PDA

Bekijk Volledige Versie : Scripting dienst oprichten



Jens V.D.
04/09/05, 12:25
Ik wil een website oprichten waar men voorgemaakte scripts of scripts naar eigen wens kan kopen om een centje bij te verdienen. Ik woon in België en ben pas 16 jaar. Mag ik dan wel zoiets doen, aangezien ik geen BTW nummer heb en dat ook nog niet (zelf) kan krijgen?

Jerbo
04/09/05, 12:28
Je kunt je ouders daarin betrekken voor zover ik weet.

Jens V.D.
04/09/05, 12:42
Ik zou het liefst niet via mijn ouders doen.. Zijn er andere mogelijkheden?

NextIT
04/09/05, 12:51
Origineel geplaatst door Jens V.D.
Ik zou het liefst niet via mijn ouders doen.. Zijn er andere mogelijkheden? Totdat je 18 jaar bent, zijn je ouders verantwoordelijk voor jou. Je kunt dit dus maar beter met je ouders overleggen, anders kunnen jouw ouders later in de problemen komen als jij de fout in gaat.

Jens V.D.
04/09/05, 12:55
Ja oké, maar wat moet ik dan precies doen? En wat zijn de kosten? Ik verwacht geen grote winst ofzo, zodra dat BTW nummer veel geld kost is het niet meer interessant voor mij.

wv-
04/09/05, 13:06
Origineel geplaatst door Jens V.D.
Ja oké, maar wat moet ik dan precies doen? En wat zijn de kosten? Ik verwacht geen grote winst ofzo, zodra dat BTW nummer veel geld kost is het niet meer interessant voor mij.

aanvragen van ondernemingsnummer is rond de 70 euro, erna aanvragen is gratis. Maar: je moet 18 zijn en een diploma bedrijfsbeheer hebben. Dus je valt meteen al af. Als je ouders dat ook niet hebben, dan zit je daar ook vast.

Jens V.D.
04/09/05, 13:13
Oké. Hoe kan ik dat diploma na mijn 18e halen? Ik geloof dat je dat na de richting boekhouden-informatica sowiezo krijgt, maar ik volg een andere richting.

En waar kun je dat ondernemingsnummer aanvragen en hoe werkt dat dan? Weten zij dan dat het voor mij bedoeld is als mijn ouders het aanvragen?

wv-
04/09/05, 13:23
Origineel geplaatst door Jens V.D.
Oké. Hoe kan ik dat diploma na mijn 18e halen? Ik geloof dat je dat na de richting boekhouden-informatica sowiezo krijgt, maar ik volg een andere richting.

En waar kun je dat ondernemingsnummer aanvragen en hoe werkt dat dan? Weten zij dan dat het voor mij bedoeld is als mijn ouders het aanvragen?

Nee ze weten niet dat dat voor u bedoelt is. Je gaat gewoon naar zo'n kantoor die dat voor u kan regelen, je geeft die geld en voor de rest kan het hen ook niet schelen.

Imagical
05/09/05, 10:26
Neem even contact per MSN met me op (je kent me via een site)... Ik kan een en ander voor je uitzoeken. Maar voor zover ik weet moet je een BTW nummer etc. hebben om te kunnen verkopen.