PDA

Bekijk Volledige Versie : Mededeling aan klanten Websspace (3)



devolder
02/09/05, 21:20
Geachte mevrouw, geachte heer,

Zoals ik u op 1 september j.l. reeds heb medegedeeld kan GNS-NL wel de Websspace-servers opstarten maar weigeren ze dat. We hebben GNS-NL inmiddels ook formeel laten weten dat wij de (buitengerechtelijke) vernietiging niet aanvaarden en daarin op geen enkele wijze zullen berusten.

Om Websspace-klanten (ongeacht wie nu eigenaar zal blijken te zijn volgens de rechter) te helpen in deze door ons niet gewenste noch veroorzaakte situatie, zullen wij in overleg met onze Nederlandse advocaat voorstellen aan tegenpartij overmaken om via een tijdelijk akkoord onder voorbehoud van alle wederzijdse rechten toch enige tijd uit deze impasse te geraken in afwachting van een definitieve regeling. Te overwegen valt het overlaten van het tijdelijk beheer van de servers aan een derde partij met instemming van beide partijen onder onderling overeengekomen condities. Wij wensen het ongemak en de schade die u ondervindt immers zo veel als mogelijk te beperken. Dit allemaal onder voorbehoud dat een overleg met tegenpartij nog mogelijk is en op redelijk korte termijn kan doorgaan.

Onze Nederlandse advocaat wacht de reactie van tegenpartij af. Onze Belgische advocaat kan op korte termijn weinig voor u doen omdat de koopovereenkomst volgens Nederlands recht is gesloten. Van NextIT heb ik begrepen dat uw data voorlopig niet zullen worden verwijderd maar dat ze ook vooruitgang willen zien.

We beloven u op de hoogte te houden.

Met oprechte hoogachting,

M. de Volder

mohabo
02/09/05, 21:31
Ok. Dit klinkt al beter...

En als die kerel van GNS weigert gooi dan zijn gegevens online (anoniem), en de klanten zorgen wel voor de rest. :D

AlfaHosting
02/09/05, 21:37
Hopelijk blijft dit topic open zodat er niet steed een nieuw geopend wordt.
En natuurlijk komt er hopelijk ook een oplossing.

Kurrado
02/09/05, 21:50
Bedankt voor dit toch al positiever klinkende nieuws.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Groeten,
Kurrado

eMiz0r
02/09/05, 22:01
Slotje graag :) TrancePitt, waar ben je?!

mohabo
02/09/05, 22:17
Origineel geplaatst door eMiz0r
Slotje graag :) TrancePitt, waar ben je?!
Waarom een slotje? Zolang het gesprek normaal verloopt is er niets aan de hand.

zaanen
02/09/05, 23:46
slotje ik vind een slotje echt niet nodig hoor.

want de gedupeerde hebben over zo'n brief ook wel eens wat te zeggen en die hosters zowel GNS als Websspace reagere zo'n beetje alleen op dingen die her staan.

en ik denk dat dit overigens eindelijk de oplossing moet wezen maar waarom GNS en WEBSSPACE moeten verschillende klanten eerst met deze oplossing aan komen draven voordat jullie bedenken van heey geen slecht idee de klanten op crux liggen al meer dan een week plat.

met vriendelijke groet,

Alex van Zaanen

eMiz0r
03/09/05, 08:30
Even voor de duidelijkheid: ik vind een slot ook niet nodig, maar de vorige 2 discussies zijn per slot van rekening ook "zomaar" gesloten. Het sluiten van topics heeft denk ik niets met regels te maken, maar met "natte-vinger-beleid".

Tot zover mijn offtopic bijdrage, laten we weer lekker ontopic gaan.

veenman
03/09/05, 08:43
Dit is net een soap, en ik vraag me sterk af of dit uitgevochten moet worden via WHT.

Inhoudelijk wil ik er wel aan toevoegen, start snel, heel snel een kortgeding, zoiets komt dan binnen enkele dagen voor en kijk dan voor eens en voor altijd duidelijk wie nu de rechtmatige eigenaar is en daarmee verantwoordelijk is. Dus neem je verantwoordelijkheid om die en span dat kortgeding aan en stop (tot die tijd) met wederzijds moddergooien.

AlfaHosting
03/09/05, 08:54
Origineel geplaatst door zaanen
slotje ik vind een slotje echt niet nodig hoor.

want de gedupeerde hebben over zo'n brief ook wel eens wat te zeggen en die hosters zowel GNS als Websspace reagere zo'n beetje alleen op dingen die her staan.

en ik denk dat dit overigens eindelijk de oplossing moet wezen maar waarom GNS en WEBSSPACE moeten verschillende klanten eerst met deze oplossing aan komen draven voordat jullie bedenken van heey geen slecht idee de klanten op crux liggen al meer dan een week plat.

met vriendelijke groet,

Alex van Zaanen

Dat is me nog steeds niet duidelijk ... server CRUX ... gaat het hier maar om 1 webserver ?

zaanen
03/09/05, 09:27
Origineel geplaatst door Mario


Dat is me nog steeds niet duidelijk ... server CRUX ... gaat het hier maar om 1 webserver ?

het is vrij eenvoudig het gaat om 4 servers maar 1 daarvan crux is volledig niet meer te benaderen de rest is niet via DNS te benaderen maar wel via het ip.

de mensen op CRUX zijn dus het meeste gedupeerd aangezien die momenteel ook hun data niet kunnen backuppen.

izdesign
03/09/05, 09:39
CRUX is idd down -> bootes is up maar deze werkt ook nog steeds niet goed, aquila en dorado zijn die wel up ofniet?

boesh
03/09/05, 10:14
Origineel geplaatst door mohabo

Waarom een slotje? Zolang het gesprek normaal verloopt is er niets aan de hand.

THNX, niet weer een slotje. Dit forum is zo'n beetje de enige plek waar je als gedupeerde nog informatie vandaan kunt halen.
Asl je e-mail account op de crux-server staan, heb je dus ook geen mail van de Volder.

Nu hopen dat er nog tips en truuks opduiken.

Is er wellicht en derde partij die de crux server wil openen en als tegenprestatie van alle gedupeerder bijv. 10,- euro ontvangt? Dan kunnen wij ook weer verder.

Kurrado
03/09/05, 10:54
Origineel geplaatst door boesh


THNX, niet weer een slotje. Dit forum is zo'n beetje de enige plek waar je als gedupeerde nog informatie vandaan kunt halen.
Asl je e-mail account op de crux-server staan, heb je dus ook geen mail van de Volder.

Nu hopen dat er nog tips en truuks opduiken.

Is er wellicht en derde partij die de crux server wil openen en als tegenprestatie van alle gedupeerder bijv. 10,- euro ontvangt? Dan kunnen wij ook weer verder.

En het geld van ons nog lopende betaalde termijn dan ? Ok, ik wil bv die 10 euro wel betalen (das nu geen onoverkomelijk bedrag), maar het gaat om het principe:

Wij nog gaan betalen voor een situatie waar we 0% schuld aan hebben ?

Enfin, misschien hebben jullie daar een andere kijk op, maar ik blijf er toch bij dat die kosten voor GNS-NL en eventueel Websspace zijn...

Allez ja, als het maar snel opgelost wordt...

AlfaHosting
03/09/05, 11:48
Een server overnemen zal niet echt een probleem zijn. Het probleem zal zijn dat die klanten die erop staan moeten overgenomen worden en dat websspace daar een bedrag voor wenst en net over de overname van klanten is er discussie.

Van de andere kant .. 3 servers van de 4 zijn up .. dus die klanten kunnen backuppen en vertrekken ... het overname bedrag van webspacce zal nu zo goed als nul zijn.

RayManZ
03/09/05, 12:18
Je kan toch ook op het control panel komen via de serverip? Dan kun je daar via de file manager of hoe dan ook een backp maken :) als directadmin is kun je zelfs je site nog bekijken via het ip/~username :)

Kurrado
03/09/05, 13:01
Origineel geplaatst door RayManZ
Je kan toch ook op het control panel komen via de serverip? Dan kun je daar via de file manager of hoe dan ook een backp maken :) als directadmin is kun je zelfs je site nog bekijken via het ip/~username :)

Weet iemand dat ip ? Of heb ik hier net een vraag gesteld die eigenlijk een computerleek toehoort :p

Kurrado
03/09/05, 13:03
Maar het adres crux.websspace.com is toch eigenlijk gewoon een andere 'benaming' voor het IP-adres, en aangezien dat adres niet bereikbaar is, zal de IP ook niet bereikbaar zijn (en omgekeerd).

Als de server écht offline is, dan is ook het ip-adres kennen geen optie, of vergis ik mij ?

RayManZ
03/09/05, 13:08
dat is waar, maar ik dacht te lezen dat het ip wel bereikbaar was vandaar dus.

zaanen
03/09/05, 13:28
jah maar niet iedereen wil vertrekken denk overigens ik zit op crux en wil wel vertrekken en kan dat nu dus niet.

als ze nog lang ruzie maken ga ik naar de politie om hun een bevelschrift te laten maken om de crux server aan te zetten.
echter beweerd GNS-NL dat de server up is en dat hij de load gewoon niet aan kan.

ik vraag mij af hoe zij dat kunnen zien zonder inlog gegevens enzo want bij alle statistieken staan ze down.

mensen die op bootes zitten dorado en aquilla zoek deze namen op bij www.kloth.net

nslookup dan in het bovenste veld dorado.websspace.com invullen of crux of bootes of aquilla.

dan daarna het onderste veld altijd bootes.websspace.com

dan laten zoeken dan krijg je het ip van https://IP:8443 brengt je naar plesk toe. en backuppen maar.

PS werkt niet voor crux omdat deze down is ip geeft hij dan echter wel

ju5t
03/09/05, 14:07
Ik snap niet waarom dit zo moeilijk op te lossen is aan de kant van Websspace dan wel GNS-NL. De klant zou altijd voorop moeten staan bij overnames. Maar klaarblijkelijk hechten beide partijen hier weinig tot geen waarde aan.

Er zijn zat bedrijven die als 3e persoon kunnen en ook wel willen fungeren in deze kwestie en een tijdelijke dan wel permanente oplossing kunnen bieden. Het wordt tijd dat er actie wordt ondernomen en gestopt wordt met het plaatsen van zogenaamde persberichten waarin men elkaar beschuldigd. Dit schiet niet op.

Wie gaat het touw trekken?

zaanen
03/09/05, 14:14
Origineel geplaatst door getUP
Ik snap niet waarom dit zo moeilijk op te lossen is aan de kant van Websspace dan wel GNS-NL. De klant zou altijd voorop moeten staan bij overnames. Maar klaarblijkelijk hechten beide partijen hier weinig tot geen waarde aan.

Er zijn zat bedrijven die als 3e persoon kunnen en ook wel willen fungeren in deze kwestie en een tijdelijke dan wel permanente oplossing kunnen bieden. Het wordt tijd dat er actie wordt ondernomen en gestopt wordt met het plaatsen van zogenaamde persberichten waarin men elkaar beschuldigd. Dit schiet niet op.

Wie gaat het touw trekken?

ik ben het hier zeker mee eens en ik heb zoiets van dit weekend mijn data eraf halen zo niet ga ik claimen. en dat zal niet licht zijn voor als websspace en of GNS-NL mee lezen.
GNS-NL had een website www.gns-NL.net maar deze is compleet uit de lucht verdwenen allemaal erg raar of ben ik de enige die dat raar vind?

Pantsy
03/09/05, 14:29
En deze gaat ook weer op slot, meneer de Volder in het vervolg eerst even een PM sturen voordat u een persbericht plaats.