hem eens op. En let niet op de negatieve reacties van de overige webhosters hier op dit forum aangezien ze potentiele klanten niet op hun concurrenten gaan afsturen.

Veel suc6

A1Host
05/09/05, 19:40
1) Ik zie een Mambo site waar niet al te veel aan opgeleukt is.
2) 1 Euro per maand. Dan heb je een paar honderd klanten nodig om die ene server te betalen en kan je van de winst 2 keer per maand boodschappen doen bij de Aldi.
3) Dat van die dekens voor de ramen is me wel duidelijk. Gordijnen zijn duur.

crazycoder
05/09/05, 21:02
Origineel geplaatst door Energie
Zou best betrouwbaar kunnen zijn, bel hem eens op. En let niet op de negatieve reacties van de overige webhosters hier op dit forum aangezien ze potentiele klanten niet op hun concurrenten gaan afsturen.

Veel suc6
Belachelijk, dit zou impliceren dat een ieder die hier rondhangt samen zou spannen om ieder ander uit de markt te houden? Denk het niet..

Als TS op zoek is naar een goedkope host die in ieder geval enige reputatie heeft (zij het goed of slecht) dan kan ik er zo met alle plezier een paar opnoemen. Kijk voor de lol maar eens tussen de aanbiedingen..

Ik stel niet dat de genoemde aanbieder onbetrouwbaar is, maar deze persoon/dit bedrijf heeft in ieder geval de schijn tegen. De redenen hiervoor zijn allemaal boven deze posting te vinden.

Energie
06/09/05, 00:10
Origineel geplaatst door crazycoder

Belachelijk, dit zou impliceren dat een ieder die hier rondhangt samen zou spannen om ieder ander uit de markt te houden? Denk het niet..


Klopt, als hier geen kennis valt te vergaren voor de webhosters zouden ze hier niet zitten. En met kennis valt meer geld te verdienen. Plus hier lopen potentiele klanten rond. De grote bedrijven zitten hier geeneens omdat ze vaak al genoeg klanten e.t.c hebben, en als ze dan iets posten is het omdat ze een aanbieding hebben of personeel zoeken.

NB-Gerd
06/09/05, 00:35
Wij bieden ook hostig aan voor die prijs.
Waarom zou dat onbetrouwbaar zijn?

CharlieRoot
06/09/05, 00:56
Origineel geplaatst door Energie


Klopt, als hier geen kennis valt te vergaren voor de webhosters zouden ze hier niet zitten. En met kennis valt meer geld te verdienen. Plus hier lopen potentiele klanten rond. De grote bedrijven zitten hier geeneens omdat ze vaak al genoeg klanten e.t.c hebben, en als ze dan iets posten is het omdat ze een aanbieding hebben of personeel zoeken.
Wat een onzin

WH-Tim
06/09/05, 01:47
Direct aanmelden dus! Zeker fijn om je backups neer te zetten, 50GB per dag. Geen probleem, toch? :D

crazycoder
06/09/05, 07:32
Origineel geplaatst door NB-Gerd
Wij bieden ook hostig aan voor die prijs.
Waarom zou dat onbetrouwbaar zijn?
Misschien moet je ook de rest even lezen..

Jullie gebruiken ook DynDNS voor jullie DNS? Als ik www.julliedomeinnaam.nl inklop kom ik ook op de site van een ander?

@WH-Tim:
Daar zat ik ook net aan te denken.. Voor eur 1 per maand kan je geen server voor backups op gaan hangen..
Denk dat de kreet onbeperkt rap weg is als er zich een stuk of wat aan hebben gemeld die het als goedkope backup gebruiken..